Hop til indhold

Køb af hvalp


Winmar
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

 

Jeg er ved at forberede mig på at skulle købe schæferhvalp med stamtavle.

Men mht stamtavle, så har jeg ingen forstand på schæfertavler. Hvad skal jeg kigge efter?

 

Jeg har heller ingen erfaring med kenneler, hvilke kan i anbefale? Hvorfor, hvorfor ikke?

 

Er der nogen der har kendskab til den kennel der hedder Team Marlboro og kan fortælle noget om dem og deres hunde?

 

Jeg modtager alt omkring det at købe schæfer med tavle med kyshånd :mrgreen:

 

Håber på en masse lærerigt læsning:banan:

 

Mvh Winmar

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil råde dig til at starte på hundeweb på DKK's hjemmeside, det kuld som lige nu er på Team Marlboro's hjemmeside ville jeg afgjort ikke købe fra, tæven har C hofter og der er rigtig mange hunde med HD problemer i de linier.

Så start med at kikke på sundhed, jeg ville ikke købe fra andet en A eller B hofter og er der flere C eller dårligere i linierne ville jeg heller ikke købe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Kleo

 

de er flere om kennelnavnet team marlboro. dem du har set er fra familien i Lemvig. Dem jeg har kigget på er fra familien i Herning.:-D

 

hvordan er HD status så på dem? Team Marlboro's hunde har generelt en dårlig HD statestik kan jeg se og det får da straks mig til at tænke at sundhed kan da ikke være i højsæde hvis man avler på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvordan er HD status så på dem? Team Marlboro's hunde har generelt en dårlig HD statestik kan jeg se og det får da straks mig til at tænke at sundhed kan da ikke være i højsæde hvis man avler på det.

 

Jeg var lige inde på deres hjemmeside, hvor de selvfølgelig fremhæver deres avl som sundt, og endda har så meget selvtillid, at de har en video hvor man bl.a. kan se nogle af hundene gå i slow-motion. Der er indaddrejede underben, vrikken om på poterne, og haser der er så langt nede at de næsten rører jorden. Når det så er sagt, har jeg set værre hos højavlsschæfer. Men det er alligevel tankevækkende at begrebet "sundhed" kan skride så meget. Det er jo trods alt hunde, der bevæger sig og ser ud på en måde, der hos andre racer ville blive betragtet som dybt foruroligende :hmm:

 

Men har man bestemt sig for højavlsschæfer er det vel det, man vil have :vedikke: Jeg tror ikke nogen opdrætter indenfor den gruppe har mange fortrin fremfor andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

tæven har haft et kuld 23/2 2011 nu igen et kuld 13/9 :(, tæven har en helbror med AD 3, tæven har B hofter.

Jeg forstår ikke parringen må jeg indrømme, der er intet specielt ved nogen af hundene eller linjerne, hvorfor har man mon valgt at parre de to???

Link til indlæg
Del på andre sites

tæven har haft et kuld 23/2 2011 nu igen et kuld 13/9 :(, tæven har en helbror med AD 3, tæven har B hofter.

Jeg forstår ikke parringen må jeg indrømme, der er intet specielt ved nogen af hundene eller linjerne, hvorfor har man mon valgt at parre de to???

 

Næ. Tæven har c-hofter, hvis det er Jira, du mener.

Men det første kuld i år bestod kun af én hvalp, Nemo...

 

Jiras mor havde osse c-hofter...

 

Jeg kan ikke finde nogen udstillingsresultater på Jira. Hverken danske eller udenlandske? Er det sådan en speciel "schæferting"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ. Tæven har c-hofter, hvis det er Jira, du mener.

Men det første kuld i år bestod kun af én hvalp, Nemo...

 

Jiras mor havde osse c-hofter...

 

Jeg kan ikke finde nogen udstillingsresultater på Jira. Hverken danske eller udenlandske? Er det sådan en speciel "schæferting"?

 

niks det er ikke Jira TS snakker om men der i mod Team Marlboro Amy Joe

Link til indlæg
Del på andre sites

Kleo: Hvorhenne finder du oplysninger om at denne kennel generelt har en dårlig HD statistik? (Spørger af uvidenhed)

 

Hvordan ved jeg om det er højavls, brugs, udstillings osv?

 

Hvis der stadig er tvivl, er det Team Marlboro Amy Joe´s hvalpe jeg kigger på?

Har i kendskab til andre gode kenneler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kleo: Hvorhenne finder du oplysninger om at denne kennel generelt har en dårlig HD statistik? (Spørger af uvidenhed)

 

Hvordan ved jeg om det er højavls, brugs, udstillings osv?

 

Hvis der stadig er tvivl, er det Team Marlboro Amy Joe´s hvalpe jeg kigger på?

 

Har i kendskab til andre gode kenneler?

 

Det ser jeg på hundeweb DKK's database :-D

du kan også se på hundeweb hvilke prøver deres hunde har, Team Marlboro har ingen af betydning, kun lige nok til avlsgodkendelse;-)

Dvs ikke brugshunde;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kleo: Hvorhenne finder du oplysninger om at denne kennel generelt har en dårlig HD statistik? (Spørger af uvidenhed)

 

Hvordan ved jeg om det er højavls, brugs, udstillings osv?

 

Hvis der stadig er tvivl, er det Team Marlboro Amy Joe´s hvalpe jeg kigger på?

 

Har i kendskab til andre gode kenneler?

 

Det er højavlslinierne (udstilling og højavl er det samme)

 

Jeg ved ikke så meget om kennelen. Da jeg selv skulle have hvalp røg de ret hurtigt på at jeg syn's der var mange c-hofter på de forskellige hunde (plus bare at der bliver avlet på c-hofter).

 

Har ofte mødt dem på udstillinger, hvor jeg har været som tilskuer (eller miljøtrænet Enzo), hvor teamet er venlige og imødekommende, og hundene fint omgængelige og med flotte farver.

 

Men som sagt er jeg ikke vild med at der avles på c-hofter, så altid nej tak herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vil jeg ikke hænge nogle kenneler ud, men første sted vi var ude og kigge (som vi havde fået anbefalet af min søsters træner, der havde været land og rige rundt for at finde den rigtige kennel for dem), sagde at de bestemt ikke anbefalede at købe hvalpe fra kenneler der solgte gennem dba..

 

Der er stor afsætning i schæferhvalpe, så når folk var nødt til at sætte til salg på dba mente han at det ganske enkelt var fordi det var for dårlige hunde man lavede for mange af.

men som konkurrent er det jo nemt at sige sådan..

 

Første sted virkede som et godt sted, dejlige venlige hunde, der var med inde på skift.

Desværre kunne de ikke levere hvad vi havde "bestilt" - så vi måtte på jagt igen.

 

første sted: http://kiami.dk/

her købte vi hund: http://www.egaaens.dk/ (hvor "god" han er endnu i forhold til HD ved jeg ikke - han er endnu ikke gammel nok til at blive testet.)

 

Begge stedder havde de fantastiske tæver!

for mig galte det lige så meget om at sindet var i højsædet, og det var det bestemt ved begge kenneler!

 

Min veninde har en schæfer fra Lillenoller - han er helt igennem fantastisk -

men enkelte hunde fortæller ikke noget om stedderne.

 

Marlbo syntes jeg man ser og hør rigtig rigtig meget, her foregår utrolig meget avl - og det kan godt få mine alarm klokker til at ringe en smule - jeg er bestemt mere til stedder der har et par tæver hjemme der trods løbegårdene kommer med ind i huset og ellers går som familie hunde i et villa kvarter.

På den anden side er der marlbo hund i min egen...

 

Klart smag og behag.

 

Jeg selv holdte øje med hvalpelisten på schæferhund.dk :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nikamus: Jeg tænker det er klart man hører meget om Team Marlboro når det er 4 familier der deler navnet?

 

Hvad synes i om de hvalpe hunden Joy har ligenu? Er det gode papirer?

 

Hunden skal indgå i en familie og trænes i DCH konkurrence regi. Er det så de rigtige hvalpe for os?

 

Mvh Winmar

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er selv på udkig efter en hvalp, men først til starten af april. Måden vi kigger efter hund på (denne gang) er at gå på kombiskue, og se hvilke hunde vi kan lide. Snakker med folk i vores kreds om hvad der er gode forældre dyr, og hvilke kenneler som avler de ting vi gerne ser i en hund. Surf rundt på kennel hjemmesiderne Schferhunden - Bde for Gule og Gr - schaeferhunden.dk der er nok at tage fat på.

Vi går efter en langhåret tæve, og derfor kigger vi efter forældre dyr som er godt pelsede. Vi går efter kort snude og ører, og farverne skal være sort/orange (mørk orange på grænsen til rød) altså en højavls schæfer, men drifterne skal også være der.

 

Vi vil kun have en hvalp efter forældredyr med HD:A og albuer:0 - ved godt det ingen garanti er for at hvalpen bliver det sammen, men chancen er større med gode avlsdyr.

 

Vi bruger rigtig meget pedigreedatabase.com for at se på hunde, og se indavl/linjeavl på dem.

Hvalpeliste - Schferhunden - Bde for Gule og Gr - schaeferhunden.dk og Parringsliste - Schferhunden - Bde for Gule og Gr - schaeferhunden.dk bliver besøgt dagligt, så vi kan følge med i hvad der sker.

 

Vi er tidligt ude, og skal først bruge hvalp fra en parring i det tidlige 2012, men det skader jo ikke at holde øje med hvad der sker i de danske kenneler allerede nu ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg ville da klart begynde og finde lidt ud af hvad i skal bruge hunden til være enige om det medmindre i er det allerede og begynde at undersøge div linjer som i gerne vil lære om og evt købe fra der er gode opdrættere af schæfere men som nogen skriver køb ikke hunde der er for vinklede og går mærkeligt pga deres ekstreme vinkler det er usundt for hunden og giver rygproblemer senere hen eller kan.

 

jeg kender flere udmærkede opdrættere i dk dog ville jeg sjældent købe en fra dkk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg har set og mødt flere gode hunde fra grænsen

og min egen hanhund er fra pascali de lavede også gode brugbare højavlslinjer i sin tid det var nogle af dem :slem: akacias har også haft fine hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...