Hop til indhold

hvalpehygge


Amocca
 Share

Recommended Posts

klokken er halv seks og Karla og jef stod op for en halv time siden.... dagen begynder noget tidligere end jeg er vant til med hende her i huset,,,:mrgreen:

 

men hun er nu blevet rigtigt dygtig til at sove.... igår gik hun i seng omkring kl 21. Klokken 22-30 kunne jeg ikke mere, så tog hende med ned for at tisse af.... Sågik vi i seng og så har vp sådan set sovet igeeem lige til kl 5...

 

Karla har spist sin morgenmad og lige nu ligger vi i sofaen med henholdsvis kaffe og tyggepind.... Så slapper vi lige en lille times tid før vi tripper en lille tur ud i verden...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu har vi været oppe i parken, og bettefisens ophav fornægter sig ikke.... Barnet tog stand over en due :lol:

 

Vi var på legepladsen og fik gravet et ordentlig hul i sandkassen (man er vel part gårdhund ;-) ) og så trippede vi lige så stille hjemad. Vi fik lige skældt ud på manden der skulle tømme genbrugscontainerne, han var en farlig een.... men efter at vi havde set på - i behørig afstand - at han flyttede containerne frem og tilbage var han ikke værre end at vi kunne gå forbi med højt løftet hale og snuden i jorden...

 

Regnvejr er hun ikke en fan af - men vådt græs er deeeejligt at ligge i :roll: og igår vaflede hun ind i bruseren for at se hvad jeg lavede derinde.... hun blev pladdervåd men det gjorde hende tydeligvis intet....

 

Nu sover hun lidt - mæt af oplevelser for nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

idag har vi hygget en del i haven i det gode vejr - og jeg har haft foldet vores tunnel ud, for at se hvad hun sagde til den.... Den ragede hende da langsomt :mrgreen: Selv da den blev slået ud og sat på græsset var hun ikke usikker eller nervøs for den....

 

Hun ville dog gerne løbe frem og tilbage igennem den og den var også smart som hyggested med en tyggepind :lol:

 

Min lille modige pige :lun:

 

Så har vi støvsuget, hvilket ikke var noget problem, før vi nåede ind i stuen hvor hendes seng står og det meste af hendes legetøj ligger spredt .... SÅ skulle den eddermame have skældud.... Så vi brugte lidt tid på at støvsugeren gav hende godbidder, så nu er den vist ok igen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Idag har vi sovet næsten til halv syv - selvom det holdt hårdt ... hun var egentlig klar til at stå op kl 5 :shock: men efter vi først kom i seng kl halv 2 så synes jeg egentlig at halvanden time mere var altafgørende for at jeg kunne hænge sammen.... og det fik jeg hende da heldigvis med på....

 

Igår nat omkring kl 1 var der nogen der synes det var alletiders tidspunkt at fyre fyrværkeri af på :shock: hvor filan de har fået fat i det skal jeg ikke kunne sige, men babyhunden tog det i stiv arm, det kunne knap vække hende fra hendes lur på sofaen....

 

Da jeg skulle fodre hende valgte jeg at tabe hendes foderskål som gik i en million milliard stykker - ikke særligt fedt! Og ikke særligt optimalt med skår og hjemmelavet hundemad over hele køkkengulvet og en hundehvalp der gerne liiiiige vil se hvad det er for noget.... Men fik det da fejet væk uden hun trådte i nogle af skårene (selvom det holdt hårdt - må vist til at træne bliv!)

 

Igår var vi til bryllup, så skatten måtte endnu engang passes hos Sif og svigerne og det gik bare helt fantastisk endnu engang. Hvor er det bare dejligt at hun kommer så godt ud af det med Sif.... Så har vi altid mulighed for at hjælpe hinanden hver især ved at tage over.

Min svigerfar brugte ca en halv time da vi hentede hende, på at rose mig over hvor godt jeg havde lært hende at gå i snor :mrgreen: det labbede jeg i mig, selvom det var totalt snyd, for hun har ikke lært at gå pænt i snor, hun gør det bare helt af sig selv.... Hvis snoren strammes ud, så kommer hun liiige hen for at se hvad der foregår og får selvfølgelig ros og en godbid... så ok, jo lidt træning finder vel sted.... Men generelt er det bare hende selv der gør det....

 

Nu har vi vist snart slappet af længe nok efter morgenmaden, så om lidt vil vi finde travesko, sele og snor og gå en tur op i parken :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og sikke en dejlig tur i parken.... først legede vi lidt tagfat på legepladsen indtil der var en rottweiler der gik amok på en cairn terrier udenfor hegnet -fy fåååen den bette blev bange for det dybe gøen der.....

 

Hun ville bare hjem og det skulle være nu! bestemte mig dog til at det nok var bedst at blive lidt alligevel, så hun ikke skulle slutte med en dårlig oplevelse... og godt vi blev, for vi mødte den sødeste lille cavaliertæve som gerne ville lege... suuper hygge :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt lide dine fortællinger :mrgreen:

 

Leger de så bare med snor på ? Sys du skrev at hunde skulle være i snor i parken :-)

 

de legede med snor på idag ja, for det var nede i bunden af parken som ligger lige ned til en befærdet vej.... oppe i toppen af parken er der et stort græsstykke hvor der ofte er hundeleg uden snor - især morgen og aften hvor parken jo nærmest kun er befolket af hunde og ejere (også selvom det egentlig ikke er tilladt)

Link til indlæg
Del på andre sites

de legede med snor på idag ja, for det var nede i bunden af parken som ligger lige ned til en befærdet vej.... oppe i toppen af parken er der et stort græsstykke hvor der ofte er hundeleg uden snor - især morgen og aften hvor parken jo nærmest kun er befolket af hunde og ejere (også selvom det egentlig ikke er tilladt)

 

Oki det lyder som en hyggelig park :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi alle tre gået en rigtig dejlig aftentur og helt oppe i bunden af parken hvor der var helt øde og mennesketomt trænede vi indkald og hun er bare SÅ dygtig :lun:

 

Selvfølgelig var der ikke de voldsomme afledninger, men hun var dog uden for sin lille trygge have og hus og hun reagerede med det samme.... Selv da hun var i gang med at grave et hul og manden sagde hendes navn kom hun fisende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige været ude at gå aftentur alle tre på langelinie, hvor Karla har gravet i strandsand, snuset i tang og set på måger og ænder ude på fjorden...

 

Og så har vi trænet indkald på laaaaang afstand og indkald hvor hun ikke kunne se Lasse .... og hun er jo uden tvivl den klogeste og dygtigste hvalp der nogensinde har betrådt denne jord :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...