Hop til indhold

at træne transport-angst væk (jeg har lidt brug for råd og måske også for trøst)


søster lagkage
 Share

Recommended Posts

jeg kan ikke helt huske, hvad det hed. pregnipil, prolipil, prigpricil eller sådan noget? han fik ikke stesolider, dyrlægen mente, at de var tilstrækkeligt, selv om de kun er sløvende og ikke angstdæmpende som sådan. det var også nok, han sov det meste af turen.

Kan det hedde plegicil?. Det er faktisk noget man kan anvende ved køresyge. Såvidt jeg kan huske er det ikke supersmart at bruge alene, ved behandling af angst, fordi det ikke dæmper angsten, men blot lammer kroppen.

Link til indlæg
Del på andre sites

det lyder som en god ide med den træning , men jeg tror jeg ville finde en station hvor der var mindre trafik og som var ude i luften - Nørreport er for mig det mest rædselsfulde sted at opholde sig , der er indelukket larm og mørkt , jeg ville starte med at træne et andet sted , feks. Bispebjerg station eller en anden station der ligger over jorden og ikke er så befærdet , når han så er blevet bedre til det kan du jo altid tage til Nørreport.:vuf:

 

sagen er bare, at det er nørreport, som vi bor ved siden af, og derfor nørreport, som han skal kunne håndtere. jeg er klar over, at det ikke er noget særligt skånsomt hundested, hvis man kan sige det sådan. men han har været der flere gange ugentligt siden han var hvalp, og tager perronerne osv. pænt. så jeg tænker, at jeg lige så godt kan tage fat, hvor behovet er - og så bare gå tilpas roligt frem.

 

Kan det hedde plegicil?. Det er faktisk noget man kan anvende ved køresyge. Såvidt jeg kan huske er det ikke supersmart at bruge alene, ved behandling af angst, fordi det ikke dæmper angsten, men blot lammer kroppen.

 

det var nemlig plegicil! jeg er virkelig ked af at høre, at det ikke er smart til angst, jeg havde jo ikke net, og havde ikke anden mulighed end at bare følgen dyllens anbefaling. jeg håber virkelig ikke, at han har været angst og lammet, det er jo svært at vurdere. det meste af tiden sov han dog sådan rigtigt roligt og normalt, så det har forhåbentlig været ok for ham.

 

i øvrigt har han i dag både kørt bil uden stress og været bundet af foran en butik uden hyl og skrig - han har vist ret mange tømmermænd, i hvert fald er han usædvanligt medgørlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

det var nemlig plegicil! jeg er virkelig ked af at høre, at det ikke er smart til angst, jeg havde jo ikke net, og havde ikke anden mulighed end at bare følgen dyllens anbefaling. jeg håber virkelig ikke, at han har været angst og lammet, det er jo svært at vurdere. det meste af tiden sov han dog sådan rigtigt roligt og normalt, så det har forhåbentlig været ok for ham.

Nu er jeg jo heller ikke dyrlæge, men mener bare at de fleste ordinerer Stesolid sammen med Plegicil til nytår. Omvendt, hvis Halfdan har reageret godt på det, så er det jo fint nok at han ikke bliver fyldt med alt muligt unødvendigt.

 

i øvrigt har han i dag både kørt bil uden stress og været bundet af foran en butik uden hyl og skrig - han har vist ret mange tømmermænd, i hvert fald er han usædvanligt medgørlig.

 

Så kan det være at du kan nøjes med en mindre dosis (hvis det også virker dagen efter), men det skal du jo have dyrlægen ind over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg jo heller ikke dyrlæge, men mener bare at de fleste ordinerer Stesolid sammen med Plegicil til nytår. Omvendt, hvis Halfdan har reageret godt på det, så er det jo fint nok at han ikke bliver fyldt med alt muligt unødvendigt.

 

 

 

Så kan det være at du kan nøjes med en mindre dosis (hvis det også virker dagen efter), men det skal du jo have dyrlægen ind over.

 

Ja, det er rigtigt før brugte man plegicil alene både til heste og hunde. Det tager ikke angsten lammer kun kroppen,:cry: så I skal nok have fat i noget andet. fx stesolid eller lignende. Jeg fik nogle super piller til nytår til Zozo, de var gode, hun var rolig og afslappet hele aftenen slet ikke bange og ikke på nogen måder "fuld". Fuld kontaktbar.

Jeg kan evt finde ud af hvad de hedder ? Men måske dyrlægen har forslag til hvad I kan bruge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er rigtigt før brugte man plegicil alene både til heste og hunde. Det tager ikke angsten lammer kun kroppen,:cry: så I skal nok have fat i noget andet. fx stesolid eller lignende. Jeg fik nogle super piller til nytår til Zozo, de var gode, hun var rolig og afslappet hele aftenen slet ikke bange og ikke på nogen måder "fuld". Fuld kontaktbar.

Jeg kan evt finde ud af hvad de hedder ? Men måske dyrlægen har forslag til hvad I kan bruge.

 

:cry: øv, det har jeg det elendigt med, men det er der jo ikke noget at gøre ved nu. halfdan var virkelig påvirket, også dagen efter, men i det mindste ustresset, og ikke sådan bedøvet som sådan, han kunne spise og drikke osv. min egen dyrlæge er jeg sikker på er helt opdateret, og hende vil jeg tage en god snak med, hvis vi skal på en lang tur igen, før han kan klare det. det vil jeg i første omgang prøve at undgå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...