Hop til indhold

Jordhvepse... ADVARSEL!!!


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

Min onkel (og hans familie) har en border collie tæve, på 9 år. Den var med min onkel på job igår som den plejer, på et stort gods med en kæmpe frugtplantage. Da de var ude på den sædvanlige runde i plantagen (de kører derud, og går så rundt derude), så min onkel at Maggie begyndte at grave, noget hun aldrig gør normalt.

 

Han går hen imod hende for at se hvad hun laver, og så får han ellers travlt.

Maggie har fundet et jordhvepse bo, og disse hvepse er virkelig aggressive. De samler sig simpelthen sammen som en stor rund formation, og så angriber de ellers Maggie :cry: Min onkel får hevet hende væk og ind i bilen. Han får kun selv 6 stik, men Maggie har nok fået tæt på de 100 , de gik virkelig efter HENDE :cry: Han får fjernet 60-70 hvepse som sidder fast overalt på hende. Og så går det ellers afsted til dyrlægen, hvor hun får antihistamin og nogle andre medikamenter.

 

Hun har klaret natten fint, men er noget stille i dag, og vil MEGET hurtigt ind når hun har været udenfor og klare det hun skal :cry:

 

 

Det er åbenbart sæson for jordhvepse nu, så hold øje med jeres hunde hvis de godt kan lide at grave huller eller prøve at fange noget der flyver og summer...

 

 

Tør slet ikke tænke på hvad der kunne være sket, hvis ikke det er fordi at min onkel nåede at få hende ind i bilen og fået hende til dyrlægen, og heldigvis er helt kold (og ikke allergisk) overfor hvepse, men bare klasker dem en. Han var dog blevet ret forskrækket over HVOR aggressive de hvepse er, og hvordan de bare havde dannet den formation som bare angreb :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det prøvede jeg for 10 dage siden. Pga regn havde jeg uhøstede solbær i baghaven og gik derned og kiggede. Satte en stol og så kom nogle af hunden også-.Min telefon ringede , den trådløse og pludselig blev jeg stukket i hovedet, under shortsene, på benene og sprang ind og råbte hundene ind.De svirrede pludselig i tusindtal omkring mig. De havde bo under en kompostbunke og er nu sprøjtet væk af et skadedyrsselskab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano

Håber maggie kommer sig, har selv prøvet lignende på egen krop - det er ufatteligt ubehageligt og til dels pænt smertefuldt.. Naboens børn havde lavet hærværk på samtlige bistader i nærheden, og de skulle selfølgelig sværme og angribe mig alle sammen.. Fy føj jeg hader de kryb nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...