Hop til indhold

Næsen...


Umulia
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg ved det godt - jeg bruger for meget tid på at glo på min hvalp :oops:

Men jeg har lagt mærke til noget... Egentlig troede jeg at hunde blev født med det farvepigment i huden, de skulle have, men det er åbenbart ikke tilfældet. Prøv at se Ciceros næse - måske ender den med at blive helt sort.

 

imgzrr.jpg

 

Har jeres hunde også ændret farve efterhånden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Pigmentet kommer lige så stille snigende... Jeg regner med at Hardys er færdigt ved ca 8 mdr alderen fordi han er hvid. de brindlede og de rød/hvide er lidt hurtigere. Her lige to billeder af Hardys fjæs, et fra da han var 5 uger og så et fra sidste uge. Der er sket noget på pigment-fronten :lun:

 

12.jpg

5-uger%20Teddybear.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Hunde kan ændre snudefarve på mange forskellige tidspunkter i livet - og også efter årstiden. Og de kan både blive mørkere og lysere.

Charlie er gået fra helt mørkebrun snude i Spanien og til lyserød/lysebrunlig snude - med enkelte små skønhedspletter, her i DK.

 

Her kan I se forskellen - på det første er han ny i Danmark, kun været her få dage, på det andet kan I se hans snude, som den er i dag - han får ikke så meget sol, som da han gik konstant dernede, hehe. Eller også har den bare ændret sig, som de nu kan gøre.

Bowies snude er mere til at regne med - den er og bliver bare pige-lyserød. :lun:

 

n565689585_1835958_3403586.jpg

 

317563_10150364511519586_565689585_8124814_100018050_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk lidt skægt umulia, jeg kiggede Cicero-billeder den anden dag, og fik selv øje på snude-forandringen, og skulle til at nævne det.. men så tænkte jeg "Ej, så synes Umulia nok jeg er vildt plat, det har hun da for længst opdaget selv.. " :lol:

 

Jeg havde faktisk ikke bemærket det før jeg kom til at sidde og kigge på babybilleder forleden dag :genert:

Jeg synes hans lyserøde baby-næse var så sød; den måtte han godt have beholdt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Orv, indtil videre er Charlie den eneste hund i tråden, hvor snuden er gået fra mørk til lys, hoho, hvor er vi sjældne :mrgreen:. Jeg tror, hans er pga. hans podenco-gen (der er næsten hundrede sikkert noget Podenco Maneto i ham, som er den andalusiske, lavbenede afart af racen), podencoer har meget ofte lyse næser.

Her er eksempler på dem (bare da de fleste ikke kender den race) - den sidstes snude er ligefrem lysere end dens pels. Måske ender Charlies med at blive helt babylyserød, orv.

 

zinderella_1_ref_nr_4533_2011-10-25-01-12-17.jpgdscf0210g.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...