Hop til indhold

Kiki på BARF


Gæst Limo
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen
Jeg syntes det ret klamt .... men i foderplan anviser rígtighundemad 2gange om ugen ,syntes selv det er lige i overkanten.

 

Vi giver 2-3 gange på en måned.

 

Det er desværre standard, at barfcentrene anbefaler enorme mængder kallun... men der er også en rigtig god avance på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tænker også lidt om det er fordi så bliver madplanen billigere?

 

Ih jeg må indrømme, jeg har læst nogle herinde som har fået rigtig god vejledning fra RH og det er jo SUPER dejligt, men selv har jeg stået i en butik for at købe kallun og står så og taler med hende om nogle tyggestænger, og spørger om Voodoos hvalpetænder mon kan gnave i dem. Så siger hun, nå hvalp, jamen så skal du købe disse hvalpe-komplot-ting, de er helt perfekte til hvalpetænder. Jeg forklarer at vi køber kød fra slagter mm, så siger hun sgu at det kan de SLET ikke spise. Så siger jeg, øh jo dét kan de, det har vores voksne hund gjort fra lille og Voodoo er nu 3 måneder og er ikke død af sult endnu.

 

Så så hun ret forvirret ud. Jeg nævner så lidt om bløde ben, ribben og kylling bl.a., hun ser stadig lidt forvirret ud.

 

Lukkede den bare der og fik mine tyggeben og min kallun.... Men altså, det synes jeg var ret sært. Og derfor er jeg nok lidt skeptisk overfor RH og lignende, for det kommer åbenbart rigtig meget an på hvem der lige står og sælger, hvad man får at vide. Det er ikke første gang vi har fået lignende ting at vide, der var også ting jeg har glemt fra da Motor var lille, kan bare huske både mig og Anders stod lidt med åben mund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg tænker også lidt om det er fordi så bliver madplanen billigere?

 

Ih jeg må indrømme, jeg har læst nogle herinde som har fået rigtig god vejledning fra RH og det er jo SUPER dejligt, men selv har jeg stået i en butik for at købe kallun og står så og taler med hende om nogle tyggestænger, og spørger om Voodoos hvalpetænder mon kan gnave i dem. Så siger hun, nå hvalp, jamen så skal du købe disse hvalpe-komplot-ting, de er helt perfekte til hvalpetænder. Jeg forklarer at vi køber kød fra slagter mm, så siger hun sgu at det kan de SLET ikke spise. Så siger jeg, øh jo dét kan de, det har vores voksne hund gjort fra lille og Voodoo er nu 3 måneder og er ikke død af sult endnu.

 

Så så hun ret forvirret ud. Jeg nævner så lidt om bløde ben, ribben og kylling bl.a., hun ser stadig lidt forvirret ud.

 

Lukkede den bare der og fik mine tyggeben og min kallun.... Men altså, det synes jeg var ret sært. Og derfor er jeg nok lidt skeptisk overfor RH og lignende, for det kommer åbenbart rigtig meget an på hvem der lige står og sælger, hvad man får at vide. Det er ikke første gang vi har fået lignende ting at vide, der var også ting jeg har glemt fra da Motor var lille, kan bare huske både mig og Anders stod lidt med åben mund.

 

Det er sikkert derfor - så virker foderudgiften ikke så overvældende for evt nye kunder, men de må også tjene ganske godt på det. Gratis i indkøb for dem og de eneste udgifter er til pakning og opbevaring inden salg.

 

Hvis og hvis og hvis - så havde jeg sg åbnet en biks.

 

Håber på, at der er en, der en dag kommer på den idé og som vil gøre det ekstra, at sørge for at kvaliteten er ordentlig og kunderne kan se hvad de egentlig køber, så det ikke bare er en omgang hakkelse.

Til de priser centrene tager, vil personen kunne købe hele danske lam, heste, geder, kaniner osv., og så bare partere dem ud, som hvis det skulle sælges til menneskemad og stadig, hvis de holder de samme priser, have en fin indtjening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også lidt om det er fordi så bliver madplanen billigere?

 

Ih jeg må indrømme, jeg har læst nogle herinde som har fået rigtig god vejledning fra RH og det er jo SUPER dejligt, men selv har jeg stået i en butik for at købe kallun og står så og taler med hende om nogle tyggestænger, og spørger om Voodoos hvalpetænder mon kan gnave i dem. Så siger hun, nå hvalp, jamen så skal du købe disse hvalpe-komplot-ting, de er helt perfekte til hvalpetænder. Jeg forklarer at vi køber kød fra slagter mm, så siger hun sgu at det kan de SLET ikke spise. Så siger jeg, øh jo dét kan de, det har vores voksne hund gjort fra lille og Voodoo er nu 3 måneder og er ikke død af sult endnu.

 

Så så hun ret forvirret ud. Jeg nævner så lidt om bløde ben, ribben og kylling bl.a., hun ser stadig lidt forvirret ud.

 

Lukkede den bare der og fik mine tyggeben og min kallun.... Men altså, det synes jeg var ret sært. Og derfor er jeg nok lidt skeptisk overfor RH og lignende, for det kommer åbenbart rigtig meget an på hvem der lige står og sælger, hvad man får at vide. Det er ikke første gang vi har fået lignende ting at vide, der var også ting jeg har glemt fra da Motor var lille, kan bare huske både mig og Anders stod lidt med åben mund.

 

Jeg har også haft en underlig snak med en barfcenter-dame, man kan bare være glad for at have læst bare en lille smule om det inden man blir bildt alt muligt ind :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja du har ret Malene - det er hakkelse :damn: men nemt her i starten -men helt klart til så ''stor hund '' som FReja er det baby mad.

Vil helt klart stilleog rolig gå over på hele stk kød - brusk og ben .

Jeg glæder mig til ny fryser o til at hente hos dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også lidt om det er fordi så bliver madplanen billigere?

 

Ih jeg må indrømme, jeg har læst nogle herinde som har fået rigtig god vejledning fra RH og det er jo SUPER dejligt, men selv har jeg stået i en butik for at købe kallun og står så og taler med hende om nogle tyggestænger, og spørger om Voodoos hvalpetænder mon kan gnave i dem. Så siger hun, nå hvalp, jamen så skal du købe disse hvalpe-komplot-ting, de er helt perfekte til hvalpetænder. Jeg forklarer at vi køber kød fra slagter mm, så siger hun sgu at det kan de SLET ikke spise. Så siger jeg, øh jo dét kan de, det har vores voksne hund gjort fra lille og Voodoo er nu 3 måneder og er ikke død af sult endnu.

 

Så så hun ret forvirret ud. Jeg nævner så lidt om bløde ben, ribben og kylling bl.a., hun ser stadig lidt forvirret ud.

 

Lukkede den bare der og fik mine tyggeben og min kallun.... Men altså, det synes jeg var ret sært. Og derfor er jeg nok lidt skeptisk overfor RH og lignende, for det kommer åbenbart rigtig meget an på hvem der lige står og sælger, hvad man får at vide. Det er ikke første gang vi har fået lignende ting at vide, der var også ting jeg har glemt fra da Motor var lille, kan bare huske både mig og Anders stod lidt med åben mund.

 

Så lige tilbud hos littel 10 kr for andelår vacumpakket 300 g - ville give dem til eres vovser ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lige tilbud hos littel 10 kr for andelår vacumpakket 300 g - ville give dem til eres vovser ?

 

Åh jeg er den HELT forkerte at spørge om det :oops: Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvordan de ænder har haft det siden de er så billige.... mon de nogensinde har set sollys? Undskyld, ved godt det er en uoverskuelig tankegang og jeg har selv købt ind i Brugsen eller Føtex nogle gange, men når jeg direkte bliver spurgt eller tænker på det.. så vil jeg helst have kød fra Allegården eller den økologiske slagter vi er kommet meget ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lige tilbud hos littel 10 kr for andelår vacumpakket 300 g - ville give dem til eres vovser ?

 

Jeg ville give det. Jeg bruger lidt fra RH og så resten fra slagter/fiskehandler supermarked, hvad jeg kan få fat på til en ok pris.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville give det. Jeg bruger lidt fra RH og så resten fra slagter/fiskehandler supermarked, hvad jeg kan få fat på til en ok pris.

 

Vi fik 3,5 kg ben /bryst - hals fra lam til 40 kr idag os slaget på tovet .

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lang tid kan man egentlig opbevare optøet råt kød i køleskabet? Jeg plejer tit at tage kød op kl 24 aftenen før, så er det optøet i køleskab om formiddagen næste dag, når vi skal gå tur (og have noget med til lidt træning). Resten får hun om aftenen samme dag. Det plejer at fungere (med undtagelse af i går, hvor hun havde dårlig mave.. men det er jo ikke sikkkert det skyldes kødet. Hun kan have samlet noget op på turen..). :vedikke:

 

Da vi lige startede med barf (og skulle dele kødet i potioner) spurgte jeg min kloge mor, ;-) om råt kød kunne holde sig i køleskab 2 døgn. (For så kunne jeg lave potionerne lidt større). Men hun mente max et døgn også selv om det er i lufttæt beholder. Så derfor blev det små poser a 200 g.

 

Hvordan gør i? Hvad mener I ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvor lang tid kan man egentlig opbevare optøet råt kød i køleskabet? Jeg plejer tit at tage kød op kl 24 aftenen før, så er det optøet i køleskab om formiddagen næste dag, når vi skal gå tur (og have noget med til lidt træning). Resten får hun om aftenen samme dag. Det plejer at fungere (med undtagelse af i går, hvor hun havde dårlig mave.. men det er jo ikke sikkkert det skyldes kødet. Hun kan have samlet noget op på turen..). :vedikke:

 

Da vi lige startede med barf (og skulle dele kødet i potioner) spurgte jeg min kloge mor, ;-) om råt kød kunne holde sig i køleskab 2 døgn. (For så kunne jeg lave potionerne lidt større). Men hun mente max et døgn også selv om det er i lufttæt beholder. Så derfor blev det små poser a 200 g.

 

Hvordan gør i? Hvad mener I ?

 

Det kan ikke svares entydigt på, da der er forskel på kød og hvor længe det 'har været undervejs'.

 

Kød der er kølet ned efter slagtning og endt i fryseren allerede sagen efter slagtning har en meget længere holdbarhed i køleskabet end kød, der har hængt og modnet efter slagtning og som måske har været prøvet solgt som andre udskæringer.

 

Mit kød kan uden problemer stå på køl i op til en lille uge, men det er også frossset ned dagen efter slagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan ikke svares entydigt på, da der er forskel på kød og hvor længe det 'har været undervejs'.

 

Kød der er kølet ned efter slagtning og endt i fryseren allerede sagen efter slagtning har en meget længere holdbarhed i køleskabet end kød, der har hængt og modnet efter slagtning og som måske har været prøvet solgt som andre udskæringer.

 

Mit kød kan uden problemer stå på køl i op til en lille uge, men det er også frossset ned dagen efter slagt.

 

Synes osse vores kød kan ligge i flere dage i køleskabet, snuser til det og det ser helt fint ud.

 

 

 

Hold da op, nå men så behøver jeg ikke være så nervøs. :)

 

Ja fra ingerlev boulevard - han kommer hver lørdag.

Hvorfor bruger du ikke lam ?

 

Jeg tror ikke hun kan tåle det (eller det ved vi ikke med sikkerhed endnu). Hun får kun ged og hest. Havde de andet kød (kaniner, ænder?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg aner ikke hvor længe mit kan stå.. Jeg tager kun op til den ene gang, hun skal have mad. Da hun fik mad hver dag, indarbejdede jeg en rytme, hvor jeg tog mad op til næste dag, når jeg havde serveret et måltid til hende.

 

Nu her, hvor hun ikke får hver dag, tager jeg op 1-2 dage før, alt efter hvor meget plads der er i køleren, hvad hun skal have og hvornår jeg husker det.

 

Hvorfor vil du have op til flere dage af gangen?:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor vil du have op til flere dage af gangen?:genert:

 

Synes det er forskelligt hvor hurtigt vores forskellige kød tør op og f.eks. et stort kyllingeskrog varer længere tid da Motor ikke spiser kylling, så det får Voodoo et par dage i træk og så bare sjældnere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Saver du det så over? Synes ikke jeg kan klippe/skære det, det er jo frossent.

 

Jeg lader det tø op i køleren og ja, så ville jeg save det over:-D Nogle gange er det ikke engang nået at tø helt op. Jeg har ikke problemer med at fryse noget ned, når det kun har været i køleskab.. Det er jo stadig rimelig koldt:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lader det tø op i køleren og ja, så ville jeg save det over:-D Nogle gange er det ikke engang nået at tø helt op. Jeg har ikke problemer med at fryse noget ned, når det kun har været i køleskab.. Det er jo stadig rimelig koldt:genert:

 

Men "må" man det? Har aldrig fattet hvorfor man egentlig ikke skulle gøre det, måske er det bare fordi man læser på nogle ting at det ikke må fryses igen efter optøning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men "må" man det? Har aldrig fattet hvorfor man egentlig ikke skulle gøre det, måske er det bare fordi man læser på nogle ting at det ikke må fryses igen efter optøning?

 

Jeg ved ikke om man "må", men altså Luna har da ikke taget skade endnu:genert::engel:

 

Jeg ved ikke om jeg ville genfryse, hvis jeg havde ladet det tø op på køkkenbordet, men i og med det har stået i køleskabet og dermed stadig er koldt og tøet langsommere op, så bilder jeg mig selv ind, at det er okay:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu her, hvor hun ikke får hver dag, tager jeg op 1-2 dage før, alt efter hvor meget plads der er i køleren, hvad hun skal have og hvornår jeg husker det.

 

Hvorfor vil du have op til flere dage af gangen?:genert:

 

Det var bare, da vi fik kødet og skulle dele det op, så var vi fri for at dele i så bitte små personer at kæresten risikerer at få fingrene skåret af med bajonetsaven.:shock: :blink:(Vi skærer det over i frossen tilstand, så det smutter let). Men det går fint nok... det var bare ellers kunne vi lave klumperne lidt større og så bare dele det i køleskabet til næste dag, når det var tøet lidt op. Altså tage op til 2 dage af gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var bare, da vi fik kødet og skulle dele det op, så var vi fri for at dele i så bitte små personer at kæresten risikerer at få fingrene skåret af med bajonetsaven.:shock: :blink:(Vi skærer det over i frossen tilstand, så det smutter let). Men det går fint nok... det var bare ellers kunne vi lave klumperne lidt større og så bare dele det i køleskabet til næste dag, når det var tøet lidt op. Altså tage op til 2 dage af gangen.

 

Ah okay.. Ja jeg lod det stå ude, til det var tøet nok op, til at jeg kunne dele det op. Og så røg det i fryseren i portionspakker. Men jo, du kan godt tage op til 2 dage af gangen, på den måde. Luna får aldrig det samme to dage i træk, så den vinkel havde jeg ikke lige tænkt over:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...