Hop til indhold

Så startede bur træningen...


Shii
 Share

Recommended Posts

Jeg var dybt overrasket.. Vi satte buret op, og Dexter var godt nok noget skeptisk og lå og stirrede på os imens vi samlede det....

 

Da det var samlet valgte jeg at træne med Dexter lige foran buret, og så har vi en leg hvor jeg smider en godbid på jorden og han må ikke rører sig og tage den før han får lov, og så smed jeg jo selvfølgelig en godbid ind i buret... Ind hoppede Dexter uden tøven... Da vi var færdige fik han en lille tyggepind, i buret og så lå han der og guffede den!

 

Nu er det jo måske at jeg jinxer det lidt, men synes da det er en fantastisk start, jeg havde frygtet at han slet ikke ville gå ind i buret, og at vi skulle starte helt fra at "lokke ham derind"... Men nu skal vi bare til at træne hvor lang tid han kan ligge derinde...

 

Ej hvor er han altså bare nem og dejlig på så mange områder :lun: Og jeg skal nok tage et billede senere i dag! (Hvis jeg husker det)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg lige nappet et billede fra da vi "legede" før...

 

kooi 012.jpg

 

Lige nu har vi sat vand/madskål derind, fordi jeg tænker så bliver han opfordret til at bruge buret selv (Han får dog aldrig mad i sin madskål, så det er kun vand der er derinde).. Kan nogen fortælle mig om det er en super dårlig idé?

 

Jeg påtænker at det ikke skal være permanent at det skal stå derinde, blot til at det er blevet "normalt" for ham at være derinde...

 

Vi spiste sent frokost i dag, og han fik et ben og lå derinde i ca 20 minutter, lågen var "lukket til", men ikke låst, så han hurtigt kunne komme ud hvis nu han mod alt forventning skulle panikke... Han havde dog ingen problemer med det, han havde jo fået et dejligt ben at gnave i :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

kan se at det er et bur mage til det jeg har til Tot & Racer , Racer er udbryderkonge og har præsteret mere end en gang at lukke sig ud når jeg ikke har været inærheden fks på udstillinger og en enkelt gang hvor vi passede nogle andre hunde , han springer op og presser poterne imod - vupti så ligger enden ned ! og man kan spadsere ud af buret ! jeg har løst det problem ved at sætte et par hængelåse på når de er i buret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Så fik jeg lige nappet et billede fra da vi "legede" før...

 

[ATTACH=CONFIG]68869[/ATTACH]

 

Lige nu har vi sat vand/madskål derind, fordi jeg tænker så bliver han opfordret til at bruge buret selv (Han får dog aldrig mad i sin madskål, så det er kun vand der er derinde).. Kan nogen fortælle mig om det er en super dårlig idé?

 

Jeg påtænker at det ikke skal være permanent at det skal stå derinde, blot til at det er blevet "normalt" for ham at være derinde...

 

Vi spiste sent frokost i dag, og han fik et ben og lå derinde i ca 20 minutter, lågen var "lukket til", men ikke låst, så han hurtigt kunne komme ud hvis nu han mod alt forventning skulle panikke... Han havde dog ingen problemer med det, han havde jo fået et dejligt ben at gnave i :lol:

 

Ihh hvor er han fin i sin lille "hule".

Link til indlæg
Del på andre sites

Succes! Her til aften spiste vi for første gang i helt fred og ro, hvor Dexter lå i sit bur med et lille tyggeben!

 

Under desserten fik han lov og komme ud, og det var som om at han bare aldrig blev "gearet op" som han plejer... Så hans "kooi"(hollandsk for bur, og det vi kalder det), er bare en succes lige nu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...