Hop til indhold

Mystik


Gæst Spiddie
 Share

Recommended Posts

Aner ikke noget om kontrakter, har du skrevet under og fået hunden? Jeg ville ALDRIG nogensinde skrive under på de måtte trække et kuld hvalpe på min hund når der ikke er tavle, det er fuldstændigt hen i vejret sys jeg :vedikke: Er det så dem eller dig der skal betale for diverse undersøgelser inden?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 124
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Spiddie
Så ved du mere end vi andre gør! :hmm:

Har lige talt med hende der har moderen til hvalpene for at være 100 % sikker og hun forklarede mig at en Jack Russel har en længere snude end en D/S.

Moderen er registreret som en D/S i dansk hunderegister..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spiddie
Aner ikke noget om kontrakter, har du skrevet under og fået hunden? Jeg ville ALDRIG nogensinde skrive under på de måtte trække et kuld hvalpe på min hund når der ikke er tavle, det er fuldstændigt hen i vejret sys jeg :vedikke: Er det så dem eller dig der skal betale for diverse undersøgelser inden?

Jeg fik Kvik i gave da jeg hjalp ham til verden og havde jeg ikke været der havde tæven og de 3 hvalpe der lå i hende ikke overlevet da hvalp nr 2 havde kilet sig fast, men det vidste ejer da tæven før har fået kejsersnit p.g.a hvalpene var for store til at komme ud af den naturlige vej.

Nu da han er min er det mig der står for alt med hensyn til Kvik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige talt med hende der har moderen til hvalpene for at være 100 % sikker og hun forklarede mig at en Jack Russel har en længere snude end en D/S.

Moderen er registreret som en D/S i dansk hunderegister..

Det betyder jo ikke at det er en D/S :engel:

standarten for D/S er her:http://www.dansk-svensk-gaardhund.dk/Files/356-Gaardhund.pdf

 

som man kan se findes der kun en udgave af racen, højde mellem,

for hanner 34 – 37 cm, for tæver 32 – 35 cm. Tolerance +/- 2 cm.

og om højde kontra længte står der:

Kroppen er let rektangulær i forholdet 9 til 10. Forholdet mellem brystdybden og højden

ved toppen af skulderbladene bør være 1 til 2.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik Kvik i gave da jeg hjalp ham til verden og havde jeg ikke været der havde tæven og de 3 hvalpe der lå i hende ikke overlevet da hvalp nr 2 havde kilet sig fast, men det vidste ejer da tæven før har fået kejsersnit p.g.a hvalpene var for store til at komme ud af den naturlige vej.

Nu da han er min er det mig der står for alt med hensyn til Kvik.

 

Okay, sikken dejlig gave :mrgreen: Det jeg bare undrede mig over var, hvis nu de ville lave et kuld med Kvik (som de skriver i kontrakten) så ville det altså være dig der skal betale alle udgifterne der er knyttet til? Sys bare det lyder som et underligt punkt, håber de vælger ikke at lave kuld på/med hvalpene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun står fast på at moderen er en D/S.

Vil da lige smutte ind og kigge på det link du sendte med det samme..

Takker mange gange..

 

Hun kan altså stå fast så meget hun vil, er der ingen papirer kan hun ikke være 100 % sikker. Jeg siger da også tit at Molly er en dsg selvom hun ingen papirer har :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spiddie
Okay, sikken dejlig gave :mrgreen: Det jeg bare undrede mig over var, hvis nu de ville lave et kuld med Kvik (som de skriver i kontrakten) så ville det altså være dig der skal betale alle udgifterne der er knyttet til? Sys bare det lyder som et underligt punkt, håber de vælger ikke at lave kuld på/med hvalpene.

Det er mig som ejer der ikke må fjerne hans manddom da de mener at han skal have lov/chanche til at lave et kuld inden han bliver snittet, hvis jeg ønsker dette.

Det er ikke dem der vil lave kuldet, hvis det er.

Ved godt at kontrakten er lyder lidt mærkeligt..

 

Og tak skal du have.

Han er en super dejlig gave.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er mig som ejer der ikke må fjerne hans manddom da de mener at han skal have lov/chanche til at lave et kuld inden han bliver snittet, hvis jeg ønsker dette.

Det er ikke dem der vil lave kuldet, hvis det er.

Ved godt at kontrakten er lyder lidt mærkeligt..

 

Og tak skal du have.

Han er en super dejlig gave.. :mrgreen:

 

Nååårhhh :stupid: Så misforstod jeg. Troede det var fordi DE VILLE have et kuld fra hvalpene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige talt med hende der har moderen til hvalpene for at være 100 % sikker og hun forklarede mig at en Jack Russel har en længere snude end en D/S.

Moderen er registreret som en D/S i dansk hunderegister..

 

Min er også registeret som en dsg :blink: men hverken forældrene eller bedsteforældrene har stambog i nogen klubber. Så derfor er der ingen beviser. Det er jo dig selv eller opdrætter der registrere hunden i dansk hunderegister :blink:

 

Hun kan altså stå fast så meget hun vil, er der ingen papirer kan hun ikke være 100 % sikker. Jeg siger da også tit at Molly er en dsg selvom hun ingen papirer har :engel:

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min er også registeret som en dsg :blink: men hverken forældrene eller bedsteforældrene har stambog i nogen klubber. Så derfor er der ingen beviser. Det er jo dig selv eller opdrætter der registrere hunden i dansk hunderegister :blink:

 

Præcis!... Thayson er jo fx. registreret gravhunde blanding... men vi har da ingen anelse om det passer.. han er tilpas rundkørslet.. til det bare er et skud.. de ku fx. ikke fortælle andet end han bla. indeholdte noget terriere også :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Nej da bare rolig, det er hundene :blink:

 

 

:genert: Ja og er der ikke et ordsprog der lyder nogenlunde sådan her (hvor ligger hunden begravet) :hmm:....så har vi da det på plads! :slem::cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik Kvik i gave da jeg hjalp ham til verden og havde jeg ikke været der havde tæven og de 3 hvalpe der lå i hende ikke overlevet da hvalp nr 2 havde kilet sig fast, men det vidste ejer da tæven før har fået kejsersnit p.g.a hvalpene var for store til at komme ud af den naturlige vej.

Nu da han er min er det mig der står for alt med hensyn til Kvik.

 

Er du også blevet pålagt de hvalpetræf? ellers er der jo ingen ide i at de andre hvalpekøbere bliver tvunget til det i en købskontrakt - da det jo er for at hvalpene skal være sammen med deres søskende og forældre.

 

Jeg synes heller ikke tvang fører til noget godt, men synes hvalpetræf er et godt tilbud til hvalpekøberne:rolleyes:

 

Og uanmeldt besøg er da helt hen i vejret:stupid: jeg tror det ville blive svært at bevise at køberen har misvedligeholdt aftalen ved ikke at være hjemme den/de pågældende dage det passer opdrætter at komme dumpende. Igen synes jeg en frivillig aftale om at opdrætter er velkommen til at kigge forbi og se hvordan hvalpen har det er meget bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spiddie
Er du også blevet pålagt de hvalpetræf? ellers er der jo ingen ide i at de andre hvalpekøbere bliver tvunget til det i en købskontrakt - da det jo er for at hvalpene skal være sammen med deres søskende og forældre.

 

Jeg synes heller ikke tvang fører til noget godt, men synes hvalpetræf er et godt tilbud til hvalpekøberne:rolleyes:

 

Og uanmeldt besøg er da helt hen i vejret:stupid: jeg tror det ville blive svært at bevise at køberen har misvedligeholdt aftalen ved ikke at være hjemme den/de pågældende dage det passer opdrætter at komme dumpende. Igen synes jeg en frivillig aftale om at opdrætter er velkommen til at kigge forbi og se hvordan hvalpen har det er meget bedre.

Jeg er pålagt de samme betingelser.

Syntes også at den med uanmeldt besøg er helt hen i vejret for hvem gider at sidde hjemme og vente hver dag i 3 mdr ?? jeg gør bestemt ikke da.. ;-)

De er kun kommet af med de 2 af hvalpene Kvik og så tæven, men begge hunde er kommet hen til nogle de kender..

De mangler stadigvæk at finde nye hjem til 2 hanner og deres nye hjem får samme betingelser..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er pålagt de samme betingelser.

Syntes også at den med uanmeldt besøg er helt hen i vejret for hvem gider at sidde hjemme og vente hver dag i 3 mdr ?? jeg gør bestemt ikke da.. ;-)

De er kun kommet af med de 2 af hvalpene Kvik og så tæven, men begge hunde er kommet hen til nogle de kender..

De mangler stadigvæk at finde nye hjem til 2 hanner og deres nye hjem får samme betingelser..

 

Uanmeldt besøg= De må forvente at de kan komme ubelejligt (Når du f.eks. har besøg af noget familie langt fra), eller at du er på arbejde, på ferie osv..

 

Men det er nu også meget normalt at når man kommer på "uventet besøg" så ringer man lige en time eller halv før man kommer, og spørger om det er okay :-D (For at tjekke folk er hjemme), for ens egen skyld hvis man ikke er villig til at gå forgæves :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spiddie
Uanmeldt besøg= De må forvente at de kan komme ubelejligt (Når du f.eks. har besøg af noget familie langt fra), eller at du er på arbejde, på ferie osv..

 

Men det er nu også meget normalt at når man kommer på "uventet besøg" så ringer man lige en time eller halv før man kommer, og spørger om det er okay :-D (For at tjekke folk er hjemme), for ens egen skyld hvis man ikke er villig til at gå forgæves :-D

Hørt hørt.. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er skørt! Helt langt ude, og jeg kunne aldrig, aldrig, aldrig finde på at skrive under på sådan en kontrakt!

Som andre også har skrevet, så kunne jeg måske forstå hvis det handlede om en meget lille race som der var lagt et stort arbejde i at holde i live, at opdrætter ville sikre sig at holde nær kontakt med køberne og se hundene med jævne mellemrum for at sikre sig at de udviklede sig rigtigt.

 

Men en dsg (blanding?) uden stamtavle :stupid:

Og de opfordre folk til at avle på hvalpen?! Kunne bedre forstå det hvis det var omvendt.

Synes også der er en god pointe i det med hvad de så forventer af køber i forbindelse med den avl, de muligvis vil bruge hvalpene til.

Hvem skal betale transport for parringen, hvad skal hvalpene undersøges for inden, hvem skal betale undersøgelserne, hvem har ansvaret for at få afsat hvalpen, og forpligter hvalpekøberen som vel så bliver avler (hvis det er en hunhund man har købt), sig også til at tilbagekøbe alle de kommende hvalpe fra næste generation?

Hvad hvis ejeren af hunden som skal avles på, ikke mener at den er egnet?

 

Jeg mener godt nok, at hunde opdrættere må være MINDST lige så seriøse som de forventer af deres købere. Og at avleren i den her historie mener at hun har to varianter af DSG skriger ikke ligefrem "seriøs" for mig.

 

 

Hvis jeg var dig, og havde fået sådan en hvalp, så ville jeg bare lade være med at gøre det. Kasteterere hvis jeg ville det, og ikke lade den parre hvis hun forlangte det. Lade være at lukke hende ind hvis hun kom til min dør, og så se om hun selv gad gå i retten med den sag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og uanmeldt besøg er da helt hen i vejret:stupid: jeg tror det ville blive svært at bevise at køberen har misvedligeholdt aftalen ved ikke at være hjemme den/de pågældende dage det passer opdrætter at komme dumpende. Igen synes jeg en frivillig aftale om at opdrætter er velkommen til at kigge forbi og se hvordan hvalpen har det er meget bedre.

 

Jeg kan ikke se et problem i at de pludselig kan dukke op?, i mine øjne kræver de jo ikke at man er hjemme da det jo som sagt er uanmeldt... Jeg har da fx. intet imod at hende vi købte Tilde ved pludselig dukket op, hun er da til hver en tid velkommen? Forstår ikk problemet i det..

 

Jeg er pålagt de samme betingelser.

Syntes også at den med uanmeldt besøg er helt hen i vejret for hvem gider at sidde hjemme og vente hver dag i 3 mdr ?? jeg gør bestemt ikke da.. ;-)

De er kun kommet af med de 2 af hvalpene Kvik og så tæven, men begge hunde er kommet hen til nogle de kender..

De mangler stadigvæk at finde nye hjem til 2 hanner og deres nye hjem får samme betingelser..

 

Syntes stadig ikke det virker som om at du behøver sidde hjemme i tre måneder, men som om at hun kan komme hvornår som helst.. og det har du givet hende lov til..?

 

Lade være at lukke hende ind hvis hun kom til min dør, og så se om hun selv gad gå i retten med den sag...

 

Til hvilken nytte? :confused::confused::confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er et problem, hvis dem man har købt hunden af kan kræve den tilbage hvis ikke man er hjemme til et uanmeldt besøg:confused: (og et besøg er vel næppe et besøg hvis der ikke er nogle hjemme/eller nogen der lukker op)

Har da bestemt heller intet imod at sælgeren kommer forbi og ser hvordan hunden har det - jeg ville bare gerne aftale det på forhånd, da jeg sover/ arbejder lidt alternativt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er et problem, hvis dem man har købt hunden af kan kræve den tilbage hvis ikke man er hjemme til et uanmeldt besøg:confused: (og et besøg er vel næppe et besøg hvis der ikke er nogle hjemme/eller nogen der lukker op)

Har da bestemt heller intet imod at sælgeren kommer forbi og ser hvordan hunden har det - jeg ville bare gerne aftale det på forhånd, da jeg sover/ arbejder lidt alternativt.

 

Det vil jeg mene de overhovedet heller ikke kan i forhold til den kontrakt.. Hvis køberen kommer på uanmeldt besøg, kan de IKKE forvente du er hjemme... Så må det være deres problem at komme igen på et andet tidspunkt, ringe i forvejen, eller sætte sig på trappen og vente til den nye ejer kommer hjem... Men de kan jo ikke bevise at de har været på uanmeldt besøg, hvis der ikke er nogen hjemme...

Så skal de netop igang med at lave en skriftlig aftale om hvornår et møde skal finde sted og dermed på den måde bevise at ejerne ikke har været til stede på daværende tidspunkt.. Men "uanmeldt besøg" er ikke definerbart, og det er 100% opdrætterens ansvar at komme imens ejeren er hjemme og IKKE omvendt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...