Hop til indhold

bad? hvor tit er jeres terrier i bad?


Gæst berador
 Share

Recommended Posts

Gæst berador

Hej jeg har en 15 uger gammel JRT som ikke altid lugter lige godt. Så jeg ville høre hvor tit i har jeres i bad da deres pels jo ikke lige frem er lang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg har også en jrt, og min hund lugter altså ikke speciel dårligt :hmm: Men du mener måske mere når hun har rullet sig i et eller andet klamt? Hvis min Karina gør det sørger jeg for at gå forbi åen på hvis tur, og sender jeg hender i bad der :mrgreen: Dog har han haft lidt problemer med skæl/allergi, så der fik hun et ekstra brusebad. Men ellers vil jeg tro hun alt i alt har fået en 5-6 bad i sit 2½årige liv :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg har også en jrt, og min hund lugter altså ikke speciel dårligt :hmm: Men du mener måske mere når hun har rullet sig i et eller andet klamt? Hvis min Karina gør det sørger jeg for at gå forbi åen på hvis tur, og sender jeg hender i bad der :mrgreen: Dog har han haft lidt problemer med skæl/allergi, så der fik hun et ekstra brusebad. Men ellers vil jeg tro hun alt i alt har fået en 5-6 bad i sit 2½årige liv :vuf:

Altså brusebad, hun har været i åen en del flere gange :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg har en 15 uger gammel JRT som ikke altid lugter lige godt. Så jeg ville høre hvor tit i har jeres i bad da deres pels jo ikke lige frem er lang.

Sofus er næsten lige fyldt 2 år og har endnu et bad tilgode. Han har fået skyllet ben et par gange efter en tur i mosen, men det er også alt.

 

Når han bliver lidt smålanghåret, kan han godt lugte lidt af hund (hva' skulle han da også ellers lugte af, tsk tsk - Diiiiina!), men så trimmer jeg ham og vupti - så lugter han fint igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst celinamoon

Nu har jeg kun haft bella en måned, men jeg vil mene man ikke bør bade sin hund andet end engang imellem vaske deres poter. Når du bader hunden, ødelægger du dens naturlige fedtlag, og derved vil den have risiko for at lugte værre plus at den ikke vil kunne ryste jord osv. af sig, men du vil være nødt til at vaske den igen.

Lugten kan derimod og skyldes højst sandsynligt dens foder. Bella er også en JRT på nu 15uger og hun er på BARF og jeg synes faktisk hun lugter ret godt - bortset fra hendes ånde der lugter lidt af råt kød. Men prøv eventuelt at skifte foder til noget andet det hjælper måske.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

En hund skal bare ikke lugte af hund føjføj det er en skrøne at man ødelægger du dens naturlige fedtlag,det er jo kunne hunde der bor udendørs året rundt.vi vasker vores hunde tit ogisær når de skal på udstilling så de er rene og pæne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...