Hop til indhold

Morgen tur i mørket


Dogue1
 Share

Recommended Posts

På et stykke af morgen turen er gadelygterne slukket... Lexus går i slap line og snuser. Selvom jeg kun lige kan ane omridset af ham har jeg en helt klar fornemmelse af at der er nogen eller noget han er meget opmærksom på:hmm:

Sååå jeg får ham på plads og jeg kan høre på hans vejrtrækning at han er tændt / anspændt, hverken nervøs, urolig eller usikker. Men bare klar til det der nu måtte komme. der går heller ikke mange sekunder før jeg høre den der karakteristiske Schæfer brumme knurren:lol: Det er så bare Max der kommer. Lexus og Max er ikke ligefrem venner, så de går normalt bare forbi hinanden. Her til morgen er Max som altid i et "herligt" humør og knurre medens de går forbi, og vi siger pænt god morgen som altid...

 

Lidt sjovt som mørket påvirker..Der var ikke som sådan unormal bevægelse i linen men jeg kunne helt tydeligt mærker på linen at der var noget Lexus var opmærksom på...Har i andre det på samme måde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja sådan reagerer vores vovser også. Især Bullmastiffen, som er meget "synsorienteret", hvor labben mere lugter sig frem. Vi kom også gående en mørk aften og så kom der pludselig en løs hund rund om hjørnet, som jeg først kunne se, da den var helt tæt på. Goofy var i meget strakt line og "gik ind foran" Valhrona og mig for at passe på, mens han knurrede. Heldigvis kom ejeren hurtigt løbende, da jeg råbte af vovsen. Jeg kan anbefale lys på vovserne! (Især for deres sikkerheds skyld) og en pandelampe eller lygte, så man kan se de skjulte "farer"..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja sådan reagerer vores vovser også. Især Bullmastiffen, som er meget "synsorienteret", hvor labben mere lugter sig frem. Vi kom også gående en mørk aften og så kom der pludselig en løs hund rund om hjørnet, som jeg først kunne se, da den var helt tæt på. Goofy var i meget strakt line og "gik ind foran" Valhrona og mig for at passe på, mens han knurrede. Heldigvis kom ejeren hurtigt løbende, da jeg råbte af vovsen. Jeg kan anbefale lys på vovserne! (Især for deres sikkerheds skyld) og en pandelampe eller lygte, så man kan se de skjulte "farer"..

Årh Bullmastiff:lun::lun:

Jeg tror det med at gå ind foran er en molosse ting. Lexus gør det også hvis det stod til ham, men eftersom jeg ikke kunne se hvad der var på vej mod os beordrede jeg ham på plads så jeg kunne tage imod hvis det skulle være noget hvor evt. forsvar kunne blive nødvendigt... Som hundeloven er lige nu og min hun fik lov til at gå ind foran og beskytte og der vitterligt var fare på færde, hvor han forsvarede sig selv og mig og modparten kom til skade ville min hund jo blive krævet aflivet. DET er en ting jeg under ingen omstændigheder kunne byde min hund sålænge jeg er i stand til at forsvare os:blink:

 

Jeg har en pandelampe. Men der plejer at være lys i hver anden gade lygte så derfor havde jeg ikke min lygte med

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh Bullmastiff:lun::lun:

Jeg tror det med at gå ind foran er en molosse ting. Lexus gør det også hvis det stod til ham, men eftersom jeg ikke kunne se hvad der var på vej mod os beordrede jeg ham på plads så jeg kunne tage imod hvis det skulle være noget hvor evt. forsvar kunne blive nødvendigt... Som hundeloven er lige nu og min hun fik lov til at gå ind foran og beskytte og der vitterligt var fare på færde, hvor han forsvarede sig selv og mig og modparten kom til skade ville min hund jo blive krævet aflivet. DET er en ting jeg under ingen omstændigheder kunne byde min hund sålænge jeg er i stand til at forsvare os:blink:

 

 

Ja du har ret i det med hundeloven - selvom det er en agressiv gravhund (eller Corgi eller andet), som angriber vores molosser (Goofy er mega bange for små hunde!) så er det jo uden tvivl bamserne, som får skylden. Jeg nåede ikke at opdage den fremmede hund før den var helt henne hos os, da det var buldermørkt. Jeg mener så i øvrigt ikke at man lader en "uoplyst" hund rende uden snor, når det er kulsort udenfor! Biler osv. kan jo ikke nå at se vovsen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...