Hop til indhold

Han sutter den af på sig selv!


Gæst lillefod
 Share

Recommended Posts

Gæst lillefod

Undskylder på forhånd trådens titel, men det er altså nu engang det den handler om.. :engel:

Et par af mine venner har denne fantastiske Bernersennen-dreng på knapt et par år. Af hensyn til familiens privatliv er hovedpersonens navn her ændret til "Speedy".

I forbindelse med en grillaften, kommer emnet op da der bliver udtrykt en vis bekymring angående deres lille bamse. Konen i huset synes dette relativt nye adfærdsmønster er pænt meget upassende og hun væmmes ved sin lille øjesten. Hun fortæller at Speedy flere gange, ja gerne 3-4 gange dagligt guffer løs i eget skræv og slutter af med gentagende vertikale bevægelser hvilker hver gang udmunder i at Speedy ejakulerer. Han sørger dog for at slette alle spor efterfølgende. Selve den epokegørende, og måske for nogle ret misundelsesværdige afslutning, varer ca. 15 - 20 sekunder!

Jeg har personligt aldrig hørt om dette fænomen. Men i sagens omfang rådede jeg Speedy's mor og far til at begrænse denne adfærd, i det omfang det er muligt. Man kunne frygte at dette ville blive til en vedvarende uheldig vane. Jeg vil tro det er en reaktion der udspringer i forbindelse med udviklingen af hans psysiske kønsmodenhed.

Igår da jeg var til dyrlæge med gamle Fuz, adspurgte jeg om hun kender til fænomenet. Hun havde oplevet det før, dog slet ikke i dette omfang. Hun mente endvidere også at dette skulle begrænses, eftersom ejakulering i dette omfang ikke er sundt for kroppen.

Er der nogle andre der kender til denne facinerende adfærd og måske kan komme med en nærmere definering af årsagen, udover det nævnte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Se her ville jeg gerne kunne komme med en klar og entydig forklaring på fænomenet ,men meget mod vanen så er jeg blank for så vidt årsagen angår.

Balou gjorde det samme dog uden ( så vidt jeg ved) at komme til et egentligt klimaks, om jeg så må sige.

Men hen gjorde det og gerne ofte. Det aftog dog som han modnedes. Og jeg har en ide om at det ville være forsvundet helt dersom han havde været her endnu.

Og jeg skal hilse at sige det aftog ikke fordi han blev kastreret. Den kastration ragede ham en bønne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Hvordan er hundens liv ellers?

 

Kan der ske enten for lidt eller for meget i dens hverdag og derfor er den nu mere eller mindre fikseret?

 

Som med alt andet, synes jeg at det er et tegn på en slags usundhed, når noget gøres alt for meget - hvad enten det er en hund som ikke kan lade være med at jage alt der bevæger sig eller er blevet sexuelt fikseret, som denne.

 

Jeg synes de skal vurdere hvordan hundens hverdag er og ellers bare lige så roligt aflede den når den ser ud som om den starter. Eventuelt kast en godbid et sted hen foran og rose den for at vælge den i stedet.

 

Hvis det sker rigtigt ofte, må der også kunne ske skade på hunden...både fysisk og psykisk er det ikke godt for den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Om det er stress der ligger til grund for Speedy's selvhygge ved jeg ikke om kunne være en mulighed. Men det kan uden tvivl blive en rigtig dårlig/småpinlig vane :mrgreen: Jeg ville også stoppe det i det omfang det er muligt.

 

Det er en irriterende og sikkert også lidt pinlig vane. Grunden kan man måske finde i det liv ejeren tilbyder hunden men at det skulle være skadeligt,... det tror jeg ikke.

 

Det slider på kroppen at ejakulere, det er vel nærmest et at de tidspunkter hvor hankønsvæsner (i alle afskygninger) virkelig ligger kræfter i og arbejder for sagen - Man kune næsten fristes til at sige kig på menneskets adfærd: Hygge hygge - splat - Zzzzz Zzzzzz :mrgreen::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det slider på kroppen at ejakulere, det er vel nærmest et at de tidspunkter hvor hankønsvæsner (i alle afskygninger) virkelig ligger kræfter i og arbejder for sagen - Man kune næsten fristes til at sige kig på menneskets adfærd: Hygge hygge - splat - Zzzzz Zzzzzz :mrgreen::blink:

 

Det er muligt at du har ret men hvorfor siger man så at sex er sundt?. Det er måske kun for kvinder???:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Hvordan er hundens liv ellers?

 

Kan der ske enten for lidt eller for meget i dens hverdag og derfor er den nu mere eller mindre fikseret?

 

Tja.. Det er jo en Bernersennen. Han er meget rolig, alderen taget i betragtning og i sammenligning med mine hunde.

Konen går hjemme på barsel og har gjort det i 8-9 mdr. nu. Efter mit indtryk får hunden meget opmærksomhed og de går i det hele taget meget op i hans ve og vel. Træner og går tur med ham... Der er ihvertfald ikke nogle forhold der giver mig anledning til bekymring :-)

 

Som med alt andet, synes jeg at det er et tegn på en slags usundhed, når noget gøres alt for meget - hvad enten det er en hund som ikke kan lade være med at jage alt der bevæger sig eller er blevet sexuelt fikseret, som denne.

 

Jeg synes de skal vurdere hvordan hundens hverdag er og ellers bare lige så roligt aflede den når den ser ud som om den starter. Eventuelt kast en godbid et sted hen foran og rose den for at vælge den i stedet.

 

Som sagt, var mit råd til dem at begrænse det i det omfang det er muligt. Dvs. at når/hvis de opdager han starter op med de indledende øvelser, skal de gribe ind. Hvis han er længere inde i momentet, tror jeg ikke afledning alene slår til..

Hvis jeg kunne nå, ville jeg ihvertfald ikke kunne lokkes fra med mad :blink:

 

Hvis det sker rigtigt ofte, må der også kunne ske skade på hunden...både fysisk og psykisk er det ikke godt for den.

 

Nemlig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er muligt at du har ret men hvorfor siger man så at sex er sundt?. Det er måske kun for kvinder???:lol:

 

Mandlige elitesportsudvøvere rådes i forbindelse med feks OL til ikke at dyrke sex i et godt tidsrum inden præstationen idet det tager meget energi. Kvindelige udøvere rådes til at dyrke sex rimelig kort tid inden præstationen idet det giver dem energi :-D

 

Sex er for både mænd og kvinder godt for ryggen og så forbrænder man en del kalorier under akten :-D Måske lægerne skulle begynde at ordinere sex på recept til overvægtige :mrgreen:

 

Så i bund og grund er sex nok mest sundt for kvinder :mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Se her ville jeg gerne kunne komme med en klar og entydig forklaring på fænomenet ,men meget mod vanen så er jeg blank for så vidt årsagen angår.

Balou gjorde det samme dog uden ( så vidt jeg ved) at komme til et egentligt klimaks, om jeg så må sige.

Men hen gjorde det og gerne ofte. Det aftog dog som han modnedes. Og jeg har en ide om at det ville være forsvundet helt dersom han havde været her endnu.

Og jeg skal hilse at sige det aftog ikke fordi han blev kastreret. Den kastration ragede ham en bønne.

 

Kan du sætte nogle tal på.. Altså sådan en ca alder?

 

Iøvrigt har Fuz også genfundet sine hanhundegener her flere år efter han er kastreret, i forbindelse med at lillepigen er højløbsk. Lidt skægt, eftersom han ikke har vist interesse eller reageret tidligere.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Så i bund og grund er sex nok mest sundt for kvinder :mrgreen::engel:

 

Det gode ved dette hundeforum er at man får så uendeligt mange brugbare svar, der ikke kun er anvendelige i hundeverdenen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Kan du sætte nogle tal på.. Altså sådan en ca alder?

 

Iøvrigt har Fuz også genfundet sine hanhundegener her flere år efter han er kastreret, i forbindelse med at lillepigen er højløbsk. Lidt skægt, eftersom han ikke har vist interesse eller reageret tidligere.. :-)

 

Balou blev jo kun knap 2 år og han fandt det meget muntert at guffe gren da han blev kønsmoden, omkring det første år. Da vi jo havde 3 tæver rendende rundt her hjemme så fandt vi det smartest at snitte bollerne på ham omkring dette tidspunkt inden hans mor og søstre kom i løb.

Det forhindrede ham dog ikke i at sutte på sig selv og det forhindrede ham slet ikke i at parre sig for fuld skrue med samtlige tæver i flokken. Dog blev det til at det kun var hans ene søster som syntes det var ok.

 

 

ot:

Hvis de damer gad at deltage i deres og deres partners intime lagenøvelser på andre tider end klokken kvart i lort om aftenen så ville "Hygge hygge - splat - Zzzzz Zzzzzz " ikke ende med Zzzz Zzzz.

Sex er også for mænd noget der giver utroligt meget energi og den med atleterne er en gammel opfattelse som der desværre er en del trænere der holder fast ved , thi de ved ikke bedre. Det er gamle trænings metoder som ikke fremmer noget som helst. De burde læse nogle gode bøger om moderne metoder. De gamle handler alt for meget om kontrol og dominans............. det lyder sgu som om det var hundetræning jeg skrev om.........:lol:

 

Så desværre tøser. Hvis jeres mænd ruller om og ZzzzZzzz, så er det enten fordi de er trætte i forvejen, eller at de for alt i verden vil undgå at skulle snakke om det der lige er foregået.

Så prøv at gøre det på andre tidspunkter end 5 min i sovetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de damer gad at deltage i deres og deres partners intime lagenøvelser på andre tider end klokken kvart i lort om aftenen så ville "Hygge hygge - splat - Zzzzz Zzzzzz " ikke ende med Zzzz Zzzz.

Sex er også for mænd noget der giver utroligt meget energi og den med atleterne er en gammel opfattelse som der desværre er en del trænere der holder fast ved , thi de ved ikke bedre. Det er gamle trænings metoder som ikke fremmer noget som helst. De burde læse nogle gode bøger om moderne metoder. De gamle handler alt for meget om kontrol og dominans............. det lyder sgu som om det var hundetræning jeg skrev om.........:lol:

 

Hmmmm....... Er vi ude i noget af det der Tantrasex - Joan Ørting samtaler og Carl M. Møller kurser :hmm:

Men det kan vel også godt (næsten) sidestilles med Anders Hallgren, Freddy W. osv. bøger - Adfærdsbehandlere og hundetræning efter de bløde metoder eller klikker :blink:

 

Så desværre tøser. Hvis jeres mænd ruller om og ZzzzZzzz, så er det enten fordi de er trætte i forvejen, eller at de for alt i verden vil undgå at skulle snakke om det der lige er foregået.

Så prøv at gøre det på andre tidspunkter end 5 min i sovetid.

 

Snakke om det :shock::shock: Kom skat jeg vil gerne analyser den bevægelse du lavede ca. 4,23 min. inde i akten, samt den lyd der var omkring 10,15 min. senere :damn::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Hmmmm....... Er vi ude i noget af det der Tantrasex - Joan Ørting samtaler og Carl M. Møller kurser :hmm:

Men det kan vel også godt (næsten) sidestilles med Anders Hallgren, Freddy W. osv. bøger - Adfærdsbehandlere og hundetræning efter de bløde metoder eller klikker :blink:

 

Klikker træning ..... :lol::lol::lol:

 

 

Snakke om det :shock::shock: Kom skat jeg vil gerne analyser den bevægelse du lavede ca. 4,23 min. inde i akten, samt den lyd der var omkring 10,15 min. senere :damn::mrgreen:

 

Hvad fanden mener du med 10,15 minutter,

Nogen gange tager det jo en, 2-3 min andre gange går det rigtigt stærkt.:cool::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad fanden mener du med 10,15 minutter,

Nogen gange tager det jo en, 2-3 min andre gange går det rigtigt stærkt.:cool::lol:

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen: Man skal huske at rose.

 

Forstærke den positive adfærd og "ignorer" den negative :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Balou blev jo kun knap 2 år og han fandt det meget muntert at guffe gren da han blev kønsmoden, omkring det første år. Da vi jo havde 3 tæver rendende rundt her hjemme så fandt vi det smartest at snitte bollerne på ham omkring dette tidspunkt inden hans mor og søstre kom i løb.

Det forhindrede ham dog ikke i at sutte på sig selv og det forhindrede ham slet ikke i at parre sig for fuld skrue med samtlige tæver i flokken. Dog blev det til at det kun var hans ene søster som syntes det var ok.

 

ot:

Hvis de damer gad at deltage i deres og deres partners intime lagenøvelser på andre tider end klokken kvart i lort om aftenen så ville "Hygge hygge - splat - Zzzzz Zzzzzz " ikke ende med Zzzz Zzzz.

Sex er også for mænd noget der giver utroligt meget energi og den med atleterne er en gammel opfattelse som der desværre er en del trænere der holder fast ved , thi de ved ikke bedre. Det er gamle trænings metoder som ikke fremmer noget som helst. De burde læse nogle gode bøger om moderne metoder. De gamle handler alt for meget om kontrol og dominans............. det lyder sgu som om det var hundetræning jeg skrev om.........:lol:

 

Så desværre tøser. Hvis jeres mænd ruller om og ZzzzZzzz, så er det enten fordi de er trætte i forvejen, eller at de for alt i verden vil undgå at skulle snakke om det der lige er foregået.

Så prøv at gøre det på andre tidspunkter end 5 min i sovetid.

 

OT:

Se det kan jo være yderst vanskeligt, hvis partneren sidder hele aftenen på debatten, eller foran tv, og generelt kun er interesseret i at modtage:-Dog aldrig selv yder noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

OT:

Se det kan jo være yderst vanskeligt, hvis partneren sidder hele aftenen på debatten, eller foran tv, og generelt kun er interesseret i at modtage:-Dog aldrig selv yder noget.

 

Hvis det er tilfældet må der jo være noget galt med opdragelsen... Det handler jo om at ignorere den negative adfærd og forstærke den positive. Hvis det ikke helt hjælper kan man jo prøve at forstærke yderligere med en klikker.

Man kunne jo prøve at klikke hver gang han rejste sig fra computeren eller fjernsynet :blink: :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Lige en lille update..

Vores kære lille berner-ven er tilsyneladende ikke ovre sin "udforsk-dig-selv-periode" og i den sammenhænge har jeg lige modtaget en lille videofætter fra de mere eller mindre frustrerede og magtesløse ejere.

Desværre er klippet uden klimax, hvilket jeg naturligvis har brokket mig over, men om ikke andet kan man jo få syn for sagen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en lille update..

Vores kære lille berner-ven er tilsyneladende ikke ovre sin "udforsk-dig-selv-periode" og i den sammenhænge har jeg lige modtaget en lille videofætter fra de mere eller mindre frustrerede og magtesløse ejere.

Desværre er klippet uden klimax, hvilket jeg naturligvis har brokket mig over, men om ikke andet kan man jo få syn for sagen...

 

Kunne det ikke blot være en grundig hovedrengøring (hmmm dobbeltbetydning 66.gif) :mrgreen:

 

Jeg syntes nu også det endelige "bevis" mangler :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

For mit vedkommende behøves jeg ikke at se klimax, men jeg kan godt forstå at ejerne er træt af det. Det ser jo fuldstændig vandvittigt ud :shock:

 

Og jeg tror da at jeg ville være generet af det, specielt hvis man fik gæster.

 

 

Jeg havde egentlig ikke troet det så sååååååååååå slemt ud.

 

Ønsk dem lige held og lykke med at få det stoppet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er geografi ikke min stærke side, men jeg ville anbefale at tage en tur til Dyrlæge Gudrun i Beder. Det lader jo ikke til det er gået i sig selv.

Hvis det var min hund ville jeg gerne have hjælp til problemet :shock:

 

Jeg tænker der må være en ubalance et sted ;-)

 

Hmmmm eller en adfærdsbehandler :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...