Hop til indhold

Bedste vind og vandtætte dækken?


Bagge
 Share

Recommended Posts

  • Svar 367
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:lun: det sidder jo helt perfekt:banan:

 

lige et spørgsmål: på vores dækkener kan man ikke hive den ene strop ind, som sidder oppe på ryggen:hmm:kan man heller ikke det på jeres:confused:

 

Ja, altså den ene snor på hver dims, kan også kun trækkes ind på mit, hvis det er det du mener?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Lyder sært :hmm: Billede? :engel:

 

Skal prøve at huske at tage et billede senere.. Problemet er jo hun er 40cm lang, men meget slank, du kan vel sammenligne med Ronja som bruger nr mindre, men er mere kompakt og hende passer det godt? Der kan jo være ca 2 Molly-hunde indeni det dækken, men længden er da god :lol:

Og så sidder benstropperne virkelig underligt :hmm: Klipper dem af og syer dem på et bedre sted tror jeg.

 

Men sys lige du skal ha endnu en :fornaermet: hurtta :fornaermet::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal prøve at huske at tage et billede senere.. Problemet er jo hun er 40cm lang, men meget slank, du kan vel sammenligne med Ronja som bruger nr mindre, men er mere kompakt og hende passer det godt? Der kan jo være ca 2 Molly-hunde indeni det dækken, men længden er da god :lol:

Og så sidder benstropperne virkelig underligt :hmm: Klipper dem af og syer dem på et bedre sted tror jeg.

 

Men sys lige du skal ha endnu en :fornaermet: hurtta :fornaermet::engel:

 

Kan se det :hmm:

 

Det hjælper ikke bare at stramme det ind? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da træls med Hurtta (vinter?)dækkenet. Vi har str 36 til Smilla, så jeg kunne da godt forestille mig 40 var stort til en dsg tæve. :vedikke:

 

Når du skriver Skrylle, så skal du bare vide, at det er meget tyndt i forhold til Hurttas. Det er et lag softshell med et tyndt lag fleece under. Jeg ved sgu ikke hvad du ellers skal prøve. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da træls med Hurtta (vinter?)dækkenet. Vi har str 36 til Smilla, så jeg kunne da godt forestille mig 40 var stort til en dsg tæve. :vedikke:

 

Når du skriver Skrylle, så skal du bare vide, at det er meget tyndt i forhold til Hurttas. Det er et lag softshell med et tyndt lag fleece under. Jeg ved sgu ikke hvad du ellers skal prøve. :???:

 

Det er helt sikkert vanskeligt at få et dækken der kommer til at sidde optimalt, hun er nemlig 40cm lang, så dem i str 40 passer i længden, men hendes krop er jo lille.. Og hendes ben er alm. lange, så dækkenerne der passer i længden går også laaaangt ned på benene :stupid: Deforme hund :lun:

Nu beholder vi det hurtta i str 40 og så må jeg prøve en masse forskellige i butikker, tvivler dog på vi finder et der passer. Der laves jo nogen der passer til gravhunde og også til greyhounds, burde foreslå dem der skal laves nogen til deforme gårdhunde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy har et regndækken fra buster, det er okay til at tage det værste regn, men det varmer ikke og sidder ikke tæt til brystet/maven... Jeg har besluttet at invistere i et hurtta vinterdækken i år, nu hvor hun er udvokset, så skal også rundt og se hvor vi lige kan komme til at prøve det... Synes også hurttas fleece dækken ser ud til at varme rigtig godt...

 

Jeg har også et vinterdækken fra buster og synes heller ikke det varmer nok bagpå ved numsen og maven. Jeg er ejer af en blanding og passer størelse med en boxer købte dækkenet i xl.. men ved ikke om det er for lillet nogle herinde der ved om det fra Buster skal gør helt ned til halen. vis i forstår.. Altså den sidder godt nok ved brystet men synes den ser forkert ud i længden.. Men ved ikke om modelen bare skal være sådan.. Ved i ellers hvor man kan købe et billigt hundedækken..:stupid: SOM der dækker ordenligt, jeg er kun på su og vil derfor gerne have et billigt et. Men det skal varme da jeg har lagt mærke til min hund fryser om vinteren den har en meget kort pels...

 

Foresten så har jeg aldrig helt forstået hvorfor jer med langhåret hunde køber vinterdækken. Deres pels gør jo at de varmer sig selv og det er en naturlig proces. De kan sagtens varme sig uden et dækken. Derimod korthåret hunde små som store kan have brug for et dækken netop af den simple grund at de fryser.. og har hørt at det ikke er godt og give langhåret hunde dækken på, da dækkenet gør at deres naturlige proces med at de varmer sig selv går i stå.. Kan ikke helt huske hvorfor. Ikke for og fornærme nogle, men prøv og spørg en dyrlæge om det ikke er sandt.. Vi vil jo nødig sørge for vores elskede vovse fryser, når det er det vi prøver og undgå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget koster dem fra hurtta.. og ved i hvad en hund der har størelse som en boxer bruger i dækken størelse.. Forstår simpelthen ikk deres måleskemaer.. Har købt et fra Buster men synes bare ikke det dækker ordenligt..

eller bedre endnu.. ved i hvordan man evt syger et hundedækken.. Det kunne være sjovt at prøve..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget koster dem fra hurtta.. og ved i hvad en hund der har størelse som en boxer bruger i dækken størelse.. Forstår simpelthen ikk deres måleskemaer.. Har købt et fra Buster men synes bare ikke det dækker ordenligt..

eller bedre endnu.. ved i hvordan man evt syger et hundedækken.. Det kunne være sjovt at prøve..

 

her kan du se et par priser: Lkkert Hundetj Fra Hurtta Pro - Holder Hunden Varm & Tr - Med Garanti

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy aka the princess, er ikke så begejstret for hendes hurtta i samme grad som hendes mor -jeg tror ikke hun bryder sig om, at der er "forben" i...

 

Her den anden aften, havde hun den på, da det var råkoldt, og hun skyndte sig hen for at tisse, gik et par meter og stoppede op og sådan fortsatte det :roll: Hvis hun skulle have det dumme dækken på, så ville hun hellere undvære aftenturen åbenbart.. Jeg prøvede for sjov, at tage den af hende på gåturen og vupti så gik det ellers fremad i hendes normale tempo...

 

Så der er vel ikke andet at gøre, end at bestille vinterdækkenet til hende, hvor der ikke er ben i :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Qairo fik et BoT regndækken her i weekenden. Jeg er meget begejstret for det og synes det er pengene værd. Især når man har en hund der skal bruge det i mange mdr i løbet af året.

Grunden til at jeg er vild med det er at det kan indstilles så det passer og sidder godt uden at stramme og genere.

 

330190_10150316334641362_723761361_8246835_1448279380_o.jpg

331788_10150316335151362_723761361_8246837_1385343404_o.jpg

 

Før havde han et buster dækken men det har jeg ikke brugt ret meget da jeg ikke synes det sad godt. Det er alt for kort til ham og varmer ikke de store muskler på bagbenene

 

325629_10150316460656362_723761361_8247523_967352624_o.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Foresten så har jeg aldrig helt forstået hvorfor jer med langhåret hunde køber vinterdækken. Deres pels gør jo at de varmer sig selv og det er en naturlig proces. De kan sagtens varme sig uden et dækken. Derimod korthåret hunde små som store kan have brug for et dækken netop af den simple grund at de fryser.. og har hørt at det ikke er godt og give langhåret hunde dækken på, da dækkenet gør at deres naturlige proces med at de varmer sig selv går i stå.. Kan ikke helt huske hvorfor. Ikke for og fornærme nogle, men prøv og spørg en dyrlæge om det ikke er sandt.. Vi vil jo nødig sørge for vores elskede vovse fryser, når det er det vi prøver og undgå.

 

Jeg har en langhåret hund, men han har ikke noget underuld, derfor fryser han i ekstremt vintervejr. I øvrigt har han en pels ala vat, der suger som en svamp, så når han er ude i regnvejr kan hans pels vrides bagefter og han fryser meget. Jeg har et skrylle dækken, som fint klarer regn og almindeligt koldt vintervejr og en tyk fleece overall til de koldeste aftener om vinteren hvor temperaturen nærmer sig -10 grader.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...