Hop til indhold

Er der stemning for en gåtur (hovedstadsområdet) med lidt ældre hunde?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Eller med hunde der bare nusser omkring. Tænker også hunde der er lidt forsigtige og meget små hunde?.

 

Der har jo været et hav af fælles gåture som jeg aldrig har kunne deltage i, fordi min hund er gammel og ikke skal løbes ned af store, unge vildbasser. Tænkte måske at der var andre end mig der ikke helt har følt at der var "plads" til deres hund på de gåture der har været arrangeret herinde og tænkte at jeg ville høre om der var stemning for at lave en gåtur hvor temaet var "ro på".

 

Det skal jo snart være (inden det bliver for koldt) for jeg havde forestillet mig en tur i langsomt tempo og med et par pauser undervejs.

 

Er der nogle der har lyst til at deltage (tænker f.eks. at vi kunne tage i Bernsdorffparken).

Link til indlæg
Del på andre sites

Næste weekend er jeg på trænerseminar i agilityklubben begge dage. Weekenden efter er jeg også optaget begge dage. Men weekenden efter kan jeg nok, jeg har godt nok nogle træningsaftaler, men det er vist om formiddagen (det skal jeg selvfølgelig lige tjekke)?

 

Jeg har desuden fået en besked på Tysons hjemmeside fra en, der hedder Pia, som gerne vil med. Hun har ikke bruger herinde, så bad mig derfor om at spørge for hende. :-) Hun har en korthåret løwchen fra Janni, der hedder Laura. Laura er kun 2 1/2 år, men stresser over de store ture. Så hun vil gerne med på sådan en rolig tur. Det kan jo så ikke udelukkes, at Tyson og Laura kan finde på at lege sammen, men de tonser i hvert fald ikke ind i Thailo, og vi skal selvfølgelig nok tage hensyn, så det går måske alligevel?

 

Pia skriver, at Bernstoffsparken er no go for dem, især i weekenden. Sådan har jeg det faktisk også, når jeg engang imellem tager derud, er det også kun på tidspunkter, hvor der ikke er alt for mange. I weekender er der generelt for mange hunde derude til, at Tyson kan håndtere det, og vi har lidt for mange gange oplevet hunde, der ikke er styr på. Pia foreslår så Charlottenlund fort i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi vil også rigtig gerne med. Dog skal vi til rallykonkurrence lørdag og søndag kan vi ikke..

 

Men hvis det bliver en succes, vil vi gerne med en anden gang:-D

 

Næste weekend er jeg på trænerseminar i agilityklubben begge dage. Weekenden efter er jeg også optaget begge dage. Men weekenden efter kan jeg nok, jeg har godt nok nogle træningsaftaler, men det er vist om formiddagen (det skal jeg selvfølgelig lige tjekke)?

 

Jeg har desuden fået en besked på Tysons hjemmeside fra en, der hedder Pia, som gerne vil med. Hun har ikke bruger herinde, så bad mig derfor om at spørge for hende. :-) Hun har en korthåret løwchen fra Janni, der hedder Laura. Laura er kun 2 1/2 år, men stresser over de store ture. Så hun vil gerne med på sådan en rolig tur. Det kan jo så ikke udelukkes, at Tyson og Laura kan finde på at lege sammen, men de tonser i hvert fald ikke ind i Thailo, og vi skal selvfølgelig nok tage hensyn, så det går måske alligevel?

 

Pia skriver, at Bernstoffsparken er no go for dem, især i weekenden. Sådan har jeg det faktisk også, når jeg engang imellem tager derud, er det også kun på tidspunkter, hvor der ikke er alt for mange. I weekender er der generelt for mange hunde derude til, at Tyson kan håndtere det, og vi har lidt for mange gange oplevet hunde, der ikke er styr på. Pia foreslår så Charlottenlund fort i stedet.

 

Det behøver jo heller ikke være en weekend (ville bare foreslå noget) og Bernsdorfparken tænkte jeg kun på fordi der er det gule hus, så vi kunne få en kop kaffe og komme på wc. :klap: Jeg kan bare ikke mandage og tirsdage.

 

Jeg synes fint at Laura kan komme med, det vil ihvertfald ikke spille nogen rolle for min hund, hvis de små leger sammen (det er mere større hunde der kan gøre avs på ham, hvis de rammer). Tempoet kan dog ikke være for højt og der skal laves små pauser hvis vi går mere end en time, hvis Thailo skal med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tinka, hvordan er din lab? Pia og Laura har dårlige erfaringer med labber, der overskrider Lauras grænser, fordi de er nogle glade bulderbasser, så hun er lidt loren ved labber. Så det er vist kun, hvis din lab er ekstremt rolig, at hun vil med, tror jeg (Luna har jeg kun oplevet som rolig, så tror ikke, at hun vil være påtrængende, Jeanette?).

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine labber er ekstremt godmodige.

Tinka (den gamle) bliver brugt som buffer hund til vores hundemøder da hun er rigtig god til at løse konflikter og bare lægger sig ned hvis der er optrap til noget.

Santa er en anelse utryg ved ting der pludselig dukker op ud af det blå (eksempelvis en mand der kommer ud af en busk) men er meget sød overfor andre hunde, og leger kun med dem der gerne vil lege, ellers tuller hun rundt for sig selv. De er flere gange blevet brugt sammen med hunde der har været bange for store sorte hunde (labrador) helt uden problemer og er med til at give en god oplevelse :)

 

De er kun "bullerbasser" overfor hinanden, :) Og Santa primært kun overfor hunde hun har leget med som hvalp, eller hunde der lægger meget op til leg.

 

Næste weekend skal jeg arbejde hele weekenden, og hver lørdag er jeg i hundeklubben fra ca 9-15. For midt vedkommende ville det være meget bedre på en hverdag, men hvis i beslutter jer for en søndag så kan jeg se om jeg kan fiske noget :) Bernstorfparken er fint for mig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis en sådan gåtur stadig kan stables på benene er Charlei og jeg også på :)

 

Han er godt nok hvalp endnu (7,5 mdr), men han er lille og forsigtig.. Så vi vil gerne med på en tur, hvor han måske kan få lov at snuse til andre rolige hunde?

 

Charlie er meget sød, og gør stort set aldrig:-D

 

Han er mest bange for små hunde, særligt chihuahuas..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har efterårsferie i uge 42 og vil gerne med på tur. :-)

 

Sorry jeg ikke har fået svaret tilbage i tråden tidligere, men har virkelig været ophængt. :genert:

 

Det er der tilsyneladende flere der har været :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal i aktivering, startende uge 42, så jeg ved ikke om jeg kan formiddage, før jeg får fundet et sted, at være i aktivering.

 

Regner med at cykle ind til Køge i morgen og høre i fotohandleren blandt andet:genert:

 

Jeg ved godt hvad jeg allerhelst vil (genoptræningen på Kbh Dyrehospital), men det må jeg ikke, for der var jeg i aktivering sidste gang:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...