Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hvor må man egentligt gå med sin muskelhund

Featured Replies

Besvaret

Ja overskriften er måske ikke det mest sigende. Men jeg er simpelthen bare så sur og ked af det.

Idag da jeg skulle hente vors yngste barn i skolen. Tog jeg som altdi Karla hunden med. Hun bliver sat i den dertil inrettede hundekrog mens jeg henter barnet. inden for et minut kommer der en ansat løbenden ind og råber hvem der har sat sin hund fra sig. Jeg vifter med armen og damen kommer løbenden hen til mig og fortæller i hurtig og meget sur vendinger at det må man ikke. Jeg undres da jeg har haft henden med i over et år i en anden af skolens klynger, uden anmærkninger. men sådan er det og jeg skal gå ud til henden nu. jamen jeg skla jo have barnet med og sprøger så igen til hvorfor de så har hundekroge hvis de ikke må benyttes og hvor det står henne at jeg ikke må have hund med?

det var noget der var aftalt for over et år siden og det var skrevet på skoleintra for den klynge, men eftersom jeg ikke har haft barn i den klynge kan jeg jo ikke ligesom finde ud af det. Var så hjemme og tjekke og der står ingen steder at man ikke må have hund med på skolens område..

Karla er jo en staffordshire bull terrier og om det er det der har tricket damen ved jeg jo ikke. Men jeg har mine tanker i den retning. For vores venner som har en cocker har også deres med og har aldrig fået at vide de ikke må tage ham med.

Har skrevet til skolelederen og spurgt efter regler for dette?

Skulle bare have luft...

Besvaret

Årh suk, kan godt forstå du bliver ked af det. Hvem får nu ondt i r... over at der står en hund bundet udenfor, mens man henter sit barn ?

Så må de jo fjerne krogen og skrive hunde forbudt hvis det er så stort et problem for dem.

Besvaret

Hunde racisme når den er bedst.. Ikke så overrraskende, men kan godt forstå du er irreteret, det er jo ikke ligefrem fordi du kommer med en pitbull eller anden hund som har været ulovlig i længere tid.. :(

Besvaret

hvad er en klynge ?

Besvaret

Hvis hunden er sat udenfor skolens område så kan de være røvligeglade...

Desværre er jeg enig i at hvis krogen er på skolens område, så bør den aldrig benyttes... Ikke kun fordi jeg synes hunde BØR være forbudt på skoler, men fordi det er uansvarligt som ejer at sætte sin hund alene et sted hvor man VED der kommer mange børn, som kunne gå hen til hunden....

Besvaret
Hunde racisme når den er bedst.. Ikke så overrraskende, men kan godt forstå du er irreteret, det er jo ikke ligefrem fordi du kommer med en pitbull eller anden hund som har været ulovlig i længere tid.. :(

"Kommer med en pitbull eller anden hund som har været ulovlig i længere tid"..

Nu får du det til at lyde som om at det er værre at komme med en hund som har været forbudt i længere tid end en som har været forbudt i kortere tid? :vedikke:

Der er da ingen der ved hvad der har fået damen til at sige hunden ikke må stå der... Nu synes jeg altså LIGE at "liste hunde ejerene" skal hoppe ned fra deres paranoide hest! Jeg er helt enig et langt stykke, men denne her synes jeg altså er lige stram nok, ihvertfald ud fra den info vi har fået i indlægget, så er der altså i min verden intet der tyder på damen siger det fordi hunden er af en listehunderace... :vedikke: At nogle andre aldrig har fået noget at vide kan jo skyldes at den dame som denne gang har "opretholdt en regel" ikke har set den anden hund.. Det kan være et barn er blevet bange for hunden fordi deres forældre har listehunde-panik, og barnet har sagt det til en voksen som så "skal" pointere at hunden ikke må være der....

Besvaret

skolen er delt op i klynger. dvs mindre områder.

Krogen er jo på skolens område.

Og det med at efterlade hunden uden foran kan jeg godt se virker som en dårlig ide.

Men det er jo det jeg plejer at gøre og krogen står sådan at der ikke skal børn forbi men stadig tydeligt. Jeg ville aldrig stille min hund foran brugsen eller andre steder.

Mest af alt er jeg vred over at der er forskel på hunderacer.

Og ja det vidste jeg godt da vi købte hende, at vi skulle forklare os. man at vi ligefrem bliver stemplet og frarøvet muligheden for at hente barn hvis hunden er med. Det havde jeg alligevel aldrig troet.

Det kan godt være jeg er naiv men jeg syntes godt nok at det er urimeligt.

Besvaret
skolen er delt op i klynger. dvs mindre områder.

Krogen er jo på skolens område.

Og det med at efterlade hunden uden foran kan jeg godt se virker som en dårlig ide.

Men det er jo det jeg plejer at gøre og krogen står sådan at der ikke skal børn forbi men stadig tydeligt. Jeg ville aldrig stille min hund foran brugsen eller andre steder.

Mest af alt er jeg vred over at der er forskel på hunderacer.

Og ja det vidste jeg godt da vi købte hende, at vi skulle forklare os. man at vi ligefrem bliver stemplet og frarøvet muligheden for at hente barn hvis hunden er med. Det havde jeg alligevel aldrig troet.

Det kan godt være jeg er naiv men jeg syntes godt nok at det er urimeligt.

Så du har fået bekræftet at det var racen der gjorde at du ikke måtte sætte hende der :vedikke:

Besvaret

Altså min hunderace er jo IKKE forbudt.

hun er på en ops liste.

Men jeg ser jo ugentligt andre med hunde der stiller dem fra sig samme sted.

Og jo jeg mener faktisk at hun sagde der fordi jeg har den hund jeg nu engang har.

Syntes måske at ikke listehunde ejere skulle prøve at gå i vores sko

Besvaret

men en Stafford bull terrier er da ikke det samme som en Amerikansk staffordshire terrier, vel:vedikke: Spørger, fordi jeg ikke ved det:genert:

Besvaret
Så du har fået bekræftet at det var racen der gjorde at du ikke måtte sætte hende der :vedikke:

Ikke ordret. Men damen er der 37 timer om ugen og på de små 2 uger vores datter har gået i den klynge har jeg da set andre hunde sidde ved samme krog uden for denne dames kontor uden at få noget at vide..

Besvaret
Altså min hunderace er jo IKKE forbudt.

hun er på en ops liste.

Men jeg ser jo ugentligt andre med hunde der stiller dem fra sig samme sted.

Og jo jeg mener faktisk at hun sagde der fordi jeg har den hund jeg nu engang har.

Syntes måske at ikke listehunde ejere skulle prøve at gå i vores sko

ok det var så svar på mit spørgsmål:blink:

Besvaret
men en Stafford bull terrier er da ikke det samme som en Amerikansk staffordshire terrier, vel:vedikke: Spørger, fordi jeg ikke ved det:genert:

Nej det er det ikke. de ligner hinanden staffordshire bull terrien er bare mere lavbenet og tykkere. groft sagt

Besvaret

jeg kan godt forstå at du er irriteret, og jeg synes bestemt, at du skal udbede dig en ordentlig forklaring, når der nu er en hundekrog. sådan en kan ikke være svær at fjerne, hvis man har ændret politik angående hunde på skolens område! og så deler jeg din bekymring for, at det er pg.a. Karlas race, mon du havde fået samme besked, hvis du havde sat en yorkie der :vedikke: man kan jo kun gisne, men jeg tror det ikke. og jeg forstår udemærket, hvis du er dødtræt af evindelig mistænkeliggørelse og forskelsbehandling af din hund, jeg var blevet rasende.

Besvaret
jeg kan godt forstå at du er irriteret, og jeg synes bestemt, at du skal udbede dig en ordentlig forklaring, når der nu er en hundekrog. sådan en kan ikke være svær at fjerne, hvis man har ændret politik angående hunde på skolens område! og så deler jeg din bekymring for, at det er pg.a. Karlas race, mon du havde fået samme besked, hvis du havde sat en yorkie der :vedikke: man kan jo kun gisne, men jeg tror det ikke. og jeg forstår udemærket, hvis du er dødtræt af evindelig mistænkeliggørelse og forskelsbehandling af din hund, jeg var blevet rasende.

TAk. det var måske bare det jeg skulle høre. Fred være med dem hvis de mener der ikke skal være hunde på skolen men så må de jo fjerne de hundekroge og skrive det så alle kan se det.

Besvaret

jeg er da helt overbevist om, at det er racen, der er problemet for hende/skolen og ikke generelt "ingen hunde":???:

Besvaret
jeg er da helt overbevist om, at det er racen, der er problemet for hende/skolen og ikke generelt "ingen hunde":???:

det føler jeg mig også fuldstændigt overbevist om, selv om hun nok vil nægte stædigt. svarede lidt til, at hun var bange for schæfere, og derfor måtte man ikke binde sin schæfer af, men sin labrador måtte man godt, det går selvfølgelig ikke. måske er det slet ikke fornuftigt at have hundekroge i områder med fritgående børn, det er så en anden sag. og egentlig ikke så relevant, i første omgang må der i det mindste være "lighed for loven", det andet gør virkelig ondt langt ind i min retfærdighedssans :evil:

Besvaret

Shii; Jeg mener præsis det jeg skrev... Hvis man kommer ind på en skole og binder en tosa eller pitbull så er man direkte dum da der ikke kan være tvivl om racen er lovlig eller ej mere.. Alle de andre "ny ulovlige" kan sikkert gå de fleste steder, syntes jeg ihvertfald jeg har oplevet - at en lille dejlig hund som ikke engang er på listen ikke må bindes mens ejer henter sit barn gør mig lidt harm dog.. Men de kører sikkert "bred over hovedet = kamphund" politik, det gør mange offentlige efterhånden.

Besvaret
Shii; Jeg mener præsis det jeg skrev... Hvis man kommer ind på en skole og binder en tosa eller pitbull så er man direkte dum da der ikke kan være tvivl om racen er lovlig eller ej mere.. Alle de andre "ny ulovlige" kan sikkert gå de fleste steder, syntes jeg ihvertfald jeg har oplevet - at en lille dejlig hund som ikke engang er på listen ikke må bindes mens ejer henter sit barn gør mig lidt harm dog.. Men de kører sikkert "bred over hovedet = kamphund" politik, det gør mange offentlige efterhånden.

Er hunden ulovlig, så er den ulovlig... Listehundene er IKKE ulovlige at være i besiddelse af, hvis de er anskaffet før loven trådte i kraft.

Som sagt er jeg STOR tilhænger af at man holder hunde væk fra skolens område, at hunden sidder og venter udenfor skoleområdet det må folk selv bøvle med om de vil risikere, men jeg synes det er direkte dumt at sætte en hund på et område hvor der færdes børn i stort antal, velvidende at der sagtens kan nå 5 unger hen og rive hunden i ørene før en gårdvagt eller lignende får dem stoppet.. Kamphund eller ej!

Besvaret

Jeg ville nok heller ikke stille min hund på en skole i Danmark. :P Men nu er det jo op til den enkelte, vi ved jo ikke hvad alder de børn har osv.. Jeg er typen der hellere vil gå 10km for at handle, med hundene, end at tage bilen og få topmave på. Nu er jeg så overhovedet ikke bange i det område jeg bor, folk fatter i det mindste minimum herude.

Besvaret
Er hunden ulovlig, så er den ulovlig... Listehundene er IKKE ulovlige at være i besiddelse af, hvis de er anskaffet før loven trådte i kraft.

Som sagt er jeg STOR tilhænger af at man holder hunde væk fra skolens område, at hunden sidder og venter udenfor skoleområdet det må folk selv bøvle med om de vil risikere, men jeg synes det er direkte dumt at sætte en hund på et område hvor der færdes børn i stort antal, velvidende at der sagtens kan nå 5 unger hen og rive hunden i ørene før en gårdvagt eller lignende får dem stoppet.. Kamphund eller ej!

Det kan vi jo egentligt kun være enige i. Men altså nu ligger landt jo sådan et jeg har gjort dette. Jeg mener selv jeg er en fornuftig hundeejer som tager ansvar. Karla er en rolig hund ikke dermed sagt at hun ville være rolig hvis der kom nogle og hev hende i ørene. Og egentligt skulle jeg jo beskytte hende imod sådanne overgreb. Men jeg syntes også det er vigtigt at have hende med ud og det er bare nemmest at lufte hund og hente børn samtidig.

Men det er det så ikke mere.

Besvaret

Hvis nogen skulle være i tvivl, så er SBT'en slet ikke ulovlig...så hvis nogen på den skole har et problem skulle de måske bare lukke måsen så kraftigt at hvis man trykkede et stykke kul op, kom der en diamant ud...:klap:

Og alle hunde må da bindes på en hundekrog...også Pablo og Victoria...

har forøvrigt lidt ondt af alle dem der har bullterrier og staffordshire bullterrier, som nu skal beskyldes for at være kriminelle...

Kan lave et tørklæde i min webshop, hvor der står "luk røven, jeg er lovlig"..:mrgreen:

Besvaret
Hvis nogen skulle være i tvivl, så er SBT'en slet ikke ulovlig...så hvis nogen på den skole har et problem skulle de måske bare lukke måsen så kraftigt at hvis man trykkede et stykke kul op, kom der en diamant ud...:klap:

Og alle hunde må da bindes på en hundekrog...også Pablo og Victoria...

har forøvrigt lidt ondt af alle dem der har bullterrier og staffordshire bullterrier, som nu skal beskyldes for at være kriminelle...

Kan lave et tørklæde i min webshop, hvor der står "luk røven, jeg er lovlig"..:mrgreen:

Som du dog kan sige det:-)

Mon de ændre mening hvis jeg køber en trøje i pink og en tilhørende hat som skjuler det brede hovede? evt. med dit logo på:-)

Og tak

Besvaret

Det skal du SÅ meget gøre! Fuck hvor ville det være sejt at se de hunde render rundt med det!

Og det skal lige siges at jeg er helt enig i at hvis skolen tillader hunde, så må de bide i det sure æble og tillade "alle hunde"... Men hvis de nu engang ikke tillader hunde, så er det jo bare sådan det er :-D

Besvaret

nej det er 2 forskellige racer:hmm: