Hop til indhold

klikkerretardos (video) - hjælp!


søster lagkage
 Share

Recommended Posts

ok, der faldt tiøren, i hvert fald lidt, for ja, han stirrer og stirrer, jeg havde bare forstået det som "hvad nu, jeg fatter ikke hvad du vil". INGEN belønning for øjenkontakt? det har ellers taget mig hundrede år at få ham til at gide kigge på mig, nu gør han det endda af og til på gåture :shock: belønning væk fra mig skal prøves mere, det store problem er, at han så bruger hundrede år på at søge og så går alting i stå, kaste godbidder plejer at betyde fodersøg, men måske skal jeg bare have tålmodighed, og lade ham søge færdig, og så fortsætte?

 

Vær tydelig i starten - drop godbidden på kassen lige foran næsen på ham (hav dem klar i hånden, så du ikke skal stå og fumle med dem - alternativt i en åben godbidspose (bonusinfo - godbidshåndtering kan trænes! Godbidder i pose/lomme, stopur stillet på 30 sek., klik, godbid i kop, klik, godbid i kop osv. osv. indtil du kan 15 gange på 30 sek!)). Han skal helst ikke søge for længe, for du vil gerne have hurtige repetitioner.

 

Er han vild og glad, når du kommer hjem? For så er det der, du tager klikker og kasse frem - du skal have løsnet lidt op for ham, for han er lidt for sød og artig og ordentlig lige nu :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 81
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du nu bruger en rimelig synlig godbid, f.eks. en ostetern, og han ser, hvor du kaster den hen, så går han vel ikke ligefrem i søgemode, eller hvordan? Løber han så ikke bare hen og tager den?

 

jo, søgemode straks. det er ikke så slemt herhjemme, udendørs/i græs, går der tuuuusind år, og så finder han lige noget andet der dufter godt, og så går han lige en lille tur og ... ja, så starter vi forfra. må kunne trænes væk, hvis jeg nu bliver konsekvent kaster i en periode.

 

Vær tydelig i starten - drop godbidden på kassen lige foran næsen på ham (hav dem klar i hånden, så du ikke skal stå og fumle med dem - alternativt i en åben godbidspose (bonusinfo - godbidshåndtering kan trænes! Godbidder i pose/lomme, stopur stillet på 30 sek., klik, godbid i kop, klik, godbid i kop osv. osv. indtil du kan 15 gange på 30 sek!)). Han skal helst ikke søge for længe, for du vil gerne have hurtige repetitioner.

 

Er han vild og glad, når du kommer hjem? For så er det der, du tager klikker og kasse frem - du skal have løsnet lidt op for ham, for han er lidt for sød og artig og ordentlig lige nu :lun:

 

god idé, træning når jeg kommer hjem eller generelt når han er bananas, for ja... de sjældne tilfælde af artighed dukker som regel op, når jeg finder klikker frem :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

og så fatter jeg i øvrigt ikke, hvor al den passivitet og hjælpeløshed kommer fra, synes aldrig jeg har straffet aktivitet, initiativ og gakkelak, men det virker nærmest sådan :vedikke:

 

i øvrigt giver videoerne faktisk meget bedre mening uden lyd, der kan man se, at der falder belønning kort tid efter aktivitet.

 

har fået TOTALT blod på tanden nu, tak for alle jeres inputs :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

og ja, godbidderne er lidt for kedelige, det kan jeg godt se. når vi træner til træning bruger jeg superduperlækkert, det gør lige som ikke den store forskel. altså halfdan kigger på mig, og slikker sig om munden, når jeg har klikket, men han er lige som ikke ved at gå ud af sit gode skind for godbid, det er han aldrig. har prøvet med leg, det vil han gerne, men skal måske udvide lidt med det. når jeg har både legetøj og godbidder, bliver han dog ved med at vente på en godbid, selv om jeg har belønnet med leg. ville bare ønske, at han ... syntes det var sjovt i sig selv :vedikke: kunne virkelig godt tænke mig at komme på klikkerkursus for retarderede, det må der da være et marked for!

JA TAK! Hvis du opretter et hold kører jeg gerne efter det :klap: Hverken mig eller Molly fatter en dyt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm.... og mens jeg læste og så video, brændte jeg stakkels Lillens pizzasnegle på... :???: Så nu får han ingen madpakke med i morgen :mrgreen:

 

Og så blev jeg inspireret - og skulle lige tjekke om Vilya kunne huske det der frishaping-noget.... først med kasse og så lidt uden. Og hun burde SÅ meget hjem til Sonja og bo! Hun er jo spildt på mig :genert: Klikkede først for forskellige ting og besluttede så at fange lidt adfærd. Først bakke, som kunne blive til 5-6 skridt bak lige bagud og derefter til den bak-sit, jeg har sukket efter længe (burde jo have shapet den for længst :oops:). Så pause og så tilbød hun en halv drejning (twist), jeg klikkede, hun drejede en hel omgang, jeg klikkede, hun tilbød en mere.... jeg ventede og hun lavede to i træk, klik, tre i træk, klik.... trak klikket igen og hun tilbød den anden vej rundt :shock: Hun er sejere end min meget, meget klikkerkloge terrier!

 

Jeg er et skarn! Heldigt, at jeg i det mindste kan min teori :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil bare foreslå godbidder du kan prøve, det er alle Motors favoritter:

 

leverpostej (man kan give det på fingeren)

makrel i tomat

mariekiks

hvidt brød eller scones

nystegte frikadeller - evt dem fra 7/11, vi gav nogle gange Motor fra tanken, han elskede dem højere end mormors :vedikke:

youghurt/a38 (et par dryp i en belønningsskål)

 

Og så videre - hvad med rester fra jeres aftensmad?? Det mindes jeg da han super gerne ville have? Er han som Motor, så gerne varmet lidt :lol:

 

Motor må gerne tigge herhjemme, men vi øver med det, spørger hvad han kan og så får han ros og belønning for alt hvad han finder på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil bare foreslå godbidder du kan prøve, det er alle Motors favoritter:

 

leverpostej (man kan give det på fingeren)

makrel i tomat

mariekiks

hvidt brød eller scones

nystegte frikadeller - evt dem fra 7/11, vi gav nogle gange Motor fra tanken, han elskede dem højere end mormors :vedikke:

youghurt/a38 (et par dryp i en belønningsskål)

 

Og så videre - hvad med rester fra jeres aftensmad?? Det mindes jeg da han super gerne ville have? Er han som Motor, så gerne varmet lidt :lol:

 

Motor må gerne tigge herhjemme, men vi øver med det, spørger hvad han kan og så får han ros og belønning for alt hvad han finder på.

 

vi får sjældent halfdanvenlig aftenmad, men ja, alt hvad der er kødet og blødt er et hit - dog gider han ikke makrel i tomat, brød og yoghurt, altså gider ikke nok, han gider godt lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

point taken. men hvis jeg råber juuuhuu og siger dygtig, kan jeg så ikke lige så godt droppe klikkeren? han er noget vildere med mine hurraråb end med klikker, jo.

 

Nøøh og så fik jeg lige læst de resterende sider - stemmer i med de andre, klik og så juhuu-udbrud. Var selv slem til at glemme at rose, fordi jeg fokuserede på om jeg klikkede på rigtigt tidspunkt, det syntes Motor var max kedeligt og luften gik rigtig hurtig ud af ham.

 

Når han bliver sløv nu, så kan det hjælpe rigtig godt lige at kaste en bold eller andet legetøj som belønning, og gerne løbe med ham efter det. Måske Halfdan ville synes det var sjovt? Har godt nok brugt en del tid på at lære ham her at bold faktisk VAR sjovt, men tilsidst kom det da.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi får sjældent halfdanvenlig aftenmad, men ja, alt hvad der er kødet og blødt er et hit - dog gider han ikke makrel i tomat, brød og yoghurt, altså gider ikke nok, han gider godt lidt.

 

Egen lille Halfdan stegepande?? Uden chili, tak. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Og så blev jeg inspireret - og skulle lige tjekke om Vilya kunne huske det der frishaping-noget.... først med kasse og så lidt uden. Og hun burde SÅ meget hjem til Sonja og bo! Hun er jo spildt på mig :genert:

 

Jaahhhh, det burde hun, hvornår sender du hende herover? :klap2: :ivrig: Hun bliver den SEJESTE Freestyle- og HTM-hund, vi kommer til at vinde det hele. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ok damer, se lige her. hvis i vil :genert: - men ok, har morgentrænet, halfdan var i hopla, og han hylede hjerteskærende mens jeg skar spegepølse op, god start :lol:

 

vi prøvede først 3 minutter, men halfdan blev vildt frustreret, da jeg stoppede med at klikke for dut, og begyndte at gø og gø og gø. det må man ikke i lejligheden, så vi holdt et par minutters pause og begyndte forfra, jeg synes, at det gik ret ok pludselig:

 

[media]

[/media]

 

edit: har prøvet tusind gange, den bliver ved med at uploade i dobbelt hastighed :damn: lyden er ubrugelig selvfølgelig, så i kan heller ikke høre mine hurra, og jeg synes også lidt, at man mister fornemmelsen for, hvad der belønnes for, så jeg ved ikke, om i overhovedet kan se noget. tilgengæld er den kort :blink:

 

det er som om, at han forstår lidt, ikke? men så bliver han frustreret over at ikke mere blive belønnet for potekrads. jeg vidste ikke, hvordan jeg skulle komme videre, og stoppede.

Link til indlæg
Del på andre sites

ok damer, se lige her. hvis i vil :genert: - men ok, har morgentrænet, halfdan var i hopla, og han hylede hjerteskærende mens jeg skar spegepølse op, god start :lol:

 

vi prøvede først 3 minutter, men halfdan blev vildt frustreret, da jeg stoppede med at klikke for dut, og begyndte at gø og gø og gø. det må man ikke i lejligheden, så vi holdt et par minutters pause og begyndte forfra, jeg synes, at det gik ret ok pludselig:

 

[media]

[/media]

 

edit: har prøvet tusind gange, den bliver ved med at uploade i dobbelt hastighed :damn: lyden er ubrugelig selvfølgelig, så i kan heller ikke høre mine hurra, og jeg synes også lidt, at man mister fornemmelsen for, hvad der belønnes for, så jeg ved ikke, om i overhovedet kan se noget. tilgengæld er den kort :blink:

 

det er som om, at han forstår lidt, ikke? men så bliver han frustreret over at ikke mere blive belønnet for potekrads. jeg vidste ikke, hvordan jeg skulle komme videre, og stoppede.

 

Det er lidt svært at vurdere i dobbelt hastighed og med spasserlyd. :lol:

 

Men jeg synes klart, at det ser bedre ud end videoerne i går! Han tilbyder jo både snudedut, at skubbe til den med snuden, at sætte poten på, at skrabe med poten, at træde op på den med poten, at stå på den med en poten i lidt længere tid, at træde ned i den (selvom det muligvis var et uheld :lol:), at bide i den (ser det ud til?) mm. :5up:

 

Han ser også lidt ivrigere ud, synes jeg - men skal ikke kunne sige, om det skyldes den dobbelte hastighed. :mrgreen:

 

Jeg ville stadig prøve at kaste godbidderne, hvis jeg var dig. Evt. bare på gulvet lige ved siden af jer til at starte med, men så der alligevel kom lidt "fart" på godbidden.

Link til indlæg
Del på andre sites

gennembrud :mrgreen: (måske) - han bevæger sig! jeg fandt opvaskebaljen frem, selv om det er den han har været helt blokeret over til træning, men den kan lige som lidt mere end pap, og er heller ikke sjov-i-sig-selv for ham.

 

han gentager ligesom ting, som jeg har belønnet - det må betyde fatning, ja? stort skridt! så er det bare ret svært at få ham til at finde på noget nyt, synes jeg. jeg hopper rundt som en abe, helt klart der skal aktivitet i mig for at få aktivitet i ham. jeg kommer nok også til at dirigere en del. men jeg tror ... jeg tror, at han forstår, tror i ikke?

 

[media]

[/media]

 

youtube modarbejder mig, dobbelt hastighed og uden det sidste minut, hvor han begyndte at hoppede over kassen flere gange :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt svært at vurdere i dobbelt hastighed og med spasserlyd. :lol:

 

Men jeg synes klart, at det ser bedre ud end videoerne i går! Han tilbyder jo både snudedut, at skubbe til den med snuden, at sætte poten på, at skrabe med poten, at træde op på den med poten, at stå på den med en poten i lidt længere tid, at træde ned i den (selvom det muligvis var et uheld :lol:), at bide i den (ser det ud til?) mm. :5up:

 

Han ser også lidt ivrigere ud, synes jeg - men skal ikke kunne sige, om det skyldes den dobbelte hastighed. :mrgreen:

 

Jeg ville stadig prøve at kaste godbidderne, hvis jeg var dig. Evt. bare på gulvet lige ved siden af jer til at starte med, men så der alligevel kom lidt "fart" på godbidden.

 

jeg synes, at jeg kastede :oops: eller i hvert fald, sådan, placerede på kassen. tjek lige den nye video, hvis du orker, der ser vi begge, men særligt mig, totalt maniske ud i dobbelt hastighed :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes, at jeg kastede :oops: eller i hvert fald, sådan, placerede på kassen.

 

Jeg vil bare gerne have et jagtelement indarbejdet i godbidsleveringen. :blink: Fordi mange hunde synes, at det er super sjovt. Og det får du, hvis du kaster godbidden, så han skal løbe lidt efter den (i starten måske bare et par skridt, indtil han fatter, at det ikke er en søgeøvelse) og ikke bare samle den op fra kassen. Hvis der er noget, der kan få Tyson op i gear, er det at flyve tværs gennem lejligheden efter en kastet godbid. Det bygger virkelig meget ekstra værdi ind i godbidsleveringen for mange hundes vedkommende. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha det er vildt skørt at se de videoer - tror du ikke det er mac kameraet der er fucked? Har du tjekket at formatet virker på youtube (selve renderingsformatetet, ikke bare .mov)

 

forstår ikke :oops: alt er optaget på webcammet, den har gjort det en enkelt gang før, fatter ingenting. har smidt videoen på mit skrivebord og prøvet at afspille den i quicktime, der er den normal. kan du forklare til en teknikspasser? :genert:

 

 

Jeg vil bare gerne have et jagtelement indarbejdet i godbidsleveringen. :blink: Fordi mange hunde synes, at det er super sjovt. Og det får du, hvis du kaster godbidden, så han skal løbe lidt efter den (i starten måske bare et par skridt, indtil han fatter, at det ikke er en søgeøvelse) og ikke bare samle den op fra kassen. Hvis der er noget, der kan få Tyson op i gear, er det at flyve tværs gennem lejligheden efter en kastet godbid. Det bygger virkelig meget ekstra værdi ind i godbidsleveringen for mange hundes vedkommende. :-)

 

ok, i get it :5up: muligvis. men se lige de gange, hvor godbidden lander på gulvet, så skal jeg HVER gang pege på den efter et stykke tid, fordi han lige som bare stener rundt og leder efter den i hundrede år :lol: men mon ikke han kunne lære at blive lidt bedre til det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::banan::banan:

 

 

opturstur og blod på tanden! men nu får de små hjerner altså ro resten af dagen :lol:

 

[media]

[/media]

 

(han endte on a high - med frisitning på kasse, damn you videorenderingsformat eller sådan noget :roll:)

 

nb. kastning er midlertidigt udskudt, halfdan er bare ikke en løbe-efter-noget-kind-of-dog, det hiver al fart ud af legen med hans endeløse snifferi :???: må arbejde med det ved lejlighed!

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::banan::banan:

 

 

opturstur og blod på tanden! men nu får de små hjerner altså ro resten af dagen :lol:

 

[media]

[/media]

(han endte on a high - med frisitning på kasse, damn you videorenderingsformat eller sådan noget :roll:)

 

nb. kastning er midlertidigt udskudt, halfdan er bare ikke en løbe-efter-noget-kind-of-dog, det hiver al fart ud af legen med hans endeløse snifferi :???: må arbejde med det ved lejlighed!

 

Sikke fremskridt siden i går. :-D

 

Ja, du "lokker" ham med dit kropssprog, men pyt med det, synes jeg - du har fået ham i gang, han er begyndt at få en idé om, hvad det går ud på, og han ser ud til at have det en del sjovere end i går (i hvert fald i det dobbelt tempo :mrgreen:). Og det er jo ikke sådan, at du trækker ham rundt med en godbid foran næsen og på den måde får ham til at gøre bestemte ting, han prøver selv forskellige ting af på kassen. :5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Du træner lang tid... prøv at tage et minut af gangen og så tre gange dagligt i starten... Stop mens det stadig er sjovt....

 

jeg har prøvet at skære ned til 3-4 minutter, jeg synes, at det er svært at gøre kortere, fordi han er laaangsom til at overhovedet gå i gang med at tilbyde, og fordi det er som om, at han lige skal være varm, før der kommer lidt fut i ham? og fordi han "bare" gør det kendte de første minutter, før han går i gang med at bruge hjernen, hvis du forstår?

 

men helt sikkert, at jeg skal være bedre til at stoppe mens "legen er god" og før han bliver frustreret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...