Hop til indhold

Forvirring omkring Olivers?


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Hans forklaringer hvad det andgår er vist blevet brugt før, Hvad er der i mit hundefoder? at de selv kan vælge mellem de to deklarationstyper tror jeg ikke på.... det er et EU krav ellers vil de sikkert skriv deklarationen som det passer dem.... dvs der SKAL stå bioprodukter (som de ikke er særlig begejstret for) på posen fordi det er lige precis det posen indholder ... dv også sige (katagori 3) ikke egnet til konsum, hvorfor det ikke endnu er et krav at det også gælder de store poser ved jeg ikke.. men der er mere i det end bar pladsmangel, den hopper jeg ikke på ... personligt er jeg extreme skeptisk over alt der er blevet forklaret indtil videre, især protein/kød kilden..

 

Der bliver også sagt længer tilbage i tråden at der ikke er tilsatte konserveringsmidler/antioxidanter.. men produktet kan godt hold i 12 måneder... interessant :hmm:

 

Hej

 

Oliver's indeholder ingen kunstige tilsætningsstoffer. Foderet er naturligt konserveret med E-vitamin.

 

Mange hilsner fra Pernelle/Oliver's

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hej

 

Oliver's indeholder ingen kunstige tilsætningsstoffer. Foderet er naturligt konserveret med E-vitamin.

 

Mange hilsner fra Pernelle/Oliver's

 

Hej

 

Nej måske ikke noget i selv tilsætter, men Vitamin - E i sig selv er ikke nok til at kunne hold en pose foder "frisk" i mindste 12 måneder, nærmest 4-6 måneder.... højest.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Nej måske ikke noget i selv tilsætter, men Vitamin - E i sig selv er ikke nok til at kunne hold en pose foder "frisk" i mindste 12 måneder, nærmest 4-6 måneder.... højest.

 

Det er uåbnet vil jeg tror..ligesom på menneske føde, der er uåbnet og åbnet holdbars dato.

 

og generelt...

 

og jeg synes ærligt talt olivers skal hører for meget negativt i denne tråd ...og svarer super høfligt igen uden ret mange sætter pris på det ...

 

Der er ingen grund til at "kører" så meget på firma man ikke stoler på når man alligevel ikke vil bruge dem ....slap dog af ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er lidt undeligt med denne mistanke vedr kvalitets forringelse , her netop efter et ejerskifte.Hvem køber et velfungerende firma og starter op med at lave så store forringelser, at faste stabile kunder bliver væk.Synes det virker mærkeligt i en tid, hvor der er så megastor spot på diverse produkter og konkurrencen er så stor.

Og mht til at flytte produktionene til DK, er jeg da glad. Det giver vel bare lidt danske arbejdspladser.

Husker Christian for år siden sagde, at de havde fundet ny kyllingeleverandør i Canada, hvor deres slagtedyr havde det betydeligt bedre.Dette med slagtedyrenes velbefindede kunne jeg så se som et problem her i DK. Her, hvor opvækst af kyllinger ofte er fabriksgodkendt bevidst dyrplageri. Men de andre producenter er jo i samme evt dilemna.

Altså indkøb af råvarer til en god pris kontra dyrevelfærd.,

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Nej måske ikke noget i selv tilsætter, men Vitamin - E i sig selv er ikke nok til at kunne hold en pose foder "frisk" i mindste 12 måneder, nærmest 4-6 måneder.... højest.

 

Hej igen

 

Jeg har lige haft kontakt med vores produktion, der kan fortælle at Oliver´s er konserveret ved tørring, og det slår fint til i 18 mdr (ved korekt opbevaring).

Vitamin E, rosmarin, etc. er naturlige antioxidanter som skal forsinke fedtets oxidation i løbet af fodrets holdbarhedstid.

 

Mange hilsner Pernelle/Oliver's

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Pernelle

Tak for en laaaaaaaaaaaaaang og god snak

Jeg er kommet mine spørgsmål lidt nærmere, og måske også fundet ud af hvorfor nogle af hundene ikke er helt tilfredse med Olivers mere

Med respekt for alle disse forandringer i har været igennem i året, håber jeg rigtig meget på at Christians ånd og store personlighed vil komme til at skinne mere igennem i fremtiden

 

Bedste hilsner

Tina

 

Hejsa igen.

Du skal have tak for at du sendte Jimmy herned til et møde.

Vi havde et super godt møde, hvor er det bare rart at snakke med en der kender alt til hunde og foder

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det er uåbnet vil jeg tror..ligesom på menneske føde, der er uåbnet og åbnet holdbars dato.

 

og generelt...

 

og jeg synes ærligt talt olivers skal hører for meget negativt i denne tråd ...og svarer super høfligt igen uden ret mange sætter pris på det ...

 

Der er ingen grund til at "kører" så meget på firma man ikke stoler på når man alligevel ikke vil bruge dem ....slap dog af ..

 

Tja jeg syntes nu det er ret relevante spørgsmål og har diverse firmaer rent mel i posen/lever op til det de fortæller, så er det jo kun et plus, at deres produkter bliver diskuteret.

 

At der bliver spurgt ind til fx. holdbarheden syntes jeg er ret naturligt - det er jo mere eller mindre almen viden, at specielt e-vitamin er en af de vitaminer, der hurtigt forsvinder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja jeg syntes nu det er ret relevante spørgsmål og har diverse firmaer rent mel i posen/lever op til det de fortæller, så er det jo kun et plus, at deres produkter bliver diskuteret.

 

At der bliver spurgt ind til fx. holdbarheden syntes jeg er ret naturligt - det er jo mere eller mindre almen viden, at specielt e-vitamin er en af de vitaminer, der hurtigt forsvinder.

 

Hej Malene

 

Jeg håber, at du så mit svar tidligere omkring holdbarhed?

Vi deltager gerne i en god og seriøs snak omkring foder herinde. Så vi skal nok prøve at holde øje med, om der kommer spørgsmål til Oliver's fremover. Og ellers er I også altid velkomne til at kontakte os direkte.

 

Mange hilsner fra Pernelle/Oliver's

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hej Malene

 

Jeg håber, at du så mit svar tidligere omkring holdbarhed?

Vi deltager gerne i en god og seriøs snak omkring foder herinde. Så vi skal nok prøve at holde øje med, om der kommer spørgsmål til Oliver's fremover. Og ellers er I også altid velkomne til at kontakte os direkte.

 

Mange hilsner fra Pernelle/Oliver's

 

Ja, jeg så det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Synes det her er blandt de absolut mest spændende foder debatter nogensinde - Og det skyldes alene Olivers engagement!

For én gangs skyld er det rart at kunne læse svar fra producenten selv.

 

Jeg er dybt frustreret over hvor uigennemskuelig fodermarkedet er og hvor håbløst umuligt det er at vide hvad man rent faktisk fodre med.

Vi har som forbrugere kun producenternes ord for hvad der kommer i foderet.

 

Det har været umuligt at opdrive nogle informationer om hvordan produktionen foregår og hvilke ingredienser der kommer i foderet, der ikke kommer fra producenterne - Ingen jeg kender eller har hørt om, har nogen sinde haft mulighed for at se produktionen og råvarerne.

Og hvad ER biproduktet og de andre ingredienser rent faktisk?

 

Derfor synes jeg det ville være skønt hvis der rent faktisk er mulighed for at se det med egne øjne :5up:

 

Vi vil jo alle det bedste for vores bedste venner og der er vigtigt for så mange hundeejere, at fodre med noget der sikre hundene de bedst mulige livsbetingelser.

Derfor er det jo også frustrerende at det er utrolig svært at finde ret meget information om, hvad hundens kost rent faktisk bør bestå af - Har bla. forgæves prøvet at finde de undersøgelser der ligger til grund for minimums anbefalingerne i foder. :vedikke:

Vi er som forbrugere meget overladt til producenternes ærlighed i deres markedsføring.

 

Så når de undersøgelser ikke lige er så nemt tilgængelige er det da rart, hvis bare én producent åbner dørene og afmystificere hundefoder og produktionen af det lidt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Min mand har været inde og se produtionen af VetCurs produkter på deres fabrik. Så der er faktisk nogle der åbner dørerne. Men flot hvis Olivers også vil vise deres produktion frem!

 

Hvordan foregik det så mht råvarerne - her tænker jeg på kvaliteten?

Link til indlæg
Del på andre sites

..slap dog af ..

Jaja rolig du...... jeg har også ret til at sige min mening indenfor forums regler og præmisser, ligesom alle andre, der kunne jo være andre herind der er interesseret i at høre nærmer om fremstillingsprocessen og hvad torkost ligepræciset indholder... at jeg sætter spørgsmålstegn er kun for at forhåbenligt gøre folk lidt kloger.

 

 

 

Det er uåbnet vil jeg tror..ligesom på menneske føde, der er uåbnet og åbnet holdbars dato.

 

 

Holdbarhedsdato er altid uåbnet tilstand, Vitamin E - C kan ikke hold et produkt kørende i 12 -18 måneder, desuden er Vitamin E i sig selv et fedtopløselig vitamin, og fedt/E vitamin bliver hurtig nedbrudt hvis ikke den er konseveret, det samme gælder for fedt der bliver sprøjtet på tørkosten til sidste for at lukke hundene til at spise pillerne... tørkost indholder 6 - 10% fugt, så

tørringsprocessen til at konsevere kan man ikke helt regn med.

 

Nutrition - Dog Food Preservatives:

 

BHA and BHT | Toxics | Health | Science & policy | Toxics | Issues

 

http://www.hunde-forum.dk/foder/24738-bht-og-bha-advarsel-og-test-resultater-konservering-af-foder.html

 

 

 

og generelt...

 

og jeg synes ærligt talt olivers skal hører for meget negativt i denne tråd ...og svarer super høfligt igen uden ret mange sætter pris på det ...

 

Der er ingen grund til at "kører" så meget på firma man ikke stoler på når man alligevel ikke vil bruge dem

 

:hmm: Og hvad havde du regned med ? negative omtale fra folk der er i forvejen utilfreds med et produkt som diskuteres på et åbent forum vil spredes som en skovbrand, det virker ellers utroværdig hvis ikke en firma skulle bruge almindelig høflighed, når de skal svare på diverse spørgsmål....

 

Jeg tror ikke der er nogen der har svaret i tråden (såvidt jeg kan læs) der ikke sætter pris på at den navnet foderproducent tør still op i en debat forum... og husk at det er lige det... altså en debat forum.

 

 

 

Jeg er dybt frustreret over hvor uigennemskuelig fodermarkedet er og hvor håbløst umuligt det er at vide hvad man rent faktisk fodre med.

Vi har som forbrugere kun producenternes ord for hvad der kommer i foderet.

 

 

Man kan også kigge på det fra den her synsvinkel ... hvis man smider 500-600kr (uden at nævne de super billige mærker) efter en 15kg pose foder og så trække man :

- momsen

- timeløn

- driftsomkostninger

- gratis levering (i nogle tilfælde)

- brændstof

- embalage

- og ikke mindste en fornuftigt fortjenst fra....

 

så kan man spørge sig selv om der er råd til store partier af store lækre kødstykker egnet til konsum... eller billige bi produkter - kategori 3 materiale som ellers bliver sendt til forbrændning hvis ikke de kan kom af med det... ifølg fødevarestyrelsen hjemside.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Tænker du også i gamle læderstøvler jvf den anden debat med video fra youtube :lol:

 

Hehe - Ja, den var grum!

Tvivler nu alligevel på, at jeg kan finde læderstøvler i mine hundes foder :mrgreen:

Men det giver nu alligevel stof til eftertanke, at man kan få "noget" til at leve op til nærringskravene - Og det så består af sådanne ingredienser.

Så selvom jeg da trods alt har nok tiltro til foder industrien til at stole på jeg ikke finder den slags ting i foderet, så tænker jeg alligevel at der i nogle tilfælde kan være gjort en del krumspring for at kunne gøre foderet så billigt som man f.eks ser i supermarkeder :hmm:

 

Man kan også kigge på det fra den her synsvinkel ... hvis man smider 500-600kr (uden at nævne de super billige mærker) efter en 15kg pose foder og så trække man :

- momsen

- timeløn

- driftsomkostninger

- gratis levering (i nogle tilfælde)

- brændstof

- embalage

- og ikke mindste en fornuftigt fortjenst fra....

 

så kan man spørge sig selv om der er råd til store partier af store lækre kødstykker egnet til konsum... eller billige bi produkter - kategori 3 materiale som ellers bliver sendt til forbrændning hvis ikke de kan kom af med det... ifølg fødevarestyrelsen hjemside.

 

Så naiv er jeg heller ikke, at jeg tror alt foderet består af lækre, lækre råvare ;-)

Har som sagt heller intet imod, at en del består af biprodukter - Hvis der også er andet med en højere næringsværdi.

 

Omvendt, så kan jeg barfe begge hunde for 5-600 kr. om mdr. - Hvor kødet er leveret.

Ja, det er ikke store lunser mørbrad, men man kan trods alt se hvad man fodre med og kan rent faktisk se kødstykkerne.

 

Så meget dyre end tørkost er det faktisk ikke og det er derfor ikke så vildt at forvente at ligene ingredienser (i mindre mængder) kunne bruges i tørkost.

 

Det jeg savner mest er oplysning om HVORFOR og HVILKE undersøgelser der ligger bag de krav der stilles til hundefoder.

Alle producenter markedsføre sig jo ud fra at deres foder er godt for hunden.

Men ud fra HVILKE undersøgelser kan de sige det er sundt?

Hvem er det der har bestemt grænserne for hvad et foder skal indeholde for at hunden kan leve et sundt liv på det foder - Og ud fra hvilke undersøgelser? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

 

Man kan også kigge på det fra den her synsvinkel ... hvis man smider 500-600kr (uden at nævne de super billige mærker) efter en 15kg pose foder og så trække man :

- momsen

- timeløn

- driftsomkostninger

- gratis levering (i nogle tilfælde)

- brændstof

- embalage

- og ikke mindste en fornuftigt fortjenst fra....

 

så kan man spørge sig selv om der er råd til store partier af store lækre kødstykker egnet til konsum... eller billige bi produkter - kategori 3 materiale som ellers bliver sendt til forbrændning hvis ikke de kan kom af med det... ifølg fødevarestyrelsen hjemside.

 

Jeg hører absolut til skeptikerne ang. producenternes lovprisning af deres foder og lige netop ovenstående argument anvender jeg, når talen falder på at det superbillige foder til 6,60 kr/kg er lige så godt som dyrt foder. Som Kontant kækt konkluderede sidste uge.

Men, når vi er der hvor et rask dyr kan besluttes at være kategori - 3 allerede før det slagtes, så bliver det endnu mere uigennemskueligt hvad der er i posen. Bi-produkt har dermed fået en endnu størrre spændvidde end tidligere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Btw.

 

Fandt lige AAFCO's krav til test på hunde:

 

- min. 8 hunde skal deltage i forsøget, hvoraf 2 hunde kan udelukkes undervejs :hmm:

- Forsøget løber over 26 uger!!

- Hundene i forsøget må tabe op til 15% af deres vægt over de 26 uger. :shock:

 

Det er vitterligt det jeg kan finde om deres test af foder på hunde :vedikke:

Hvis det er deres krav til foder for at det kan leve op til "complete an balanced" (Samt selvfølgelig leve op til minimums næringsindhold) så kan alt sgu' da blive godkendt.

Helt ærligt - det kan da ikke passe at hundene i forsøget må tabe 15% af deres kropsvægt på et halvt år!

 

Derudover, så er reglerne vist sådan, at består ét produkt i serien testen, så gælder det alle producentens produkter i den linje.

Der er intet af det jeg indtil videre har fundet der tilfredsstiller min nysgerrighed.

 

Overvejer om man skulle ønske sig denne bog Nutrient Requirements of Dogs and Cats, som skulle danne baggrund for AAFCO's standarter for næringsindhold.

Synes bare det er pænt dyrt, for at få en information der burde være frit tilgængeligt - Kan bare ikke finde den gratis nogen steder :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Btw.

 

Fandt lige AAFCO's krav til test på hunde:

 

- min. 8 hunde skal deltage i forsøget, hvoraf 2 hunde kan udelukkes undervejs :hmm:

- Forsøget løber over 26 uger!!

- Hundene i forsøget må tabe op til 15% af deres vægt over de 26 uger. :shock:

 

Det er vitterligt det jeg kan finde om deres test af foder på hunde :vedikke:

Hvis det er deres krav til foder for at det kan leve op til "complete an balanced" (Samt selvfølgelig leve op til minimums næringsindhold) så kan alt sgu' da blive godkendt.

Helt ærligt - det kan da ikke passe at hundene i forsøget må tabe 15% af deres kropsvægt på et halvt år!

 

Derudover, så er reglerne vist sådan, at består ét produkt i serien testen, så gælder det alle producentens produkter i den linje.

Der er intet af det jeg indtil videre har fundet der tilfredsstiller min nysgerrighed.

 

Overvejer om man skulle ønske sig denne bog Nutrient Requirements of Dogs and Cats, som skulle danne baggrund for AAFCO's standarter for næringsindhold.

Synes bare det er pænt dyrt, for at få en information der burde være frit tilgængeligt - Kan bare ikke finde den gratis nogen steder :vedikke:

 

Det er ikke høje krav, dog bedre end de 6 uger jeg havde læst

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe - Ja, den var grum!

Tvivler nu alligevel på, at jeg kan finde læderstøvler i mine hundes foder :mrgreen:

Men det giver nu alligevel stof til eftertanke, at man kan få "noget" til at leve op til nærringskravene - Og det så består af sådanne ingredienser.

Så selvom jeg da trods alt har nok tiltro til foder industrien til at stole på jeg ikke finder den slags ting i foderet, så tænker jeg alligevel at der i nogle tilfælde kan være gjort en del krumspring for at kunne gøre foderet så billigt som man f.eks ser i supermarkeder :hmm:

 

 

 

Så naiv er jeg heller ikke, at jeg tror alt foderet består af lækre, lækre råvare ;-)

Har som sagt heller intet imod, at en del består af biprodukter - Hvis der også er andet med en højere næringsværdi.

 

Omvendt, så kan jeg barfe begge hunde for 5-600 kr. om mdr. - Hvor kødet er leveret.

Ja, det er ikke store lunser mørbrad, men man kan trods alt se hvad man fodre med og kan rent faktisk se kødstykkerne.

 

 

Det er alt for dyrt.. det kan gøres langt billiger :mrgreen:

 

Btw.

 

Fandt lige AAFCO's krav til test på hunde:

Overvejer om man skulle ønske sig denne bog Nutrient Requirements of Dogs and Cats, som skulle danne baggrund for AAFCO's standarter for næringsindhold.

Synes bare det er pænt dyrt, for at få en information der burde være frit tilgængeligt - Kan bare ikke finde den gratis nogen steder :vedikke:

 

Nutrient requirements of dogs and cats - National Research Council (U.S.). Ad Hoc Committee on Dog and Cat Nutrition - Google Bøger

 

Men syntes ikke det er til at blive kløger af.

 

 

 

 

Det er ikke høje krav, dog bedre end de 6 uger jeg havde læst

 

Det er også sådan jeg husker det sidste jeg kigget .. 6 uger - 6 forsøges hunde (tror jeg) - mindste 4 ud af de 6 skulle overleve foderforsøget og så var foderet godkendt.... dør der flere en to hunde ... :hmm: Tja så må vi kigge nærmere på foderet... AAFCO hvor herligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst hundemakker

Jeg synes virkelig det er øv :-( Jeg har været så glad for Olivers. Jeg har skrevet tidligere om problemer med det nye foder..

 

Det sidste jeg købte var af de "gamle" poser og alt fint.

 

For et par dage siden går jeg så og undre mig over, at min ene hund klør sig og har pludselig fået tør hud. De andre to er også generet i rumpen og i huden. De har alle tre, ikke tynd, men heller ikke fast mave.

Den ene har denne urolighed, som jeg kun har set en gang før...

 

Og så slår det mig bare... At jeg for 3 uger siden åbnede en af "de nye" poser igen :-( Samme symptomer, kun kommet ved brug af de nye poser og på alle hundene.

 

Der er intet andet ændret i deres kost, omgivelser eller andet. Jeg har kun set dette, ved brug af en anden ny pose. Forsvandt igen,ved brug af de "gamle" og uden jeg har tænkt nærmere over det, er der nu samme ubehagelige symptomer ved samme foder.

 

Havde jeg ik set denne tråd, havde jeg ikke vidst at produktionen var flyttet og kommet i andre hænder og da jeg har brugt Olivers i mange år, ville jeg nok ikke have tænkt på at det var det der pludselig giver dem så kraftige reaktioner :-( MEN heldigt for mig, for nu ryger resten af denne sæk ud, og så må jeg finde noget andet :-(

 

Det er virkelig trist at skulle undvære et foder, som jeg med årene har været så glad for og haft fuld tillid til :-(

 

Men ud skal det - og det kommer det hurtigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes virkelig det er øv :-( Jeg har været så glad for Olivers. Jeg har skrevet tidligere om problemer med det nye foder..

 

Det sidste jeg købte var af de "gamle" poser og alt fint.

 

For et par dage siden går jeg så og undre mig over, at min ene hund klør sig og har pludselig fået tør hud. De andre to er også generet i rumpen og i huden. De har alle tre, ikke tynd, men heller ikke fast mave.

Den ene har denne urolighed, som jeg kun har set en gang før...

 

Og så slår det mig bare... At jeg for 3 uger siden åbnede en af "de nye" poser igen :-( Samme symptomer, kun kommet ved brug af de nye poser og på alle hundene.

 

Der er intet andet ændret i deres kost, omgivelser eller andet. Jeg har kun set dette, ved brug af en anden ny pose. Forsvandt igen,ved brug af de "gamle" og uden jeg har tænkt nærmere over det, er der nu samme ubehagelige symptomer ved samme foder.

 

Havde jeg ik set denne tråd, havde jeg ikke vidst at produktionen var flyttet og kommet i andre hænder og da jeg har brugt Olivers i mange år, ville jeg nok ikke have tænkt på at det var det der pludselig giver dem så kraftige reaktioner :-( MEN heldigt for mig, for nu ryger resten af denne sæk ud, og så må jeg finde noget andet :-(

 

Det er virkelig trist at skulle undvære et foder, som jeg med årene har været så glad for og haft fuld tillid til :-(

 

Men ud skal det - og det kommer det hurtigt!

 

Øv det da rigtig ærgeligt især fordi det bare er så fantastisk når ens hunde fungeret på et foder...

 

Heldigivis fungere mine stadig på olivers elelrs havde jeg været på herrens mark i foder junglen..

 

Håber i finder noget nyt som fungere lige så godt som det "gamle" olivers.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes virkelig det er øv :-( Jeg har været så glad for Olivers. Jeg har skrevet tidligere om problemer med det nye foder..

 

Det sidste jeg købte var af de "gamle" poser og alt fint.

 

For et par dage siden går jeg så og undre mig over, at min ene hund klør sig og har pludselig fået tør hud. De andre to er også generet i rumpen og i huden. De har alle tre, ikke tynd, men heller ikke fast mave.

Den ene har denne urolighed, som jeg kun har set en gang før...

 

Og så slår det mig bare... At jeg for 3 uger siden åbnede en af "de nye" poser igen :-( Samme symptomer, kun kommet ved brug af de nye poser og på alle hundene.

 

Der er intet andet ændret i deres kost, omgivelser eller andet. Jeg har kun set dette, ved brug af en anden ny pose. Forsvandt igen,ved brug af de "gamle" og uden jeg har tænkt nærmere over det, er der nu samme ubehagelige symptomer ved samme foder.

 

Havde jeg ik set denne tråd, havde jeg ikke vidst at produktionen var flyttet og kommet i andre hænder og da jeg har brugt Olivers i mange år, ville jeg nok ikke have tænkt på at det var det der pludselig giver dem så kraftige reaktioner :-( MEN heldigt for mig, for nu ryger resten af denne sæk ud, og så må jeg finde noget andet :-(

 

Det er virkelig trist at skulle undvære et foder, som jeg med årene har været så glad for og haft fuld tillid til :-(

 

Men ud skal det - og det kommer det hurtigt!

 

Det er præsis det samme her, simpelt så super ærgeligt.

Jeg har brugt Olivers i 10-11 år nu.

Der er ingen forklaring på problemet:confused: Jeg har snakket med Olivers flere gange og haft møde med en konsulent.

Blev bedt om at foder med Lam og Fisk i stedet for, men det er jo ikke en holdbar læsning på sigt, da det bliver meget dyrer.

Vi har jo pension og Internat

Samt kunder der har købt adult, men også er stoppet.

Samtidig er hundene ikke særlige glade for Fisken, men de klør sig ikke så meget mere

 

Jeg syntes at det er et stort problem for os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja... jeg måtte også opgive vores selected fish fordi Flipsen kløede sig som en sindsyg... nyt foder, hajolie og Aloe spray og kløen var væk :hjerte:

- han har bare lidt skæl nu, regner med at det er fra den kløende periode, for det er heller aldrig noget han har lidt af før....

 

han grov-elskede ellers Selected fish, så håber at finde noget han vil falde lige så meget for...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja... jeg måtte også opgive vores selected fish fordi Flipsen kløede sig som en sindsyg... nyt foder, hajolie og Aloe spray og kløen var væk :hjerte:

- han har bare lidt skæl nu, regner med at det er fra den kløende periode, for det er heller aldrig noget han har lidt af før....

 

han grov-elskede ellers Selected fish, så håber at finde noget han vil falde lige så meget for...

 

Ok, det er så lige omvendt af hvad jeg kender til;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...