Hop til indhold

Hjælp hund med for lavt stoftskifte.......


martin
 Share

Recommended Posts

Hej jeg søger lidt råd omkring, foder til en hund med for lavt stoftskifte.

min han hund har fået konstateret for lavt stofteskifte den ligger på 0.6 hvor den nomalt skal ligge på 1.5

og hvad er fremtiden for min han hund.

han får fenemal Pga. epelisi......

 

han er blevet indlagt i dag her til morgen.

hans symtomer er kaster op Galle/lidt blod, er træt/sløv, vil ikke noget, vil ikke spise, meget mørkt blod, vil ikke lege, er fraværne, trist.

 

hvad er jers afaringer med sådan noget ???

 

Håber i kan hjælpe mig.

 

hilsen martin

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har ingen erfaring med det, men syntes det er godt du har fået ham indlagt så de kan undersøge hvad det er der er galt med ham. Der er vist ingen tvivl om at han er skidt tilpas, så krydser vi fingre for at de hurtigt finder ud af hvad der er galt så der kan blive gjort noget ved det. Jeg tænker på dig og håber du vil opdatere her, når du har hørt noget nyt. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke dog en uheldig hund... :shock:

 

Hvor gammel er han?

 

--Epilepsien har han haft længe, ikke? Og han har fået fenemal i et stykke tid, ikke?

Har han kunnet tåle fenemalen indtil nu? Nogle hunde tåler den ikke så godt. HF-medlem Stella's hund Teitur havde nogle grimme oplevelser med fenemal.

 

Horror-tråden er her:

http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/26223-nej-nu-kan-jeg-snart-ikke-mere.html

 

 

---Men det lave stofskifte skulle sagtens kunne behandles. Han har problemer med selv at danne skjoldbruskkirtel-hormon.

Så skal han bare have hormonet som piller.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han skal, som mennesker, have en pille. Eltroxin hedder de.

 

Jeg tager selv piller mod for lavt stofskifte og det går ganske fint med pille hver dag. Regner da med at leve til jeg bliver tussegammel:-D

 

:-DJa, hvis man endelig SKAL fejle et eller andet, så er den sygdom ikke det værste..

 

Det er samme hormon, hunde og mennesker skal have, nemlig levothyroxin, men til hunde hedder pillerne noget andet, f.eks. Forthyron vet. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle hund fik konstateret for lavt stofskifte da han var 7 år og han blev næsten 14 :lun: Han fik Eltroxin og fungerede fint på det :5up:

Jeg mener at Olivers har tilsat noget som skulle styrke skjoldbruskkirtlen til deres foder, men jeg er faktisk ikke helt sikker :hmm:I hvert fald fik Olivers foder rettet op på min hunds pels (som blev grim i den periode hvor det gik galt med skjoldbruskkirtlen), så det fik han resten af livet :5up:

 

Det er ikke nogen katastrofe at have en hund med for lavt stofskifte, så det skal du ikke lade dig slå ud af :ae: God bedring med ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:-DJa, hvis man endelig SKAL fejle et eller andet, så er den sygdom ikke det værste..

 

Det er samme hormon, hunde og mennesker skal have, nemlig levothyroxin, men til hunde hedder pillerne noget andet, f.eks. Forthyron vet. :vuf:

 

Mmm en veninde's hund fik nu altså Eltroxin:genert: Men den skulle have hysterisk mængde i forhold til, hvad et menneske skal.

 

Men nej, det er bestemt ikke den værste sygdom:-D Jeg havde lidt håbet, det var derfor jeg havr ondt i alle mine led, men desværre..

Link til indlæg
Del på andre sites

:-DJa, hvis man endelig SKAL fejle et eller andet, så er den sygdom ikke det værste..

 

Det er samme hormon, hunde og mennesker skal have, nemlig levothyroxin, men til hunde hedder pillerne noget andet, f.eks. Forthyron vet. :vuf:

Akita fik eltroxin.

Mmm en veninde's hund fik nu altså Eltroxin:genert: Men den skulle have hysterisk mængde i forhold til, hvad et menneske skal.

 

Men nej, det er bestemt ikke den værste sygdom:-D Jeg havde lidt håbet, det var derfor jeg havr ondt i alle mine led, men desværre..

Grunden er at stoffet i hunde er hurtigt ude af systemet, hvor det hos mennesker bliver i systemet i lang tid.
Link til indlæg
Del på andre sites

er der ikke så meget nyt endu .

han er stadi indlagt med 41 i feber, de vil tage flere blodprøver.

han har for lave blodlapper og moske er det en blodsygdom moske kan få piller for og forstøret mave moske han bliver mere og mere svag/sløv og ligger med drop.

men jeg spurte om han ikke bare skulle have fred men det syntes de ikke de vil også ryngenfolkefere ham.

er bare så ked af det !!!

men lille dreng han er kun 2,5 år

 

han fungere godt på fenemal men er da mere slov ind før han fik fenemal men han er glad og leger.

bare jeg kunne få ham hjem !!!

det ser sort ud for ham!!! men de giver ikke op og nyre/lever /skjulbulkirklen er der heller ikke noget i og alt er som det skal være og de er ved at få grå hår af det for de kan sempelhenh ikke finde ud af hvad han fejler

Link til indlæg
Del på andre sites

er der ikke så meget nyt endu .

han er stadi indlagt med 41 i feber, de vil tage flere blodprøver.

han har for lave blodlapper og moske er det en blodsygdom moske kan få piller for og forstøret mave moske han bliver mere og mere svag/sløv og ligger med drop.

men jeg spurte om han ikke bare skulle have fred men det syntes de ikke de vil også ryngenfolkefere ham.

er bare så ked af det !!!

men lille dreng han er kun 2,5 år

 

han fungere godt på fenemal men er da mere slov ind før han fik fenemal men han er glad og leger.

bare jeg kunne få ham hjem !!!

det ser sort ud for ham!!! men de giver ikke op og nyre/lever /skjulbulkirklen er der heller ikke noget i og alt er som det skal være og de er ved at få grå hår af det for de kan sempelhenh ikke finde ud af hvad han fejler

 

:ae:

Det er synd for dig......

 

Droppet er jo godt. Du skriver at hans blod er tykt. Det er nok derfor han får drop. Så kan de hælde saltvand ind i en åre og fortynde blodet. Det kan godt gøre ham kvikkere.

 

Har dyrlægen snakket om addisons sygdom? Det er ikke i skjoldbruskkirtlen at det problem er, men i binyrerne..

-Og behandlingen er piller med binyrebarkhormon, som din hund måske ikke selv kan danne nok af.

 

Du skal ikke opgive ham helt endnu. Når han kun er 2.5 år, så fortjener han da en chance mere. Selv om han måske skal tage (flere) piller resten af sit liv, så kan han få et godt liv alligevel.

 

--Jeg kan se, at han har haft epilepsi i et års tid... Er epilepsien blevet værre i det år? Eller kan I fint styre det med fenemal?

Link til indlæg
Del på andre sites

ja de har talt om addisons sygdom men er ikke sikker.

har lige talt med dem de fortæller at han er en fejter de har ikke oplevet en hun som silver. han burte være dø med den tilstand han har.

de beholder indtil vider nok ugen ud.

de fortæller at han har betænlse i hele kroppen og at de ikke kan finde ud af hvad det skyldes og hvor det kommer fra, han har spist 5 gram foder i dag. jeg de ville tage flere blodprøver og jeg fortaltre at han var blevet bidt af en skovflåt for 1 år siden og de har det med i ders overvejlser de vil også sende en blod prøve ind på lapetoret for den kan de ikke selv se på .

 

han epelisi ehar han ike haft andfald de siste 4 mdr og jo det tog til lige inde han kom på piller

Link til indlæg
Del på andre sites

Addison er vist ikke så ligetil at få bevis for, så det er nok det, det slås med nu, de kloge dyrlægehoveder...

--Men når de bare har haft det i hovedet, så finder de nok også ud af, OM det er det.. :vedikke:

 

Det er snart ligemeget hvad det er. Bare de finder ud af det snart. Og giver ham den rigtige medicin..

 

---Har Silver fået nogen ny medicin indenfor den sidste uge? Altså inden han blev indlagt..

 

---Eller har han spist noget, han ikke plejer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - Teitur havde også betændelse i hele kroppen så vidt jeg husker.

 

Martin - har du læst det link jeg har lagt ind med bivirkninger fra Fenemal??? Jeg ville printe det og tage med til dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det har jeg...

vi har fået silver hjem i dag.

han er feberfri men stade betændlse i kroppen og maven er blevet beder det var noget med slimhinderne, han har spist lidt mere i dag og har spist selv og vi er lige kommet hjem.

nu ligge han og sover.

han har mild blodmangel (anæmi) og og for lave blosplader (trombocytopeni)

hans infektionstal var i går 173 og er faldet til i dag på 157 det er stadig meget højt men det går i den rigtige ratning

de undersøger nu for flåtoverførte sygdomme og de har sent blodprøver til exsterbt laboratorie og venter svar på fredag de har sent 3 forskælige af sted han skal have noget der heder Ronoxan i 21 dage og prednisolon som er (binyrebarkhormon) også i 16 dage.

vi skal der ind på fredag igen og måle hans CRP værdien somt hans profil

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...