Hop til indhold

Bærspisning, gør jeres hund(e) det?


msici
 Share

Recommended Posts

Jeg har for noget tid siden bemærket at Cookie spiser bær, alle bær (på hække og buske) og hvis ikke de er gode spytter hun dem ud igen. Nu da jeg er opmærksom på det, holder jeg ekstra meget øje når vi går tur og når hun er fri så hun ikke spiser bærerne.

 

Gør jeres hunde det? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Ja - altså ikke på tur, men vi har et par kirsebærtræer i haven og der plukker hundene selv bærrene... ret underholdende at kigge på, når de skal til dem, hvor der skal hoppes lidt :lol:

De spiser også gerne af æblerne og pærerne og foretrækker selv at plukke dem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Cookie hopper også efter kirsebær og pardise æbler, det får hun meget tid til at gå med og jeg bruger meget tid på at grine af det :lol:

 

Men hun tager også bær fra liguster hække og sorte runde bær på buske i skoven hvilket jeg overhovedet ikke tror er sundt, så derfor får hun ikke lov. Men det kan godt være at det bare er min hund som mærkelig:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjalfe til trods for sine kun 15 uger har allerede lært at hoppe op af bukse for at hive bær af. Særligt hyldebær. Men desværre også de der røde og sorte bær som jeg ikke aner hvad er, men de ligger langs vejene over det hele lige for tiden, så det er svært at undgå

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine plukker også bær hvor de kan komme til det (og får lov til det, undtagen de der knaldrøde bær, de er vist lidt giftige), og vi har også de der mærkelige bær på ligusterhækkene, Anders smagte på dem, de er vildt sure - det fandt hundene vist også ud af, de plukker dem i hvert fald ikke mere.

 

Gad vide om man egentlig kan bruge de bær til noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Liguster hække bærerne spyttede hun også ud igen. Ej jeg vidste ikke de var giftige, det regnede jeg da ikke med når der er så mange familier, som har dem som hække. Men derfor ønsker jeg heller ikke at hun spiser bær da jeg ikke har nogle anelse om hvad det er for nogle bær. Hun får lov til at spise bær og frugt som jeg kender. Jeg ved at der er nogle bær som er orange/røde bær som også er giftige for fugle (mener jeg).

 

Men det kan godt være at hundene selv ved, at de ikke er gode, når de har smagt på dem:confused: Men efter linket om at liguster hække bær er giftige er det ikke længere en chance jeg ønsker at tage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke spiser hindbær. DET er et hit. Når de første hindbær er modne, så er hun helt salig og snuser rundt og logrer vildt og plukker.

Hun kan også gå og græsse skovjordbær. Det er nok ikke uden grund, at hun er en "Hjerte/lunge-hund".

 

Nedfaldsfrugt er noget skidt, men jeg vil ikke tage fornøjelsen fra hende nu. Men en ny hvalp ville ikke få lov til at samle frugt op fra jorden...

Hun spiser mange mirabeller. Fra jorden. Nu, hvor hendes kost er meget begrænset på grund af allergi, så har vi været ude og plukke nogle poser mirabeller, som jeg har taget med hjem og pillet stenene ud af og frosset ned. Så har vi lidt variation til hendes måske for ensformige mad. Jeg tror på, at det er godt for immunforsvaret at der er lidt frugt i kosten også. Når vi ikke har flere mirabeller, så får hun en håndfuld blåbær i maden en gang imellem.

 

Og æbler plukker hun, hvis de hænger langt nok nede. Især i haven, vi har et meget lille æbletræ med meget få æbler på hver år.:vedikke:.. Ellers samler hun bare nedfaldsæbler i skoven. Hun kan nemt have 2-3 stykker i munden på en lang tur. Når hun så synes, det er tid, så lægger hun sig og gnaver dem i sig.

 

Sjovt nok ser det ikke ud til at hun reagerer på frugt. Heldigvis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, undrede virkelig også mig med Danmarks mest populære hæk - der står den er vildt giftig for børn også. Og at bærrene er søde, så var de nok ikke modne da Anders prøvesmagte. Håber da hundene bare husker de var sure, for de er overalt her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke spiser hindbær. DET er et hit. Når de første hindbær er modne, så er hun helt salig og snuser rundt og logrer vildt og plukker.

Hun kan også gå og græsse skovjordbær. Det er nok ikke uden grund, at hun er en "Hjerte/lunge-hund".

 

Nedfaldsfrugt er noget skidt, men jeg vil ikke tage fornøjelsen fra hende nu. Men en ny hvalp ville ikke få lov til at samle frugt op fra jorden...

Hun spiser mange mirabeller. Fra jorden. Nu, hvor hendes kost er meget begrænset på grund af allergi, så har vi været ude og plukke nogle poser mirabeller, som jeg har taget med hjem og pillet stenene ud af og frosset ned. Så har vi lidt variation til hendes måske for ensformige mad. Jeg tror på, at det er godt for immunforsvaret at der er lidt frugt i kosten også. Når vi ikke har flere mirabeller, så får hun en håndfuld blåbær i maden en gang imellem.

 

Og æbler plukker hun, hvis de hænger langt nok nede. Især i haven, vi har et meget lille æbletræ med meget få æbler på hver år.:vedikke:.. Ellers samler hun bare nedfaldsæbler i skoven. Hun kan nemt have 2-3 stykker i munden på en lang tur. Når hun så synes, det er tid, så lægger hun sig og gnaver dem i sig.

 

Sjovt nok ser det ikke ud til at hun reagerer på frugt. Heldigvis.

 

Det er da godt at Silke ikke reagere på frugt, når hun er så glad for det og lyder til at hygge sig med at samle og spise det :-) Men det er nogle meget sunde hunde vi har os hehe

 

Frugt og nogle grøntsager for Cookie også. OT Cookie synes også lige at jordbærbedet skulle gødes den anden dag, hvor vi var ude og lege i have, hun satte sig midt i bedet og tissede - lækkert ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, undrede virkelig også mig med Danmarks mest populære hæk - der står den er vildt giftig for børn også. Og at bærrene er søde, så var de nok ikke modne da Anders prøvesmagte. Håber da hundene bare husker de var sure, for de er overalt her.

 

Det kan være at forældrene ikke ved at de er giftige eller har fortalt deres børn at de er giftige.. De ligger også overalt her, men nu ved vi heldigvis at de er giftige og kan derfor være mere opmærksomme på om hundene er interesseret i dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde elsker at spise bær...æbler kan spises fra de er grønne, hårde klumper til de er sorte rådne og frosne klumper der bliver gravet op af sneen og indbragt fra haven som bytte... som man skal passe på ikke at miste.

hindbær, jordbær og stikkelsbær plukker de og spiser direkte fra planten

Fossi der gnasker stikkelsbær:

http://www.youtube.com/user/Heldagers#p/f/4/jl_L2jC4D84

Link til indlæg
Del på andre sites

Rex spiser kun brombær - når det er selvpluk:genert: dovne hund, for ellers gider han godt spise frugt han får af os. Angående giftige bær, så prøvede jeg da oliver(sønnen min) var lille, spiste han et bær fra en busk ude i haven, nervøse hønemor som jeg var skyndte jeg mig at ringe til min gartnermor og spørge om det var et giftigt bær. Men da det var lidt svært lige at forklare hvordan busken så ud helt præcis, kunne hun jo ikke med sikkerhed sige om det var et giftigt bær, men hun sagde dog at giftige bær tit er beske, hvilket afholder de fleste dyr og børn fra at spise dem:vedikke: men det harmonerer jo ikke lige med at ligusterbær skal være søde, har aldrig smagt på dem, for har altid vidst de var giftige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror bær er en ganske naturlig spise for de kære hundedyr. Cookie vil gerne have blåbær, søde jordbær og brombær. Men hun plukker ikke selv. Jo, en gang har hun plukket skovjordbær, jeg var meget overrasket for jeg stod selv og plukkede af dem, og opdagede at hun lige havde hapset de 3 allerstørste og rødeste. De andre små småsure bær måtte jeg godt beholde!

Gulerødder vil hun gerne flænse i tusind stykker, men hun spiser dem ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...