Hop til indhold

Hvad gør man så lige som ansvarlig hundeejer?


Dogue1
 Share

Recommended Posts

I går eftermiddags gik vores eftermiddagstur som altid god og hyggelig tur:-D

 

Ja det vil jo så sige lige indtil vi er 400m fra vores villa vej, vi er på stisystemet lige før vi kommer til en tilgående sti. En pige vel omkring 9-10år kommer med to king charles hanhunde Y-line, i fleksline. De to KC går helt i selvsving og pigen har ikke kræfter nok til at holde dem så de rykker sig fri de kommer med Y og fleksline efter sig og pigen står og skriger som om hun har fået tæsk. De to små kommer lidt væltene over hinanden. Men det er ikke for for at lege de kommer det er 110% sikkert for de lyde og kropssignaler kan man ikke tage fejl af, Lexus har overhovedet ikke tid til dæmpende signaler så det bliver selvfølgelig afstandsøgene signaler, let løftet læber dyb knurren/snerren og et par dybe gø, fremad lænet krop, ørene frem let rejste børster...10.000 tanker på et split sekund..En af tankerne er: Ok, det er så i dag mit lexus eventyr ender to løse og meget fjentlige King charles og mig med en Dogue de Bordeaux der hvis han bliver gal ikke vil komme galt afsted men der vil så sikkert være to små hunde mindre i Viborg + Jeg må skal ned og aflive min hund....:megaked:

Den ene king går direkte efter snuden den anden efter halshuden.

Hvad fa.... i h. gør jeg!!!?Det er sq en ulige kamp:evil:

Jeg sparker til den ene KC og tager fat i Y linen ved den anden, får råbt NEJ til Lexus et par gange og smidt en håndfuld pølse stykker, råber NEJ igen og Truer Lexus til at gå væk (GÅ SÅ VÆK FOR HE.....:evil:)

Jeg binder flekslinen til lygtepælen og godt gal i hovedet sender jeg pigen hjem efter mor eller far mens jeg bliver ved hundene og får kikket lidt på lexus. Han har lidt huller i snuden og lidt på halsen, jeg får ham til at søge pølsestykkerne og kikker lidt på de to små sataner INGEN huller eller skader overhovedet...Jeg under mig stadig over at de ingen skader har og i det hele taget er i live for Lexus var rigtig godt og grundig gal.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hun kom tilbage med moderen, reaktionen var at det var da godt der ikke skete noget med hundene og at det var synd for min hund..Men ikke noget med at pigen ikke skal gå med dem igen uheld sker jo.

Jeg var stadig ret så gal jeg jeg fortalte hende at næste gang vil jeg ikke tage så blidt ved deres hunde og jeg vil under ingen omstændigheder straffe min hund igen pga. deres uansvarlige hundehold.

Jeg tror ikke jeg får noget udaf at anmelde det til politiet de har ikke ressourcer til at tage imod sådan en anmeldelse når ikke der er sket noget med de små hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det var mig med Guincho, ville jeg tage en alvorlig snak med forældrene, afhængigt af dette ville jeg muligvis melde til politiet.

Og så ville jeg i øvrigt - som jeg allerede gør - lade være med at gå på stier hvor jeg ikke har mulighed for at dreje af / vende om / gå ind i en have, i hvert fald lige i det kvarter.

 

Men den slags situationer er også for mig som ikke-listehundeejer et problem. Min hund har en "ærkefjende", som dagligt går forbi på mit fortov. Og ejerne forstår simpelthen ikke at løsningen er at holde afstand. Det er pissetræls, og sidst min voksne datter gik med Guincho, oplevede hun at det var umuligt at komme ind i vores indkørsel og hjem, fordi denne hund med ejer ikke fattede at det måske kunne være en idé at skifte fortov (vi bor på en lukket villavej uden trafik, så det er altså ganske nemt lige at skrå over på den anden side). Hvis ikke min datter havde handlet hurtigt med at småløbe, var hundene stødt ind i hinanden på det smalle fortov, men det føler de åbenbart ikke som noget problem, selvom det er tydeligt at begge hunde har bedst af at holde afstand. (Men der er selvfølgelig heller ikke tvivl om hvem der ville vinde et slagsmål, da min hund er meget mindre)

 

Men jeg kan sagtens se listehundeneejernes ekstra dilemma, for hvis der er et mundkurvskrav på ens hund, er det jo nok noget politiet vil påpege, før de gider tage ud og snakke med ejer af løs cavalier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kom tilbage med moderen, reaktionen var at det var da godt der ikke skete noget med hundene og at det var synd for min hund..Men ikke noget med at pigen ikke skal gå med dem igen uheld sker jo.

Jeg var stadig ret så gal jeg jeg fortalte hende at næste gang vil jeg ikke tage så blidt ved deres hunde og jeg vil under ingen omstændigheder straffe min hund igen pga. deres uansvarlige hundehold.

Jeg tror ikke jeg får noget udaf at anmelde det til politiet de har ikke ressourcer til at tage imod sådan en anmeldelse når ikke der er sket noget med de små hunde

 

Jeg forstår godt at du var gal.

Du kan tro jeg kunne råbe, da en nabo 2 huse henne havde "tøjret" sin nye kærestes 2 store sorte gæstehunde i sin bitte rækkehusforhave, og den ene pludselig sprang ud foran Guincho på fortovet, med løs line dinglende efter sig. Det skete lige på hjørnet af hækken, vi så det slet ikke komme!

De gik og ordnede have og reagerede ikke da jeg råbte "Fjern den hund". Det var min datter, som fik skubbet hunden væk, mens jeg reflektorisk rev i linen på Guincho, så han drejede rundt, med den løse hund efter sig.

Der gik et par dage før vi så hinanden igen, jeg fik en undskyldning, og jeg er sikker på at det ALDRIG vil ske igen! Jeg er ikke i tvivl om at hun og gæsten fik en lærestreg.

Jeg har set hundene i baghaven siden, og det er ret tydeligt at der bliver taget godt hånd om hundene nu. Også når jeg ser dem på gåture er de meget opmærksomme på ikke at genere nogen. Den hund der ikke rev sig løs kan nemlig efter sigende "ikke li andre hunde", så Guincho var snydeheldig!

 

Det er godt at du har skældt grundigt ud, de fleste hader at blive uvenner med deres naboer, så hvis ikke det hjælper, så hiv fat i hende igen og skæld mere ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Men jeg kan sagtens se listehundeneejernes ekstra dilemma, for hvis der er et mundkurvskrav på ens hund, er det jo nok noget politiet vil påpege, før de gider tage ud og snakke med ejer af løs cavalier.

 

Men det er jo ikke relevant i denne sammenhæng, da DdB ikke er en listehund, så hvad vil du sige med det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det var mig med Guincho, ville jeg tage en alvorlig snak med forældrene, afhængigt af dette ville jeg muligvis melde til politiet.

Og så ville jeg i øvrigt - som jeg allerede gør - lade være med at gå på stier hvor jeg ikke har mulighed for at dreje af / vende om / gå ind i en have, i hvert fald lige i det kvarter.

 

Men den slags situationer er også for mig som ikke-listehundeejer et problem. Min hund har en "ærkefjende", som dagligt går forbi på mit fortov. Og ejerne forstår simpelthen ikke at løsningen er at holde afstand. Det er pissetræls, og sidst min voksne datter gik med Guincho, oplevede hun at det var umuligt at komme ind i vores indkørsel og hjem, fordi denne hund med ejer ikke fattede at det måske kunne være en idé at skifte fortov (vi bor på en lukket villavej uden trafik, så det er altså ganske nemt lige at skrå over på den anden side). Hvis ikke min datter havde handlet hurtigt med at småløbe, var hundene stødt ind i hinanden på det smalle fortov, men det føler de åbenbart ikke som noget problem, selvom det er tydeligt at begge hunde har bedst af at holde afstand. (Men der er selvfølgelig heller ikke tvivl om hvem der ville vinde et slagsmål, da min hund er meget mindre)

 

Men jeg kan sagtens se listehundeneejernes ekstra dilemma, for hvis der er et mundkurvskrav på ens hund, er det jo nok noget politiet vil påpege, før de gider tage ud og snakke med ejer af løs cavalier.

Nu er Lexus hverken listehund eller på observationslisten så det er ikke noget problem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er jo ikke relevant i denne sammenhæng, da DdB ikke er en listehund, så hvad vil du sige med det?

 

Ups, min fejl, jeg troede det i skyndingen, eftersom der blev snakket om aflivning af Lexux som mulig konsekvens. Men kan se nu at det blev skrevet forbindelse med hvad der kunne ske hvis Lexus bed fra sig og de døde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu du spørger, hvad man gør, så har jeg et fif, dækker din hund af / lægger den i en skraldespand (går nok ikke lige med din), så du kan koncentrere dig om angriberen - eftersom de to små havde snor på, har du jo en fordel, hvor jeg, når jeg møder løse hunde skal i betydeligt mere nærkontakt.

 

Sært at moderen ikke blev det mindste bekymret over, hvad der kunne være sket med hendes egne to :hmm: lyder ikke til hun kan tænke ret langt.

 

Håber virkeligt ikke du møder flere af den slags tåber!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ups, min fejl, jeg troede det i skyndingen, eftersom der blev snakket om aflivning af Lexux som mulig konsekvens. Men kan se nu at det blev skrevet forbindelse med hvad der kunne ske hvis Lexus bed fra sig og de døde.

Problemet er at hvis han nu havde bidt fra sig var hundene nok kommet seriøst galt afsted og han ville blive krævet aflivet. Han er en stor og muskuløs hund og det vil altid være sådan en hund der vil tabe uanset om den bider i selvforsvar eller i et angreb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis moren lød ligeglad, så synes jeg næsten du skulle tage din hund til dyrlæge, få den tjekket og noget pencelinsalve på rifterne, bare for at give hende regningen. Det skal nok løbe op i 4-600 kr...

 

Uheld sker ja, men man kan gøre meget for at begrænse dem, bl.a. lade være med at give børn mere ansvar end de kan håndtere.

Ud over at det er synd for hundene, så prøv at tænk hvor synd det ville være for pigen, hvis det var en aggressiv hund de var rendt ind i, og hun skulle stå og se hendes egne hunde blive flået mens hun havde ansvaret for dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanette&simba

Det har jeg desværre også været ude for, godt nok kun med en hund, hende den lille pige gik rundt med en labrador ö

hældigvis kunne hundene med hianden. Hendes mor stod og snakket med en anden hundeejer.

det endeste der endelig skete var, at pigen blev slæbt med - og begynde, at græde. Da min hund ikke er så vandt til børn blev han bange og ville væk. Hende mor begynde så, at sige, at "Hvis du ikke var kommet så var det jo ikke sket" bla bla bla ..

siden har jeg så ikke set dem i kvateret :D

 

Jeg forstår ikke moren var ligeglad, men hvad skal man sige?

havde da været godt med et "undskyld, det skal ikke ske igen" - Det må vel heller ikke være særlig sjovt for barnet? ö

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv en ubehagelig oplevelse.

 

Og utroligt at pigens mor ikke kunne se det uansvarlige i at hun lader datteren lufte hundene, når hun tilsyneladende ikke kan hverken holde eller styre dem. Man kan kun håbe på, at datteren fik sådan et chok, så hun ikke tør lufte hundene selv mere - selvom det selvfølgelig også er synd for hende hvis det er tilfældet... Man skulle jo gerne nyde sine gåture med sin hund.

 

Godt at Lexus er så sund og god i hovedet :5up: Det er ikke alle hunde man kan beordre væk og søge pølser i sådan en situation, selvom der måske skal en hård tone til ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu du spørger, hvad man gør, så har jeg et fif, dækker din hund af / lægger den i en skraldespand (går nok ikke lige med din), så du kan koncentrere dig om angriberen - eftersom de to små havde snor på, har du jo en fordel, hvor jeg, når jeg møder løse hunde skal i betydeligt mere nærkontakt.

 

Sært at moderen ikke blev det mindste bekymret over, hvad der kunne være sket med hendes egne to :hmm: lyder ikke til hun kan tænke ret langt.

 

Håber virkeligt ikke du møder flere af den slags tåber!

Jeg har forholdsvis rimelig styr på ham, Men jeg får ham bestemt ikke i dæk når der er en fare og har er SÅ meget oppe at køre..Jeg tror ikke lige han passer ned i en skralde spand:lol:

 

Jeg ved i alle tilfælde hvad jeg skal hjem og øve når jeg kommer hjem fra arb...Tillid, tillid, tillid og lidt mere tillid.. Som lexus gik omkring mig i aftes i nat og imorges har han ingen tillid til mig lige nu, faktisk undgår han mig helt. Han ville ikke op i sofaen som han plejer, og kom ikke ind i soveværelset da jeg gik i seng og han gik først til morgen maden da jeg var gået ind på kontoret:cry: Det er bare noget rigtig lort lige nu!!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er at hvis han nu havde bidt fra sig var hundene nok kommet seriøst galt afsted og han ville blive krævet aflivet. Han er en stor og muskuløs hund og det vil altid være sådan en hund der vil tabe uanset om den bider i selvforsvar eller i et angreb.

 

Siger loven at han ville blive krævet aflivet? Hvis min newf, stor og muskuløs som han var, havde været i den situation, så ved jeg da ikke om han var blevet krævet aflivet, det er jeg da ikke sikker på, men jeg er heller ikke 100% inde i loven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forholdsvis rimelig styr på ham, Men jeg får ham bestemt ikke i dæk når der er en fare og har er SÅ meget oppe at køre..Jeg tror ikke lige han passer ned i en skralde spand:lol:

 

Jeg ved i alle tilfælde hvad jeg skal hjem og øve når jeg kommer hjem fra arb...Tillid, tillid, tillid og lidt mere tillid.. Som lexus gik omkring mig i aftes i nat og imorges har han ingen tillid til mig lige nu, faktisk undgår han mig helt. Han ville ikke op i sofaen som han plejer, og kom ikke ind i soveværelset da jeg gik i seng og han gik først til morgen maden da jeg var gået ind på kontoret:cry: Det er bare noget rigtig lort lige nu!!

 

Åh nej altså :cry: Men er sikker på, at det nok skal komme igen! Øv øv øv, altså... Bare noget lort, at forældrene ikke var mere ansvarlige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Siger loven at han ville blive krævet aflivet? Hvis min newf, stor og muskuløs som han var, havde været i den situation, så ved jeg da ikke om han var blevet krævet aflivet, det er jeg da ikke sikker på, men jeg er heller ikke 100% inde i loven.

 

Loven kræver, at hunde, der har skambidt, skal aflives.

 

Skambidning defineres, så vidt jeg husker, ved at syning er påkrævet... Og det tror jeg nok det ville være, når vi snakker om Dogue de Bordeaux/Newf vs. cavalier...

Link til indlæg
Del på andre sites

Siger loven at han ville blive krævet aflivet? Hvis min newf, stor og muskuløs som han var, havde været i den situation, så ved jeg da ikke om han var blevet krævet aflivet, det er jeg da ikke sikker på, men jeg er heller ikke 100% inde i loven.

Hvis en hund skambidder skal den jo aflives.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=130729

 

8. § 6, stk. 5, ophæves, og i stedet indsættes:

»Stk. 5. Hvis en hund ved et overfald har skambidt et menneske eller en anden hund, skal politidirektøren lade hunden aflive.

Stk. 6. Politidirektøren afholder omkostningerne ved at lade en hund aflive efter stk. 2, nr. 4, eller stk. 4 eller 5, men kan kræve beløbet refunderet af besidderen.«

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanette&simba
Jeg har forholdsvis rimelig styr på ham, Men jeg får ham bestemt ikke i dæk når der er en fare og har er SÅ meget oppe at køre..Jeg tror ikke lige han passer ned i en skralde spand:lol:

 

Jeg ved i alle tilfælde hvad jeg skal hjem og øve når jeg kommer hjem fra arb...Tillid, tillid, tillid og lidt mere tillid.. Som lexus gik omkring mig i aftes i nat og imorges har han ingen tillid til mig lige nu, faktisk undgår han mig helt. Han ville ikke op i sofaen som han plejer, og kom ikke ind i soveværelset da jeg gik i seng og han gik først til morgen maden da jeg var gået ind på kontoret:cry: Det er bare noget rigtig lort lige nu!!

 

:megaked::megaked: Træls, at hører .. du skal nok også sørger for, at han hilser og snakker med andre hunde - som selfølgelig ikke bider :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...