Hop til indhold

Tjek af hofter og øjne.


DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

Vi har ikke modtaget papirene, hva gør jeg så? :vedikke:

Ja det hele gik sku lidt stærkt tidligere..

 

Dyrlægen sagde man heller ikke behøvede de papire hvis ikke man skal bruge ham til avl.. For fanden jeg er forvirret ..

 

- Han tog det pænt, og er træt nu. Og skærmen irritere ham.

Vi fik afvide at han gerne må løbe agility, men vi skal træne han langsomt op. Han skal have omega 3 i sin mad og skal ikke tage mere på.

 

Er stadig lidt forvirret lige nu .. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 97
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi har ikke modtaget papirene, hva gør jeg så? :vedikke:

Ja det hele gik sku lidt stærkt tidligere..

 

Dyrlægen sagde man heller ikke behøvede de papire hvis ikke man skal bruge ham til avl..

 

Dem skulle du selv have printet ud.

 

Det synes jeg er ret dårligt sagt af din dyrlæge. Selvom Lux ikke skal bruges, kan det jo ske hans bror skal - eller hans mor/far igen. Hvis ingen i hele kuldet får registreret status, kan man jo avle mange kuld før det bliver "opdaget" at der måske er et led som altså avler hd. Tænk hvis 5 ud af 8 i Lux' kuld havde C eller D hofter, så må man jo IKKE bruge den kombination igen.

 

Du må give din dyrlæge en forklaring næste gang.

 

Men derudover, håber du er ok når du lige har sundet dig, synes tilskud er en god ide og så husk på, at det jo ikke virker til at han er plaget af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay så har jeg virkelig misforstået noget på DKK :damn::damn:.

 

Kan jeg få dem printet ud også sende dem til dyrlægen alligevel?

 

- Min hjerne køre rundt, måske jeg bare skulle lukke og slukke for computeren lige nu ..

 

Nej desværre, det kan du ikke - jeg sad lige og tænkte på om du så måske i det mindste ikke kan få dine penge igen?

 

Det nummer du har fået til det, det skal lægges så det kan ses på røntgenbillederne, ellers kan folk snyde med det (tror i hvert fald det er derfor det er lavet sådan).

 

Men ja, synes du skal tage en slapper :ae: Får osse selv mega chok over sådan nogle ting, såsom da dyrlægen mente Motor var født helt skæv :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej desværre, det kan du ikke - jeg sad lige og tænkte på om du så måske i det mindste ikke kan få dine penge igen?

 

Det nummer du har fået til det, det skal lægges så det kan ses på røntgenbillederne, ellers kan folk snyde med det (tror i hvert fald det er derfor det er lavet sådan).

 

Men ja, synes du skal tage en slapper :ae: Får osse selv mega chok over sådan nogle ting, såsom da dyrlægen mente Motor var født helt skæv :evil:

 

Åh for pokker, troede det var derfor man skulle skrive sin adresse. Ja men flot Daniella ..

 

Har fået fortalt at hundens hofter er meget "skrøbelige" lige nu (Lux er 1,5 år) ..

Så måske jeg skulle få taget nogle nye billeder om ca. 2 år? også få sendt resultatet til DKK på det tidspunkt? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh for pokker, troede det var derfor man skulle skrive sin adresse. Ja men flot Daniella ..

 

Har fået fortalt at hundens hofter er meget "skrøbelige" lige nu (Lux er 1,5 år) ..

Så måske jeg skulle få taget nogle nye billeder om ca. 2 år? også få sendt resultatet til DKK på det tidspunkt? :vedikke:

 

Det sker jo - men forklar lige din dyrlæge hvordan det hænger sammen næste gang du ser ham/hende ;-)

 

15-18 måneder er det bedste tidspunkt at få taget billederne (i hvert fald for vores størrelses hunde). For tidligt kan give forkert billede fordi knogler og led stadig er løse, alt for sent kan et eller andet sted også give forkert billede, fordi der vil komme naturligt slid jo ældre hunden er, men der er man nok oppe i en ok høj alder selvfølgelig, tror mk101 overvejede at få taget på hendes ældste tæve, bare for at se om det er rigtigt, kunne da være sjovt hvis hun gjorde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sker jo - men forklar lige din dyrlæge hvordan det hænger sammen næste gang du ser ham/hende ;-)

 

15-18 måneder er det bedste tidspunkt at få taget billederne (i hvert fald for vores størrelses hunde). For tidligt kan give forkert billede fordi knogler og led stadig er løse, alt for sent kan et eller andet sted også give forkert billede, fordi der vil komme naturligt slid jo ældre hunden er, men der er man nok oppe i en ok høj alder selvfølgelig, tror mk101 overvejede at få taget på hendes ældste tæve, bare for at se om det er rigtigt, kunne da være sjovt hvis hun gjorde.

 

 

Men når man ikke skal avle, vil et billed om 2 år give et bedre billed af hvordan hans fremtid bliver :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men når man ikke skal avle, vil et billed om 2 år give et bedre billed af hvordan hans fremtid bliver :5up:

 

Det tror jeg altså ikke. Jeg tror ikke hunden ændrer status på så lidt som et par år? Eller - det kommer så helt an på HVAD det er der gør at dyrlægen siger C/D, er det fordi de er løse, så kan man sikkert gøre meget med tilskud og korrekt træning (waterwalk f.eks.) og i det hele taget at hunden gror færdigt. Det burde den bare være, med knogler osv, her mellem 1,5-2 års alderen?

 

Men er det fordi der er slid, så tror jeg ikke det "går i sig selv".

 

Dertil så alligevel jo, det vil da være rart at se det igen om 2 år og se om det er det samme, blevet bedre, blevet værre (men værre bliver det ikke, det har jeg bestemt på forhånd :engel:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg altså ikke. Jeg tror ikke hunden ændrer status på så lidt som et par år? Eller - det kommer så helt an på HVAD det er der gør at dyrlægen siger C/D, er det fordi de er løse, så kan man sikkert gøre meget med tilskud og korrekt træning (waterwalk f.eks.) og i det hele taget at hunden gror færdigt. Det burde den bare være, med knogler osv, her mellem 1,5-2 års alderen?

 

Men er det fordi der er slid, så tror jeg ikke det "går i sig selv".

 

Dertil så alligevel jo, det vil da være rart at se det igen om 2 år og se om det er det samme, blevet bedre, blevet værre (men værre bliver det ikke, det har jeg bestemt på forhånd :engel:).

 

Det som jeg er blevet belært er at hunde på 1,5 år stadig har løse led og knogler.

Og at en hund på 4 år har faste knogler, der har sat sig.

 

Deraf ville Aslans hofter, hvis vi har passet godt på ham, se bedre ud nu end da han var 1,5.

 

Jow, så er der et vidst slid, men det slid ville jo netop også vise hvad han har i vente resten af sit liv. Og når fotograferingen ikke omhandler AVL, hvilket den ikke gør i luxens tilfælde, ville jeg passe på ham nu, og så se igen om 2 år, for at se hvordan knoglerne har sat sig.

 

Jeg kan godt se logikken i det :5up: Og jeg ville uden tvivl, hvis aslan havde fået diagnose dårlige hofter, fået taget billeder i dag (måske om 6 mdr), efter følgende af hvad jeg lige har lært (af to mennesker som jeg anser for værende meget hundekyndige med mange års erfaring, dog ikke udlært dyrelæge elelr dkk hofte kender :mrgreen: ).

 

Men der er vi heldigvis så forskellige, nogle af os skal jo betale dyrelægen deres løn :sjov::sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det som jeg er blevet belært er at hunde på 1,5 år stadig har løse led og knogler.

Og at en hund på 4 år har faste knogler, der har sat sig.

 

Deraf ville Aslans hofter, hvis vi har passet godt på ham, se bedre ud nu end da han var 1,5.

 

Jow, så er der et vidst slid, men det slid ville jo netop også vise hvad han har i vente resten af sit liv. Og når fotograferingen ikke omhandler AVL, hvilket den ikke gør i luxens tilfælde, ville jeg passe på ham nu, og så se igen om 2 år, for at se hvordan knoglerne har sat sig.

 

Jeg kan godt se logikken i det :5up: Og jeg ville uden tvivl, hvis aslan havde fået diagnose dårlige hofter, fået taget billeder i dag (måske om 6 mdr), efter følgende af hvad jeg lige har lært (af to mennesker som jeg anser for værende meget hundekyndige med mange års erfaring, dog ikke udlært dyrelæge elelr dkk hofte kender :mrgreen: ).

 

Aslan er jo også stor, altså han er vel meget senere færdig-kogt end samojeder på 25-27 kilo? Motor var også 18 mdr da han fik billeder, han kunne da ikke få så god status hvis han stadig var meget løs? Eller?

 

AVL?

 

Jamen kan da sagtens være du har ret, det var bare ikke hvad jeg fik at vide af de dyrlæger jeg har været ved med hd-status. Har været 3 steder og 2 af dem var jo før halvandet års alderen og der gik de meget op i at forklare at man skulle huske hunden ikke var færdig.

 

Og jeg forstår ikke hvorfor alle anbefaler 15-18 mdr, hvis resultatet ville være bedre som 3-4 år gammel?

 

Men der er vi heldigvis så forskellige, nogle af os skal jo betale dyrelægen deres løn :sjov::sjov:

 

Den forstod jeg ikke lige? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Daniella hvis i vil have resultatet registreret på hundeweb så det indgår i avlsarbejdet så tror jeg at i kan få dispensation:

 

Alternativt er der mulighed for at søge om dispensation mod et gebyr på kr. 750,00, hvis man ikke har fået købt rekvisition inden undersøgelsen.

 

Bare hvis i gerne vil have det gjort selvom det kiksede med udskrivningen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi jeg er en af dem der ville have kommet og smidt 1800 kr to gange, hvorimod du gør det een gang :lol::lol:

 

Det var mere sådan en bare for sjov kommentar :genert:

 

Sorry fattede den bare slet ikke :genert:

 

Jeg har også gjort det 2 gange :blink: Måtte vide hvordan Motor så ud da han fyldte 1 år (det blev dog ikke sendt til dkk, det gjorde vi 2. gang).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej Daniella det er jeg ked af at høre :ae:

Uden at vide noget om det tror jeg dog ikke det betyder han ikke kan få et langt og godt liv, især når I har fundet ud af det allerede nu, så kan I jo tage jeres forholdsregler.

 

Vil vi bestemt også gøre!

 

Han er helt væk lige nu, tror stadig han er dopet :genert:. Han er hel vild kælen, og noget så træt. Men har svært ved at finde jo.

 

Det hjalp dog heldigvis efter vi har taget kraven af ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om det helt kan sammenlignes, men Mollys skulder som er så slem som det kan blive, den mente dyrlægen jo hurtigt hun ville begynde at halte på, men hun viser stadig ingen tegn på avs, og hun får nærmest lov til alt hun vil :mrgreen:

 

Krydser for han aldrig kommer til at mærke noget til det. Er det begge hofter eller kun den ene? Og var hans øjne fine?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om det helt kan sammenlignes, men Mollys skulder som er så slem som det kan blive, den mente dyrlægen jo hurtigt hun ville begynde at halte på, men hun viser stadig ingen tegn på avs, og hun får nærmest lov til alt hun vil :mrgreen:

 

Krydser for han aldrig kommer til at mærke noget til det. Er det begge hofter eller kun den ene? Og var hans øjne fine?

 

Øv, håber da ikke hun bliver påvirket af skulderen!

 

- Det er desværre begge hofter, hun kunne ikke bedømme om de var c eller d ..

 

Hans øjne er helt perfekte! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv øv øv med hofteresultatet!

 

Sagde dyrlægen noget om, at der var noget slid, nogen skade, forkalkning? Eller at hofterne og hofteskål bare ikke "sad sammen ordentligt"?

 

Hvis det er førstnævnte, så står det IKKE til at ændre, skaderne er der, og det kan ikke laves om :cry:

 

Hvis de KUN er løse, kan de tilgengæld måske forbedres med tiden og eventuelt rette træning... Men det er ikke sikkert, Møffe gjorde det intet for. Andre har tilgengæld fået ændret en D-hofte til en B-hofte, fx!

 

Hvis der både er skade og de er løse, så vil jeg råde dig til nogen optræning af hans muskler, så han får skadet mindst muligt mere og får sat leddene "bedre på plads", hvis det giver mening...

 

Vi har ikke modtaget papirene, hva gør jeg så? :vedikke:

Ja det hele gik sku lidt stærkt tidligere..

 

Dyrlægen sagde man heller ikke behøvede de papire hvis ikke man skal bruge ham til avl.. For fanden jeg er forvirret ..

 

- Han tog det pænt, og er træt nu. Og skærmen irritere ham.

Vi fik afvide at han gerne må løbe agility, men vi skal træne han langsomt op. Han skal have omega 3 i sin mad og skal ikke tage mere på.

 

Er stadig lidt forvirret lige nu .. :???:

 

Prøv at kontakte DKK. I har jo købt rekvisitionerne, så det kan være, at de ser med milde øjne på det (måske).

 

Ellers, så kan de gemmes til en anden gang! Troede ikke selv det var muligt, men der er lige en bernerejer, der har fået grønt lys til det: Berner-debat.dk - sterilisering

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg er lidt forvirret Daniella.. Sender de det ikke ind til DKK?

 

Det er jo derfor at man som hundeejer har købt den der rekvisition via. Dkk.

 

Og undskyld mig, men det er da vigtigt lige meget hvad.. Caia skal ikke indgå i avlen, men derfor skulle det da sendes ind alligevel. Øv at I skal være så forvirret omkring det hele.

 

Vores dyrlæge udfyldte det de skulle udfylde, og vi havde selv en kopi, og så sendte de det ind til udvalget i DKK som bedømmer billederne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...