Hop til indhold

Overvejer stærkt at få Kaos Kastreret


Linda
 Share

Recommended Posts

Ja som overskriften lyder er det en mulighed som de dage her bliver nøje overvejet..

 

Kaos er på mange måder en fantastisk hund, han er fyldt med gå på mod og har massere af charme og humor..

 

Men men men

 

Min mor havde taget ham med hjem mens jeg var på bornholm og der var han så en aften indtil jonas tog ham med hjem igen, han overstrintet mange af hendes møbler :genert: ikke til stor glæde for min mor..

 

Samtidig kan han på nogle ture være meget små pivende som om han fanger nogle gode dugte i luften :hmm: og træningsmæssigt kan han ha svært ved at koncentrere sig da han har svært ved at se bort fra dufte forsrtyrelser m.m.

 

Jeg har ingen planer om han skal bruges i avl.

 

Nogle der har nogle meninger eller holdninger til dette???

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen

Jeg praktiserer jo selv, at neutralisere alt det der ikke skal avles på/med - det være sig hunde, katte osv.

Min holdning er, at der ingen grund er til, at dyret skal gå og bakse med diverse instinkter, når vi kan gøre det lettere for dem og plusserne er klart flere end evt minusser, som jeg dog ikke har fået øje på med vores dyr.

 

Jeg har kun haft positive oplevelser mht neutralisering.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg praktiserer jo selv, at neutralisere alt det der ikke skal avles på/med - det være sig hunde, katte osv.

Min holdning er, at der ingen grund er til, at dyret skal gå og bakse med diverse instinkter, når vi kan gøre det lettere for dem og plusserne er klart flere end evt minusser, som jeg dog ikke har fået øje på med vores dyr.

 

Jeg har kun haft positive oplevelser mht neutralisering.

 

Det giver meget mening det du siger, og er nok enig :engel: Samtidig tror og håber jeg det vil hjælpe mig og kaos samarbejde lidt på vej da han virker som om han virkelig gerne vil samarbejde men simpelthen ikke kan pågrund af de ydre forstyrelser.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg praktiserer jo selv, at neutralisere alt det der ikke skal avles på/med - det være sig hunde, katte osv.

Min holdning er, at der ingen grund er til, at dyret skal gå og bakse med diverse instinkter, når vi kan gøre det lettere for dem og plusserne er klart flere end evt minusser, som jeg dog ikke har fået øje på med vores dyr.

 

Jeg har kun haft positive oplevelser mht neutralisering.

 

Jeg kan kun sige: Enig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
Jeg praktiserer jo selv, at neutralisere alt det der ikke skal avles på/med - det være sig hunde, katte osv.

Min holdning er, at der ingen grund er til, at dyret skal gå og bakse med diverse instinkter, når vi kan gøre det lettere for dem og plusserne er klart flere end evt minusser, som jeg dog ikke har fået øje på med vores dyr.

 

Jeg har kun haft positive oplevelser mht neutralisering.

 

Enig, enig, enig :5up:

 

Ok nu er det besluttet :lol: Men synes da osse du skal gøre det, hvis det er det du føler bedst.

 

Tænkte bare på, er i ikke bange for at hanhunden bliver lidt doven?

 

Doven :shock: Hanhunde bliver ikke ligesom den kastrerede hankat, der helst ligger i solstrålen. Det har mine i hvert tilfælde ikke været. De har været arbejdsglade og energiske. Trænbare og meget mindre fokuseret på at æde andre hanhunde/hoppe på tæver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok nu er det besluttet :lol: Men synes da osse du skal gøre det, hvis det er det du føler bedst.

 

Tænkte bare på, er i ikke bange for at hanhunden bliver lidt doven?

 

jo, jeg er totalt bange for, at halfdan ville blive uhalfdaniseret, har virkelig kastrationsangst på hans vegne! har jo gået til ret great lengths for at han kunne få lov at beholde den ene.

 

men each to his own, tænker jeg, det virker som virkelig meget en "trossag".

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok nu er det besluttet :lol: Men synes da osse du skal gøre det, hvis det er det du føler bedst.

 

Tænkte bare på, er i ikke bange for at hanhunden bliver lidt doven?

 

Nej det frygter jeg slet ikke, tværtimod så tænker jeg at alt den energi han bruger på forstyrelserne kan han så bruge i lydighedstræningen istedet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nej det frygter jeg slet ikke, tværtimod så tænker jeg at alt den energi han bruger på forstyrelserne kan han så bruge i lydighedstræningen istedet :mrgreen:

 

Hvor gammel er han efterhånden? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Doven :shock: Hanhunde bliver ikke ligesom den kastrerede hankat, der helst ligger i solstrålen. Det har mine i hvert tilfælde ikke været. De har været arbejdsglade og energiske. Trænbare og meget mindre fokuseret på at æde andre hanhunde/hoppe på tæver.

 

Sammenligner ikke med en kat :blink: Jeg kender altså en hel del kastrerede (hunde) som er blevet væsentligt dovnere - og gerne tykkere, også selvom ejer slæber dem på lange ture.

Link til indlæg
Del på andre sites

11 måneder :mrgreen:

 

Det er selvfølgelig helt op til dig selv, jeg er sådan set hverken for eller imod kastration, det kan sikkert være den rigtige løsning i visse situationer :)

 

Men hvis han er 11 måneder, er det ikke normalt der deres "teenager" alder rigtigt går ind for mange hunde? Altså lige den periode hvor de rigtig får smag for nye dufte og hunde af det modsatte køn?

Ligesom med mennesker, er det så ikke noget med at mange hunde efter noget tid finder sig til rette med det, og slapper mere af når de lige kommer over perioden?

 

Jeg ved det ikke, men jeg ville nok vælge at vente til hunden var et par år gammel og mentalt færdig udviklet, inden jeg tog så stor en beslutning. I hvert fald hvis det er med hans temperament og koncentrationsevne som begrundelse (hvis det er fordi man er bange for den skal lave hvalpe er det jo en anden sag)...

Det er jo en beslutning man kun kan tage en gang og den kan aldrig fortrydes.. Så hvis der var en mulighed for at det ville gå over af sig selv med tiden, så ville jeg nok lade tvivlen komme ham til gode, hvis det var min hund :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Luna er nu heller ikke blevet mere doven efter sterilisation og jeg har egentlig heller ikke oplevede kastrerede hanhunde være dovne:genert:

 

Sammenligner heller ikke med tæve - men så vidt jeg husker, gider Luna ikke løbe hvis du cykler?? Altså er det ikke en lillebitte smule dovent? :-)

 

Nåmen så er det kun mig der har mødt sådanne, men har altså talt med flere om det, endda joket med at så ville det da ellers lige være noget for Motor-sidder-aldrig-stille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sammenligner heller ikke med tæve - men så vidt jeg husker, gider Luna ikke løbe hvis du cykler?? Altså er det ikke en lillebitte smule dovent? :-)

 

Nåmen så er det kun mig der har mødt sådanne, men har altså talt med flere om det, endda joket med at så ville det da ellers lige være noget for Motor-sidder-aldrig-stille.

 

Jo men det var hun også før sterilisation:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jo, jeg er totalt bange for, at halfdan ville blive uhalfdaniseret, har virkelig kastrationsangst på hans vegne! har jo gået til ret great lengths for at han kunne få lov at beholde den ene.

 

men each to his own, tænker jeg, det virker som virkelig meget en "trossag".

 

Jeg taler heller ikke imod, men spurgte bare :-) Ikke så populært, måske :mrgreen: Ved ikke, jo jeg har nok også været lidt troende en lille overgang, men har nu altid syntes, at folk skal gøre hvad der er bedst for dem, helt absolut.

 

Måske er det kun fordi jeg drømmer om træk-karriere, der vil man bare gerne have den ekstra gejst en intakt har :vedikke: Selvf kan en kastrat løbe, men om den løber med lige så meget ild ud af røven, ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg taler heller ikke imod, men spurgte bare :-) Ikke så populært, måske :mrgreen: Ved ikke, jo jeg har nok også været lidt troende en lille overgang, men har nu altid syntes, at folk skal gøre hvad der er bedst for dem, helt absolut.

 

Måske er det kun fordi jeg drømmer om træk-karriere, der vil man bare gerne have den ekstra gejst en intakt har :vedikke: Selvf kan en kastrat løbe, men om den løber med lige så meget ild ud af røven, ved jeg ikke.

 

Jeg tænker lidt på om det kan være forskelligt fra hund til hund:hmm:

 

Altså Anton, som vi følges med om morgenen, er meget påvirket af det her "at være hanhund".. Jeg er helt overbevist om at han kun ville få positive ting ud af en kastration..

 

Men jo, man skal da spørge, ellers lærer man (vi) jo ikke noget:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg taler heller ikke imod, men spurgte bare :-) Ikke så populært, måske :mrgreen: Ved ikke, jo jeg har nok også været lidt troende en lille overgang, men har nu altid syntes, at folk skal gøre hvad der er bedst for dem, helt absolut.

 

Måske er det kun fordi jeg drømmer om træk-karriere, der vil man bare gerne have den ekstra gejst en intakt har :vedikke: Selvf kan en kastrat løbe, men om den løber med lige så meget ild ud af røven, ved jeg ikke.

 

næ, jeg tror da bestemt også, at det kan tage toppen af drive, det gør det da med alle andre dyrearter, som jeg lige kan komme i tanke om. men den diskussion er taget megatit, synes jeg bare. og det virker ikke som om, at tilhængerne af det ene eller andet nærmer sig hinanden særligt meget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker lidt på om det kan være forskelligt fra hund til hund:hmm:

 

Altså Anton, som vi følges med om morgenen, er meget påvirket af det her "at være hanhund".. Jeg er helt overbevist om at han kun ville få positive ting ud af en kastration..

 

Men jo, man skal da spørge, ellers lærer man (vi) jo ikke noget:-D

 

Jo garanteret. Men har osse tænkt på om alderen det sker i kan have noget at skulle have sagt? Men hvilken alder der så skulle være optimal, kan jeg ikke lige gennemskue.

 

næ, jeg tror da bestemt også, at det kan tage toppen af drive, det gør det da med alle andre dyrearter, som jeg lige kan komme i tanke om. men den diskussion er taget megatit, synes jeg bare. og det virker ikke som om, at tilhængerne af det ene eller andet nærmer sig hinanden særligt meget :mrgreen:

 

Helle for at stå i ingenmandslandet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...