Hop til indhold

Tal mig lige fra at få en hund til ... ;-)


Gæst Joey-Salome
 Share

Recommended Posts

Gæst Joey-Salome
arj, hvor er det fedt, at du har besluttet dig for at tage ham! der findes simpelthen ikke noget mere livsbekræftende end at se en udenlandsk internathund blomstre op i et kærligt hjem :hjerte: jeg glæder mig til at følge ham!

 

Igen tusind tak - og enig, det er det mest fantastiske. De hunde, som ved, hvor forfærdeligt og hårdt livet kan være, de tager imod al forkælelse og kærlighed med en unik taknemmelighed og overraskelse. Selv i dag hvor Charlie har vænnet sig til luksuslivet og næsten har glemt, at mennesker kan være onde, der sætter han jo hver dag pris på alt. Han krabber stadig op til mig i sofaen med et åbenmunds-hundesmil og pruster af kåd legeglæde - "kom mor, jeg skal have et kys og skal vi så ikke lege med den her bamse, hvaaaaa?" Han løber stadig æresrunde med nye ting, han laver de der hvinelykkelyde, når han render rundt for at gemme et kødben. Og når et menneske, han ikke har mødt før nusser ham, så har han det det blik med glæde og undren - "det ER altså mærkeligt, som I alle sammen er så søde ved mig". Når de så tror, at nu har de hilst og nusset og skal til at rejse sig eller tager hånden væk, så kommer han sådan indladende med hovedet hen mod deres hånd "nejnej - jeg vil godt have meeeeere nus." Det er så sjovt og cute. Og folk er altid sådan "nååååårhhhh, hov ... nåeh, vil du have mere, okay" :mrgreen:. Det er magisk at se, hvordan han er blevet alles ven. Jeg kan jo stadig huske den lille forskræmte hund, der sad og gemte sig bag mig og gøede af angst, hvis nogen nærmede sig ham. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 226
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Joey-Salome

I dag har de i øvrigt fået sat min babys status til "reserveret" på internatets hjemmeside :mrgreen: :banan: - se - Dogs < 40 cm

 

Iiiiiiiih!!! Jeg afventer stadig ankomstdato - skal nok skrive så snart jeg ved, hvornår han kommer. Kan slet ikke vente. Har også bestilt hundetegn til ham i dag :lun:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det er såååååå vildt. De har stadig ikke reserveret ham på hjemmesiden, men Peter har givet besked til webmasteren om det, så det kommer nok snart. Yay - jeg bliver så glad, når jeg ser hunde på internatet, hvor der står reserveret/adopteret ud for deres navn. Og nu er der igen en, som er det til mig. Jeg er totalt elektrisk for at komme i lufthavnen. Min veninde, som har givet mig adoptionsgebyret i gave skal med og det skal min lille privatundervisningselev, som også har hund, også, hun plaaaaagede mig i dag, og det behøvede hun slet ikke, jeg vil så gerne have hende med. Ihhh, det bliver så fantastisk.

Her er Charlie, da han satte sine første potespor på dansk grund :lun:

[ATTACH=CONFIG]69183[/ATTACH]

 

Altså når man går ind på spanskehunde.dk er der noget "månedens hund" på forsiden, der står der altså at lille Raul er blevet reserveret d. 24/10 til Danmark :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon
I dag har de i øvrigt fået sat min babys status til "reserveret" på internatets hjemmeside :mrgreen: :banan: - se - Dogs < 40 cm

 

Iiiiiiiih!!! Jeg afventer stadig ankomstdato - skal nok skrive så snart jeg ved, hvornår han kommer. Kan slet ikke vente. Har også bestilt hundetegn til ham i dag :lun:.

 

Det føles lige pludseligt så virkeligt når man får lavet hundetegn. :lun: Kan ikke huske om jeg har sagt tillykke men hvis ikke så kæmpe, kæmpe, kæmpe stort tillykke til jer alle tre - det er så skønt at se der findes dejlige mennesker som dig der tager en gadehund ind, det er mennesker som dig jeg ser op til! Tilløøøkkeeeeh :lun::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har de i øvrigt fået sat min babys status til "reserveret" på internatets hjemmeside :mrgreen: :banan: - se - Dogs < 40 cm

 

Iiiiiiiih!!! Jeg afventer stadig ankomstdato - skal nok skrive så snart jeg ved, hvornår han kommer. Kan slet ikke vente. Har også bestilt hundetegn til ham i dag :lun:.

 

Ihhh, hvor dejligt! :klap: Raul/Buster er bare den smukkeste hund af dem alle sammen. :lun:

 

Men hende Susanna er der godt nok også et eller andet over. :hjerte: I virkeligheden er hun ikke min type udseendesmæssigt, men hun ser bare skøn ud i mine øjne. :lun: Lidt farligt at gå ind på den side, faktisk. :genert::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Altså når man går ind på spanskehunde.dk er der noget "månedens hund" på forsiden, der står der altså at lille Raul er blevet reserveret d. 24/10 til Danmark :)

 

Ja, det ved jeg - det er på Animal in Needs (internatet) egen hjemmeside, der lige gik lidt længere. Men det er der nu på begge sider. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Det føles lige pludseligt så virkeligt når man får lavet hundetegn. :lun: Kan ikke huske om jeg har sagt tillykke men hvis ikke så kæmpe, kæmpe, kæmpe stort tillykke til jer alle tre - det er så skønt at se der findes dejlige mennesker som dig der tager en gadehund ind, det er mennesker som dig jeg ser op til! Tilløøøkkeeeeh :lun::hjerte:

 

Tusind tak, hvor er du sød. Hvor er I alle sammen søde, jeg bliver så rørt. :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ihhh, hvor dejligt! :klap: Raul/Buster er bare den smukkeste hund af dem alle sammen. :lun:

 

Men hende Susanna er der godt nok også et eller andet over. :hjerte: I virkeligheden er hun ikke min type udseendesmæssigt, men hun ser bare skøn ud i mine øjne. :lun: Lidt farligt at gå ind på den side, faktisk. :genert::lol:

 

Årh - tak, det synes jeg jo også, han er. En af mine venner fik lige en tøsefornærmet skideballe i går, fordi jeg sagde "er han ikke bare søøøøøøød og fiiiin?" og så svarede han "nåeh ... altså, fin, det ved jeg nu ikke, jeg synes, han ser noget forpjusket ud." HVAD?!? Slemme, dumme mand :sjov:. Det er ligesom når min mor ikke vil være med til at Charlie er "smuk", SÅ får hun også skældud, hahaha.

 

Og ja, hun er superskøn. Der er så mange af dem, der bare virkelig har noget over sig humør/udstrålingsmæssigt. Årh. :lun:

Ja, det er MEGET farligt. Jeg skulle på afvænning fra det dengang jeg fik Charlie. Jeg sad bare der og glaaaaanede derinde og tænkte "årh, også dig, og dig, og diiiiig, nuuuiijjjj, årh, jeg vil haaaaa".

:vuf:

Åh nej, se det blik. :megaked: Han fortjener da et godt hjem. :ae:

 

- Urgent cases

 

Ja ... alle de dejlige vapser. Godt han er napset nu også - jeg bliver så glad, hver eneste gang der er en hunds status, der ændret til reserveret/adopteret. Så ved man, det nytter, at der faktisk er rigtig mange hunde, som får reddet livet og får det skønne hjem, de alle burde have.

 

- Pups 2 - 6 months jeg kan IKKE se ham her :damn: hvornår lære jeg IKKE at gå ind på den slags sider :genert:

 

Hihihihihihi, I know. Man bliver skruk OG man tænker "så kunne jeg liiiiiiige redde det lille pus". Det er dobbelt-farligt.

 

Men han ér adopteret. :blink:

 

:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Århh... Kan slet ikke holde mig fra den side...

Så mange hunde, som virkelig fortjener og vil nyde et nyt og skønt hjem :cry:

 

I det mindste får Buster en ny chance og er en af de heldige. Det varmer!! :lun:

 

Og glæder mig over at vi selv endnu engang valgte en omplacering.... Mit hjerte kan simpelthen ikke holde til de stakler, der mangler hjem og som bliver kastebolde.

 

Måske man skulle prøve at tage en gadehund om mange år, når vi har tid og overskud til en hund mere, ud over dem der er planlagt :hmm:

Mødte lige mine forældres nabo, som også har fået en gadehund - Noget hyrdehundeblanding, som er noget af det skønneste og smukkeste :lun:

Så måske vi tager en fra udlandet næste gang, for til den tid, så må jeg godt drømme om, at der er knap så mange i DK at tage af....

 

Indtil da, så varmer tanken om, at Buster snart har et skønt og godt hjem, virkelig, virkelig meget!!

Håber sådan alt bare kommer til at gå godt og han kan nyde resten af sit forhåbentlig lange liv hos dig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Godt at høre at du har taget den rigtige beslutning :blink::5up: Stort tillykke.

 

Du skal også huske at tage masser af billeder når du har fået ham hjem, så vi kan se mere til ham :-D

 

Bliver så glad af at læse din beslutning, hvor er det fantastisk at du giver ham et godt hjem :hjerte:

 

Igen tusind tak. Sikke en opbakning jeg oplever, både her og omkring mig i det hele taget - I aner ikke, hvor det varmer. Jeg bliver så glad.

I kan tro, jeg skal knipse som en tosse og spamme med billeder, til I er trætte af det, hehehe.

 

Jeg har fået en mail fra Pia i dag, hendes net har været nede derhjemme. Hun fortæller lidt mere om erfaringerne med at tage hunde, som har været lææænge på internatet, flere år. Alle de tilfælde, hun kender til, har været SÅ gode. De har bare været endnu mere glade for deres nye hjem, omstillet sig hurtigt og taget imod alt med ovenud taknemmelighed.

Peter har fortalt, at dengang for fire år siden, da Buster kom på internatet, der var han meget angst og sky. Men idag er han er glad og helt uproblematisk hund, som bare er lidt forsigtig - ingen alfapersonlighed. Det skal så altid tages med et gran salt, da man ikke helt kan vide, hvordan hunden vil være og har det, når den pludselig står her i Danmark og skal leve på en helt anden måde. Men som sagt er erfaringerne gode, ligesom min mavefornemmelse. Og jeg har jo erfaring med Charlie, som var meget, meget bange for andre, da han kom. Med ham er alt jo gået langt over al forventning.

 

Susanna er også blevet adopteret, hun har også været på internatet siden 2008, så hun er også en "langtidsfange". Pia har lovet mig, at hun gør ALT, hvad hun kan for at Buster og Susanna kan kommer hertil i November - muligvis sammen med flere hunde også. YAY! Det er November lige om lidt, så ved jeg jo ikke helt hvornår i November, men Pia vender tilbage så snart hun har fået noget på plads.

Så kommer jeg også til at se lille, dejlige Susanna! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Århh... Kan slet ikke holde mig fra den side...

Så mange hunde, som virkelig fortjener og vil nyde et nyt og skønt hjem :cry:

 

I det mindste får Buster en ny chance og er en af de heldige. Det varmer!! :lun:

 

Og glæder mig over at vi selv endnu engang valgte en omplacering.... Mit hjerte kan simpelthen ikke holde til de stakler, der mangler hjem og som bliver kastebolde.

 

Måske man skulle prøve at tage en gadehund om mange år, når vi har tid og overskud til en hund mere, ud over dem der er planlagt :hmm:

Mødte lige mine forældres nabo, som også har fået en gadehund - Noget hyrdehundeblanding, som er noget af det skønneste og smukkeste :lun:

Så måske vi tager en fra udlandet næste gang, for til den tid, så må jeg godt drømme om, at der er knap så mange i DK at tage af....

 

Indtil da, så varmer tanken om, at Buster snart har et skønt og godt hjem, virkelig, virkelig meget!!

Håber sådan alt bare kommer til at gå godt og han kan nyde resten af sit forhåbentlig lange liv hos dig :5up:

 

I know, det er stærkt vanedannende at sidde og glane hos Animal in Need - og også ACE, som Spanske Hunde også henter hunde hjem fra.

 

Det skal nok gå godt, simpelthen fordi det skal det. Og jeg kan ikke sige det mange gange nok hvor meget jeg glæder mig til at give ham muligheden for at nyde alle sine dage resten af livet.

Årh, da Charlie kom og jeg tog ham op i favnen ... jeg krammede ham bare ind til mig, og han puttede sig og slikkede mig i hovedet, og jeg kunne oprigtigt sige til ham: "Så, så, lille skat. Nu er alle hårde tider forbi." Det er den vildeste følelse. :hjerte:

 

Jeg vil i øvrigt lige igen sige, at der er en væsentlig forskel fra f.eks. græske hunde til de spanske. De græske har stort set altid været gadehunde, som levede af skraldespande og gik for sig selv på gader og stræder, hvilket jo smitter af på deres sind og vaner, når man får dem. De grækerhunde, jeg kender, er megadejlige, men de er aldrig rigtigt kommet over at skulle spise mad på gaden og have lidt ejerfornemmelser overfor skraldespande lave lidt mere ballade end jeg har hørt om de spanske. Det er simpelthen fordi de spanske hunde som regel har været familiehunde, før de kom på internat - eller over killing station til internat.

 

Jeg kunne TYDELIGT mærke, at Charlie har haft et hjem (omend ofte ikke et særlig godt et) fremfor at bo på gaden, da han kom her. Han gik/går aldrig i skraldespande, gik jo i snor så pænt som en trænings-champion og den slags ting. Ikke at det ene nødvendigvis er bedre end det andet, de er alle sammen skønne hunde, som taknemmeligt tager imod trygheden, plejen og kærligheden. Men adfærdsmæssigt er der typiske forskelle. Og mit indtryk er faktisk, at de spanske hunde tit er lidt "nemmere" at få til at vænne sig til dansk familieliv.

Jeg siger det bare, fordi der er så mange fordomme om adoptionshunde - bl.a. at "gadehunde" er umulige netop qua deres vaner fra gadelivet. De vaner, hvis de findes, har de spanske hunde sjældent. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg jo gadehunde fra GH, og ingen af dem går i skraldespande osv. ;-)

 

Jeg oplever faktisk gadehundene lidt mere åbne ind dem som har siddet på internat i flere år, da de har været nød til at være sociale for at få mad. De fleste gadehunde har haft et hjem, men er blevet smidt på gaden.

Min ene havde boet hos end familie, hvor hun ikke havde haft det godt og hun var længere om at åbne sig. De fleste hunde fra GH er i plejefamilie i Grænkenland inden de kommer til DK, også for at se deres personlighed og vurdere dem med børn , katte osv.

 

 

Men lige meget hvad er alle jo skønne ligemeget hvilket land de kommer fra, bare vi hjælper hvor vi kan, og med det vi brænder for. Det er jo fantastisk der er så mange ildsjæle der hjælper dyrene i andre lande. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Nu har jeg jo gadehunde fra GH, og ingen af dem går i skraldespande osv. ;-)

 

Jeg oplever faktisk gadehundene lidt mere åbne ind dem som har siddet på internat i flere år, da de har været nød til at være sociale for at få mad. De fleste gadehunde har haft et hjem, men er blevet smidt på gaden.

Min ene havde boet hos end familie, hvor hun ikke havde haft det godt og hun var længere om at åbne sig. De fleste hunde fra GH er i plejefamilie i Grænkenland inden de kommer til DK, også for at se deres personlighed og vurdere dem med børn , katte osv.

 

 

Men lige meget hvad er alle jo skønne ligemeget hvilket land de kommer fra, bare vi hjælper hvor vi kan, og med det vi brænder for. Det er jo fantastisk der er så mange ildsjæle der hjælper dyrene i andre lande. :-)

 

Okay, det kan jeg godt se. Det er så bare dem jeg kender, som er totalt skraldeglade, hehe.

Men ja - summa summarum er for mig, at det er det bedste i verden at give en hund med en hård baggrund et dejligt hjem. Og den taknemmelighed, man oplever fra hunden samt at se den blomstre op, det er helt, helt specielt. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Åh nej, se det blik. :megaked: Han fortjener da et godt hjem. :ae:

 

- Urgent cases

 

3322Socco1.jpg

 

 

 

Jeg synes lige, jeg vil give jer linket til søde Annas historie om Socco, som ses her på billedet og som kom til Danmark for nylig. Anna hentede ham selv i lufthavnen i Spanien og fløj hjem med ham.

Han var rigtig ulykkelig, trivedes ikke på internatet og havde det supersvært blandt de andre hunde, så han var et af de svære tilfælde. Nu har han fået det bedste hjem, han kunne drømme om, og han blomstrer op for hvert minut. Jeg var selv ved at tude, da jeg læste Annas nye beretning inde hos Spanske Hunde. Det er så særligt og fantastisk, når de ældre og rigtig bange eller ulykkelige hunde, som har det ekstra svært, får det lykkelige liv. :lun:

 

Socco - en 8 årig hund kom hjem | www.spanskehunde.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes lige, jeg vil give jer linket til søde Annas historie om Socco, som ses her på billedet og som kom til Danmark for nylig. Anna hentede ham selv i lufthavnen i Spanien og fløj hjem med ham.

Han var rigtig ulykkelig, trivedes ikke på internatet og havde det supersvært blandt de andre hunde, så han var et af de svære tilfælde. Nu har han fået det bedste hjem, han kunne drømme om, og han blomstrer op for hvert minut. Jeg var selv ved at tude, da jeg læste Annas nye beretning inde hos Spanske Hunde. Det er så særligt og fantastisk, når de ældre og rigtig bange eller ulykkelige hunde, som har det ekstra svært, får det lykkelige liv. :lun:

 

Socco - en 8 årig hund kom hjem | www.spanskehunde.dk

 

:hjerte: :hjerte: :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Se her, hvad en hollandsk kvinde, som også har hjulpet de spanske vapser, skrev på det billede af min Buster, som ligger på Spanske Hundes facebook-side (med div. danske kommentarer siden jeg fik ham reserveret): "I can not read Danish but i recognise my favorite dog of La Linea immediately. He survived the horror of Puerto Real. I am so happy that after so many years in the shelter he can go to Denmark."

 

Årh hvad - hendes yndlingshund. Han er en populær lille fætter, og alligevel fik han aldrig et hjem - før nu. Jeg har fået hendes mailadresse, hun vil se om hun kan finde et ældre billede af ham eller anden yderligere info. :-D

 

Jeg spurgte nærmere ind til historien om Puerto Real. Og så fik jeg en mail fra Pia.

Puerto Real er det "internat" - dvs. et "offentligt internat", dvs. en killing station (kan man kalde et sted, hvor hundene er spærret inde i små bitte rum, inden de efter et par uger aflives inhumant for et "internat"??), hvor en flok hunde skulle aflives, inden de blev reddet og fik en chance for et bedre liv på et af de dyrevenlige videreformidlingsinternater. Det var tilbage i 2007.

Buster var blandt de hunde, som Pia og de andre hundevenner dengang reddede ud fra Puerto Real, som blev lukket. Takket være beviser på deres inhumane aflivningsmetoder. Beviserne er det, der ofte mangler. Vi ved godt, at hundene bliver tævet ihjel, brændt levende, dræbt med lammende møgmedicin eller hængt, men uden håndgribelige beviser lykkes det ikke at sanktionere mod de mange, frygtelige killing stations.

Pia henviste mig til hendes beretning fra lukningen af Puerto Real - til jer, som har lyst til at læse om en dag, hvor en sejr for dyrevelfærd blev vundet, og hvor min lille baby i første omgang blev reddet, så kan I gøre det her: Untitled Document

 

Ikke mærkeligt, at min egen Charlie var bange for fremmede i starten - han havde også været på killing station inden internatet, og havde opholdet i nylig erindring, da han kom hertil. Hundene sidder der spærret inde, er heldige hvis de får vand og endnu heldigere, hvis de får mad - og så er de ellers overladt til mørket og frygten i de små rum, mens de venter på døden, som de tydeligt kan mærke hersker på stedet. De sidder i deres egen afføring og der er ikke noget, der hedder lufteture eller en rar seng. Ingen kærtegn eller venlige ord. Intet godt, kun ensomheden og frygten for, om de er den næste, som skal dø i lidelse, når mændene, som arbejder der, slæber af sted med dem i løkker på stave.

Ikke mærkeligt, at Buster dengang han ankom til Animal in Need for fire år siden, var en meget angst hund. I dag er han kommet sig over angsten, har en hverdag på internatet han accepterer, men noget nemt liv er det jo ikke. Luksus er der ikke meget af. Men mad, vand, plads til at løbe og lege, trygge sovesteder og venlige ord fra menneskene er der dog. Nødtørftig dyrlægehjælp er der også. Men jo ingen luksusseng, ingen rigtig mor eller far, ingen "luksushjælp" som tandrens eller rigtig pelspleje og ikke mange rigtige gåture. Hvor jeg dog glæder mig til at give ham alt det. Hvor jeg glæder mig over alle de hunde, som får muligheden for det rigtige, gode hundehjemmeliv.

 

Hvor jeg dog sætter pris på Pia, Peter, Fabienne og alle de andre, som arbejder for hundenes vilkår hver dag - de gør meget mere end mig. Uden dem var det slet ikke muligt for os at adoptere, og dermed fik hundene ikke de hjem, flere og flere får i dag.

 

:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, hvor gør det dog ondt at læse om de forhold hundene og Buster har levet under. :cry: Samtidig er det så fantastisk at du nu adopterer Buster, som efter 4 år sikkert aldrig var kommet ud af sit internat. Bare han vidste i sit hjerte, at han snart skulle hjem til dig i DK og få en helt anden, lykkelig, tilværelse. :hjerte:

 

 

Jeg er så spændt på at følge hans opblomstring heroppe. Jeg håber sådan det hele kommer til at gå godt og gnidningsfrit. Han er bare så sød på det billede og når man så kender hans historie. Kæresten er også helt solgt.:hjerte: Det er da også skønt at komme i kontakt med én, der kender Buster og hans fortid. Og hun var jo åbenlyst også glad for ham. Sikke et godt tegn. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...