Hop til indhold

Måløv hundepension AV AV AV hold jer væk,hvis i elsker jeres hund


Gæst balto
 Share

Recommended Posts

---Det gælder jo også når nogen KUN popper op for at rose bestemte produkter, så vanker der også skepsis og hårde ord. Især hvis en profil giver sig ud for at være en almindelig hundeejer, men egentlig er forhandler af et produkt.

 

Ord har mere vægt fra profiler, man kender fra andre tråde.

 

Ligesom IRL skal man gøre sig fortjent til andres tillid. Det er egentlig fint nok, at vi ikke bare æder, hvad hvemsomhelst skriver. Starten kan være hård. Det var den osse for mig.. :mrgreen:

 

 

HVIS man som ny ønsker at være medlem af HF i mere end få dage, så er det nok en god ide at starte med at deltage i aktuelle debatter. Denne tråd har ikke haft indlæg siden i sommer. Der må da være nyere tråde, man som helt nyt medlem kan deltage i..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 236
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu er det hele jo ikke så negativt Capone - der er jo altså også tråde hvor folk anbefaler pensioner til andre :genert:

Ja heldigvis da..

Men alligevel syntes jeg det er hårde beskyldninge der flyver, fordi der er en der har haft gode oplevelser........

 

Der er jo aldrg nogen der sætter ? ved nogen der skriver frygtelige ting om noget, her er vi bare medfølende og skriver gerne at så skal min hund aldrig der, og der er lynche stemning med det samme

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Uha kan huske, for rigtig mange år siden, inden den her Måløv debat startede, og jeg lige var ny på det her forum (første gang), jeg fortalte om mine oplevelser med pensionen, da jeg var ny, blev jeg nærmest "chikaneret" ud, for at skrive noget dårligt, da man som ny ikke kan starte op, med at skrive sådan et indlæg, og jeg kan se at det ikke er blevet anderledes.

 

Ihh ja, det kender jeg alt for godt til og synes der bor vaere plads til alle og deres meninger, paa en ordenlig maade, uden personlig chikane.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Synes det lugter lidt af... fisk:hmm:

animal0028.gifJa nemli ja..... sign0023.gif

 

Syntes også det er en lidt underlig måde at skrive på?

Men der vil jo altid være nogle dårlige oplevelser for nogen der sætter deres hunde i pension, og man høre jo kun om de dårlige, specielt i foraer som dette.

Jeg ved ikke hvor mange hunde Målev kan ha og har på et år, men det ser ud til at være en hel del

 

Derfor syntes jeg det er dejigt at du skriver om en posetiv oplevelse, det er der ikke andre der gør.

 

 

Ydermere syntes je også at det er super når f.eks firmaer som pensionen her, eller som Olivers Petfood vil bruge tid på fora som dette.

Det kan mange gange sikkert afholde folk fra at skrive negative ting,som måske ikke er helt rigtigt obseveret, eller man finder ud af at det ikke er firmaet der bærer skylden eller dele af den

 

Når man sidder og læser forskellige negative tråde, ender de tit ud med at rigtig mange syntes at det hele er noget forfærdeligt noget, og de ihvertfald aldrig vil benytte sådan et firma, og vil råbe op om det til højre og venstre uden de ved en s... om det selv, men er blevet revet med i tråden, og glemmer at de kun har det skrevende ord for at det er sandt det der står.

 

Man kan jo vende den om.....

Dem der fortæller de frygtelige historier om liv eller død af deres hunde i pension, kan jo lige så godt være en fake profil fra en konkurent, ik?

Bare en lille tanke......................

 

For mig har det intet at goere med hvor vidt et indlaeg er postivt eller negativt stemt, men det er selve de omkringliggende elementerne (det kan vaere sporgbrug og nuancer og relationen til andre ting m.m) indlaegget indeholder, som rejser nogle sporgsmaal tegn, undren eller alarmsklokker. Det forkommer mig personligt ikke saerligt underligt, men ganske naturligt at man kan goere sig nogle tanker paa det grundlag.

 

"At noget lugter af fisk" er et gammelt dansk sprog udtryk som blev hyppigt brugt i alm. tale i gamle dage som betyder at noget ligger bag, eller udtrykker en mistaenksomhed for noget. Fiskersprog — sproget.dk

Det har altsaa intet med lugt eller selve fisk at goere:lol: Ville lige goere det helt klart for alle hvad der menes med dette gamle danske udtryk, saa det ikke opfattes paa andre maader end det udtrykket reelt betyder:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

---Det gælder jo også når nogen KUN popper op for at rose bestemte produkter, så vanker der også skepsis og hårde ord. Især hvis en profil giver sig ud for at være en almindelig hundeejer, men egentlig er forhandler af et produkt.

 

Ord har mere vægt fra profiler, man kender fra andre tråde.

 

Ligesom IRL skal man gøre sig fortjent til andres tillid. Det er egentlig fint nok, at vi ikke bare æder, hvad hvemsomhelst skriver. Starten kan være hård. Det var den osse for mig.. :mrgreen:

 

 

HVIS man som ny ønsker at være medlem af HF i mere end få dage, så er det nok en god ide at starte med at deltage i aktuelle debatter. Denne tråd har ikke haft indlæg siden i sommer. Der må da være nyere tråde, man som helt nyt medlem kan deltage i..

 

Lige præcis ja :5up: det er jo sådan det skal formuleres - så pakker jeg bare min fisk sammen igen:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig har det intet at goere med hvor vidt et indlaeg er postivt eller negativt stemt, men det er selve de omkringliggende elementerne (det kan vaere sporgbrug og nuancer og relationen til andre ting m.m) indlaegget indeholder, som rejser nogle sporgsmaal tegn, undren eller alarmsklokker. Det forkommer mig personligt ikke saerligt underligt, men ganske naturligt at man kan goere sig nogle tanker paa det grundlag.

 

"At noget lugter af fisk" er et gammelt dansk sprog udtryk som blev hyppigt brugt i alm. tale i gamle dage som betyder at noget ligger bag, eller udtrykker en mistaenksomhed for noget. Fiskersprog — sproget.dk

Det har altsaa intet med lugt eller selve fisk at goere:lol: Ville lige goere det helt klart for alle hvad der menes med dette gamle danske udtryk, saa det ikke opfattes paa andre maader end det udtrykket reelt betyder:-)

Jeg er ikke itvivl om hvad det betyder, netop derfor reagerede jeg også, og syntes stadigvæk det er lidt frækt at beskylde personen for at have have bagtanker med at skrive som der blev gjort, før man ved noget om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg er ikke itvivl om hvad det betyder, netop derfor reagerede jeg også, og syntes stadigvæk det er lidt frækt at beskylde personen for at have have bagtanker med at skrive som der blev gjort, før man ved noget om det.

 

Jeg beskylder ingen for noget, men udtrykker min egen forundrelse over indlaegget og dens relation taget i betragtning uden at konkluderer noget som helt. Det kan helt reelt vaere en mulighed og det synes jeg personligt er meget vigtigt at tage i betragtning. At tage det skrevne ord med et gram salt og vaegte og veje, saa og sige. Isaerdeleshed vores kaeledyrs velvaere taget i betragtning naar de skal passes. Den er ikke laengere. Det er meget let at goere en hone til flere hons.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg beskylder ingen for noget, men udtrykker min egen forundrelse over indlaegget og dens relation taget i betragtning uden at konkluderer noget som helt. Det kan helt reelt vaere en mulighed og det synes jeg personligt er meget vigtigt at tage i betragtning. At tage det skrevne ord med et gram salt og vaegte og veje, saa og sige. Isaerdeleshed vores kaeledyrs velvaere taget i betragtning naar de skal passes. Den er ikke laengere. Det er meget let at goere en hone til flere hons.

 

Lige præcis, også min mening:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Avs! Det er jeg ked af at høre. Der er så mange dårlige hundepensioner derude. Tror slet ikke at jeg ville turde overlade min hund til andre end min famillie eller gode venner med alle de skrækhistorier der er derude. Det er meget trist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår havde jeg nogle mennesker oppe og se på hunden, vi havde talt sammen længe, så jeg fik lidt oplysninger med hjem fra dem.

Manden havde sagt at de skulle have 180 hunde i pension nytårs aften:shock: så de var fuldt booket op, med antal hunde må stedet være helt enormt stort

Vi har 180 kvm indenfor og er godkendt til 22 hunde max. Ved godt at vores boxe er meget større end loven kræver, både ud og indvendigt, men 180 hunde

De må da have en del ansat til at hjælpe dem sådan en dag/aften, 2 mennesker kan da på ingen måde klare så mange hunde.

Vi har fyldt op i morgen også 13 hunde, da vi ikke bruger 2 af boxene, og vi ved godt hvad hele dagen og specielt aftenen skal gå med ;)

Mange kommer med hundene fordi de er bange for krudt og brag i byerne, så derfor må vi jo nødvendigvis være om dem, da de jo stadig vil kunne høre noget

Heldigvis er mine egne 4 ligeglade med det:5up:

Kan lige forestille mig 180 hunde være panisk angste:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta. Den hund der efterlyses i Skævinge er chippet. Hvis man får en fremmed hund ind, bliver den vel tjekket om den er chippet ?

 

Chips kan jo bevæge sig rundt i kroppen og faktisk forsvinde helt.....

 

Hvis en uchippet hund bliver bragt ind, så bør man nok i første omgang behandle den som om det var det, der var sket. Men det ved jeg ikke, om politiet har ressourcer til. Det er jo nemmere og hurtigere og billigere at betragte hunden som ejerløs og dermed skaffe den en ny familie i en fart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Chips kan jo bevæge sig rundt i kroppen og faktisk forsvinde helt.....

 

Hvis en uchippet hund bliver bragt ind, så bør man nok i første omgang behandle den som om det var det, der var sket. Men det ved jeg ikke, om politiet har ressourcer til. Det er jo nemmere og hurtigere og billigere at betragte hunden som ejerløs og dermed skaffe den en ny familie i en fart.

 

Det er da noget sludder du skriver....

Det er da på ingen måde billigere for politiet på den måde, de skal sørge for fragten rundt til opholdsted for hunden samt betale pension i mindst en mdr, før de kan begynde at skaffe et nyt hjem til den

Hvor imod hvis ejer kan findes er det dem der hænger på alle omkostningerne, samt bøde for ikke at have chippet hunden, eller for ikke at have opdaget chippen er forsvundet, bøde for ikke at have sin hund under krontrol, samt for kørsel og ophold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Chips kan jo bevæge sig rundt i kroppen og faktisk forsvinde helt.....

 

Hvis en uchippet hund bliver bragt ind, så bør man nok i første omgang behandle den som om det var det, der var sket. Men det ved jeg ikke, om politiet har ressourcer til. Det er jo nemmere og hurtigere og billigere at betragte hunden som ejerløs og dermed skaffe den en ny familie i en fart.

Og iøvrigt heller ikke nemmere eller hurtigere, da man må formode et ejer gør alt hvad man kan gøre for at få sin hund hjem igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da noget sludder du skriver....

Det er da på ingen måde billigere for politiet på den måde, de skal sørge for fragten rundt til opholdsted for hunden samt betale pension i mindst en mdr, før de kan begynde at skaffe et nyt hjem til den

Hvor imod hvis ejer kan findes er det dem der hænger på alle omkostningerne, samt bøde for ikke at have chippet hunden, eller for ikke at have opdaget chippen er forsvundet, bøde for ikke at have sin hund under krontrol, samt for kørsel og ophold.

 

Næ. Ikke noget sludder. Vi er bare uenige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår havde jeg nogle mennesker oppe og se på hunden, vi havde talt sammen længe, så jeg fik lidt oplysninger med hjem fra dem.

Manden havde sagt at de skulle have 180 hunde i pension nytårs aften:shock: så de var fuldt booket op, med antal hunde må stedet være helt enormt stort

Vi har 180 kvm indenfor og er godkendt til 22 hunde max. Ved godt at vores boxe er meget større end loven kræver, både ud og indvendigt, men 180 hunde

De må da have en del ansat til at hjælpe dem sådan en dag/aften, 2 mennesker kan da på ingen måde klare så mange hunde.

Vi har fyldt op i morgen også 13 hunde, da vi ikke bruger 2 af boxene, og vi ved godt hvad hele dagen og specielt aftenen skal gå med ;)

Mange kommer med hundene fordi de er bange for krudt og brag i byerne, så derfor må vi jo nødvendigvis være om dem, da de jo stadig vil kunne høre noget

Heldigvis er mine egne 4 ligeglade med det:5up:

Kan lige forestille mig 180 hunde være panisk angste:megaked:

 

 

:shock: 180 hunde ???? Hold da op, man kan da levende forestille sig , hvordan der vil blive, hvis der kun er 2 mennesker på vagt, arme hunde :cry:

 

Vores hunde er heldigvis heller ikke bange for fyrværkeri, men må bestemt ikke være sjovt for dem der er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fakta for én er fup for andre. Det ser man såmænd så tit:mrgreen:.

Ja ok:shock:

 

Fatter ikke din dybere mening med at skrive sådan, fup, hvad er det du mistænker folk for, samt politiet

Men never mind:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...