Hop til indhold

Basse og babyen?..


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg kan ikke komme i tanke om andre faktorer der kan bære skylden :S

 

Jeg fik jo en søn for en måned siden og Basse har hidtil taget det fint.

Hun hilste på ham første dag, og har snust til ham et par gange mens jeg ammer ham i sofaen. Hun får selvfølgelig lov at snuse, men ikke at slikke (sådan er reglerne også overfor mig). Udover det har hun absolut ingen interesse i ham.

 

Den første uges tid hun var hjemme, kom hun ind i soveværelset om morgenen og "bad om lov" til at komme op i sengen, hvor hun så fik lov at putte i fodenden. Men det gør hun ikke længere.

Hun sover i stuen, hvor hun rykkede ind af eget valg, under min graviditet...

 

Og nu er der begyndt at komme problemer :S hun tisser og skide i stuen om natten.. Hun har gjort det tre gange nu, to af gangene har været de sidste to nætter.

 

I det første stykke tid havde jeg svæt ved at nå gåturene, men nu går det nogenlunde. Nogle dage bliver aftenturen bare en kort tissetur nede på græsset, mens babyen sover oppe i lejligheden, men hun får lov at få ordnet det hun skal.

 

I går var vi f.eks ude en times tid om morgenen, en halv time midt på dagen, og en halv time mellem 21 og 22 om aftenen. På aftenturen sked hun og tissede flere gange. Men alligevel var der "gaver" til mig i morges ved 8-tiden da jeg kom ud i stuen??

Hun har aldrig haft problemer med at holde sig, og før i tiden har den første gåtur tit først været omkring formiddag/middag (hvis jeg har været hjemme, har jeg ventet til hunden vågnede af sig selv).

Vi har heller aldrig kørt med faste gåtider, men blot taget det efter gefuhl..

 

Hun får selvfølgelig ikke så meget opmærksomhed som normalt men jeg prøver, og forsøger virkelig at gøre mit bedste. Et par gange om ugen er vi hjemme hos mine forældre, hvor vi kan lege sammen i haven, og hun får sit foder i forskellige aktivitetsbolde derhjemme..

Endvidere er jeg så småt begyndt at have mod på at køre rundt med ham, så vi kan komme op til veninderne igen, så hun kan lege med deres hunde..

 

 

Det er MEGET frustrerende at vågne op til den slags uheld. En enkelt gang tager jeg ikke så tungt - det KAN jo ske, men nu ser jeg et mønster, hvilket bekymrer mig. Jeg har ikke meget mere tid at tage af pt, så hvordan får jeg løst dette problem???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke sådan helt adfærdsmæssigt, men Luna blev også urenlig på et tidspunkt og satte sig ude i køkkenet.

 

Der blev hun lukket inde i soveværelset sammen med mig. Børnegitter i døråbningen, for så kunne hun lære at sige til, hvis det var fordi hun skulle ned.

 

Det er nok kun en løsning på selve problemet, men årsagen kan jeg ikke hjælpe med.. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

har du ellers bemærket nogen ændringer i hendes adfærd?

 

Ikke udover at jeg synes hun ser meget trist ud.. men det har jeg tillagt min dårlige samvittighed.. Altså, at den får mig til at synes hun ser trist ud..

 

 

Har du ændret tidspunktet hvor hun får mad?

 

Nej. Vi har aldrig kørt rutiner, men hun får 1-2 måltider om dagen, enten før eller efter gåtur, afhængig hvad jeg synes er mest presserende.

 

Jeg ved ikke sådan helt adfærdsmæssigt, men Luna blev også urenlig på et tidspunkt og satte sig ude i køkkenet.

 

Der blev hun lukket inde i soveværelset sammen med mig. Børnegitter i døråbningen, for så kunne hun lære at sige til, hvis det var fordi hun skulle ned.

 

Det er nok kun en løsning på selve problemet, men årsagen kan jeg ikke hjælpe med.. :genert:

 

Planen er også at hun bliver lukket inde i soveværelset med mig i nat. Der ved jeg at hun enten siger til, eller holder sig.. Så må hun nøjes med sin kurv, frem for sofaen, men det overlever hun nok..

 

Jeg synes bare det virker pudsigt, hvis årsagen ikke skal findes i ændringerne i hjemmet? Altså, hvis det er uafhængigt af det?..

Link til indlæg
Del på andre sites

Min forældres westie tisser også, hvis hun har hele huset om natten, så de har sat en plade for ind til soveværelset, således at hun bliver i soveværelset, så har hun nemlig ingen uheld.. Ved heller ikke hvorfor det er sådan :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min forældres westie tisser også, hvis hun har hele huset om natten, så de har sat en plade for ind til soveværelset, således at hun bliver i soveværelset, så har hun nemlig ingen uheld.. Ved heller ikke hvorfor det er sådan :vedikke:

 

sådan var hun også da hun var lille. men det har ikke været sådan i flere år.. og det var jo allerede i starten af min graviditet at hun ikke længere gad dele seng med mig, så der er ikke noget nyt i at hun har så meget plads om natten?

Link til indlæg
Del på andre sites

sådan var hun også da hun var lille. men det har ikke været sådan i flere år.. og det var jo allerede i starten af min graviditet at hun ikke længere gad dele seng med mig, så der er ikke noget nyt i at hun har så meget plads om natten?

 

Hmm ja det er lidt mærkeligt, mon det bare er hendes måde at reagere på de forandringer der er sket efter Vito er kommet :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm ja det er lidt mærkeligt, mon det bare er hendes måde at reagere på de forandringer der er sket efter Vito er kommet :vedikke:

 

 

det tror jeg jo også det er.. Men altså, det må da være negativt? Og så er det noget jeg skal løse, men jeg aner virkelig ikke hvordan.. jeg er helt rådvild..

 

Som nævnt kneb det en del med at komme ordentligt ud med hende i starten, men jeg synes jeg er kommet efter det, og får gået med hende..

Nogle aftener er det så blot en tissetur, men som udgangspunkt prøver jeg at få hivet barnevognen ud, eller tage viklen i brug, så vi kan få gået lidt rundt og snuset..

 

Jeg kunne nok bedre forstå, hvis hun havde gjort sådan for to uger siden :S

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske håbede hun de første to uger at den der væmmelige Vito tog hjem igen? Det lyder meget som noget Petrine kan finde på, ved godt det siges, hunde ikke besørger som demonstration, men tro mig, Petrine har skidt på mere end en gæsts hovedpude, når de har været her længe nok.

 

Har ingen geniale løsninger, for Vito tager jo nok den tid han tager :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke udover at jeg synes hun ser meget trist ud.. men det har jeg tillagt min dårlige samvittighed.. Altså, at den får mig til at synes hun ser trist ud..

 

 

nu ved jeg jo af gode grunde ikke om hun har grund til at være trist. Men jeg synes altså også at skipper ser trist ud og jeg kæmper dagligt med den dårlige samvittighed. I dag har han allerede fået 3 ture hvoraf de 2 var uden baby og alligevel sidder jeg og tænker om han mon mangler lidt opmærksomhed :genert:

 

min pointe er at du gør det så godt som du kan, og det lyder til at du er opmærksom på at Basse også skal have opmærksomhed. Det tager os nok bare lidt tid at komme af med den dårlige samvittighed over at hundene ikke længere er "enebørn" :blink:

 

Jeg tror også det kunne være en ide at tvinge hende til at sove i soveværelset i en periode. Måske skal hun også opdage at der stadig er plads til hende derinde selvom Vito er kommet til :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker når nu basse er sådan en sød "storesøster" der ikke gør væsen af sig, så kunne du måske inddrage hende i pligterne med baby, så hun synes hun er mere med?

 

Altså i stil med, " når basse, nu vil vito ha mad, så du hjælpe?" Og så simplethen have et par godbidsdåser stående ved puslebord og ammestol, så du feks mens du ammer, lige med den anden hånd kan klø basse lidt og måske lave et par tricks? Mere så hun synes at når du bruger al den tid på en baby, så har hun faktisk også selv noget ud af det:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker når nu basse er sådan en sød "storesøster" der ikke gør væsen af sig, så kunne du måske inddrage hende i pligterne med baby, så hun synes hun er mere med?

 

Altså i stil med, " når basse, nu vil vito ha mad, så du hjælpe?" Og så simplethen have et par godbidsdåser stående ved puslebord og ammestol, så du feks mens du ammer, lige med den anden hånd kan klø basse lidt og måske lave et par tricks? Mere så hun synes at når du bruger al den tid på en baby, så har hun faktisk også selv noget ud af det:)

 

den ide snupper jeg da lige :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...