Hop til indhold

De s**** øremider !


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Er ved at være godt træt af at rode rundt i Ninjas ører, og det er hun helt sikkert også!

 

Hun havde øremider i venstre øre for ca. en måned siden og dem fik i udryddet.

 

Nu er det højre øre begyndt at lugte mistænkeligt surt !!!! :evil::evil::evil:

 

Vi har givet det en sjat ørerens her til aften og renset det ud vi kunne nå.

Hendes ørevoks er ikke sort eller grynet, men nærmere mørkt gult.

Men sidste gang hun havde øremider var hendes ørevoks heller ikke som kaffegrums.

 

Så nu skal vi sikkert til dyrelægen igen og have hende bedøvet fordi hun er blevet traumatiseret på den kikkertting han bruger for at se ned i hendes øregang.

 

Er der andre herinde der har oplevet øremider ? Er der en speciel årstid for dem eller sådan noget ?

 

Synes godt nok vi er ramt lige for tiden ...

 

EDIT: Og kommer faktisk lige i tanke om at hun for 10 dage siden fik Advocate i nakken som skulle tage alt hvad der hedder mider og æg :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, første gang jeg havde Bastarden til dyrlæge, fiskede lægen skefulde af kaffegrums ud fra ørerne! Jeg aner ikke hvordan det smitter, for at undgå medicin til så lille en hvalp (3 måneder), fik jeg nogle øredråber og kvalte ørermiderne på den måde.

 

Det tog 14 dage, så var ørerne fine, Bastarden er ikke glad for at blive kigget i ørerne, men jeg vælger så at holde hende fast (noget nemmere end med en stor hund, jeg ved det :ae:).

 

Hvis det smitter, forstår jeg ikke, hvordan begge papilloner kunne gå fri, for de sover jo i samme sengetøj etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, første gang jeg havde Bastarden til dyrlæge, fiskede lægen skefulde af kaffegrums ud fra ørerne! Jeg aner ikke hvordan det smitter, for at undgå medicin til så lille en hvalp (3 måneder), fik jeg nogle øredråber og kvalte ørermiderne på den måde.

 

Det tog 14 dage, så var ørerne fine, Bastarden er ikke glad for at blive kigget i ørerne, men jeg vælger så at holde hende fast (noget nemmere end med en stor hund, jeg ved det :ae:).

 

Hvis det smitter, forstår jeg ikke, hvordan begge papilloner kunne gå fri, for de sover jo i samme sengetøj etc.

 

Ja, vi fik også øredråber med sidst der skulle drybbes i hendes øre 2 x dagligt i 14 dage.

 

Det blev hurtigt de værste to tidspunkter på dagen.

 

Snuseren: Jo det er der vist noget om, det med hængeøre. Øremider lever allerbedst i et fugtigt øre og der er nok en del mere luftcirkulation i et oprejst øre (kan jeg forestille mig :hmm:)

 

Min fars blandingshund havde altid problemer med sine øre - håber ikke det bliver noget ala det samme med Ninja. Synes selv vi er gode til at rense og holde dem ved lige :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær lige opmærksom på, at nogle øredråber kan virke voldsomt irriterende, hvis der er skrammer eller eksem i øret.

 

Hvis det svier som syre, så kan jeg altså godt forstå, hvis hunden ikke vil være med til det. Det vil jeg heller ikke. Også alkoholbaserede øredråber kan være for hård kost på irriteret hud.

At tvinge sin hund til en smertefuld behandling, det opfatter jeg som tillidsbrud. Det er MIN sag at sige nej til den behandling. Og det er så dyrlægens sag at finde en anden behandling:shock:.

 

Silke har aldrig (7-9-13) haft øremider, men hun har haft infektioner af betændelse og svamp flere gange årligt de sidste år.

 

Og heldigvis har vi fundet nogle øredråber, som hun KAN tåle (Aurizon), -og heldigvis har vi også fundet en glimrende ørerens (TrisEDTA) som hun også kan tåle.

Hvis huden i ørerne er sart, så skal der ikke meget til, før hunden protesterer.

 

Når Silke har øreproblemer, så tigger hun ligefrem om at få renset ørerne.. Med TrisEDTA. :lun: Hun nyder det altså. Det skal bestemt ikke gøre ondt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær lige opmærksom på, at nogle øredråber kan virke voldsomt irriterende, hvis der er skrammer eller eksem i øret.

 

Hvis det svier som syre, så kan jeg altså godt forstå, hvis hunden ikke vil være med til det. Det vil jeg heller ikke. Også alkoholbaserede øredråber kan være for hård kost på irriteret hud.

At tvinge sin hund til en smertefuld behandling, det opfatter jeg som tillidsbrud. Det er MIN sag at sige nej til den behandling. Og det er så dyrlægens sag at finde en anden behandling:shock:.

 

Silke har aldrig (7-9-13) haft øremider, men hun har haft infektioner af betændelse og svamp flere gange årligt de sidste år.

 

Og heldigvis har vi fundet nogle øredråber, som hun KAN tåle (Aurizon), -og heldigvis har vi også fundet en glimrende ørerens (TrisEDTA) som hun også kan tåle.

Hvis huden i ørerne er sart, så skal der ikke meget til, før hunden protesterer.

 

Når Silke har øreproblemer, så tigger hun ligefrem om at få renset ørerne.. Med TrisEDTA. :lun: Hun nyder det altså. Det skal bestemt ikke gøre ondt.

 

Det har jeg ikke tænkt på, tak for info :5up:

 

Har nu indkøbt alkoholfri ørerens. Så må vi se om det er nok, ellers må vi turen forbi dyrelægen.

 

Hendes øre er hverken rødt eller hævet, det lugter bare en tand mere end det andet øre.

Link til indlæg
Del på andre sites

er du sikker på, at det er mider? kan det ikke "bare" være en øregangsbetændelse? det får halfdan en gang imellem, så sørger jeg for at få hans ører helt hårfri og får canaural-øredråber hos dyrlægen, det tager det hurtigt og effektivt. han får brunligt ørevoks og en sær sødlig lugt i ørerne, når han har problemer. det er især, når han har badet, været i bad eller hvis jeg ikke har holdt hårene i ørerne ordentligt nede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øremider kan sagtens give en gang ørebetændelse...Ved alm. infektion med øremider uden der er betændelse, ja der bruger jeg Frontline, enten en dråbe i øret eller et pust hvis det er spray... Min dyrlæge siger at det er almindeligt at bruge dette middel i kenneler f.eks.

Så tjekker jeg jævnligt deres øre, og renser med en tot vat som jeg har lidt alm. olie på...Øremider kan nemlig ikke lide et olieret øre...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Vær lige opmærksom på, at nogle øredråber kan virke voldsomt irriterende, hvis der er skrammer eller eksem i øret.

 

Hvis det svier som syre, så kan jeg altså godt forstå, hvis hunden ikke vil være med til det. Det vil jeg heller ikke. Også alkoholbaserede øredråber kan være for hård kost på irriteret hud.

At tvinge sin hund til en smertefuld behandling, det opfatter jeg som tillidsbrud. Det er MIN sag at sige nej til den behandling. Og det er så dyrlægens sag at finde en anden behandling:shock:.

 

Silke har aldrig (7-9-13) haft øremider, men hun har haft infektioner af betændelse og svamp flere gange årligt de sidste år.

 

Og heldigvis har vi fundet nogle øredråber, som hun KAN tåle (Aurizon), -og heldigvis har vi også fundet en glimrende ørerens (TrisEDTA) som hun også kan tåle.

Hvis huden i ørerne er sart, så skal der ikke meget til, før hunden protesterer.

 

Når Silke har øreproblemer, så tigger hun ligefrem om at få renset ørerne.. Med TrisEDTA. :lun: Hun nyder det altså. Det skal bestemt ikke gøre ondt.

 

Vi har været til dyrlæge idag - Freja har rystet sig især om natten de sidste dage og har har ikke måttet se hendes øre .

Øv det var ørebetændelse . Fik easotic med hjem kontrol om 10 dage

Jeg spurgte til om det var mider ?? nej sagde dr dyr - snask og rødme og svampelugt

Han mente så der nok var nået hun ikke tåler - hendes pels og hud er fin efter vi er startet på Barf .- men nu ørene ?

Vi skal så prøve at udelukke kylling i 8 uger ,. og kun bruge Hest og Lam / fisk .

 

hvor køber du ørerens (TrisEDTA) ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til dyrlæge idag - Freja har rystet sig især om natten de sidste dage og har har ikke måttet se hendes øre .

Øv det var ørebetændelse . Fik easotic med hjem kontrol om 10 dage

Jeg spurgte til om det var mider ?? nej sagde dr dyr - snask og rødme og svampelugt

Han mente så der nok var nået hun ikke tåler - hendes pels og hud er fin efter vi er startet på Barf .- men nu ørene ?

Vi skal så prøve at udelukke kylling i 8 uger ,. og kun bruge Hest og Lam / fisk .

 

hvor køber du ørerens (TrisEDTA) ?

 

TrisEDTA køber jeg hos dyrlægen... Hun har noget mas med at få fat i det. Hun får det som flasker med pulver i. Så skal hun tilsætte en bestemt mængde vand når jeg køber det... Lige nu venter og venter jeg på, at hun skal få det hjem igen..... Mens Silkes øre bliver rødere og rødere..:(.......

--Men der er ingen infektion.

 

Jeg gør det, at jeg holder Silkes ørelap meget ren. Jeg tørrer den af med koldt vand hver dag. Og renser alle folderne med vatpinde og vand. Når der ikke er mere snavs, så tørrer jeg så grundigt, jeg kan med bløde servietter og tørre vatpinde. OG til sidst tørrer jeg med en kold hårtørrer på laveste blæs.

Silke elsker det hele. Men det tager tid. Heldigvis er det som regel kun det ene øre, der er rødt:vedikke:.

 

Jeg håber meget for dig, at det viser sig at det er kylling, hun ikke kan tåle... Ellers er det noget af et detektiv-arbejde..... :roll:

.

Link til indlæg
Del på andre sites

TrisEDTA køber jeg hos dyrlægen... Hun har noget mas med at få fat i det. Hun får det som flasker med pulver i. Så skal hun tilsætte en bestemt mængde vand når jeg køber det... Lige nu venter og venter jeg på, at hun skal få det hjem igen..... Mens Silkes øre bliver rødere og rødere..:(.......

--Men der er ingen infektion.

 

Jeg gør det, at jeg holder Silkes ørelap meget ren. Jeg tørrer den af med koldt vand hver dag. Og renser alle folderne med vatpinde og vand. Når der ikke er mere snavs, så tørrer jeg så grundigt, jeg kan med bløde servietter og tørre vatpinde. OG til sidst tørrer jeg med en kold hårtørrer på laveste blæs.

Silke elsker det hele. Men det tager tid. Heldigvis er det som regel kun det ene øre, der er rødt:vedikke:.

 

Jeg håber meget for dig, at det viser sig at det er kylling, hun ikke kan tåle... Ellers er det noget af et detektiv-arbejde..... :roll:

.

 

Tak for svar . Ja håber også på det løser sig .Det er bare kylling som statistisk er det som de ikke tåler .han var også inde på det kunne være husstøvmider

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...