Hop til indhold

Hvad er jeres holdning til hundepension/kenneler?


Gæst Tinka
 Share

Recommended Posts

Hvad tænker du på ?

 

Tænker bare på om det er ok at linke til andre sider:-D

 

Må ærligt indrømme, jeg ikke har læst reglerne for brug at dette forum!!:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker bare på om det er ok at linke til andre sider:-D

 

Må ærligt indrømme, jeg ikke har læst reglerne for brug at dette forum!!:oops:

Nååh, ha ha, jeg troede at du mente om de måtte have hunde sådan :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tvivler meget stærkt på, at vores to hunde, nogensinde kommer til at være i hundepension. Vi holder sommerhusferie i dk hver sommer, hvor de er med. Vi nyder alle fire at komme ud at se noget nyt. De er det vigtigste i vores liv, så selvfølgelig skal de ikke i hundepension mens vi tager i sommerhus.

Har desuden ikke særlig stor tiltro hundepensioner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores første hund Anton (cavalier king charles spaniel) blev passe i hundepension nogle gange. Han var bare SÅ glad for det! Mener, at han fik lov til at være indenfor fordi børnene var så glade for ham og gik ture med ham osv...

 

Paw, som mine forældre har nu, har aldrig været i hundepension og kommer det heller aldrig, men det skyldes, at han pga omplacering er meget bange for at blive forladt igen, og min mor og jeg er enige om, at han ikke ville kunne kapere det.

 

Jeg har haft passet ham, når mine forældre har været på ferie, men sidst de var afsted blev han passet af deres nabo (som forguuuuder ham). Han gider jo ikke dele opmærksomhed med den lille dumme hvalpetøs, som er Audrey :slem:

 

Audreys opdrætter ville blive rasende hvis jeg tog på ferie uden at lade dem passe hende, så indtil videre bliver det nok ikke så aktuelt at sætte hende i pension, men jeg vil nok ikke udelukke det hvis det en dag skulle blive nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke haft behov for det endnu men jeg kunne sagtens finde på at få mine hunde passet i en pension. Holder vi ferie i Danmark ville jeg nok prøve at finde et sted vi kunne tage dem med men når vi skal på udlandsturer ville det være en god løsning for os hvis ikke familien kunne.

 

Er sikker på der er mange gode pensioner derude som tager deres arbejde meget seriøst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er "bundet på hænder og fødder", så derfor har han fået pas den lille og vi har ham så med, hvor vi kan (et emne der ofte er oppe til "debat").

Men når kæresten snakker om at tage et sted hen uden Vic (et ikke-hunde-egnet sted), og vi så kommer til at snakke om, hvordan det har været, når min mor har passet ham, med de mange opkald/sms'er til os på ferien, osv. Så bliver vi altid enige om, at det er nemmere, at tage Vic med. This is why:

 

I min familie er der ingen der har haft hunde før, lissom en anden skriver i tråden. Men Victor kan ikke sammen med f.eks større hunde, og f.eks kastrater, så jeg kan ikke sende ham i kennel, og det strider ham også imod, pga. de mange dårlige historier om kenneller. Derudover så er der hans allergi, og at han skal råfodres. Han tåler ikke andet. Så jeg kan ikke se hvordan det kan gå at sende Vic i en kennel. Han er kun blevet passet få gange, af min mor i de år vi har haft ham, og min mor har zip, zero, nada - zilch forstand på hunde!

 

Så der er bekymringerne mht. ligger der nu noget han kan komme til at æde (sy-grej?), kan hun hitte ud af hans seler (efter vi har købt en ny type, kan hun ikke finde ud af det). Fodrer hun ham med noget, han ikke kan tåle (det gjorde hun så den sidste dag, der besluttede hun at koge cocktailpølser til ham, well done! Vi kom hjem fra London og den første gåtur med ham, så fik han sprutmås! Plus han er helt coo coo fordi han ikke er blevet gået nok med, aktiveret, eller blevet "coachet" eller hvad man nu siger (min mor lader ham bare gø af fuld kraft, hvis han gøer, eller vandre rastløst rundt, eller ynker han, og giver ham alt hvad han plager om osv.) Så har man en hund der skal genopdrages og er helt vild, når man kommer hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er "bundet på hænder og fødder", så derfor har han fået pas den lille og vi har ham så med, hvor vi kan (et emne der ofte er oppe til "debat").

Men når kæresten snakker om at tage et sted hen uden Vic (et ikke-hunde-egnet sted), og vi så kommer til at snakke om, hvordan det har været, når min mor har passet ham, med de mange opkald/sms'er til os på ferien, osv. Så bliver vi altid enige om, at det er nemmere, at tage Vic med. This is why:

 

I min familie er der ingen der har haft hunde før, lissom en anden skriver i tråden. Men Victor kan ikke sammen med f.eks større hunde, og f.eks kastrater, så jeg kan ikke sende ham i kennel, og det strider ham også imod, pga. de mange dårlige historier om kenneller. Derudover så er der hans allergi, og at han skal råfodres. Han tåler ikke andet. Så jeg kan ikke se hvordan det kan gå at sende Vic i en kennel. Han er kun blevet passet få gange, af min mor i de år vi har haft ham, og min mor har zip, zero, nada - zilch forstand på hunde!

 

Så der er bekymringerne mht. ligger der nu noget han kan komme til at æde (sy-grej?), kan hun hitte ud af hans seler (efter vi har købt en ny type, kan hun ikke finde ud af det). Fodrer hun ham med noget, han ikke kan tåle (det gjorde hun så den sidste dag, der besluttede hun at koge cocktailpølser til ham, well done! Vi kom hjem fra London og den første gåtur med ham, så fik han sprutmås! Plus han er helt coo coo fordi han ikke er blevet gået nok med, aktiveret, eller blevet "coachet" eller hvad man nu siger (min mor lader ham bare gø af fuld kraft, hvis han gøer, eller vandre rastløst rundt, eller ynker han, og giver ham alt hvad han plager om osv.) Så har man en hund der skal genopdrages og er helt vild, når man kommer hjem.

 

I det tilfælde ville jeg nok mene, at en god og ansvarsbevidst pension var bedre for vovsemand. (Der er også pensioner, der råfodrer/giver det foder man nu engang vil have til sin hund evt. mod ekstra betaling) De seriøse pensioner tager også hensyn til, om vovserne har glæde af at være sammen med andre (og i så fald hvilke) hunde osv.. Det er i hvert fald ikke at anbefale at tage hunden med på ferie, hvis man skal flyve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den pension hvor jeg arbejder fodrer vi enten med vores mad, eller hundens egen mad, uden forskel i prisen. Vi har da haft flere hunde inde som råfodres, og vi har to store frysere til opbevaring af f.eks. hundens eget kød, samt køleskab hvor det kan tøes op forsvarligt.

 

Desuden bliver hundene aldrig mixet, så det er ikke et issue om de kan lide andre hunde eller ej. Er de direkte agressive, bliver de lukket ud på tidspunkter hvor de andre hunde ikke er i indhegningerne (før/efter de andre samt i frokostpauser og lignende hvor der er ro udenfor).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er i hvert fald ikke at anbefale at tage hunden med på ferie, hvis man skal flyve.

 

Nu har Alt4Victor jo en lille hund, der kan være med i kabinen i en taske, så det ser jeg ikke noget problem i for hunden. :blink: Men enig, hvis det var en stor hund, der skulle være i lastrummet, kunne det nok være ret stressende for den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har Alt4Victor jo en lille hund, der kan være med i kabinen i en taske, så det ser jeg ikke noget problem i for hunden. :blink: Men enig, hvis det var en stor hund, der skulle være i lastrummet, kunne det nok være ret stressende for den.

 

Ja en "kabinehund" går nok an. Det er dem i lastrummet jeg mener. Jeg har fra pålidelig kilde hørt flere skrækkelige historier om hunde, som er nået døde frem til deres ejere, fordi piloten havde glemt at tænde for varmen i lastrummet, hvalpe som har siddet i timevis i et bur på en iskold landingsbane og ventet (dens vand i skålen var frosset til is), bure med vovser, som bliver kastet rundt (det har jeg selv set i Grækenland) og som du selv nævner - stress på grund af en masse larm, uvante omgivelser og ingen tryg "flok" i nærheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har Alt4Victor jo en lille hund, der kan være med i kabinen i en taske, så det ser jeg ikke noget problem i for hunden. :blink: Men enig, hvis det var en stor hund, der skulle være i lastrummet, kunne det nok være ret stressende for den.

 

Nemlig :5up:. Vic har kun, og skal kun være med i kabinen (han vejer jo kun 3,3 kg) så ingen ko på isen der, no way om han skal i lasten (jeg ved godt at nogle gør det, men igen, jeg har det bedst med, at det er mig, der har ansvaret, for ham, så kan jeg i hvert fald ikke bebrejde andre, hvis der sker ham noget, når vi rejser - emsig kontrolfreak :engel:).

 

Han sover iøvrigt hele vejen i flyveren, som han også gør i bus, bil og tog (bortset fra engang på Stenaline færgen, hvor der var lige lovligt meget bølgegang, der lå han og så noget betænksom ud). Men han er ikke sart, synes jeg, han har også været vant til at være med, siden vi fik ham.

 

Vi rejser desuden heller aldrig ret langt, kun UK, Sverige, Holland eller Tyskland som regel, så det er aldrig lange flyveture. Min kæreste har noget musik-bijob, så det er i sammenhæng med det, at vi vælger at lægge lidt ferie til, som regel :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I det tilfælde ville jeg nok mene, at en god og ansvarsbevidst pension var bedre for vovsemand. (Der er også pensioner, der råfodrer/giver det foder man nu engang vil have til sin hund evt. mod ekstra betaling) De seriøse pensioner tager også hensyn til, om vovserne har glæde af at være sammen med andre (og i så fald hvilke) hunde osv.. Det er i hvert fald ikke at anbefale at tage hunden med på ferie, hvis man skal flyve.

 

En kort flyvetur, er IMO bedre end f.eks en lang bustur, eller en tur i kennel, men sådan er vi jo så forskellige.

 

Vi har heller ikke noget problem mht. foder, når vi rejser med Vic. Hvor kan man ikke få frisk kød/fisk? Det er intet problem. Jeg vil da hellere have ham med mig, og gå rundt i en tysk blomsterpark med ham, end gå rundt der alene, og vide at han er i kennel.

Link til indlæg
Del på andre sites

En kort flyvetur, er IMO bedre end f.eks en lang bustur, eller en tur i kennel, men sådan er vi jo så forskellige.

 

Vi har heller ikke noget problem mht. foder, når vi rejser med Vic. Hvor kan man ikke få frisk kød/fisk? Det er intet problem. Jeg vil da hellere have ham med mig, og gå rundt i en tysk blomsterpark med ham, end gå rundt der alene, og vide at han er i kennel.

 

Ja hvis du tager på bilferie er det da også ideelt at tage vovsen med, men folk, som for eksempel rejser på solferie i fly med en varmefølsom vovse - det er i min optik mest for hundeejerens skyld! Og at folk tør tage chancen at sende vovsen i lastrummet uden at have nogen anelse om, hvordan de håndteres - det forstår jeg ikke. Og igen - der findes efterhånden en del gode pensioner, hvor alt ikke handler om penge, og hvor vovsernes behov er i centrum. Vores vovser vil knap nok med hjem igen, når de har været på ferie! Jeg tror mange har fordomme overfor såkaldte "kenneler"(det er vel egentlig en opdrætter, der har en kennel ikke?), fordi de har hørt skrækhistorier om dårlige steder, hvor hundene bliver opbevaret og ikke på nogen måde får tilgodeset deres behov. Det gør de hos den pension vi bruger! Og hundene elsker hende, som har den. De farer over og hilser på hende, når vi kommer til hundeleg eller for at hente foder (og vores hunde kan ellers godt være lidt reserverede) - Jeg kan igen kun anbefale, at man tager ud og besøger nogle forskellige steder, som man enten får anbefalet eller kan google sig til, at andre har positive erfaringer med. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Da Charlie er adopteret fra Spanien og havde det ret hårdt på internatet, kunne jeg ikke drømme om at putte ham i kennel/hundepension. Heller ikke, selvom jeg godt har set, at der er steder som er de rene luksushoteller for hunde. Han er simpelthen for morsyg og putteglad dagen lang. Nu er jeg så "mærkelig" oven i hovedet, at jeg faktisk slet ikke har lyst til at rejse nogen steder uden ham - men bliver det en dag nødvendigt, vil min mor gerne passe ham, og det ville jeg være meget tryg ved. Men vi er ret uadskillige, og jeg lider i forvejen af hjemve, når jeg rejser, så jeg tror ikke, jeg kan undvære ham ... jeg skal nok bare finde mig i at bøvle med at have ham med i bil, flyvere etc., hvis jeg skal udenlands.

Jeg håber, at jeg kan finde flyselskaber, som lader mig have ham med i kabinen i hans (flygodkendte) taske, selvom han er over 8 kg. Jeg kan ikke lide det med lastrummet, men jeg har aftalt med min dyrlæge, at vi finder ud af det med beroligende medicin, hvis han nogensinde skal rejse på den måde. Jeg håber det bare ikke.

 

Men dermed ikke sagt at jeg ikke har et positivt indtryk af nogle hundepensioner - dog kun dem med gode forhold for hundene, jeg synes ikke, de skal være i bure, og det ville jeg aldrig byde min egen hund, uanset, om den så var adopteret med hård fortid eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ja en "kabinehund" går nok an. Det er dem i lastrummet jeg mener. Jeg har fra pålidelig kilde hørt flere skrækkelige historier om hunde, som er nået døde frem til deres ejere, fordi piloten havde glemt at tænde for varmen i lastrummet, hvalpe som har siddet i timevis i et bur på en iskold landingsbane og ventet (dens vand i skålen var frosset til is), bure med vovser, som bliver kastet rundt (det har jeg selv set i Grækenland) og som du selv nævner - stress på grund af en masse larm, uvante omgivelser og ingen tryg "flok" i nærheden.

 

:megaked::megaked:

 

Det er frygteligt!!

Da Charlie kom hertil, kom han jo i en transportkasse og havde været i lastrummet. Det var nogle fra Spanske Hunde, der havde ham med op - de kom seks hunde på en gang. Jeg ved ikke, hvor meget forskel der er på de forhold der, men jeg havde indtryk af dengang, at hundene havde haft en okay tur herop. De var friske og glade, selvfølgelig sultne, men der var ikke noget at mærke på nogen af dem. Og de sad på et blødt og tykt tæppe i kassen, som de havde til at hygge og varme sig i.

Min totale ulyst mod at skulle have Charlie i lastrum har mest gået på at jeg er bange for, om hans frygt for at blive forladt/miste mig ville blusse op, fordi han har prøvet at flyve dengang - og før det jo havde været på killing station inden internatet, og før det havde mistet sin familie.

Men hvis de ligefrem kan være i fare i lastrummet, jamen altså, nej - aj, jeg må bare finde et flyselskab, som vil acceptere, at jeg har Charlie med i kabinen i hans taske. Om jeg så skal betale 3-dobbelt-pris eller booke det halve fly, jeg er ligeglad.

Huh. Nå, det problem må vi tage, når vi en dag skal rejse for langt til at komme i bil, det er ikke noget, jeg gør ret meget i. Og kan det ikke lade sig gøre, så kan han som sagt være hos min mor. Så er det nok bare mest mig, som sikkert ikke kan finde ud af at være væk fra min lille, bedste ven. :oops::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er desværre bare mange, som ikke ved, hvilke forhold deres elskede hunde kan risikere at blive transporteret under (det går selvfølgelig godt i langt de fleste tilfælde, men tænk at stå i lufthavnen og vente i spænding på sin elskede hund, som endelig ankommer, men i frossen stand - man kan kun tænke sig til, hvordan de sidste timer af dens liv har været inden den døde af kulde og stress). Jeg kan sagtens forstå de hundeejere, som har svært ved at undvære deres hunde. Jeg selv skriver mails konstant, når jeg er på ferie for at høre, om de har det godt. Det er dog blevet lidt bedre nu jeg har set hvor glade vovserne er! Goofy er også internathund med en noget omtumlet og trist fortid. En rigtig hyggehund, som er MEGET knyttet til sin flok, men da han har sin "søster" med i pensionen er det intet problem. Jeg tror vi savner hundene noget mere end de savner os! De leger med andre hunde, bliver aktiveret mentalt og fysisk og så må de grave alt det de vil! :klap::klap: I øvrigt er det meget få venner/familiemedlemmer vi vil overlade vores hunde til, da vi nok har et lidt ekstremt forhold til vores vovser - de er vores børn og vi bruger næsten al vores fritid på dem, så at komme hen et sted hvor man "bare er hund" ville da være værre for dem! (Goofy gik i svigerforældrenes sofa, hvilket han fik at vide, at han ikke måtte. Han blev så fornærmet, at han gik op på 1. sal og blev der alene resten af aftenen!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...