Hop til indhold

Træningsudfordring - august


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Kort og godt:

Dette koncept går ud på at lære sin hund et nyt trick for hver måned i året. For hvert nyt trick opretter jeg en ny tråd i starten af måneden.

Jeg er meget åben overfor forslag, så bare kom med dem :mrgreen:

 

Tråden her kan bruges til småsnak, erfaringsudveksling og hvad vi nu ellers har lyst til og når man er kommet så langt at man har lyst til at vise sit trick frem, uploader man et billede/video.

 

Træningsudfordringen for august måned er forslået af mig selv, og består i at lære hunden at lege legen "bytte handsker"

:mrgreen:

For dem der ikke er med på HVAD bytte handsker er, så går det ud på at lære hunden at lege den leg hvor man skiftevis lægger sine hænder ovenpå modpartens.

Giver det mening??

 

For vores vedkommende er det måske lidt snyd, fordi vi tidligere påbegyndte at træne dette. Vi kom dog aldrig særligt langt med det, og nu vil jeg samle op fra sidst og se hvor meget hun kan huske.

 

Jeg glæder mig til at se en masse fantastiske fotos/videoer i løbet af den næste måneds tid!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil sige at ejer lægger sin hånd på gulvet (eller hvad man nu bruger :-)) hvorefter hunden lægger poten over ejers hånd. Og så videre..

 

Eller hvad?? :-D

 

Netop :mrgreen:

 

Tip: Jeg startede med at lægge min hånd på jorden og vente. Det faldt Stella naturligt at bruge poten, og hver gang hun gjorde dette blev hun klikket herfor.

Kriterierne blev øget, og hun skulle holde poten længere og længere. Herefter igen øget til at hun skulle holde den, imens jeg lagde den anden hånd ovenpå.

 

.. Det er hvad vi har nået ind til videre..

Link til indlæg
Del på andre sites

Netop :mrgreen:

 

Tip: Jeg startede med at lægge min hånd på jorden og vente. Det faldt Stella naturligt at bruge poten, og hver gang hun gjorde dette blev hun klikket herfor.

Kriterierne blev øget, og hun skulle holde poten længere og længere. Herefter igen øget til at hun skulle holde den, imens jeg lagde den anden hånd ovenpå.

 

.. Det er hvad vi har nået ind til videre..

 

Okay, det må vi jo prøve. Tror godt vi kan være med her, de sidste to gange har vi ikke kunne være med, men her er der vist større chance for succes :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi lige prøvet lidt... Nøj jeg var ikke populær i starten :lol:

 

Jeg satte mig ned foran Dumle og lagde min hånd foran ham. Han gloede på mig og ventede... og ventede... og ventede... men jeg lavede slet ikke noget signal :???: Så måtte han jo hoppe lidt, gø lidt, stå på bagben... noget måtte da virke, men jeg var jo helt umulig :lol:

 

Jeg fik ham til at slappe af og viste ham lidt mere tydeligt hånden... Så fik jeg en ordentlig potedask på den og klik og godbid :shock: Dumle kiggede på mig med hovedet på skrå som om han tænkte "helt ærligt, var det bare det?" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også været lidt igang... Men det er altså ikke nemt når man ikke kan klikke fordi lillesøster altså også vil være med. Så vi startede ud med dygtig/ja, det er ikke lige så effektivt.

 

Men han er da på vej, han kradser på min hånd og når poten ligger stille får han rosen... Må sende Svea ud af huset en dag og så igang med klikkeren :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi lige prøvet lidt... Nøj jeg var ikke populær i starten :lol:

 

Jeg satte mig ned foran Dumle og lagde min hånd foran ham. Han gloede på mig og ventede... og ventede... og ventede... men jeg lavede slet ikke noget signal :???: Så måtte han jo hoppe lidt, gø lidt, stå på bagben... noget måtte da virke, men jeg var jo helt umulig :lol:

 

Jeg fik ham til at slappe af og viste ham lidt mere tydeligt hånden... Så fik jeg en ordentlig potedask på den og klik og godbid :shock: Dumle kiggede på mig med hovedet på skrå som om han tænkte "helt ærligt, var det bare det?" :lol:

 

Hahahah

Kloge dumle dreng :blink:

Altså jeg kan godt li dumle

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, her må vi prøve at være med. Jeg er dog lidt bekymret for om Funky vil forveksle øvelsen med den jeg kalder 'hvad gør en dame'. Der krydser Funky nemlig det ene forben over det andet.

 

Det vil nok være den jeg vil bruge om udgangspunkt, for han er god til pote-target.......vi prøver i morgen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror den her er lidt sværere end først tænkt :lol:

 

Først lærte Dumle at ligge poten ovenpå min hånd, derefter skulle jeg jo bruge den anden håne og måtte så få hjælp af Bjørn til at klikke :???:

Nu kan han så det... Men hvordan får jeg ham så nu lært at ligge den sidste pote ovenpå min hånd på hans pote? :confused::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror den her er lidt sværere end først tænkt :lol:

 

Først lærte Dumle at ligge poten ovenpå min hånd, derefter skulle jeg jo bruge den anden håne og måtte så få hjælp af Bjørn til at klikke :???:

Nu kan han så det... Men hvordan får jeg ham så nu lært at ligge den sidste pote ovenpå min hånd på hans pote? :confused::lol:

 

Ok, jeg har aldrig nogensinde prøvet noget lignende... Og det kan godt være, at hunden kun lærer at bliver snot-forvirret af det :mrgreen:

 

Men mit umiddelbare forslag vil være, at du først lærer hunden pote-target på dine hænder, så den ved, at den får godbid, når den lægger højre pote på højre hånd og venstre pote på venstre hånd.

 

Men hvis en hund kan lære, at gå plads på ens venstre side, så må den vel også kunne lære forskel på højre og venstre hånd (måske).

 

Bare et lille forslag fra mig :blink:

 

Held og lykke :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg har aldrig nogensinde prøvet noget lignende... Og det kan godt være, at hunden kun lærer at bliver snot-forvirret af det :mrgreen:

 

Men mit umiddelbare forslag vil være, at du først lærer hunden pote-target på dine hænder, så den ved, at den får godbid, når den lægger højre pote på højre hånd og venstre pote på venstre hånd.

 

Men hvis en hund kan lære, at gå plads på ens venstre side, så må den vel også kunne lære forskel på højre og venstre hånd (måske).

 

Bare et lille forslag fra mig :blink:

 

Held og lykke :vinken:

 

Når ja... Nu har han jo lært venstre pote på venstre hånd... Så skal han bare lære højre pote på højre hånd... og hvis jeg så kan få ham til at gøre det på hver hånd samtidig... og så til sidst ligger højre hånd på hans pote :hmm:

 

Det bliver lidt af et eksperiment :lol:

 

Tak for rådet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når ja... Nu har han jo lært venstre pote på venstre hånd... Så skal han bare lære højre pote på højre hånd... og hvis jeg så kan få ham til at gøre det på hver hånd samtidig... og så til sidst ligger højre hånd på hans pote :hmm:

 

Det bliver lidt af et eksperiment :lol:

 

Tak for rådet ;-)

 

Det var så lidt :-)

 

Håber det lykkes! Herfra krydses der fingre! :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige springe ind og sige at jeg virkeligt er ked af at jeg ikke er flittig deltager i denne tråd.

Jeg har meget travlt for tiden, så det er begrænset hvad jeg har af overskud til at skrive herinde :-)

 

Dog har jeg selvfølgeligt (altid!) tid til lidt træning med Stella-måsen, vi er kommet rigtigt langt og hun er blevet god!

 

Uploader video en af dagene!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Jeg tror den her er lidt sværere end først tænkt :lol:

 

Først lærte Dumle at ligge poten ovenpå min hånd, derefter skulle jeg jo bruge den anden håne og måtte så få hjælp af Bjørn til at klikke :???:

Nu kan han så det... Men hvordan får jeg ham så nu lært at ligge den sidste pote ovenpå min hånd på hans pote? :confused::lol:

 

jeg tror du måske må lære ham forskel. Sig f.eks. højre når han poter med højre pote, og venstre når han poter med venstre. Når han har styr på forskellen, kan du så begynde at lægge en hånd på hans (f.eks. venstre) pote og derefter bede ham om at pote med højre. Bare et forslag :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
En godbid under hånden, måske :hmm:

Tror i hvert fald mine hunde på et eller andet tidspunkt vil "skrabe" på min hånd med poten for at få mig til at fjerne den :-)

 

Eller hvis man har en hund, der bruger poterne meget, kommer det måske af sig selv, bare man viser dem hånden :hmm:

 

Det gjorde jeg, og for hunnen da, hvor måtte jeg bide tænderne sammen for ikke at skrige - for vinter kradsede mine hænder. aaaavvvv!!!!

 

Vi er heldigvis kommet videre, og hun er mere nænsom nu :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

SÅ er den ved at være der :mrgreen:

 

Vi startede med at lære target på hver hånd, højre og venstre:

[ATTACH]2218[/ATTACH]

 

Så lavede vi med begge hænder samtidig:

[ATTACH]2219[/ATTACH]

 

Og nu er den ved at være der, Dumle har dog stadig ikke helt forstået at det stadig er hånden han skal ramme og ikke armen :lol: :

[ATTACH]2220[/ATTACH]

Ja der kom lige lidt fokus på kameramanden :oops::lol:

 

[ATTACH]2221[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ er den ved at være der :mrgreen:

 

Vi startede med at lære target på hver hånd, højre og venstre:

[ATTACH]2218[/ATTACH]

 

Så lavede vi med begge hænder samtidig:

[ATTACH]2219[/ATTACH]

 

Og nu er den ved at være der, Dumle har dog stadig ikke helt forstået at det stadig er hånden han skal ramme og ikke armen :lol: :

[ATTACH]2220[/ATTACH]

Ja der kom lige lidt fokus på kameramanden :oops::lol:

 

[ATTACH]2221[/ATTACH]

 

Åhr, hvor er han kær! Totalt smelte! :hjerte:

 

Der hvor han sætter poten op, inden du har noget at lægge hånden over, er altså bare for nuser :lun:

 

Og endelig ikke at forglemme, så er han da også bare dyyygtig!! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhr, hvor er han kær! Totalt smelte! :hjerte:

 

Der hvor han sætter poten op, inden du har noget at lægge hånden over, er altså bare for nuser :lun:

 

Og endelig ikke at forglemme, så er han da også bare dyyygtig!! :-D

 

Tak :oops:

 

Den med poten er fordi håndtegnet, uden det egentligt var med vilje, er blevet til at jeg løfter hånden lidt højt op og så ligger den. Det var for at han skulle fokuserer på hånden istedet for godbidderne, Bjørn eller mit ansigt :lol:

 

Men jeg fandt så også ud af undervejs at hvis jeg rykker hånden til side imens er det håndtegnet for rulle :stupid: men det var Dumle så sød at gøre mig opmærksom på :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gjorde jeg, og for hunnen da, hvor måtte jeg bide tænderne sammen for ikke at skrige - for vinter kradsede mine hænder. aaaavvvv!!!!

 

Vi er heldigvis kommet videre, og hun er mere nænsom nu :mrgreen:

 

Det er selvfølgelig ulempen ved det, det er jeg heldigvis forskånet for :-)

 

Men godt at I er kommet videre, så du slipper for flere kradsemærker :5up:

 

Og hvornår må vi se en video :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...