Hop til indhold

Kombi af råt og tørt?


Bagge
 Share

Recommended Posts

Vi har aldrig brugt kallun i en uge - vi har bare kigget i fryseren og givet derefter, dog kan det altid anbefales, at starte ud med de ting der er mere letfordøjelige, hvis man har en hund med tendens til dårlig mave.

 

Lige præcist :5up: Det har også altid været vores indgangsvinkel

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen
Barfcenteret ville ikke sælge mig kød før jeg har haft hende på kallun til i morgen. Kunne ikke engang få lov at købe det med hjem så jeg ikke behøvede køre derned igen (ca 35min hver vej) Så skal derned i morgen efter kød. Hun var faktisk lidt besværlig, ved heller ikke om hun vil være med til kun at sælge mig hestekød, men håber! Så får hun det fra i morgen nemlig.

 

Øhh... tror hun, at det er et apotek eller et lægehus hun kører?

Det lyder da helt hen i vejret :stupid:

 

Der er ikke andre indkøbsmuligheder i nærheden af dig?

Gad ikke selv støtte op om sådan et sted.

 

Nej, de havde kun okse og lam, så valgte lam og håber det går. Men vil jo helst hun kun skal have hest og eller ged fremover, for det sku være det mest allergivenlige efter hvad jeg har læst mig frem til herinde.. :genert:

 

Jeg vil til enhver tid foretrække lam fremfor okse, men du har helt ret i det med ged/hest.

 

Var det fyn du boede på?

Måske du kan kontakte et mindre slagteri (tjek deres hjemmeside og se om de slagter geder) og så skaffe gedekallun (og ben) af den vej eller kontakt et par gedeavlere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh... tror hun, at det er et apotek eller et lægehus hun kører?

Det lyder da helt hen i vejret :stupid:

 

Der er ikke andre indkøbsmuligheder i nærheden af dig?

Gad ikke selv støtte op om sådan et sted.

 

 

 

Jeg vil til enhver tid foretrække lam fremfor okse, men du har helt ret i det med ged/hest.

 

Var det fyn du boede på?

Måske du kan kontakte et mindre slagteri (tjek deres hjemmeside og se om de slagter geder) og så skaffe gedekallun (og ben) af den vej eller kontakt et par gedeavlere.

 

Det vil jeg prøve, det var egentlig også min plan, det var bare lige lidt lettere med barfcentret til at starte op på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

And er også en mulighed at fodre med.

 

Nogle allergihunde reagerer på det, men der er en del, der tåler det ganske fint.

 

Er man ligeglad med fremstillingsmetoder/opdræt, så er der jo sæson for billige 'papænder' pt.

Jeg så Netto havde dem til lidt over 20 kr/kg - det samme har Rema 1000 vist.

Link til indlæg
Del på andre sites

And er også en mulighed at fodre med.

 

Nogle allergihunde reagerer på det, men der er en del, der tåler det ganske fint.

 

Er man ligeglad med fremstillingsmetoder/opdræt, så er der jo sæson for billige 'papænder' pt.

Jeg så Netto havde dem til lidt over 20 kr/kg - det samme har Rema 1000 vist.

 

Spiser ikke selv kød og vil helst have dansk kød, så en lokal gedeavler er nok det optimale.. Eller dansk hest, er det ikke noget med de ubehagelige transporter kunne stoppes hvis bare vi ville spise noget mere hest herhjemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Man kan pt købe andelår for 10,- stk i mange butikker

 

Det er bare en høj kg-pris, hvis man regner den ud i forhold til, at købe hele anden og så økse den ud i portioner... det giver en ret god timeløn.

Kvaliteten på andelårene er ikke bedre end papænderne, hvis man vil have det med i overvejelserne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Spiser ikke selv kød og vil helst have dansk kød, så en lokal gedeavler er nok det optimale.. Eller dansk hest, er det ikke noget med de ubehagelige transporter kunne stoppes hvis bare vi ville spise noget mere hest herhjemme?

 

Aner det ikke.

 

Vi spiser selv en del hest og det gør hundene jo også - jeg bruger det primært fordi det er sundere end oksekød og det er SÅ meget billigere.

 

Kan godt lide din indstilling til at kødet skal være dansk og at du vil støtte de lokale :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Malene, ved du hvad "normalprisen" på gedekød er?

 

Den svinger en del fra landsdel til landsdel og også fra opdrætter til opdrætter, men ring rundt.

 

Jeg har selv taget 1500 kr for et helt dyr inkl slagtning og grovpartering - det svarer til ca 60 kr/kg, ca-prisen er pga, at kiddene godt kan svinge lidt i vægt med et par kg.

Jeg er så blevet belært om, at prisen skal en del op og det vil jeg umiddelbart tage til efterretning fra næste år, så du må ikke blive afskrækket, hvis de avlere du ringer til, vil have noget mere end de 60 kr/kg.

 

Når jeg har solgt til hundemad, så har jeg taget 35 kr/kg kød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den svinger en del fra landsdel til landsdel og også fra opdrætter til opdrætter, men ring rundt.

 

Jeg har selv taget 1500 kr for et helt dyr inkl slagtning og grovpartering - det svarer til ca 60 kr/kg, ca-prisen er pga, at kiddene godt kan svinge lidt i vægt med et par kg.

Jeg er så blevet belært om, at prisen skal en del op og det vil jeg umiddelbart tage til efterretning fra næste år, så du må ikke blive afskrækket, hvis de avlere du ringer til, vil have noget mere end de 60 kr/kg.

 

Når jeg har solgt til hundemad, så har jeg taget 35 kr/kg kød.

Ok, det jeg har fundet er nemlig 100kr kg + slagtning + partering.. Kigger lige lidt mere rundt, og så tror jeg jeg lige kører ind de steder jeg har set er gårdbutikker med dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ok, det jeg har fundet er nemlig 100kr kg + slagtning + partering.. Kigger lige lidt mere rundt, og så tror jeg jeg lige kører ind de steder jeg har set er gårdbutikker med dyr.

 

Det lyder godt nok også dyrt!

 

Vi har ikke flere slagtekid i år, men jeg kender da andre avlere her i jylland, der vist stadig har - så du må sige til, hvis du ikke finder noget hos dig og du vil køre efter det...uden jeg ved hvad de tager, vil jeg blive svært overrasket, hvis det på nogen måde kommer i nærheden af de 100 kr/kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Barfcenteret ville ikke sælge mig kød før jeg har haft hende på kallun til i morgen. Kunne ikke engang få lov at købe det med hjem så jeg ikke behøvede køre derned igen (ca 35min hver vej) Så skal derned i morgen efter kød. Hun var faktisk lidt besværlig, ved heller ikke om hun vil være med til kun at sælge mig hestekød, men håber! Så får hun det fra i morgen nemlig.

 

Det var dog mystisk

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ænderne fra supermarkedet lige så allergivenlige som vildænder?

 

(Detr var vist mig, der skrev det med, at hvis mere hestekød kunne afsættes herhjemme ville færre slagteheste skulle transporteres under kummerlige forhold i op 48 timer uden mad/ vand til udlandet. Bare sådan lidt logisk tænkning..:oops: Og så ville ejeren kunne følge sin hest til slagteriet og være der til det sidste. Jeg spiser dog heller ikke selv hestekød, det er også lidt en overvindelse for mig. Men jeg har det ikke skidt med at Smilla gør).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Er ænderne fra supermarkedet lige så allergivenlige som vildænder?

 

(Detr var vist mig, der skrev det med, at hvis mere hestekød kunne afsættes herhjemme ville færre slagteheste skulle transporteres under kummerlige forhold i op 48 timer uden mad/ vand til udlandet. Bare sådan lidt logisk tænkning..:oops: Og så ville ejeren kunne følge sin hest til slagteriet og være der til det sidste. Jeg spiser dog heller ikke selv hestekød, det er også lidt en overvindelse for mig. Men jeg har det ikke skidt med at Smilla gør).

 

Det ved jeg så ikke - jeg har ikke sat mig ind i forskellen.

 

Bravo æder gerne alm. ænder (både de billige og de ordentlige), men vildænder vil han overhovedet ikke engang slikke på eller snuse til, så en eller anden forskel må der være, men om det er race, foder eller levevilkår ved jeg ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg så ikke - jeg har ikke sat mig ind i forskellen.

 

Bravo æder gerne alm. ænder (både de billige og de ordentlige), men vildænder vil han overhovedet ikke engang slikke på eller snuse til, så en eller anden forskel må der være, men om det er race, foder eller levevilkår ved jeg ikke...

 

Nå, det var mystisk.:confused: Jeg er sikker på Smilla vil elske and. Hun elsker tørrede andestrips... :lol:og ja fjerkræ generelt. Nu må jeg se, om jeg ''tør''. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om det bare er mine 'slanke' dyr, men de brækker sig i stride strømme, hvis de får andefedtet med (fjerne det og lav ande-svær til dig selv, det er guf)

 

Mine har aldrig fået andefedtet med. De har heller ikke gidet det. Så jeg skærer det fra

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...