Hop til indhold

Allergisk overfor husstøvmider


Bagge
 Share

Recommended Posts

Jeg forstod det som om det kostede pr gang, ringer mandag og hører ad igen..

 

Hvordan hjælper det på ham?

 

Jeg synes, at det bliver bedre og bedre. Vi er ca halvvejs tror jeg.

Oskar døjede med snask i ørerne og øjnene - og kløe om munden og på poterne. hans pels blev rødlig på poter og om munden, og det er ved at være væk nu.

Det er alt i alt blevet meget bedre - han kør stadig lidt, men slet ikke så voldsomt. Ører og øjne er faktisk ok nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det lyder også som en ordentlig 'mundfuld' for Jer begge to, så kan godt forstå, hvis du er lidt træt af det hele :ae:

 

Mht vægttabet - kan du så ikke 'bare' sætte foderrationen i vejret?

Eller evt skifte foder?

Eller give et tilskud af fx. hestekød, gedekød eller kaninkød, der alle er 'allergivenlige' kødtyper (bruge en udskæring med en del fedt på)?

 

Jo jeg skifter foder, de vil gerne bytte den pose jeg har åbnet med en ny hvor proteinet er and, men får de først hjem tirsdag. Og så kører jeg i barfcenter næste uge og forhører mig.

Kan ikke bare sætte mængden op, hun spiser omkring 150g om dagen og kan ikke proppe mere i hende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jo jeg skifter foder, de vil gerne bytte den pose jeg har åbnet med en ny hvor proteinet er and, men får de først hjem tirsdag. Og så kører jeg i barfcenter næste uge og forhører mig.

Kan ikke bare sætte mængden op, hun spiser omkring 150g om dagen og kan ikke proppe mere i hende..

 

Så håber jeg det med and er løsningen.

 

Mht barfcenteret - overvejer du at begynde at råfodre?

 

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men du er velkommen til, at hente noget gedefedt her, kvit og frit - jeg har stadig et par poser :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så håber jeg det med and er løsningen.

 

Mht barfcenteret - overvejer du at begynde at råfodre?

 

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men du er velkommen til, at hente noget gedefedt her, kvit og frit - jeg har stadig et par poser :-)

 

Bor i Odense, så det er lidt langt, ellers 1000 tak for tilbuddet. Er lidt i tvivl om det med at barfe 100 % da jeg ikke aner en dyt om det, men vil have fat i noget råt til at supplere med og som jeg kan bruge til godbidder. Hvis "ande-maden" så ikke hjælper må jeg nok sætte mig ind i det med at råfodre og prøve om det kan være vejen frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så håber jeg det med and er løsningen.

 

Mht barfcenteret - overvejer du at begynde at råfodre?

 

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men du er velkommen til, at hente noget gedefedt her, kvit og frit - jeg har stadig et par poser :-)

 

Kan også godt anbefale barfcenter her får du gode råd.Vi har købt ZiwiPeak godbidder - det er tørret kød i strimler - det er super godt fedter ikke lommen og Freja elsker det også nemt at dele i små stk

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Øv, hvor lyder det modbydeligt. Det er simpelthen urimeligt!:ae: Er det vaccinen han reagerer sådan på? Måske skulle i overveje, at holde en lille pause. Sådan gør man i hvert fald med mennesker, når de begynder at reagere for meget. (Der kan jo godt være sæsoner, hvor allergenerne findes i større mængder end vanligt i miljøet). Giver du ham så antihistamin nu, hjælper det ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Var nede og tale med dyrlægen i dag. Skal prøve at rense ørerne i weekenden, sprøjte dem og smøre dem. Øjet må også gerne smøres. Så skal hun altså ud af sengen nu.. (mine smileys dur ikke..) vi skal se om ikke vi kan undgå at hun skal have binyrebark fordi det modvirker vaccinen. Hvis ikke kløen er bedre mandag skal vi ringe igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at spørge dyrlægen, om I ikke kan få nogle øredråber med binyrebark? Hvis altså der ikke er infektion i ørerne..

 

Silke har fået tilsat noget prednisolon til sin ørevask, fordi hendes øre er rødt og kløer, uden at der er nogen infektion...

 

Desværre er prednisolonen vistnok opløst i noget alkohol, så det irriterer øret når jeg renser. Men lidt senere ser øret pænere ud.

 

Jeg ved ikke helt endnu, om det er løsningen for os, for vi er lige startet fredag.

 

Men hvis det kan gøres uden at det forstyrrer jeres vaccination, så kunne det måske lindre lidt.. :???:

 

Og måske har din dyrlæge en anden løsning på noget lokalt til øret med binyrebarkhormon.......

 

---Men det er måske det, I allerede gør?

Hvad renser og smører du med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...