Hop til indhold

Hvor mange gange om dagen får jeres hund mad?


Linda
 Share

Recommended Posts

Gæst Joey-Salome
Jeg "fodrer" 3 gange om dagen...

Men aldrig i madskål..!!!

Mine hunde skal "arbejde" for at finde sin føde og det kan være i haven, på spor, i huset osv osv... Det syntes de er hamrende sjovt og er en fantastisk udfordring for dem hver dag.

 

Det er også en rigtig god ide - hvis hunden er med på den.

 

Charlie er så kræsen, at jeg desværre ikke kan gøre det med hans almindelige foder (som er RC fibre response blandet med vådfoder). Så ville det ligge til rotterne - og han ville blive undervægtig og syg. Han gider ikke arbejde for at finde almindelig mad, der er ingen motivation der. :roll:

Men et par gange om ugen skifter jeg hans aftensmad ud med kogt kylling i små stykker, som så bliver fordelt rundt i haven, så han kan gå på søgeleg efter det. Det gider han godt rende efter. Eller han får kun en meget lille portion aftensmad - og så kyllingen i haven. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 82
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

1 gang inden vi spiser aftensmad, så fodres han grundigt af. Jeg kan ikke administrere alle de barf tilskud, olie-pump kan ikke deles op, jeg vejer vitamin og urtepulver op på en lille brevvægt ;) osv. , så hell no, om det skal foregå flere gange dagligt.

 

Men det sker, at han får en halv kop af kærestens Cultura naturel om morgenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske har jeg det også fra min tid med heste, jeg fodrede 52 heste og så kommer det måske bare snigende på den måde...

 

Jeg kendte engang en hundeejer som havde helt styr på sine ting. Hunden fik x antal gram dagligt hverken mere eller mindre.

 

På et tidspunkt da jeg ikke havde set hunden længe fik jeg næsten en chock, hunden var blevet kvabset, ja nærmest fed :shock:

 

Jeg spurgte ejeren hvad der var sket siden hunden var blevet overvlgtig og han blev meget irriteret på mig. Hunden fik den mængde foder han altid havde fået og ikke tale om han var overvægtig, han vejede sine 29 kg som han plejede!!

 

Hmm.. Jeg provokerede ejeren til at veje hunden og havde den ikke lige lagt 4 kg til? :shock:

På grud af at hunden fik samme mængde foder som altid, men ejeren havde overset at den var i mindre aktivitet end tidligere.

Dér havde det hjulpet at se på hunden dagligt i stedet for at se på målebægeret :-D

 

Helt klart , men kan man ikke se de små forandringer så må man jo både veje af OG veje hunden:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvordan ved I, hvor meget, der skal tages fra, hvis I synes hunden er lidt for rund?

 

Og hvor mange måltider/dage gør I det? For det er vel ikke nok, bare et enkelt måltid, eller?

 

Og øv, Luna er misundelig på Charles og Sally, tænk at få 450 gram råt OG tørfoder..

 

Vi prøver fra i dag at fodre dagligt (for at se, om det er fodringsmetoden, der er skyld i Luna's mange og fæle prutter:???:). Det betyder at hun får 200 gram mad pr dag.. Jeg synes dælme det er lidt.. Men ved godt, at andre har gjort det samme.

 

Og dette er ikke en tråd, at jamre i:-D

 

Som Ninjamor kigger jeg på hunden, men Mysla kan jeg ikke se det på, så hende regulerer jeg efter følesansen;-)

Men faktisk så prøver jeg at være på forkant. Har de været meget aktive en dag, så kommer der mere i skålen end en dase dag. Nu i sheilas alderdom tanker jeg hende også ofte op nogle dage inden jeg ved at der skal kræves meget af hende og nogle dage efter. Men hun er heller ikke en hund der tager hurtigt på.

Og så har jeg ret godt styr på hvor mange guffer, marvben og konger de har fået i løbet af en dag og foder reguleres så derefter. Alt det tilsammen med motion, har gjort at mysla holder en fin vægt nu, kontra tidligere hvor hun blev fodret efter "mål".

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Charlie får løbende hele dagen.. Hvis hans mave bliver tom, så kaster han op.. Så som regel får han morgenmad og aftensmad i skålen opblødt. Og så omkring 2 gange om dagen får han en smule spredt ud som han søger efter. På den lange fri-gåtur får han guffere ved indkald, der er tyggeting alle vejne i lejligheden som han finder frem når han får lyst og inden vi går i seng får han også lidt..

 

Han er på ingen måde tyk, får et bægerfuld om dagen og så guffere og tyggeting ved siden af:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...