Hop til indhold

2 x træning på én dag - kan man det?


KarinaO
 Share

Recommended Posts

Øv!

 

Gracie og jeg går i øjeblikket til agility om mandagen og rally hver 2. onsdag.

Men inden længe er det for mørkt til at træne om aftenen, og det ser ud som om begge dele rykkes til søndag.:megaked:

Jeg vil nødigt vælge noget fra, men er jeg nødt til det, skal det være rally, og så skal det være NU, da jeg kun har været der 2 gange. Agility har vi gået til et år, og det er så godt som umuligt at komme med på et hold igen, hvis jeg stopper nu.

Men jeg sidder lidt og tænker på om hunden både kan holde til agility og rally samme dag, begge dele meget intensivt? Er der nogen herinde der har erfaring med det?

Én ting er at hun kan gå hen og blive træt, men noget andet, og vigtigere, er spørgsmålet om hun kan blive så træt, at hun mister lysten og motivationen til at træne.

Jeg vil ikke træne med en hund der ikke synes træning er sjovt.

Alternativt kan jeg pjække hver 2. gang, så jeg kun træner én ting hver søndag. Men jeg synes bare det er spild af penge, og jeg risikerer at komme bag ud.

 

Hvad gør jeg?:vedikke::???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv!

 

Gracie og jeg går i øjeblikket til agility om mandagen og rally hver 2. onsdag.

Men inden længe er det for mørkt til at træne om aftenen, og det ser ud som om begge dele rykkes til søndag.:megaked:

Jeg vil nødigt vælge noget fra, men er jeg nødt til det, skal det være rally, og så skal det være NU, da jeg kun har været der 2 gange. Agility har vi gået til et år, og det er så godt som umuligt at komme med på et hold igen, hvis jeg stopper nu.

Men jeg sidder lidt og tænker på om hunden både kan holde til agility og rally samme dag, begge dele meget intensivt? Er der nogen herinde der har erfaring med det?

Én ting er at hun kan gå hen og blive træt, men noget andet, og vigtigere, er spørgsmålet om hun kan blive så træt, at hun mister lysten og motivationen til at træne.

Jeg vil ikke træne med en hund der ikke synes træning er sjovt.

Alternativt kan jeg pjække hver 2. gang, så jeg kun træner én ting hver søndag. Men jeg synes bare det er spild af penge, og jeg resikerer at komme bag ud.

 

Hvad gør jeg?:vedikke::???:

 

Uha, den er svær... Kan fuldt ud følge dine tanker, og selvfølgelig er det vigtigste at Gracie beholder lysten. Men samtidig er det jo et dilemma at det er nærmest umuligt at få en plads igen, i hvert fald til agility.

 

Jeg tror, hvis det var mig, at jeg ville prøve, og se hvad hunden siger til det... Evt. træne sådan lidt "på halv fart", så man ikke kommer bagud, men skåner hunden lidt. :vedikke: Det tror jeg i hvert fald er bedre end at komme hver anden gang. Du kan jo også snakke med dine trænere, så de ved hvorfor du ta'r det lidt stille og roligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg ville også prøve!

 

Aussien er jo ikke kendt for at have et lavt drive;-)

Hold bare øje med om motivationen pludselig falder hos hende, og giv hende gode pauser både til ag og Rally.

 

Hvor lang tid er der imellem AG og Rally?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hugo ville sagtens kunne... Kender ikke din hund... men umiddelbart ser jeg intet alarmerende i det. Læg pauser ind. Men det gø'r I vel allerede? Hunde lærer bedst ved at træne kort tid men ofte.... Og de lærer også i pauserne... så læg pauser ind og læs hundi løbende - nogle dage kan en hund mere end andre - ganske som os...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...