Hop til indhold

Samojede tråden


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

I skal i hvertfald sørge for at få cyklet med ham - de ELSKER det.. Men kun trav på asfalt.. Fuld skrue og træk på "blød bund"/skov stier (med træksele på og trækline selvfølgelig)

Og gør jer selv den tjeneste at få tjekket hofter inden i kommer for godt i gang.. :-D

 

Og tak for de pæne ord om min dreng :-D

Håber du lægger billeder ind af Bjørn :-D Gitte co-owner ham ikke vel? Synes ikke jeg kunne se det på hendes hjemmeside :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi skal helt sikkert i gang med at prøve at cykle snart. Helt rigtigt vi skal have tjekket hofter, men han har heldigvis intet vist, ej heller ved sidste dyrlægetjek (unghund)

Der skulle være lagt nogle billeder ind i et album, men måske har jeg ikke gjort det rigtigt?

 

Nej, Gitte co-owner ham ikke - Bjørn er 100 % vores, deler ham ikke med nogen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal helt sikkert i gang med at prøve at cykle snart. Helt rigtigt vi skal have tjekket hofter, men han har heldigvis intet vist, ej heller ved sidste dyrlægetjek (unghund)

Der skulle være lagt nogle billeder ind i et album, men måske har jeg ikke gjort det rigtigt?

 

Nej, Gitte co-owner ham ikke - Bjørn er 100 % vores, deler ham ikke med nogen :-)

 

Man kan ikke nødvendigvis se dårlige hofter.. Der skal bedøvelse og røntgen til :-D

Jeg skal også snart have tjekket min, skal lige ud af SU'en skarpe klør :-D

 

Start endelig helt langsomt op, så han synes det er sjovt.. Buddha herinde byggede en lille vogn da hun startede op.. Jeg gav Carlo træksele og line på og lod ham gå foran cyklen men jeg trak den.. Det gjorde vi MANGE gange.. Og så kunne jeg lige så stille hoppe op på den ene pedal osv... Nu skal jeg være hurtig hvis jeg skal nå på cyklen inden han er smuttet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for de gode råd vedrørende opstart af cykeltræning :-) Kan du anbefale steder at købe trælsere og line? Det lyder hyggeligt med jeres ture :-) Hvor gammel er Carlo?

 

Ja HIKE - Alt i hundefoder, hunde- og jagtartikler | HIKE de er fantatiske :-D Og er i i tvivl om noget svarer de altid på spørgsmål. Der er også Hundeartikler - Kb hundeudstyr og tilbehr til hunde online hos Kenjan

Men lige en fodnote til træningen - sæsonen er så godt som slut, det er ved at være for varmt at trække. Max 10 grader :-D

 

Carlo bliver 3 til juli :-D Lidt vildt som tiden flyver :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

@ mini-me: hvordan er selen fastgjort til din cykel? På sådan en dims på baghjulet eller?

 

@ Lottus: velkommen til :mrgreen:

 

På styret, han skal jo trække cyklen

 

Denne ende er rundt om styret

 

cce95cad508f639cfac1914efc172984-250x250.jpg

 

Enden hernede har fat i trækselen

 

Der er elastik på midten for at give aflastning for stød når de tager fat...

Link til indlæg
Del på andre sites

Super - hvor er det godt at få tips om det :-) Så har jeg jo sommeren til at skaffe udstyr, så vi kan gå i gang når det igen bliver køligere, Jeg har også hørt om et træk fureby eller noget i Sverige, som vi overvejer næste vinter. Er der nogen, der kender noget til det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er rigtigt :-D Havde han fødselsdag i dag?? Synes Daniella snakkede om fødselsdag :-D

 

På tirsdag først - men han holdt det i dag :mrgreen:

 

Super - hvor er det godt at få tips om det :-) Så har jeg jo sommeren til at skaffe udstyr, så vi kan gå i gang når det igen bliver køligere, Jeg har også hørt om et træk fureby eller noget i Sverige, som vi overvejer næste vinter. Er der nogen, der kender noget til det?

 

Ja vi var der, det var rigtig fedt, men næste år vil vi gerne komme nogle dage før så vi starter med at køre, denne gang kom vi ligesom det hele startede, det var lidt voldsomt.

 

Du kan sagtens gå i gang med at øve nu, bare selvf ikke lige på en topvarm eftermiddag, men morgener og aftener er det jo stadig køligt, og han bliver nok ikke forpustet de første mange gange, men bare det at du vænner ham til at være tæt på cykel er rigtig fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super - hvor er det godt at få tips om det :-) Så har jeg jo sommeren til at skaffe udstyr, så vi kan gå i gang når det igen bliver køligere, Jeg har også hørt om et træk fureby eller noget i Sverige, som vi overvejer næste vinter. Er der nogen, der kender noget til det?

 

Furedal mener jeg det hedder, meget populært :-D Og rigtig mange hunde. Buddha har været deroppe i år :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah tror det var din rejsebeskrivelse jeg læste så, Buddha. :-) Den var meget inspirerende, deraf vi fik ideen. Godt at kende en der har været der når tiden nærmer sig i fht hvad man gør. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...

Så nærmer Furudal træffet sig - og vi øvervejer som sagt at skulle derop i februar. Er der nogle gode råd i fht hvad man gør? Hvor skal man bo, o.lign, og kan man godt tage derop når man kun har en hund?

Mange hilsner

Chalotte

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Gæst Lottus

Jeg synes de kræver en hel del aktivering - vores luftes ca 2 timer sammenlagt om dagen, derudover lavet vi aktiviteter med den derhjeme i forbindelse med spisning samt træning. Den går til Rally og Agility - 2 gange om ugen og er på denne måde ret stimuleret. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Har i også svært ved at få jeres samojeder til at spise i sommervarmen? Huan (<6 måneder) skal godt nok have noget lækkert mad før han gider æde det, og de sidste 2 uger har vægten stået nogenlunde stille, selvom han ellers har taget regelmæssigt på resten af tiden vi har haft ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har i også svært ved at få jeres samojeder til at spise i sommervarmen? Huan (<6 måneder) skal godt nok have noget lækkert mad før han gider æde det, og de sidste 2 uger har vægten stået nogenlunde stille, selvom han ellers har taget regelmæssigt på resten af tiden vi har haft ham.

Nu har jeg ikke en samojede, men tillader mig lige at svare alligevel :mrgreen:

 

Tror nemlig ikke det er enestående for samojeder ikke at ville spise, når det bliver varmt. Jeg kender til mange hunde, der får nedsat appetit om sommeren og tænker, at de bare ikke bruger så meget energi på at holde varmen. Og så kender vi det nok også lidt fra os selv. På varme dage er det i hvert fald ikke altid jeg selv har lyst til at spise ret meget.

 

Jeg tror ikke du behøver være bekymret, hvis han ellers virker glad og frisk :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...