Hop til indhold

Hvalp syg gentagende gange


Lupus
 Share

Recommended Posts

Halløjsa

 

Min westie på 5 mdr er lige blevet syg igen.. Sidst var for halvanden måned siden, hvor han fik feber, havde smerter i nakke/hoved regionen, madlede og var generalt rigtigt dårligt. Der gik ca. to døgn så var han på dupperne igen, faktisk ligefter at han fik en smerte/feber lindrenede sprøjte ved dyrlægen. Hun mente at det var halsbetændelse, hans mandler var i hvert fald hævet.

 

Nu er den så gal igen, det er dog knap så slemt denne gang, men vi har lige (i samråd med vagtdyrlægen) givet ham noget af det samme smerte/feber lindrende medicin som sidst.

 

Afslutningsvis sagde vagtdyrlægen i telefonen at han undrede sig lidt over hvorfor at det lod til at være noget tilbagevendende...

 

Og så blev jeg selvfølgelig bekymret... :megaked:Håber virkeligt ikke at han fejler noget alvorligt...

 

Er der nogen af Jer der har prøvet noget ligende.. Og tror I at hunde, ligesom mennesker, kan have "dårlige" mandler, hvor man bliver nød til at fjerne dem?

 

Marlene :)

Redigeret af Lupus
Slåfejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Craniomandibulær osteopathy. CMO.

 

Det kan det godt være..... :shock:

 

Den gode nyhed er, at hvalpen som regel kommer sig over det, når den holder op med at vokse.

 

Den dårlige nyhed er, at hvalpen tit vil have smerter, -og smerterne måske kun kan kontrolleres med smertestillende plus prednisolon, der kan hæmme væksten.:???:

 

 

Det kan osse bare være ømme mandler.......

 

Links:

Engelske:

 

Craniomandibular Osteopathy, Lion Jaw, Westie Jaw

 

Cranio-mandibular osteopathy in Westies

 

Danske:

 

 

Nr generne giver sygdom (fra Roslev Dyreklinik)

 

 

---en sag i forbrugerklagenævnet:

http://www.aktivedyrerettigheder.dk/dvs/dvs04.pdf

 

--se side 40:

"2004-20-03-00044

Skrivelse af 6. december 2004 fra Forbrugerklagenævnet"

Link til indlæg
Del på andre sites

Ups, den var straks værre...

 

Der er intet andet at gøre, end at tage et smut til dyrlægen.

Heldigvis virker han ikke til at være påvirket til daglig.

 

Ved i om overbid/underbid (kan for mit liv aldrig huske forskel!) kan være et symptom? Det har bådet dyrlæge og trimmer bemærket nemlig og de mener begge at han er for gammel til at det bare retter sig op.

 

Og tusind tak for svar og læsestof!

Marlene :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Overbid/underbid KAN være en del af sygdommen. Men det behøver det ikke at være. Hvis din Westie hele tiden har haft lidt forkert bid, så har det nok ikke sammenhæng med den sygdom.

 

Hvis du nærlæser linket fra Roslev dyreklinik, så handler det netop om en westie, Tanja på 7 mdr., som har noget fejludvikling af kæben, men som altid har haft et lille overbid.

 

Men sygdommen kan være meget forskellig fra hund til hund. Nogle hunde bliver rigtig dårlige, andre mærker næsten ikke noget til sygdommen.

Tanja er nok en af de heldigere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Halløjsa

 

Min westie på 5 mdr er lige blevet syg igen.. Sidst var for halvanden måned siden, hvor han fik feber, havde smerter i nakke/hoved regionen, madlede og var generalt rigtigt dårligt. Der gik ca. to døgn så var han på dupperne igen, faktisk ligefter at han fik en smerte/feber lindrenede sprøjte ved dyrlægen. Hun mente at det var halsbetændelse, hans mandler var i hvert fald hævet.

 

Nu er den så gal igen, det er dog knap så slemt denne gang, men vi har lige (i samråd med vagtdyrlægen) givet ham noget af det samme smerte/feber lindrende medicin som sidst.

 

Afslutningsvis sagde vagtdyrlægen i telefonen at han undrede sig lidt over hvorfor at det lod til at være noget tilbagevendende...

 

Og så blev jeg selvfølgelig bekymret... :megaked:Håber virkeligt ikke at han fejler noget alvorligt...

 

Er der nogen af Jer der har prøvet noget ligende.. Og tror I at hunde, ligesom mennesker, kan have "dårlige" mandler, hvor man bliver nød til at fjerne dem?

 

Marlene :)

ja hunde kan godt få gentagne halsbetændelser - min 1 hund havde mange halsbetændelser i sit 1 leveår , Tot min yngste hund havde indtil han var ca 1½ år også mange halsbetændelser , men så blev han indlagt på Landbohøjskolen og de fandt ud af at han havde en infektion med Bordetella bronciseptica og hundeparainfluenza ( adenovirus 2 ) han fik ordineret Ronaxan vet. 100 mg og har nu været helt rask i 1½ år. så det er altså ikke umuligt. God Bedring til ham.

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...