Hop til indhold

Husråd der virker


Umulia
 Share

Recommended Posts

Gæst boble
Boble: men hvorfor mener du så, at kamille er godt i sår?.. det har jeg aldrig hørt om. Og jeg går jo og skifter forbinding på menneskesår.

Jeg ville umiddelbart aldrig putte kamille i sår. Men nu har vi jo også professionelle sårplejeartikler, så jeg ville aldrig komme til at bruge husmoderråd på professionel basis.

 

fordi at kamille "dulmer" og det er betændelses hæmmende... eks til små sår og skrammer, buler, brystvorder der er ødelagt efter amning og ting i den stil er et kamillete brev super godt... lige gøre det vådt og varmt med noget vand og lig det på stedet.... det virker næsten med det samme...

 

og når vi er i baby-mode så er honning til rødenumser GENIALT og virker også fantastisk til brandsår!!!

 

hvalpe med øjenbetændelse kurreres hurtigt med lidt mælk fra hundemor, gerne som et sprøjt når "man ligger dem til/tar dem fra" og virker også på menneske børn

Link til indlæg
Del på andre sites

fordi at kamille "dulmer" og det er betændelses hæmmende... eks til små sår og skrammer, buler, brystvorder der er ødelagt efter amning og ting i den stil er et kamillete brev super godt... lige gøre det vådt og varmt med noget vand og lig det på stedet.... det virker næsten med det samme...

 

og når vi er i baby-mode så er honning til rødenumser GENIALT og virker også fantastisk til brandsår!!!

 

hvalpe med øjenbetændelse kurreres hurtigt med lidt mælk fra hundemor, gerne som et sprøjt når "man ligger dem til/tar dem fra" og virker også på menneske børn

 

:5up:

 

Det linder, bruger det til at bade mine øjne når jeg har betændelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

fordi at kamille "dulmer" og det er betændelses hæmmende... eks til små sår og skrammer, buler, brystvorder der er ødelagt efter amning og ting i den stil er et kamillete brev super godt... lige gøre det vådt og varmt med noget vand og lig det på stedet.... det virker næsten med det samme...

 

og når vi er i baby-mode så er honning til rødenumser GENIALT og virker også fantastisk til brandsår!!!

 

hvalpe med øjenbetændelse kurreres hurtigt med lidt mælk fra hundemor, gerne som et sprøjt når "man ligger dem til/tar dem fra" og virker også på menneske børn

 

Den der med honning i sår har jeg også hørt om, men jeg har endnu til gode at se en effekt af det!

Vi har haft en borger, der selv forsøgte med honning og en borgers søn som INSISTEREDE på en honningsalve til sin mors sår. Der var ikke nogen synderlig effekt ift. ellers.

Det siges, at der er noget naturligt i honning, so 'renser' såret. Til gengæld er honning så sødt og sødt er så = større risiko for betændelse.. Så ved ikke lige hvor meget jeg tror på den der med honning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der med honning i sår har jeg også hørt om, men jeg har endnu til gode at se en effekt af det!

Vi har haft en borger, der selv forsøgte med honning og en borgers søn som INSISTEREDE på en honningsalve til sin mors sår. Der var ikke nogen synderlig effekt ift. ellers.

Det siges, at der er noget naturligt i honning, so 'renser' såret. Til gengæld er honning så sødt og sødt er så = større risiko for betændelse.. Så ved ikke lige hvor meget jeg tror på den der med honning.

 

Den skulle være go' nok netdyredoktor - Honnings effekt p sr :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst boble
Den der med honning i sår har jeg også hørt om, men jeg har endnu til gode at se en effekt af det!

Vi har haft en borger, der selv forsøgte med honning og en borgers søn som INSISTEREDE på en honningsalve til sin mors sår. Der var ikke nogen synderlig effekt ift. ellers.

Det siges, at der er noget naturligt i honning, so 'renser' såret. Til gengæld er honning så sødt og sødt er så = større risiko for betændelse.. Så ved ikke lige hvor meget jeg tror på den der med honning.

det er så ikke helt korekt... i gammel tid brugte man sukker på oprationssår fordi at intet kan leve i sukker... og ja... jeg blive også skæbtisk da jeg hørte om både det med sukker og det med honning...

 

Hvad skal man så bruge? :oops:
kleenix, en alm klud, viskestykker, stof bleer

 

Jeg bruger babyservietter uden parfume. Både til ører og øjne. Det har min dyrlæge sagt god for..
det er også en mulighed... og en je gikke selv havde tænkt på... men hvis det er til at vaske selve øjet med vil jeg nok fraråde det pga den jo har anden ph og saltværdi end selve øjet...

 

Ja den med honningen er god nok, siger en biavler =mig :blink:
så er det måsek dig jeg skal ha fat i ... hvad bruger du bi voksen til??? kan man evt købe den af dig??? har en bialver i nærheden.. men de vil ikke af med den... og kunne så godt tænke mig at få den til potevoks om vinteren, og voks til seletøjet til ponyerne... og ja... det har bare så mange fantastiske muligheder.... ELSKER det naturlige valg!!!
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...