Hop til indhold

Movia forbyder "større hunde" i busser.


Birgitta
 Share

Recommended Posts

Der mangler konkurrence.. Kunne man ikke lave en eller anden "hundekørselsordning"? Så de mennesker, der har hunde og biler kunne lege taxa for os andre? Det ville jo løse problemet med indretningen. Og det ville kunne give bil/hundeejere incitament og økonomi til at indrette bilen med et bur eller en afspærring bagi.

Jeg betaler gerne taxapriser. Hvis bilen er indrettet til kørsel med hund.

 

Jeg forstår dig godt og sådan en taxa har jeg dog aldrig fået....det har altid været stationcar biler der er kommet de relativt få gange der er sendt en taxa i stedet for.

 

Mht. at lave en slags taxa-hjælp så lå jeg i går aftes og holdt mig selv vågen for at finde en brugbar løsning, men jeg kom ikke op med en der ikke ville koste spidsen af en jetjawer :???:

 

Jeg har bil og hvis det er muligt for mig, vil jeg altid gerne hjælpe i en lorte situation! Men kan ikke gå fra job med kort varsel, men kunne jo ske det var på en fridag eller tæt på fyraften. Men om min bil er indrettet som i synes, ved jeg ikke lige, vi leder efter gitter til bag sæderne (stationcar) og så har vi en sikkerhedssele beregnet til hundesele hvis en hund ligger på bagsædet.

 

Og ellers er der også disse 2 muligheder:

Dyretaxi Kæledyrsservice | Facebook

 

Kbenhavns Dyretaxa -* Copenhagen Pet Cab

 

Det eneste der er ved at køre med syge hunde, er eventuel smittefare til egne hunde, ved ikke hvilke væsker der kan gøre det sterilt/ikke smittefarligt (altså hvis nu det var smitsomt, selvfølgelig).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det var da gode nyheder, DR kunne bringe :banan:

Håber virkelig, at Movia tager sig sammen og fortsat lader større hunde komme med bussen.

 

Jeg fik endelig svar fra dem i dag.

De sender stadig deres trælse standartsvar ud til folk :???:

 

 

29. november 2011

Husdyr

Tak for din henvendelse til Movia Kundecenter.

Movia har besluttet, at fra og med 1. januar 2012 er det ikke længere tilladt, at medtage store hunde i alle Movias busser. Små hunde kan fortsat medtages i taske eller bur. Førerhunde og tjenestehunde er naturligvis fortsat velkommen i busserne, her er intet ændret.

I dag er det tilladt at have store hunde med i busser i Syd og Vest og i enkelte busser i Hovedstadsområdet (uden for centrum) samt i tog (inklusive lokalbanerne) og Metro. Harmoniseringen af reglerne indebærer således, at hovedreglen for busserne i Hovedstadsområdet, udbredes til busserne på hele Sjælland. Det er Movias opfattelse, at dette vil være i størst overensstemmelse med hensynet til passagerernes sikkerhed, tryghed og komfort.

Din henvendelse er registreret i vores system.

 

 

Venlig hilsen

 

Lone Palmelund Lassen

Trafikselskabet Movia

Kundecenter

Gammel Køge Landevej 3

2500 Valby

Telefon 36 13 14 00

Fax 36 13 20 97

Redigeret af millemus
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Det var da gode nyheder, DR kunne bringe :banan:

Håber virkelig, at Movia tager sig sammen og fortsat lader større hunde komme med bussen.

 

Jeg fik endelig svar fra dem i dag.

De sender stadig deres trælse standartsvar ud til folk :???:

 

 

29. november 2011

Husdyr

Tak for din henvendelse til Movia Kundecenter.

Movia har besluttet, at fra og med 1. januar 2012 er det ikke længere tilladt, at medtage store hunde i alle Movias busser. Små hunde kan fortsat medtages i taske eller bur. Førerhunde og tjenestehunde er naturligvis fortsat velkommen i busserne, her er intet ændret.

I dag er det tilladt at have store hunde med i busser i Syd og Vest og i enkelte busser i Hovedstadsområdet (uden for centrum) samt i tog (inklusive lokalbanerne) og Metro. Harmoniseringen af reglerne indebærer således, at hovedreglen for busserne i Hovedstadsområdet, udbredes til busserne på hele Sjælland. Det er Movias opfattelse, at dette vil være i størst overensstemmelse med hensynet til passagerernes sikkerhed, tryghed og komfort.

Din henvendelse er registreret i vores system.

 

 

Venlig hilsen

 

Lone Palmelund Lassen

Trafikselskabet Movia

Kundecenter

Gammel Køge Landevej 3

2500 Valby

Telefon 36 13 14 00

Fax 36 13 20 97

 

"Hensynet til passagerernes sikkerhed, tryghed og komfort". Pffffffff, sådan en omgang pladder. Hvor er de egentlige eksempler og argumenter for, at hunde udgør en trussel mod de ting?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bil og hvis det er muligt for mig, vil jeg altid gerne hjælpe i en lorte situation! Men kan ikke gå fra job med kort varsel, men kunne jo ske det var på en fridag eller tæt på fyraften. Men om min bil er indrettet som i synes, ved jeg ikke lige, vi leder efter gitter til bag sæderne (stationcar) og så har vi en sikkerhedssele beregnet til hundesele hvis en hund ligger på bagsædet.

 

Og ellers er der også disse 2 muligheder:

Dyretaxi Kæledyrsservice | Facebook

 

Kbenhavns Dyretaxa -* Copenhagen Pet Cab

 

Det eneste der er ved at køre med syge hunde, er eventuel smittefare til egne hunde, ved ikke hvilke væsker der kan gøre det sterilt/ikke smittefarligt (altså hvis nu det var smitsomt, selvfølgelig).

 

 

Tak for linkene.

Københavns Dyretaxa har vi prøvet. Den koster 400 kr pr. påbegyndt time. Vi skulle hjem fra dyrlægen efter jeg tror det var ørerens i bedøvelse.

Bagagerummet er ret højt oppe. Og den sliske, der er beregnet til store hunde, der ikke må hoppe op og ned selv, den sliske er meget smal, og da Silke rystede af skræk rystede den med. Så jeg skyndte at bære hende ind på plads inden hun sprang ned igen. Turen fra dyrlægen og hjem tog 10 minutter=400kr.

Eneste fordel for os er, at bilen starter fra Lyngby, altså ikke så langt fra os i Ballerup. Taxameteret tæller fra bilen forlader hjemadressen i Lyngby.

 

Den anden mulighed: HundeTaxi er meget billigere. Den koster faktisk kun 150 kr pr. påbegyndt time. Det fortæller lidt om, hvor broget DET marked er.

MEN den starter ude fra Islands Brygge, så inden den er kommet til Ballerup, så er en pæn del af første time gået. Alligevel vil det være den, jeg vælger næste gang.

Også fordi billederne viser en vogn med lavt bagagerum med et solidt og fornuftigt bur i.

 

Du har ret i, at man må overveje smittefaren. -Men det er jo også usundt at tage med busser og tog. Vi ved jo, at mange bliver smittet de steder. En hundetaxa KAN trods alt gøres ren hvis man gør opmærksom på, at ens hund enten har nedsat immunforsvar, -eller er under mistanke for f.eks. ræveskab.. Jeg ved ikke, hvad de ville gøre hvis man meldte DET ud...:vedikke:

 

--Jeg ville nok give Silke sit eget tæppe med til at ligge på..

 

 

---Så er der bare det med betalingsringen....... Når den bliver en realitet, så må det jo blive væsentligt dyrere at køre fra Islands Brygge til Ballerup..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ham der har startet hundetaxi, han er en flink fyr, har dog ikke talt med ham siden jeg har opdaget han har lavet det her firma, men spændt på at høre hvordan det går.

 

Han skriver at han spritter bilen af efter hver hund, men man kan jo fortælle ham hvad diagnosen er, så får han jo de bedste vilkår til at få renset grundigt. Mon ikke han har talt med nogle dyrlæger om hvordan man gør? De får jo osse alverdens sygdomme ind, men mine er aldrig blevet smittet, de er kun blevet behandlet for det de kom med og er derefter blevet raske.

 

 

Men jeg håber Movia tager sig sammen alligevel! Og så til helt akutte ting, kan du ringe til mig og derefter til hundetaxi. Det er bare det sidste i verdenen man skal stå med, bekymring om transport, når man i forvejen er helt desperat over sin syge hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ham der har startet hundetaxi, han er en flink fyr, har dog ikke talt med ham siden jeg har opdaget han har lavet det her firma, men spændt på at høre hvordan det går.

 

Han skriver at han spritter bilen af efter hver hund, men man kan jo fortælle ham hvad diagnosen er, så får han jo de bedste vilkår til at få renset grundigt. Mon ikke han har talt med nogle dyrlæger om hvordan man gør? De får jo osse alverdens sygdomme ind, men mine er aldrig blevet smittet, de er kun blevet behandlet for det de kom med og er derefter blevet raske.

 

 

Men jeg håber Movia tager sig sammen alligevel! Og så til helt akutte ting, kan du ringe til mig og derefter til hundetaxi. Det er bare det sidste i verdenen man skal stå med, bekymring om transport, når man i forvejen er helt desperat over sin syge hund.

 

 

Du er bare så sød! Tak for tilbuddet! :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...