Hop til indhold

Øre rensning


Gæst bufast
 Share

Recommended Posts

Hej hvordan renser i øre på jeres hund og hvad bruger i til det jeg har en cavalier og han har jo hænge øre så de skal renses så de ikke kommer til og lugter

 

Mvh Bo

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved Oscar drypper jeg lidt ørerens ned i øret og masserer. Derefter ryster han ørevoksen fri, og så tørrer jeg lige efter med en vatrondel.

 

Det er også sådan jeg renser øre på Funky (Lab) :-) Det jeg bruger har jeg købt hos dyrelægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke får tørret øregangene ca. hver anden dag med en tør vatrondel på pegefingeren efter hun har været ude og svømme. Ikke længere ind end til der hvor øregangen "knækker". Men jeg tørrer omhyggeligt alle de små fordybninger som jeg kan få fingeren ind i.

 

Jeg bruger ikke ørerens, for hun har reageret kraftigt på nogle indholdsstoffer i flere af dem.

 

Hvis hendes ører skulle blive snavsede indeni (det er de nemlig som regel ikke) --så vrider jeg vatrondellen op i lidt rent vand inden jeg bruger den. Og tørrer efter med en tør rondel.

Nye rondeller hele tiden, så der går to til hvert øre i den situation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle gode råd der er kommet allerede, så jeg vil bare lige tilføje en lille huskeregel (den er dog mest for sjov). Hvis det er mindre end din albue, skal det ikke ind i øret :cool:. Som Birgitta skriver, så bliv max i yderkanten, og lad det andet være med mindre du bruger ørerens eller lign. INGEN VATPINDE! - og pas altid på, at du ikke bare maser snask længere ind i øret. Man kan forresten få sådan nogle små gummidutter (det ligner lidt kondomer :oops:) til at putte på tommel og pegefinger hvis man skal hive hår ud af øret (de inderste generende hår). Det gør det lidt lettere at holde fast.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle gode råd der er kommet allerede, så jeg vil bare lige tilføje en lille huskeregel (den er dog mest for sjov). Hvis det er mindre end din albue, skal det ikke ind i øret :cool:. Som Birgitta skriver, så bliv max i yderkanten, og lad det andet være med mindre du bruger ørerens eller lign. INGEN VATPINDE! - og pas altid på, at du ikke bare maser snask længere ind i øret. Man kan forresten få sådan nogle små gummidutter (det ligner lidt kondomer :oops:) til at putte på tommel og pegefinger hvis man skal hive hår ud af øret (de inderste generende hår). Det gør det lidt lettere at holde fast.

Hvor kan man købe dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle gode råd der er kommet allerede, så jeg vil bare lige tilføje en lille huskeregel (den er dog mest for sjov). Hvis det er mindre end din albue, skal det ikke ind i øret :cool:. Som Birgitta skriver, så bliv max i yderkanten, og lad det andet være med mindre du bruger ørerens eller lign. INGEN VATPINDE! - og pas altid på, at du ikke bare maser snask længere ind i øret. Man kan forresten få sådan nogle små gummidutter (det ligner lidt kondomer :oops:) til at putte på tommel og pegefinger hvis man skal hive hår ud af øret (de inderste generende hår). Det gør det lidt lettere at holde fast.

 

Hvor kan man købe de gummidutter henne - ved du det ?? Jeg har en Shih Tzu og hun får altså en del hår i ørerne, der skal fjernes.

Jeg har lidt svært ved at gøre det, for det glider faktisk i fingrene, så jeg må tage lidt hårdt fat - synes jeg :megaked:

Hun klør i øvrigt meget på sine ører, men der er ikke noget at se, så det er måske bare de overflødige hår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor kan man købe dem?

 

Hvor kan man købe de gummidutter henne - ved du det ?? Jeg har en Shih Tzu og hun får altså en del hår i ørerne, der skal fjernes.

Jeg har lidt svært ved at gøre det, for det glider faktisk i fingrene, så jeg må tage lidt hårdt fat - synes jeg :megaked:

Hun klør i øvrigt meget på sine ører, men der er ikke noget at se, så det er måske bare de overflødige hår.

 

Jeg fik nogle med fra Jannis kennel, men jeg prøver lige at kontakte hende og finde ud af, hvor hun har dem fra :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dyrlæge fortalte mig, at jeg skulle bruge en blød klud/vat med fx solsikkeolie på, der så ville opløse "ørevoks/skidt" i øret. Er det helt forkert?

 

Nej, det er ikke spor forkert. Det har jeg osse brugt.

Men man skal kun rense det ydre øre. Der må ikke komme olie længere ind end fingeren med vat på kan nå. Og kun en lille smule olie.

 

Hvis Silke havde grums i ørerne, så ville jeg nok osse forsøge at tørre det af med lidt madolie. Hendes ører er bare helt rene, så jeg synes det er nok at tørre med vatrondeller, der er fugtet med en smule vand.

 

Men hvis du har på fornemmelsen, at der er noget længere inde, --og det bliver værre, --så er det bedst at lade dyrlægen kikke på det. Jo før jo bedre. En lille øreinfektion er nem at få bugt med, med den rigtige behandling.

En stor infektion kan blive kronisk og næsten umulig at slippe af med...

---Det kan endda ende med operation..

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg svar fra Janni (tak :5up:). De kan købes på Tholo.dk, og har artikelnr 349

 

Jeg har været inde på Tholo.dk for at bestille - og der er ingen artikelnr. 349. Der er en sort fingertutu i gummi til 5 kr. artikelnr. 389 og der er fingertutter i latex - 100 stk. - 45 kr. artikelnr. 390 og 391.

Hvilken er det du bruger ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været inde på Tholo.dk for at bestille - og der er ingen artikelnr. 349. Der er en sort fingertutu i gummi til 5 kr. artikelnr. 389 og der er fingertutter i latex - 100 stk. - 45 kr. artikelnr. 390 og 391.

Hvilken er det du bruger ?

 

De var der for nogle dage siden, da jeg kiggede. Måske de har udsolgt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...