Hop til indhold

JRT hopper op af os tit


Gæst berador
 Share

Recommended Posts

hej jeg har en Jack Russell som hele tiden hoppe op af os, selv vis vi bare skal i køkkenet efter noget, hvad kan man gøre ved det?

 

på forhånd tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg, har selv engang haft en Labrador, der også hoppede meget op af mig og andre, der gjorde jeg bare det, at jeg gik simpelthen væk, så han måtte hoppe ned igen af sig selv, nogen gange, sagde jeg også " ned ", og til sidst, havde hunden opfanget det, og han holdte helt op ;-)

 

Nu, veed jeg godt, at det sikkert ikke er så nemt med alle hunde, men det virkede ihvertfald, for mig og min hund ;-)

 

Held og lykke med det, da jeg selv ved, hvor træls det kan være, at hunden hopper op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Beløn din hund for at have 4 poter på gulvet. Mange, mange gange. Sæt en kommando på når hunden virkelig kan det:-D

 

ok den er jeg simpel hen ikke med på det du skriver kan du uddybe det vil jeg blive glad for

Link til indlæg
Del på andre sites

ok den er jeg simpel hen ikke med på det du skriver kan du uddybe det vil jeg blive glad for

Gerne:

Jeg kender ikke din hund, men jeg forestiller mig at den hopper op fordi den vil have opmærksomhed eller fordi den bliver lidt glad fordi der måske skal ske noget.

I stedet for at fokusere på det den ikke må, at hoppe op, kan du belønne den for det den gerne må, at have 4 poter på gulvet. Hvis du ikke synes du kan nå at "gribe" din hund med 4 poter i gulvet, kan du binde den, stå ganske stille, lige udenfor dens rækkevidde og belønne for 4 poter i jorden/ gulvet. Når det går godt, kan du begynde at bevæge et ben, begge ben, en arm, begge arme. Hunden lærer at ligemeget hvad der sker omkring den, så skal der være 4 poter på gulvet.

Når hunden er meget sikker i øvelsen kan du sætte en kommando på, ordet vælger du selv. Så begynder du at træne uden snor og andre steder, du går lidt tilbage i sværhedsgrad hver gang du satrter et nyt sted.

Efter 400-500 godbidder har du en hund der ikke hopper op:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...