Hop til indhold

Det sku være så godt...


Umulia
 Share

Recommended Posts

... og så var det faktisk skidt :???:

 

Men altså, det begyndte fint - for engangs skyld gad min søn gå med ud med Vinnie, så vi bestemte os til at gå den "farlige" rute ned gennem landsbyen med de mange løse hunde. Med en teenager som kødskjold kunne det vel ikke gå helt galt ;-)

 

Det lykkedes os også at komme helskindet ned til den anden ende af byen, hvor præmien: en herlig markvej, ventede på os.

 

img5483l.jpg

 

Her er aldrig andre end os, så Vinnie kan løbe løs og fjolle rundt som hun vil :lun:

 

img5495j.jpg

img5508w.jpg

img5493b.jpg

img5522c.jpg

 

Faktisk gik vi og snakkede om hvor dygtig hun var blevet. Hun løb ikke ret langt væk, og sørgede hele tiden for at holde kontakt :5up:

 

På et tidspunkt stod vi med ryggen til den bakke, man kan se på første billede. Jeg havde travlt med at tage billeder, Vinnie tullede rundt og hyggede sig. Pludselig hørte jeg en lyd og vendte mig om - der kom en dame med en Labrador ude i flekslinens fulde længde og meget tæt på os :shock: Jeg skyndte mig at kalde på Vinnie - hun kom fint og fik snor på. Først bagefter kom jeg i tanker om at hun skulle løbe mod den anden hund for at komme hen til os, det var måske lidt risikabelt, men der skete jo heldigvis ikke noget - hun havde åbenbart ikke fået øje på hunden.

 

Labradorens ejer fortsætter ufortrødent med sin hund halsende foran i flekslinen. Måske skulle du tage din hund i kort snor, foreslår jeg. - Ingen reaktion... Nu har Vinnie fået øje på hunden og sætter i en mellemting mellem ulvehyl og Chihuahua-vif d015.gif Endelig standser hundeejeren, med hunden 2 meter fra os, og der bliver hun stående. Hvorfor bliver folk altid bare stående og glor, når det mest skånsomme for alle parter tydeligvis vil være at de ser at komme forbi i en fart!? :vedikke:

 

Så spørger hun endelig: Hvad skal jeg gøre?

- Jeg synes du skal tage din hund i kort snor og gå forbi, siger jeg.

- Jamen kan du godt holde den, spørger hun, egentlig forståeligt nok, for Vinnie har nu fået arbejdet sig op til rent hysteri :lol:

Jeg forsikrer at det kan jeg godt, og hun går endelig forbi. Vi venter til Vinnie er faldet ned før vi går videre.

 

Jeg vil lige understrege at Vinnie var IKKE aggressiv. Hun ville bare rigtig gerne i kontakt med den anden hund, og det kunne sikkert være gået godt, for det var en helt ung lalleglad Lab. Men Vinnie er jo desværre super signalfølsom, og hvis hundemøder ikke går helt efter bogen, så kan hun vende på en tallerken og pludselig gå i forsvarsmode. Jeg turde ikke tage chancen når den anden ejer virkede sådan lidt ...clueless :genert:

 

Resultatet blev så desværre at Vinnie endnu engang fik en rigtig dårlig oplevelse ud af at møde en anden hund. Fordi de var så længe om at komme forbi, kom vi langt over den fase, hvor jeg kunne aflede hende, så jeg var nødt til at holde hende tilbage med magt. Det kostede mig i øvrigt en sko, som flækkede midt over i kampens hede...

 

Nu har jeg den mest trætte hund EVER, så hun har da fået noget ud af dagen. Det kunne bare have været bedre :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender godt det der med at folk gerne vil blive og se ens hund gå fuldstændigt bananas, som om den måske holder op om et øjeblik?? :rolleyes:

 

Lige netop! :lol: Jeg har også spekuleret på om de måske håber at få et glimt af hundefeen, der kommer og svinger sin politistav og får det hele til at gå væk ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige netop! :lol: Jeg har også spekuleret på om de måske håber at få et glimt af hundefeen, der kommer og svinger sin politistav og får det hele til at gå væk ;-)

 

Som du beskriver hendes lyd, så lyder det præcist som når Luna bliver overivrig, og engang hun skreg sådan, der stoppede en bilist og spurgte om vi var ok :oops:

 

Så jeg tror altså at folk bliver meget overraskede og ikke rigtig ved hvad de skal gøre, de er jo slet ikke vant til at hunde kan lyde sådan, og overvejer om hunden enten er kommet til skade, eller har tænkt sig at æde ejeren, eller dem der kommer forbi...

 

Men rigtig ærgeligt at I fik endnu en kedelig oplevelse :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Dejligt at se billeder af Winnie - hvor gammel er hun? :-D

 

Billederne med hende inde i kornmarkerne stikker dog i øjnene - det er ikke sært, at mange landmænd ikke ser velvilligt på hundeluftere, når deres indtægt altid er i risiko for at blive trampet ned :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at se billeder af Winnie - hvor gammel er hun? :-D

 

Billederne med hende inde i kornmarkerne stikker dog i øjnene - det er ikke sært, at mange landmænd ikke ser velvilligt på hundeluftere, når deres indtægt altid er i risiko for at blive trampet ned :???:

 

sjovt nok er det også lige det billede jeg ser :cry:

Jeg lader ikke en gang mine egne hunde lege i vore kornmarker, så at nogen kan finde på at lade hunden rende rundt i en anden mands kornmark går over min forstand:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...