Hop til indhold

"uheld" tisser hele tiden


Gæst finsen
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har en hvalp på 8 uger, ved godt den skal gøres renlig men den tisser indenfor hele tiden. det er nok en 5-6 gange på 30-60 min. Det er virkelig konstant og vi bære ham ude med det samme han har leget spist sovet osv. Det er som om han tror det er helt okay og normalt... Hvad skal vi dog gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi træner ham ved at lukke ham ud når han har spist, sovet, leget drukket osv. Vi skælder ALDRIG ud ved uheld med mindre vi tager ham i det. Så siger vi NEJ og løfter ham udenfor. Selv om natten løfter vi ham uden for 1-2 gange

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder MEGET som blærebetændelse. Få det tjekket af en dyrlæge.

Derudover så husk han kun er 8 uger, han er kun lige kommet fra sin mor og søskende og aner ikke hvad NEJ betyder og forstår slet ikke det med at man ikke må tisse inde. Min hvalp er 15 uger og det er først inden for den seneste uge at han er begyndt at kunne forstå sammenhængen i at man tisse udenfor og ikke indenfor, men han har jo stadig uheld, man kan ikke forvente en hvalp er renlig før den er omkring 5-7 måneder, nogle yngre og nogle ældre.

Link til indlæg
Del på andre sites

og så er det i øvrigt helt normalt at man skal ud med sin hvalp 1-2 gange om natten. Det må man forvente. Stort set ingen hvalpe på 8 uger kan holde sig en hel nat, oftes kun 2-3 timer. Igen min hvalp på 15 uger, skal også ud en gang om natten stadig.

 

og du skriver det er som om hvalpen tror det er helt okay og normalt at den tisser indenfor. Nej, den aner ikke hvad der er normalt eller unormalt, den ved blot at nu kan den ikke holde sig længere og nu skal den tisse og det er lige NU og så er det ligemeget om det er ude eller inde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan det være rigtig den skal så mange gange på så kort tid? Men tager til dyrlæge med ham i morgen.

 

det er lige præcis det, der får så mange til at sige blærebetændelse ;-) det er nemlig et af symptomerne, og det er vist ikke så atypisk hos hvalpe. så hvis det er blærebetændelse, vil du sikkert se en hvalp med lidt mere blærekontrol, så snart han kommer i behandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hvalp tisser unaturligt meget og bør checkes.Du skal ikke lukke den ud, du skal gå med ud.Og der skal ikke siges nej , tænk hvis den tror , den så ikke må tisse, når du ser det. Man kan ikke skænde på at en hvalp tisser, for den har ingen blærekontrol.

Vi skælder hellerikke ud på folk, der hikker, hoster eller nyser.Eller en baby der tisser i bleen efter 2 minutter.

Du skal bare være tålmodig , hvis du viser negativ adfærd, vil du få en hvalp, der går og gemmer sig , når den skal,

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hvalp tisser unaturligt meget og bør checkes.Du skal ikke lukke den ud, du skal gå med ud.Og der skal ikke siges nej , tænk hvis den tror , den så ikke må tisse, når du ser det. Man kan ikke skænde på at en hvalp tisser, for den har ingen blærekontrol.

Vi skælder hellerikke ud på folk, der hikker, hoster eller nyser.Eller en baby der tisser i bleen efter 2 minutter.

Du skal bare være tålmodig , hvis du viser negativ adfærd, vil du få en hvalp, der går og gemmer sig , når den skal,

 

:5up:

 

og du må/skal rose når den tisser/laver ude ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilslutter mig de andre - blærebetændelse. Min hanhvalp på 14 uger tissede stortset uafbrudt - både inde og ude - bortser fra når han sov. Han havde blærebetændelse og afslutter penicillinkur i dag. Og sikke en forskel. Nu er han stort set renlig når vi er hjemme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...