Hop til indhold

Hjælp hund med for lavt stoftskifte.......


martin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

er der ikke så meget nyt endu .

han er stadi indlagt med 41 i feber, de vil tage flere blodprøver.

han har for lave blodlapper og moske er det en blodsygdom moske kan få piller for og forstøret mave moske han bliver mere og mere svag/sløv og ligger med drop.

men jeg spurte om han ikke bare skulle have fred men det syntes de ikke de vil også ryngenfolkefere ham.

er bare så ked af det !!!

men lille dreng han er kun 2,5 år

 

han fungere godt på fenemal men er da mere slov ind før han fik fenemal men han er glad og leger.

bare jeg kunne få ham hjem !!!

det ser sort ud for ham!!! men de giver ikke op og nyre/lever /skjulbulkirklen er der heller ikke noget i og alt er som det skal være og de er ved at få grå hår af det for de kan sempelhenh ikke finde ud af hvad han fejler

 

Der er to ting, som jeg synes du skal sørge for, at din hund bliver tjekket for. Den ene er pancreatitis. Det er betændelse i bugspytkirtlen og det giver mange af de samme symptomer, som du beskriver. Det er langt mere udbredt end de fleste regner med og på klinikken, hvor jeg er, har vi testet tre positive ud af 8 test i løbet af de seneste uger. Det er en simpel snap-test, der tager få minutter at lave.

 

Det andet er anaplasmose. Det er en flåtoverført sygdom, som pt. er mere udbredt end eks. borrelia. Sygdommen/infektionen kan blandt andet give nedstemthed, smerter i led, øget tørst, generel utilpashed m.m. Man tester for anaplasmose via en simpel snaptest, ligesom pancreatitis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh Martin hvor er jeg ked af at i skal så meget igennem - men hvor er Silver sej! God hund ikke at give op, håber i kommer over det nu. Jeg tænker også meget på Stellas indlæg, det var nemlig også betændelse, men om de nogensinde fandt den helt præcise grund, kan jeg faktisk ikke huske.

 

:x: for at i har fundet kuren og Silver snart er helt frisk igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja alt har de tjækket og kan stadi ikke finde ud af hvad det skyldes det er kun en formådning at det kan være en skovflåt der er skyld i det

 

Har de ikke teste for de flåtbårne sygdomme endnu? Det er lige før, at jeg håber det er anaplasmose eller borrelia - så ved I da i det mindste hvad det er, og kan behandle. Det må være skrækkeligt ikke at vide, hvad ens hund fejler!

Link til indlæg
Del på andre sites

de mener at det kunne være flåtbårne sygdom men for at være helt sikkert har de sent en blod prøve på 3 forskælige flåte sygedomme og de kan ikke tage den selv så derfor er den sent til et lapetoriet for at være helt sikker det er 1.5 år siden han blev bidt af 1 hvor han hade betændlse der hvor den sad og da han var på landbrugshøjskolen med hans epelisi tjækket de ham for det og fandt ikke noget.

man jeg tænker på om en flåt kan give epelisi andfald ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi krydser fingre for jer i morgen. Det er dejligt at han har det lidt bedre. Hvis de stadig ikke ved det, ville jeg altså få tjekket det med medicinen. Jeg mener at de heller ikke kunne finde ud af hvorfor Teitur (Stellas hund) havde betændelse, men de skiftede medicin. Han har det meget bedre nu, jeg ved selvfølgelig ikke om det "kun" var det, men det er da et forsøg værd.

Rigtig god bedring til ham og masser af :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej så har vi været til dyrlægen.

der var ikike noget svar endu, og hun fortæller at hun er bange for at plodprøverne ikke viser noget !!!

moske kan det være menegitis regnet hun med at det var men så skal han i nakose og fået taget en rygmavsprøve men venter på svar fra blodprøverne før vi tager det neste skridt

Link til indlæg
Del på andre sites

hej igen.

ud af de 3 svar på blodprøven, har vi kun fået svar på 2 af dem og de var negative.

så mangler stadi svar på 1 prøve, vi skulle have svar i mandags men har stadi ikke fået svar øv øv øv.

ellers går det lidt beder han er begyndt at gå i 20 min i roligt tempo og stopper op nogle gange på gåturen, som om han skal holde pavse, eller har ondt.

kan ikke rigtige finde ud af om han har ondt, det er jo en malamut.

de er jo kendt for at være stærke og ikke vise smærte

han ligge og sover meget, men er begyndt at tikke som han plejer.

han vil ikke lege med de andre 2 han virker trist.

 

men jeg håber at han får det beder !!!

for vil ikke miste ham !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...