Gæst Zivah Skrevet November 17, 2011 Rapporter Share Skrevet November 17, 2011 Hejsa.. Jeg er meget nysgerrig omkring hvordan i har det omkring hunde med blå øjne & bi-coloured øjne? - Personligt, så synes jeg det kommet lidt an på både racen & aftegningerne hunden ellers har Vores Blue merle tæve har blå øjne, og hende synes jeg det passer ufattelig godt til (det meste af tiden) dog kan jeg ikke lide bi-coloured eyes, jeg synes det ser heeelt forkert ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michelle w Besvaret November 17, 2011 Rapporter Share Besvaret November 17, 2011 Jeg foretrækker et par flotte mørke (brune) hundeøjne. Blå øjne er jeg egentlig ikke så vild med, men har da lært at holde af Gaias lyse, næsten isblå øjne. Lyse-brune øjne synes jeg mindst om, dog en smule afhængig af hunden der har dem -en brun labbes gul-brune øjne synes jeg f.eks. er pænere end de islændere man af og til støde på med lyse øjne. Nå, men allerbedst kan jeg altså lide de mørkebrune hundeøjne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret November 17, 2011 Rapporter Share Besvaret November 17, 2011 Naturlige mørkebrune øjne kan jeg bedst lide. Er egentlig ikke så vild med glasøjne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
millemus Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Jeg kan også bedst lide brune øjne. Og så mørke som muligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Tja ... jeg kan lide det hele, det kommer an på hunden, synes jeg. Jeg elsker mørkebrune, store hundeøjne. De er dybe, uudgrundelige og bedårende. Men jeg synes også, det er fantastisk med f.eks. lyseblå øjne til husky´er og blue merle-hunde, f.eks. corgier, aussies og sheltier. Det er smukt og eventyrligt på en anden måde. Og jeg kender en smuk, smuk dalmatiner med et blåt og et brunt øje, og hun er simpelthen så fin, der er øjnene lige det, der gør hende ekstra speciel, udover at hendes pletter er meget flot placeret og hun har en fantastisk kropsbygning og ansigtsform. Nu har jeg jo også selv en kat med forskellige øjne, og det ser overhovedet ikke forkert ud på Bowie - det ser fantastisk ud til hendes hvide pels og lyserøde snude og ører, synes jeg. Jeg kan slet ikke blive træt af at kigge på hende ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Synes blå øjne er uhyggelige, sådan dæmon-skræmmende foretrækker sorte / mørkebrune Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sunrise Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Jeg synes ikke rigtigt, man kan sige, at man kan li en øjenfarve frem for en anden.Tror måske mest det er de forskellige følelser, hundens øjne fremkalder i os mennesker, man drager sin beslutning, om hvorvidt man kan li en farve eller ej, udfra. F.eks. synes jeg brune øjne er de rareste og kærligste at kigge ind i:lun: Mens de hvid/blå udtrykker noget isnende og køligt..måske enda lidt ondt:slem: Men samtidig synes jeg, at det kan være smukt. Vores Gismo har jo et brunt og et hvid/blå. Vores dyrlæge kalder det brune det gode og det hvide det onde øje. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Jeg kan ikke lide hunde med blå øjne, de ser lige så uhyggelige ud som katte med lyserøde snuder.. Jeg syens også de af mine hvalpe der har grønne øjne er lidt skræmmende..Gudskelov har de ikke grønne øjne så længe..Og løvehvalpe (dem som ikke har grønne øjne) har ikke blå øjne som små.. Det eneste kræ jeg kan lide blå øjne på er Hellig Birma og siameser.. Men så ska de IKKE have lyserøde snuder..Det er sq mere skræmmende end blå øjne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michelle w Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Jeg synes ikke rigtigt, man kan sige, at man kan li en øjenfarve frem for en anden.Tror måske mest det er de forskellige følelser, hundens øjne fremkalder i os mennesker, man drager sin beslutning, om hvorvidt man kan li en farve eller ej, udfra.F.eks. synes jeg brune øjne er de rareste og kærligste at kigge ind i:lun: Mens de hvid/blå udtrykker noget isnende og køligt..måske enda lidt ondt:slem: Men samtidig synes jeg, at det kan være smukt. Vores Gismo har jo et brunt og et hvid/blå. Vores dyrlæge kalder det brune det gode og det hvide det onde øje. Self kan man da sige det -hvis det er sådan man har det:blink: For mig handler det ikke om at øjnene frembringer en eller anden følelse, men om at jeg sjældent bryder mig om en hund med blå øjne (altså rent udseendesmæssigt, den kan self sagtens være dejlig alligevel). Jeg synes ganske enkelt de er mindre pæne = jeg bryder mig mindre om dem:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 jeg foretiller mig, at havde jeg en hund med blå øjne synes jeg nok det var smukt men som det er, synes jeg blå øjne på hunde er meget kolde og lidt "uhyggelige"... jeg elsker mine tøsers mørke mørke brune øjne... kan heller ikke særligt godt lide lysebrune øjne må jeg erkende... så mørke som muligt må være mit svar. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
msici Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Det har ikke så stor betydning, men Cookie har helt mørke brune øjne som passer til hende, men samtidig er jeg også helt vild med to farvede øjne synes det er så specielt og charmerende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zivah Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Jeg havde Ziva med i toget engang, også var der en dame der kiggede på hende og sagde "den skifter vel øjnfarve snart" - Jeg blev simpelthen hen så sur, men jeg svarede bare at det håbede jeg sandelig ikke. Hvis man ikke har noget pænt at sige om andres hunde, så skal man da tie stille -.-' - Jeg skulle da også først lige vænne mig til hendes øjne, da de minder mig om de der glas øjne på en porcelæns dukke, der er malet på, men idag synes jeg at hendes øjne er utroligt smukke <3 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Jeg havde Ziva med i toget engang, også var der en dame der kiggede på hende og sagde "den skifter vel øjnfarve snart" - Jeg blev simpelthen hen så sur, men jeg svarede bare at det håbede jeg sandelig ikke. Hvis man ikke har noget pænt at sige om andres hunde, så skal man da tie stille -.-' Det ville jeg ikke opfatte som en fornærmelse, mange hvalpe er blålige og skifter når de vokser, så hun har vel bare spurgt, om den var ved at vokse fra øjenfarven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michelle w Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Det ville jeg ikke opfatte som en fornærmelse, mange hvalpe er blålige og skifter når de vokser, så hun har vel bare spurgt, om den var ved at vokse fra øjenfarven Ja det var osse min tanke:-) I øvrigt bliver jeg sjældent sur over hvad folk siger om mine hunde -Gaia er det MEGET få der overhovedet forstår jeg har anskaffet. Hun er ikke specielt pæn (og det synes jeg altså heller ikke selv, selvom jeg synes hun er fantastisk dejlig), og hun er lidt speciel. Samtidig bryder hun sig ikke synderligt om fremmede, og når hun så samtidig går og skuler til dem med sine meget lyse blå øjne, så er det altså ikke mange positive kommentarer man får;-) -men JEG kan jo lide hende, og det er da det der tæller. Jeg kan sagtens forstå at mange andre ikke kan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Wauw ! Det er godt nok en smuk kat! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ABP Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Det betyder ikke så meget for mig om en hund har brune eller blå øjne / mørke eller lyse. Jeg synes det er vigtigst at de passer til hundens øvrige farver. Til f.eks. en Husky er blå øjne super smukke. (kunne egentlig godt forestille mig at det kunne være rigtig smukt til en Golden også) Men ja, blå øjne kan godt se lidt onde ud. Vi har da fået mange kommentarer til nogle af de blandingshunde vi havde i mit barndomshjem, men det har jeg da bare leet af. Folk har jo forskellig smag og det er kun en god ting - ellers ville mange af racerne vel ikke være her mere. Personligt synes jeg at en løveklipning er tudegrim og det er jeg ret sikker på at en del her på HF ikke er enige med mig i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Jeg kan godt lide hunde med brune øjne, fordi de ser mere venlige ud. Hunde med blå øjne kan godt se lidt skarpe ud, men jeg synes det er utroligt smukt og specielt. I lufthavnen på vej hjem fra Amsterdam stod der en mand med en kulsort schæfferlignende hund, men sindsygt blå øjne - Nøj ! Jeg kunne slet ikke få øjnene af den! Jeg var fuldstændig fascineret af den, samtidig med at den var utrolig uhyggelig! Ninja og 1 han i kuldet havde farveforskel som hvalpe (et blåt og et mere brunt øje). Det begyndte at udligne sig omkring de 6 måneder, og nu har hun gule øjne - Jeg synes det er en smuk farve, og det er som oftest også den de fleste reagerer på, når de vil høre hvad hun er blanding af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 se, jeg mødte din kats sydafrikanske, spejlvendte øjentvilling i capetown: som de fleste andre, synes jeg at lyse blå øjne er lidt svære at vænne sig til - fascinerende men ikke så varme og venlige som de brune man er vant til. tilgengæld synes jeg, at lysebrune øjne som disse (og ninjas) er noget af det allersmukkeste og mest udtryksfulde: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Lille Flips... og det kan jo ikke være anderledes Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Jeg kan rigtig godt lide blå øjne og jeg syntes bestemt også der er meget forskel på blå øjne, ikke alle se lige kolde ud, efter min mening, fx. syntes jeg at Chivas har de smukkeste blå øjne :hjerte: Et par mørke brune varme øjne, er også dejlige, men fx. lysebrune eller "grumsede" brune øjne, er jeg slet ikke til, fx. syntes jeg at Joya har en total fesen øjenfarve Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Wauw ! Det er godt nok en smuk kat! Årh - :kys: Tusind tak. Også fra Bowie. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michelle w Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Jeg kan rigtig godt lide blå øjne og jeg syntes bestemt også der er meget forskel på blå øjne, ikke alle se lige kolde ud, efter min mening, fx. syntes jeg at Chivas har de smukkeste blå øjne :hjerte: Et par mørke brune varme øjne, er også dejlige, men fx. lysebrune eller "grumsede" brune øjne, er jeg slet ikke til, fx. syntes jeg at Joya har en total fesen øjenfarve [ATTACH=CONFIG]70670[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70671[/ATTACH] Hvor er jeg glad for at det ikke kun er mig der kan sidde her og kritisere sin egen hund:mrgreen: Men Joya har jo så sin lidt specielle farve at falde tilbage på:blink: -og så lige helt off topic: er du flyttet herover i de jyske? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Livas øjne er lysebrune og Maggies er næsten sorte Livas er klart nemmere at fotografere, og jeg har nemmere ved at læse Livas øjne, men det er nok bare fordi hun er "gammel" og Maggie er "ny" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Hvor er jeg glad for at det ikke kun er mig der kan sidde her og kritisere sin egen hund:mrgreen: Men Joya har jo så sin lidt specielle farve at falde tilbage på:blink: -og så lige helt off topic: er du flyttet herover i de jyske? Hehe, nu var jeg jo heller ikke bleg for at kritisere Gaia's udseende da hun var i min varetægt Men heldigvis, så er Joya's øjne så småt ved at blive lidt mørkere, det pynter lidt på det Men de ville nu have været pænest hvis de havde været blå, det ville have passet godt til hendes farve Og ja, vi er rykket herover vest på, for knap 2 mdr. siden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Jeg synes de isblå øjne er smukke til de rette hunde. Men jeg er helt klart til mørkebrune øjne, jo mørkere jo bedre. Og Chinooks mørke mørke øjne kan jeg svømme helt væk i :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts