Gæst Stella Skrevet September 15, 2011 Rapporter Share Skrevet September 15, 2011 Sidder her med nervøse trækninger. Bare kald mig pyleret og hysterisk. Tjalfe min hvalp har spist en stor klam fed grålig/sort snegl. Ligner lidt en dræbersnegl blandet med en skovsnegl. Så først han havde stoppet den i munden men den var for langt nede i halsen til at jeg kunne få den op, så han slugte den og mine finger STANK bagefter. Nu har jeg læst samtlige skrækhistorier på nettet, om hunde der dør og får fråde om munden og får lunge og hjerteorm og dør af det. Er vildt bekymret, bliver en hund syg af at spise det ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret September 16, 2011 Rapporter Share Besvaret September 16, 2011 Det kaldes ogsaa escagot og det anses at vaere en delikatesse! Jeg har smagt det en enkelt gang paa et cruise og brod mig ikke om oplevelsen, men det er spiseligt ogsaa for hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret September 16, 2011 Rapporter Share Besvaret September 16, 2011 Det kaldes ogsaa escagot og det anses at vaere en delikatesse! Jeg har smagt det en enkelt gang paa et cruise og brod mig ikke om oplevelsen, men det er spiseligt ogsaa for hunde. Altså de der snegle ligner vinbjergsnegle, og kan vist ikke helt sammenlignes med den hunden har spist:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 16, 2011 Rapporter Share Besvaret September 16, 2011 Nu er det jo nogle timer siden, så hvis der skulle ske noget, er det nok sket. Efter beskrivelsen lyder det som en kældersnegl. De er fulde af coli-bakterier, men det plejer ikke at være et problem for en hund. Det, der kan blive et problem er slimen, hvis sneglen sidder i halsen eller hunden prøver at kaste op. Jeg holder fingrene krydset for at den er blevet i maven, så skal mavesyren nok klare at opløse den + alle bakterier og slim. Nå ja, glemte lige - hjerte/lungeorm er en risiko. Men det er heldigvis nemt at give forebyggende behandling. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret September 16, 2011 Rapporter Share Besvaret September 16, 2011 Vi fik ormekur til hundene da jeg kunne fortælle dyrlægen, at Voodoo havde slikket på (og sikkert også spist) et halvt hav af snegle, er nemlig også ok nervøs for h/l-orm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret September 16, 2011 Rapporter Share Besvaret September 16, 2011 Cille værdiger ikke snegle et blik når vi støder på dem Men i lørdags skulle hun da lige smage på en skrubtudse. Det var eddermagme ubehageligt. Hun fik den lige i munden inden hun hurtigt spyttede den ud igen. Efter meget kort tid fik hun spytflåd/fråde om munden og var da helt oppe og køre. Gik ned til den nærmeste bæk og fik vasket hendes mund og næse så giften kunne komme af. Tror på det var både første og sidste gang hun prøvede det. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret September 17, 2011 Rapporter Share Besvaret September 17, 2011 Cille værdiger ikke snegle et blik når vi støder på dem Men i lørdags skulle hun da lige smage på en skrubtudse. Det var eddermagme ubehageligt. Hun fik den lige i munden inden hun hurtigt spyttede den ud igen. Efter meget kort tid fik hun spytflåd/fråde om munden og var da helt oppe og køre. Gik ned til den nærmeste bæk og fik vasket hendes mund og næse så giften kunne komme af. Tror på det var både første og sidste gang hun prøvede det. Gitte det første jeg ville tænke på / gøre hvis en af mine hunde spiste sådan noget var nok hurtigst muligt at komme til dyrlæge da især hvis jeg troede det kunne være giftigt for dem !:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret September 17, 2011 Rapporter Share Besvaret September 17, 2011 Det kaldes ogsaa escagot og det anses at vaere en delikatesse! Jeg har smagt det en enkelt gang paa et cruise og brod mig ikke om oplevelsen, men det er spiseligt ogsaa for hunde. Altså nu kan man jo ikke sammenligne tilberedte snegle med levende snegle der lever i naturen :blink: Der er ikke nogle farlige eller usunde bakterier på de snegle der ligger på tallerkenen. Det er dæleme noget andet at gå ud og æde en levende skovsnegl med alt hvad der sidder på den. Til TS: Jeg ville ringe til dyrlægen og høre hvad der skal gøres og hvilke symptomer du evt. skal kigge efter hvis din hund er blevet smittet med noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret September 17, 2011 Rapporter Share Besvaret September 17, 2011 Snegle er ofte inficerede , men alle hunde der kommer i natur eller bare i haven vil møde og få kontakt med disse. Og hvlpe ofte æde hvad for helst. Så må der bare efter min mening gives en ormekur extra. Mine hvalpe er nær 8 uger og render da på opdagelse i haven og jeg kan da ikke se hvad alle laver under buskene., Ingen grund til sammenligning md vinbjergsnegle, de er anderledes og med hus på. Og iøvrigt vil mange dyrlæger ikke drømme om at sætte tænderne i dem. Men bed dr dyr om en ormekur inden næste vaccination , så din nye vovse kan danne antistoffer uden konkurrence fra evt infektion. Når hunde æder græs i naturen får de desværre også snegleslim ind i kroppen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret September 17, 2011 Rapporter Share Besvaret September 17, 2011 det første jeg ville tænke på / gøre hvis en af mine hunde spiste sådan noget var nok hurtigst muligt at komme til dyrlæge da især hvis jeg troede det kunne være giftigt for dem !:5up: Det var også min første tanke, men efter at have googlet på det, så kunne jeg se, at det ikke var nødvendigt. Især ikke når det hurtigt stoppede igen. Fortsætter det, så skal man kontakte dyrlægen. Hvilket jeg også ville have gjort hvis det var tilfældet! Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret September 17, 2011 Rapporter Share Besvaret September 17, 2011 Hej Alle tak for svar. Har haft fat i dyrlægen, som mente at det ingen betydning havde så længe han ikke viste tegn på noget og det har han ikke gjort. Han skal have ormekur igen når han er 12 uger. I dag åd han en mus, bvard. Han stopper bare alt i munden den hvalp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret September 17, 2011 Rapporter Share Besvaret September 17, 2011 Hej Stella Skal hilse fra cockerholdet her og sige, at mosegrise smager bedre end mus. De voksne æder normal ikke snegle. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret September 17, 2011 Rapporter Share Besvaret September 17, 2011 Hej StellaSkal hilse fra cockerholdet her og sige, at mosegrise smager bedre end mus. De voksne æder normal ikke snegle. Hej Ulla, Teitur fangende en gang en mosegris, men da den skreg, skreg han også og kastede den fra sig :blink: Teitur har hellere aldrig spist en snegl, så håber Tjalfe holder op med at spise alle mulige sære ting han kan blive syg af, ellers får han mors et nervøst sammenbrud den bandit er i alt, stilhed betyder ulykker :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts