Hop til indhold

hvalpehygge


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

i tirsdags du hun "fyldte" 11 uger vejede hun 3.7 kg ... jeg målte hende desværre ikke over skuldrene da vi fik hende (klovn) og har derfor heller ikke målt hende efterfølgende... det må jeg egentlig have gjort... :roll:

 

da hun ankom vejede hun 2.4 kg...

 

Hun ligner mere og mere en sort gårdhund og hun bliver smukkere dag for dag - men når jeg ser billeder der er bare 2 uger gamle kan jeg da blive helt forskrækket.... Hun ligner slet ikke ligeså meget en baby mere som hun gjorde.... :megaked:

 

eller også er det bare mig der har vænnet mig til at se hende som Karla istedet for en babyhvalp? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lun:

 

Kan den lille pige godt lade være med at tygge i sin seng?

 

Helt vildt lille bitte hun har været.

Hvad vejer hun i dag og måler over skuldrene?

 

Hun tygger nogengange lidt i Fatboy label-dimsen der sidder på siden af den, men ellers så har hun ikke tygget i sin seng.... i det hele taget er hun egentlig fantastisk god til kun at tygge i sine egne ting (og desværre nogen gange også os!) men ikke i møbler og des lige....

 

Jeg målte hende i morges da hun lå og sov - så ved ikke om det er helt korrekt målt... men hvis det er, så er hun allerede 29 cm fra pote til skulder :shock: stoooooor pige.... så ikke engang 3 mdr gammel og næsten lige så høj som hendes mor var som fuldvoksen.... :eek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Svar mig lige på HVORFOR fanden har vi ikke tænkt på at gøre det når han sover, vi gør det jo kun for at få en ide om hor meget han vokser.

 

 

Lige nu går han forbi reolen, og så er der en der skynder sig hen og sætter en finger mens den anden går ud og henter målbåndet :mrgreen:

:lol: ja så synes jeg jo det var lidt nemmere at måle hende mens hun lå fladt på siden med alle 4 ben strakt ud :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en dejlig morgentur vi havde.... søndag morgen kl 8 er åbenbart bare tidspunktet over alle tidspunkter til at møde hunde der må hilse i parken :mrgreen:

 

Først mødte vi golden retrieveren Balou, som vi har mødt een gang før, men der var han ikke synderligt interesseret i Karla (sikkert fordi der dengang også var en voksen tæve i nærheden ;-) ) men idag fik de leget lidt sammen.... Så gik vi videre og mødte Mille, som er en blanding af pekingneser og fransk bulldog - ikke videre køn men skøøøøøn at hoppe på synes Karla og med vidunderligt "kæbeflæsk" man kunne få fat i :mrgreen:

 

Og sandelig om vi ikke er så heldige at møde en papillonblanding også - selvom han ikke synes hun var spor interessant og på vej hjem stødte vi så endnu engang ind i Balou, som hun blev så glad for at gense at Balous ejer blev helt rørt :lun:

 

Nu er bettefisen træt og sover tungt i sofaen

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vil jeg også være med;

 

 

Jeg har lige været på gåtur med den "lille".

 

Først gik vi om på det LILLE grønne område, hvor jeg slap ham. Han var meget opmærksom på mig og kom bare jeg tænkte på at kalde på ham.

Det er en lækker oplevelse, specielt også fordi at jeg jo ikke er kendt for at have tiltro til ham, hvilket denne situation hjælper på.

 

Efter 5 stykker indkald, fik han snor på og vi gik videre. Lidt sit og pote og navne øvelse på vejen, samt "til siden" som han forøvreigt mestre til fulde 5, i en meget kort periode (til siden er for at få ham ind på græsset istedet for at gå på stien).

 

Og de få gange han trak....stoppede det så snart jeg stoppede op, dog ikke da tømmeren gik forbi, det krævede så også selvkontrol at blive hvor jeg var, og vente på at aslan stoppede med at trække :mrgreen:

 

 

Nu er bette mand gået helt kold på sin plads, dog er han ikke begyndt at snorke, men han hviler da øjnene :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Nu er det jo en hel måned side jeg sidst har skrevet i hvalpe-hygge tråden, og det kan vi da ikke have.... For selv om min lille hund er ved at blive stor og en rigtig lille dame, så er hun jo altså stadig en lille hvalp...

 

Idag har vi mødt en dame i en elektrisk kørestol - det var spændende... Karla var ret forvirret først, men det gik ret hurtigt op for hende, at det var et menneske af en art...

 

Og heldigvis ville damen rigtigt gerne snakke og så var det pludselig helt legalt at hoppe op, for ellers kunne man jo ikke nå....

 

Om et par timer tager vi til dyrlægen for at blive vaccineret og tjekket igennem... Jeg synes hun viser irritation ved hendes hørje øre, så det skal vi lige have kigget på...

 

Men lige nu sover hun i solen på sofaen her ved siden af mig, lykkeligt uvidende om dagens planer....

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Om et par timer tager vi til dyrlægen for at blive vaccineret og tjekket igennem... Jeg synes hun viser irritation ved hendes hørje øre, så det skal vi lige have kigget på...

 

Men lige nu sover hun i solen på sofaen her ved siden af mig, lykkeligt uvidende om dagens planer....

 

Vaccineres?

Hvorfor?

 

 

 

 

Uvidenhed kan være en god ting :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vaccineres?

Hvorfor?

 

 

 

 

Uvidenhed kan være en god ting :blink:

 

Fordi dyrlægen og jeg ikke var helt overbeviste om den vaccine hun havde fået før vi fik hende hjem... Jeg kunne ikke forstå at den var blevet givet så tidligt (4-5 uger) istedet for normalen 7-8 ugers vaccine og det kunne dyrlægen heller ikke...

 

Så vi bestemte os for at lave 12 og 16 ugers vaccination istedet... samtidig er der utroligt meget kennelhoste i vores område i øjeblikket, så de anbefaler man vaccinerer imod det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

ej hvor har jeg hygget mig med morgen kaffen i dag faldt over denne tråd hvorfor har jeg da ikke set den før??????

 

det har været skægt at læse om jeres hvalpe og så kommet i tanke om hvordan tyson var for snart 3 år siden

 

med bla at opdage nye "farlige" ting sådan er han sådanset stadig han er nemlig ikke nogen modig hund men lad være med at fortælle ham det for så bliver han så flov.

 

men en ting kan jeg glæde mig over han sover længe han er ikke nogen A hund tror nermere at han er D hund, når jeg står op kl 05.50 så løfter han bare hovedet og ser søvnigt på mig og ligger sig igen og når peter og jeg lige mødes i døren (jeg tager afsted han kommer hjem fra arb) så skal han næsten tvinges til at komme ud og tisse underlig hund

han er da også gået med peter i seng nu igen

men okay så har jeg da fred til at få gjort rent svigermekaniken kommer i aften for at passe drengen i weekenden så bliver han forkælet igen igen

 

jeg glæder mig til at læse meget mere om karla pigen og de ander hvalpe

 

 

og husk de bliver store og voksne aaaalt for hurtig

her er et par billeder far kampen om sofaen

[ATTACH]2891[/ATTACH]

 

[ATTACH]2892[/ATTACH]

 

[ATTACH]2893[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

det er slet ikke til at forstå og forresten tillykke med titlen månedens hund :-P

 

Tak - og tænk billedet er 3 uger gammelt - hun vokser så hurtigt... Igår, gik hun fra sin hvalpesele (str. xs) over i en sele vi har arvet fra en gårdhunde-ven (str. small) og hun er jo kun 4 mdr... så gad vidst om vi når helt op i en medium sele før hun er færdig udvokset?

 

Jeg synes den str. small sele så så voldsomt stor ud da vi fik den af Frede, men nu passer den hende jo :shock:

 

Hun vejer nu 5.6 kg og er 33 cm høj over skulderen - kæmpebarn :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahahahha hvor har karla søe ører :hjerte:

 

er de altid sådan?

Hvis, så skal du passe godt på hende :mrgreen:

 

Ja, altså nogen gange er de skubbet tilbage, nogen gange helt fremme og nogen gange vender de forkert, men generelt ja så ser de sådan ud :mrgreen: de er liiiidt store til hendes hoved :lun: men enten så vokser hun vel til dem eller også så er det jo bare ret charmerende :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Vi mødte en lille bitte 8 ugers beaglehvalp i parken i dag :lun: nuuuuuuuiiii hvor var den sød...

 

men den havde et ordentligt hak i tuden :( den havde mødt en chihuahua blanding, som ikke synes om den ... stakkels baby...

 

Ejeren sagde så, at det var "rent selvforsvar" at chihuahua'en bed :shock: fordi hvalpen var for voldsom... meeeen.... burde en voksen hund ikke have kunnet se sig bedre ud af en situation som denne?

 

Den lille hvalp var på ingen måder voldsom i sin adfærd - eller også er min Karla meget voldsom :roll: - ihevrtfald ikke mens vi var der....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds
Vi mødte en lille bitte 8 ugers beaglehvalp i parken i dag :lun: nuuuuuuuiiii hvor var den sød...

 

men den havde et ordentligt hak i tuden :( den havde mødt en chihuahua blanding, som ikke synes om den ... stakkels baby...

 

Ejeren sagde så, at det var "rent selvforsvar" at chihuahua'en bed :shock: fordi hvalpen var for voldsom... meeeen.... burde en voksen hund ikke have kunnet se sig bedre ud af en situation som denne?

 

Den lille hvalp var på ingen måder voldsom i sin adfærd - eller også er min Karla meget voldsom :roll: - ihevrtfald ikke mens vi var der....

 

det ligger måske slet ikke til den voksne chihuahua at omgås andre hunde så det var måske ejeren der durde have et hak i tuden:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...