Hop til indhold

Den nye hundelov


Dina
 Share

Recommended Posts

Umiddelbart et godt initiativ at efterlyse idéer til en ny hundelov.

Men at forestille sig at der kan opnåes nogen form for enighed tror jeg er alt for optimistisk.

"Vi er alle hundeejere", skriver du, men andre debatter, også her på siden, har vist, at vi holder hund, af meget forskellige grunde og derfor også har meget forskellige synspunkter.

 

Men jeg vil da gerne komme med mit forslag til en paragraf i en ny hundelov. Den skal lyde som følger:

 

Al opdræt og import af hundehvalpe må kun ske af autoriserede personer.

Autorisation opnåes gennem en fastlagt 3 årig uddannnelse, som omfatter både teori og praktik.

 

Jeg har aldrig forstået hvorfor der ikke findes en egentlig uddannelse til hundeopdrætter. En uddannelse som gennem viden og oplysning skulle have det formål, at producere sunde hvalpe, og som ville gøre det meget nemmere for købere at undgå hundehandlere, plattenslagere og uerfarne amatører.

Medmindre du tænker på folk, der behøver hunden i deres arbejde, så tror jeg egentlig, at vi alle holder hund af samme årsag, nemlig at vi elsker hunde. Så simpelt tror jeg faktisk, at det er.

 

Om dit forslag om en autoriseret opdrættereksamen kan være en god idé - tjah, hvorfor ikke. Viden har aldrig skadet nogen, og der ér virkelig hårrejsende eksempler på opdrættere, der aldrig skulle have haft lov til at opdrætte.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
Det lyder godt nok noget overvældende med syn af små 20.000 hunde om ugen året igennem. Gad vide, hvor mange mandetimer, der skulle sættes af - også til behandling af de utvivlsomt mange sager, hvor hundeejerne af forskellige grunde må udskyde et "syn".

 

500.000 hunde fordelt over 2 år á 252 arbejdsdage = 500.000:504 dg = 992 hunde pr dag på landsplan.

Ikke helt 20.000 om ugen.

Men måske et tjek hvert 3-4 år. ville være nok.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg sådan læser hvad folk her mener at alle hundeejere alt skal udsættes for, bare fordi et ret beskedent antal hundeejere er ligeglade med alt og alle, er jeg næsten glad for at Justitsministeren hedder Lars Barfod. Man skulle ikke tro at det kunne blive dårligere, men det kan det måske alligevel?

 

Tanken om overvågning af alt og alle "for alle tilfældes skyld" ser ud til at have bidt sig godt fast, også her i tråden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Tanken om overvågning af alt og alle "for alle tilfældes skyld" ser ud til at have bidt sig godt fast, også her i tråden.

 

Alle hunde skal monteres med CCTV kamera så der altid er styr på hvad de laver og hvor de går..:stupid:

 

Aj pjaaaaat

Såry.:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg sådan læser hvad folk her mener at alle hundeejere alt skal udsættes for, bare fordi et ret beskedent antal hundeejere er ligeglade med alt og alle, er jeg næsten glad for at Justitsministeren hedder Lars Barfod. Man skulle ikke tro at det kunne blive dårligere, men det kan det måske alligevel?

 

Tanken om overvågning af alt og alle "for alle tilfældes skyld" ser ud til at have bidt sig godt fast, også her i tråden.

Det var tanken, at vi skulle finde frem til noget, som kunne erstatte den nuværende hundelov, og så er man jo nødt til at tænke på alle hunde.

 

Og så tror jeg, at der gik lidt dyrevelfærd i den, måske. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Sorry, det var en smutter. Der skulle have stået om måneden, ikke om ugen.

 

:5up:

 

 

Men indrømmet det er mange. Men jeg tænkte at det jo skulle være fordelt over måske 30 "steder" på landsplan.

 

Kunne ikke lige regne ud om det skulle være politiet der alligevel ikke har tid eller om det skulle være dyrlægerne eller en hel tredje instans der kunne foretage sådan et "syn"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det var tanken, at vi skulle finde frem til noget, som kunne erstatte den nuværende hundelov, og så er man jo nødt til at tænke på alle hunde.

 

Og så tror jeg, at der gik lidt dyrevelfærd i den, måske. :engel:

 

Jeg tænkte også i dyrevelfærd i forbindelse med et evt hundetegn.

Det ville da være optimalt at slå to fluer med et smæk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var tanken, at vi skulle finde frem til noget, som kunne erstatte den nuværende hundelov, og så er man jo nødt til at tænke på alle hunde.

 

Ja, de er jo alle skadevoldere indtil andet er bevist.

 

Min forslag til en ny hundelov:

 

§1. Alle hunde ældre end 3 uger skal være registreret ved chipmærkning. Chippen skal foruden et ID nummer også indeholde mindst 50 gram trotyl (sprængstof) -ved hunde over 24.3 kilo dog mindst 150 gram, der skal kunne udløses ved fjernbetjening fra politiets patruljevogne.

Det påhviler hundens ejer at dokumentere at alle chippens funktioner mindst en gang i året.

 

§2. For at hindre tilsvining af offentlig ejendom skal Alle hunde fra de er 2 uger være forsynet med en anus-lås. Låsen skal være kraftig nok til at kunne bære hunden med hovedet hængende nedad i en halv time. Det på hviler hundens ejer at dokumentere dette mindst en gang i måneden.

Nøglen til låsen kan i påkommende tilfælde lånes under opsyn hos BorgerService i visse byer, eller i kontortiden hos DKK Parkvej 1 Solrød Strand (dog kun DKK stambogsførte hunde)

 

§3. Alle hunde skal fra de er 2 uger være forsynet med fastsvejset og plomberet mundkurv, der skal være forsynet med indadvente pigge. Ernæring kan herefter kun ske med flydende næringsmideler, eller intravenøst.

 

§4. Alle hunde skal fra en alder af 4 uger have hhv for og bagben sammenlænket. Lænkerne plomberes. Antræffes en hund med brudte plomber på potelænker eller mundkurv bliver denne straks aflivet.

Potelænkerne må maks tillade hunden skridt på 9,3 cm

 

§5. Alle hunde skal være permanent lænket til en betonklods der vejer mindt 20 kilogram mere end hunden. Fastlænkningen skal være plomberet, og der gælder samme sanktioner som i §§4. Betonklodsen kan være forsynet med håndtag. Hvis ejeren vil gå tur med sin hund skal dette ske ved at klodsen bæres, den må ikke transporteres på hjul.

 

Vi skal simpelt hen have stoppet alle de hunde der løber og skider og bider over det hele, og det gør de jo allesammen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Ja, de er jo alle skadevoldere indtil andet er bevist.

 

Min forslag til en ny hundelov:

 

§1. Alle hunde ældre end 3 uger skal være registreret ved chipmærkning. Chippen skal foruden et ID nummer også indeholde mindst 50 gram trotyl (sprængstof) -ved hunde over 24.3 kilo dog mindst 150 gram, der skal kunne udløses ved fjernbetjening fra politiets patruljevogne.

Det påhviler hundens ejer at dokumentere at alle chippens funktioner mindst en gang i året.

 

§2. For at hindre tilsvining af offentlig ejendom skal Alle hunde fra de er 2 uger være forsynet med en anus-lås. Låsen skal være kraftig nok til at kunne bære hunden med hovedet hængende nedad i en halv time. Det på hviler hundens ejer at dokumentere dette mindst en gang i måneden.

Nøglen til låsen kan i påkommende tilfælde lånes under opsyn hos BorgerService i visse byer, eller i kontortiden hos DKK Parkvej 1 Solrød Strand (dog kun DKK stambogsførte hunde)

 

§3. Alle hunde skal fra de er 2 uger være forsynet med fastsvejset og plomberet mundkurv, der skal være forsynet med indadvente pigge. Ernæring kan herefter kun ske med flydende næringsmideler, eller intravenøst.

 

§4. Alle hunde skal fra en alder af 4 uger have hhv for og bagben sammenlænket. Lænkerne plomberes. Antræffes en hund med brudte plomber på potelænker eller mundkurv bliver denne straks aflivet.

Potelænkerne må maks tillade hunden skridt på 9,3 cm

 

§5. Alle hunde skal være permanent lænket til en betonklods der vejer mindt 20 kilogram mere end hunden. Fastlænkningen skal være plomberet, og der gælder samme sanktioner som i §§4. Betonklodsen kan være forsynet med håndtag. Hvis ejeren vil gå tur med sin hund skal dette ske ved at klodsen bæres, den må ikke transporteres på hjul.

 

Vi skal simpelt hen have stoppet alle de hunde der løber og skider og bider over det hele, og det gør de jo allesammen..

 

:hmm:Er lidt usikker på om du holder skjulte møder med hundeudvalget! :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...