Hop til indhold

Kan ikke lide sin K-9 sele


Audrey
 Share

Recommended Posts

Jeg har en Julius K-9 sele, men Audrey har aldrig brudt sig om at få den på. Når den er på ser den ikke ud til genere hende, men hun prøver altid at undvige når jeg prøver at give hende den på. Jeg har prøvet at vænne hende til at få den på og forbinde den med noget godt, bla. godbidder og ros, men hun gider den bare ikke.

 

Hendes babysele er en H-sele og i starten, når jeg kom hjem til opdrætter for at gå tur med hende, var hun heller ikke specielt glad for den, men så snart jeg fik hende hjem, var der ingen problemer.

 

Er der nogen af jer, som har samme problem eller ideer til hvad jeg kan gøre? Det er jo ikke jordens undergang hvis hun ikke lærer at bryde sig om selen, da vi som regel ikke bruger den, men vil virkelig gerne vide hvorfor hun reagerer som hun gør..

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad være at gøre et stort ud af det. Giv hende den på og så videre :vedikke: pixie er hellere ikke meget for at få noget over hovedet, men bliver hun nød til.

I starten førte vi bare hovedet igennem med en godbid for enden af hovedet.

Nu får hun den bare på selvom hun dukker sig, så er der ikke mere når den er på.

Det tog 3 uger med cujo bare at få lov at lukke mundkurven og have den på i mere end 5 minutter, han bryder sig stadigvæk ikke om den, men acceptere at få den på, dog kan han stadigvæk kører hovedet op af nogle buske...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft og har stadig det samme problem :roll: ( havde også en Julius K-9 sele til at begynde med)

 

Jeg har prøvet adskillige seler - selv en hvor Nana ikke skulle have den over hoved - intet hjalp.

 

Jeg er så bare nået dertil hvor hun bare SKAL ha' den på - der er jo intet i vejen efter få sekunder.

Selvfølgelig prøver jeg at gøre det så nænsomt som muligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Voodoo bryder sig heller ikke om at få sele på, men han har glemt det igen 2 sek senere.

 

Hvis du ikke gør det i forvejen, så prøv at sæt dig på gulvet og så giv hende den på mens hun står ved siden af dig, måske er det fordi man bukker sig ned over hunden? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter bryder sig heller ikke specielt meget om det, men jeg sætter mig på huk ved siden af ham, og så får han den på (Han har dog kun en huurta T og en Y men begge skal over hovedet og det er han ikke vild med)...

 

Når jeg gør det på den måde, er der ikke de store problemer :-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Puma gider det heller ikke, han skaber sig som en sindsyg når han har den på indenfor.

Så løber han rundt og prøver at gnide den af på møblerne som om det var noget ulækkert han har fået i pelsen og ligner en som er blevet lovet tæsk hvis jeg beder ham om at stoppe :rolleyes:

Han glemmer heldigvis også alt om den i det øjeblik han kommer ud, så jeg regner med det bare er skaberi. Har i løbet af de sidste måneder prøvet ikke mindre end fire helt forskellige seler og K9 selen er den han har det bedst i, det er kun at få den på som er træls.

Indtil videre gør vi det bare hurtigt, jeg "fanger" ham inden han har set selen og sørger for der ikke går for længe inden vi kommer ud ad døren når han først har fået den på.

 

 

 

Men har en ambition om at klikke ham til selv at stikke hovedet i, det skal være min første klikkerøvelse som faktisk kan bruges til noget i virkeligheden :mrgreen:

Kan være vi skulle lave en fælles klikke-hund-i-sele tråd:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå det lyder som om det er ret almindeligt, at det at få sele på ikke er lykken for alle vovser, og der er som sagt ingenting når den først er på. Har vist ikke prøvet at sætte mig på hug, mest fordi hun bakker bagud, men må lige prøve det næste gang hun skal have den på. :5up:

 

 

Tak for jeres svar. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst labberdrengene

Rollo har også en K9 sele, han var heller ikke vild med at få den på, men nu holder jeg bare selen, så stikker han selv hovedet igennem. Hvis han vil med på tur, må han stikke hovedet i selen, ellers kommer han ikke med :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...
Gæst Anaid
Men har en ambition om at klikke ham til selv at stikke hovedet i, det skal være min første klikkerøvelse som faktisk kan bruges til noget i virkeligheden :mrgreen:

Kan være vi skulle lave en fælles klikke-hund-i-sele tråd:lol:

 

Det kan anbefales. Det har jeg gjort med Emil, det virkede perfekt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh jeg kender det!

 

Det tog ret lang tid at vende Tea til selen, hun undvæg os når vi fandt den frem, og lignede en der fik tæsk når hun havde den på:roll:

 

Vi startede med kun at give hende sele på når vi skulle noget ekstra sjovt, for så ignorede hun den nemlig noget af turen;-)

Efterhånden blev det bare sådan at selen = gåtur, vi har lagt halsbåndet på hylden for en periode, og det er liiigefør hun begynder at logre når vi finder selen frem nu:klap:

 

Så ja, bare klø på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde da helt glemt denne tråd.

 

En lille update herfra kan da lade sig gøre..

 

Det er ca. 7 måneder siden, jeg startede tråden. Audrey har i mellemtiden lært at gå pænt i snor, og vi bruger nu udelukkende halsbånd. :5up:

 

Men lad endelig tråden fortsætte, hvis andre har brug for den. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...