Hop til indhold

1 gang træning..........


Franziska
 Share

Recommended Posts

Så var vi afsted til træning for første gang i går,

Jeg var utrolig spændt og har glædet mig rigtig meget...

 

MEN - nu føler jeg mig bare en smule forvirret... :vedikke:

Jeg troet det var sådan noget unghunde-motivations-halløj,

men det er nu ret så seriøst politihunde-træning.:hmm:

 

De andre startede for 4 uger siden, så jeg er jo ret meget bagud.

 

Jeg fik mere eller mindre ene-time igår. Maya/jeg skulle lære kontaktøvelser og på plads.

 

Jeg tænkt - yes det går jo sådan okay der hjemme.. Kontakøvelserne var hun ret hurtigt om at fatte :mrgreen:

Men det der "på plads" er da bare noget :stupid:, hjemmefra er "vi" vant til at jeg klapper på låret og siger "på plads" og så sidder hun ved siden af mig, men ikke på mm - da jeg aldrig har set det for så vigtigt.

 

Men næ nej, det fungere ikke her, klap på låret og sige "på plads" er to komandoer, også skal de altså mere eller mindre sidde på mm rigtig.:stupid:

 

"Bliv" er der heller ikke noget der hedder - det en selvfølge at hunden ikke røre sig fra stedet når der er blevet givet en komando.

 

Nu jeg spændt på næste onsdag, og jeg prøver bare ikke at være alt for frustreret over at jeg føler at alt hvad jeg har fået lært hende er lige til at smidde ud af vinduet..!!

Link til indlæg
Del på andre sites

jaaaa men på deres hjemmeside stod der noget med unghunde - så tænkt jeg det sådan noget stille og rolig noget..

 

Men næ nej :roll: - men altså på den anden side også fedt hvis vi kunne blive dygtige - så kan man da slå rygtet med at spidshunde ikke kan trænes :blink:

 

Det kunne være hyggeligt... Måske man bare kunne træne 2 gange om ugen.. (men nu er hun jo ikke lige frem retriver :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

jaaaa men på deres hjemmeside stod der noget med unghunde - så tænkt jeg det sådan noget stille og rolig noget..

 

Men næ nej :roll: - men altså på den anden side også fedt hvis vi kunne blive dygtige - så kan man da slå rygtet med at spidshunde ikke kan trænes :blink:

 

Det kunne være hyggeligt... Måske man bare kunne træne 2 gange om ugen.. (men nu er hun jo ikke lige frem retriver :blink:)

 

Det mener du alligevel ikke? :lol:

 

Jeg tror, at i de fleste klubber er unghundetræning fortsætterhold, og I har jo ikke gået til hvalpemotivation, så måske derfor er de andre foran.. :vedikke:

 

Hun er ikke kun retrievertræner, det er bare tilfældigvis kun retrievere i denne omgang. Tror kun der er en gang tilbage, men jeg vil meget gerne fortsætte og hvis hun har elever nok, tror jeg godt hun vil oprette et nyt hold. Så siger jeg bare, at du er interesseret.

 

Og selvfølgelig kan spidshunde trænes, men du skal nok ikke regne for meget med en mesterskabstitel i lydighed :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså vi er tre på holdet, men den ene har kun været der en gang og der kunne vi ikke være med...

 

Vi er faktisk også startet lidt forfra. Audrey og jeg er de eneste som har trænet før, og jeg har jo ikke vedligeholdt det ret meget pga eksamen osv. så det har ikke gjort noget. Derudover træner vi på en helt anden måde hos Lisbeth, meget mere mig :-D. Det var jo også en agilityklub vi trænede i ude i Ballerup.

 

Vi har trænet øjenkontakt, plads, sit, dæk, ja/nej, håndtering (dvs. røre ved øjne, ører, poter osv.) og apport. Skal jeg prøve at spørge om du kan træne med på mandag? Så kan du se om stilen er noget for dig... Jeg er virkelig glad for det. Hun er rigtig dygtig!

Link til indlæg
Del på andre sites

HHar du undersøgt, om der er plads hos Dansk Hundecenter?

 

http://www.72183283.dk/

 

Fox, Lonny og Karina (mener jeg?) har trænet der er og er meget begejstrede for hende Lillian. Og træningen foregår i nærheden af Ishøj.

 

 

hmm jaa det kunne være en mulighed også... jeg overvejer om jeg skal giv det her sted en chancen..

Især at man lære at gå spor synes jeg lyder spændende...

Så må vi se om vi med de andre opgaver kan blive så perfektionistiske som det helst er ønsket

Link til indlæg
Del på andre sites

En mulighed i din nærhed er også Sydkystens Hundeskole.

 

Og i forhold til din træning: ja, på nogle punkter, er det du har lært hende lige til at skrotte. MEN du har lagt en god bund for noget træning, og hun er vant til at samarbejde med dig. Så selvom øvelserne skal indlæres på ny, er det ikke noget, vi ikke alle har prøvet før i en eller anden grad.

 

Min gamle døve hund havde lidt svært ved at aflæse mine håndtegn, så her er jeg også nødt til at indlære øvelsen på ny, med nye håndtegn der er lettere at aflæse.

 

Når jeg træner andre lægger jeg også fokus på, at tingene skal være perfekte med det samme (altså at øvelsen indlæres til perfektion). Nemlig fordi de så er på rette vej, skulle de pludselig ønske at kaste sig over noget konkurrence.

 

Så vær endelig glad for, at du ændrer kursen nu og med det samme får en super hund. I stedet for sådan en som mig, der startede med første hund hvor halve kommandoer var måden at gøre det på. Så klø på og I kommer til at styre det hele!

Link til indlæg
Del på andre sites

vil lige giv en lille update :mrgreen:

 

Var igen til træning igår og hold kæft det var fedt.. :banan:

Maya fik så meget ros og træneren var faktisk overrasket over at Maya er så samarbejdsivrig og lærenem..

 

Kontakøvelserne sidder lige i skabet og på plads er hun også blevet dygtig til..

 

Så kom der en ny en på holdet igår og ham træner jeg så sammen med :klap:

 

Nogen af deres metoder er ikke noget jeg NOGENSINDE vil bruge på min hund - men så længe de ikke gøre det med Maya er det helt fint for mig..

Link til indlæg
Del på andre sites

En mulighed i din nærhed er også Sydkystens Hundeskole.

 

Og i forhold til din træning: ja, på nogle punkter, er det du har lært hende lige til at skrotte. MEN du har lagt en god bund for noget træning, og hun er vant til at samarbejde med dig. Så selvom øvelserne skal indlæres på ny, er det ikke noget, vi ikke alle har prøvet før i en eller anden grad.

 

Min gamle døve hund havde lidt svært ved at aflæse mine håndtegn, så her er jeg også nødt til at indlære øvelsen på ny, med nye håndtegn der er lettere at aflæse.

 

Når jeg træner andre lægger jeg også fokus på, at tingene skal være perfekte med det samme (altså at øvelsen indlæres til perfektion). Nemlig fordi de så er på rette vej, skulle de pludselig ønske at kaste sig over noget konkurrence.

 

Så vær endelig glad for, at du ændrer kursen nu og med det samme får en super hund. I stedet for sådan en som mig, der startede med første hund hvor halve kommandoer var måden at gøre det på. Så klø på og I kommer til at styre det hele!

 

åh jeg elsker når "gamle" garvede hundefolk åbent indrømmer, at I også fuckede alting op ved hund nr 1 :klap:

 

Karla kan et hav af øvelser, men under 1/3 af dem har verbalt signal - så langt er jeg bare aldrig nået i indlæringen :oops: op til flere af dem har jeg måttet genindlære (dæk, måtte vi genindlære 3 gange!), fordi jeg smadrede øvelsen første gang :rolleyes:

 

Og nogle af vores øvelser er "gode nok", men absolut ikke perfekte, fordi jeg er en spasser træner uden tålmodighed og perfektionisme, til at få de sidste 10% med :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhh... Er langt fra færdig med bekendelserne vedrørende dumheder begået med hund nummer 1. Dem har der været en del af.

 

Men - og det er hvad der begejstrer mig så meget ved at træne - hun har formået at aflære og indlære på ny og af flere omgange. Og uanset hvor meget rod jeg lavede, så er hun blevet en rigtig dygtig hund.

 

Har ladet mig fortælle, at det først er ved hund nummer 7, man kan gå i gennem uden at lave de store fejl. Hvilket sikkert er meget rigtigt, for der er så meget nyt at lære ved hver hund. De indlærer forskelligt og nogle er stærkest i verbale signaler, mens andre er stærkest i kropssproget og håndsignaler.

Link til indlæg
Del på andre sites

åh jeg elsker når "gamle" garvede hundefolk åbent indrømmer, at I også fuckede alting op ved hund nr 1 :klap:

 

Karla kan et hav af øvelser, men under 1/3 af dem har verbalt signal - så langt er jeg bare aldrig nået i indlæringen :oops: op til flere af dem har jeg måttet genindlære (dæk, måtte vi genindlære 3 gange!), fordi jeg smadrede øvelsen første gang :rolleyes:

 

Og nogle af vores øvelser er "gode nok", men absolut ikke perfekte, fordi jeg er en spasser træner uden tålmodighed og perfektionisme, til at få de sidste 10% med :genert:

 

Nej og egentlig går jeg heller ikke op perfektionisme - men synes man bliver lidt bidt af det når man ser at hunden faktisk er i stand til det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih fedt, Franziska! Maya er altså osse vildt dygtig - lidt kræsen, bevares, men dygtig :lol:

 

Hvad giver du hende på træningspladsen?

 

Og så, det er jo ALTID godt at der er en som træner med de gode metoder og ikke tror på verdensdømme på træningssteder hvor de træner ud fra "det andet", for så får du måske øjnene op på bare et par stykker af dem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Suk, Petrine er min hund nr .. 18 :roll: jeg er stadig helt håbløs (belastende at træningen har skiftet karakter fra vold til shaping, jeg kan ikke finde ud af det!)

 

Men du har vel udviklet dig hele vejen igennem?

 

Jeg husker tydeligt det første stykke tid, hvor du trænede agility, hvor du mente, at det der handling var noget pjat, og det kunne du under alle omstændigheder heller ikke finde ud af, og da du i sin tid gik til agility med din terrier, skulle man bare stå inde på midten og råbe navnet på forhindringerne til hunden, og så tog den selv banen, uden at fører skulle løbe med. :lol: Og nu er du blevet super god til at bruge dit kropssprog rigtigt, dine arme flagrer ikke i alle mulige (forkerte) retninger, og Petrine er begyndt at løbe SÅ godt. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med succesen Franziska :klap:

 

Det er simpelthen så fedt når man har fremgang. Det er bare den allerbedste motivation!

 

Selvom du ikke er helt tilfreds med den træner du har nu, kan du jo stadig få meget ud af det, og så prøve en anden træner i næste omgang.

Jeg har haft to trænere nu, og det er simpelthen vildt hvor meget mere jeg har fået ud af at træne hos den sidste!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...