Hop til indhold

Movia forbyder "større hunde" i busser.


Birgitta
 Share

Recommended Posts

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Der ligger en tråd mere herinde om det, der er startet en underskrifts indsamling i mod det. Synes det er rigtig strengt.. går ud fra at de synes metro og s-tog dækker København godt nok.

 

Vores ture med det offentlige sluttede da vi fik hund nr. 2, så vi har købt en gammel bil. Men før ringede vi nogle gange efter en taxa og sagde at vi havde hund med, men det er en lidt dyr transport - dog ikke sådan vildt meget dyrere for os hvis vi var 2 mennesker og 1-2 hund/e.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får ikke problemer. Eller jow, måske..

 

Jeg flytter til Herfølge om en lille måned. Der kører bus små 2 minutter fra min hoveddør. Der er ca 2 km op til stationen, hvor vi kan tage regionaltoget til Køge/Roskilde/København eller Næstved.

 

Der hvor vi kan få problemer, er når vi starter til waterwalk hos Herfølge dyreklinik. Vi vil have 2,8 km hver vej og det tror jeg ikke Luna vil kunne klare oveni en tur i waterwalkeren:???: Jeg havde planer om at tage bussen hjem derfra, men det kan jeg så skyde en hvid pil efter :evil:

 

Den der trailer du har til Silke, er den pengene værd? For det bliver sådan en, jeg overvejer at købe, så vi kan komme til og fra dyreklinikken og til toget (hvis vi har været på langtur)

 

Og ja, der er en anden tråd, hvor underskrift indsamlingen er. Den kommer også her:-D:

 

Underskriftindsamling p Onlineunderskrift.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm... jeg har endnu ikke brugt den trailer... Jeg håbede, at det heller ikke blev nødvendigt, efter at Silke kom sig ovenpå borreliosen i foråret.

Jeg har selv problemer med at gå længere ture, -tror jeg er borrelioseramt igen- og at cykle uøvet ned gennem Ballerup med en uøvet hund, DET tør jeg nok ikke..

 

Så hellere gå:(..

 

Men traileren ser ok ud. Det virker solid og den er finfin at gå med. Så går det helt galt, så skal jeg nok få proppet Silke ind i den. Men børnebørnene bor altså for langt væk, knap en halv time med bussen.. :vedikke:

 

TAK for underskrift-linket!

Jeg lægger det lige på et par andre debatsider osse.

 

Nåja... Jeg havde ikke set den anden tråd... Jeg er ikke altid så hurtig.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm... jeg har endnu ikke brugt den trailer... Jeg håbede, at det heller ikke blev nødvendigt, efter at Silke kom sig ovenpå borreliosen i foråret.

Jeg har selv problemer med at gå længere ture, -tror jeg er borrelioseramt igen- og at cykle uøvet ned gennem Ballerup med en uøvet hund, DET tør jeg nok ikke..

 

Så hellere gå:(..

 

Men traileren ser ok ud. Det virker solid og den er finfin at gå med. Så går det helt galt, så skal jeg nok få proppet Silke ind i den. Men børnebørnene bor altså for langt væk, knap en halv time med bussen.. :vedikke:

 

TAK for underskrift-linket!

Jeg lægger det lige på et par andre debatsider osse.

 

Nåja... Jeg havde ikke set den anden tråd... Jeg er ikke altid så hurtig.. :oops:

 

Åh jamen jeg ville ikke kun cykle med den. Der står at man kan bruge den som jogger også. Det er nok det, jeg ville gøre. Men det er jo til at træne hende til at sidde i den. Ind i boligen først uden hjul på og gøre hende tryg ved den. Og så træne at hun sidder i den, mens du kører.

 

Det har jeg da kunne med Luna:-D i den gamle trailer, som dog er for tung til at jeg kan køre med hende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh jamen jeg ville ikke kun cykle med den. Der står at man kan bruge den som jogger også. Det er nok det, jeg ville gøre. Men det er jo til at træne hende til at sidde i den. Ind i boligen først uden hjul på og gøre hende tryg ved den. Og så træne at hun sidder i den, mens du kører.

 

Det har jeg da kunne med Luna:-D i den gamle trailer, som dog er for tung til at jeg kan køre med hende..

 

Jaah... det er osse det, vi gør... Men vi er kun nået til "inde i boligen uden hjul på..":oops:

 

Nå, men den eneste kritik jeg har af køretøjet er, at jeg godt kunne have tænkt mig en eller anden slags bremse på den. Hvis man står ude i den store verden og skal have sin lidt usikre hund puttet ind i kareten, så ville det være en stor hjælp, hvis den kunne stå fast så længe.. Der findes sikkert en løsning.. jeg har bare ikke lige set den endnu.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. at komme til dyrlæge, så vil jeg anbefale at tegne et abonnement hos Falck :-)

 

Kørsel af Kæledyr & hest

 

Bedre end ingenting, vær blot opmærksom på, at i fx snestorm, bliver ALLE falckbiler brugt til autohjælp, dyretransporterne bliver sendt ud for at give strøm til døde batterier etc, så ventetiden kan blive virkeligt lang, hvis man står med en syg dyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare så ærgerligt! :(

 

Så er der mange steder, jeg ikke længere kan komme med min lånehund... :(

 

Jeg kan slet ikke forstå, at hunde i bussen skulle være et problem :confused:

Jeg kører ofte med bus, og det er meget, meget sjældent, at jeg møder en hund i bussen.

Der er endda mange, der stadig ikke er klar over, at det overhovedet har været tilladt at tage større hunde med i bussen, selv om det har været tilladt i mange år.

 

Jeg skrev til Movia i går aftes, men har endnu ikke hørt fra dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare så ærgerligt! :(

 

Så er der mange steder, jeg ikke længere kan komme med min lånehund... :(

 

Jeg kan slet ikke forstå, at hunde i bussen skulle være et problem :confused:

Jeg kører ofte med bus, og det er meget, meget sjældent, at jeg møder en hund i bussen.

Der er endda mange, der stadig ikke er klar over, at det overhovedet har været tilladt at tage større hunde med i bussen, selv om det har været tilladt i mange år.

 

Jeg skrev til Movia i går aftes, men har endnu ikke hørt fra dem...

 

Når du hører fra dem, får du sikkert samme svar som os andre. At de vil gøre reglerne ens over det hele.:???::roll::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad med hunde i mellemstørrelse, der er for store til at være i en taske eller transportabelt bur, men er for små til at gå ind under betegnelsen "store hunde"? :vedikke: De kommer vel til at gå ind under betegnelsen "store hunde"?

 

I så fald vil vi også blive ramt, selvom Mikkel altid sidder på skødet af mig, når vi kører i bus eller tog.

 

De eneste hunde, der må komme med, er hunde i taske. Så det vil også ramme jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta, man kan ringe efter en taxi og sige man skal have en stor hund med, det gjorde jeg et pr gange til dyrlæge hjemme i DK.

 

Det HAR jeg forsøgt. Og har måttet sende taxaen af sted igen, fordi der ikke engang var et bagagerum som Silke kunne være i...

Det kunne man gøre for nogle få år siden. Men ikke mere...

Rigtig mange af chaufførerne er indvandrere. Og de er tit (næsten altid) slet ikke interesserede i at have en stor hund med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det HAR jeg forsøgt. Og har måttet sende taxaen af sted igen, fordi der ikke engang var et bagagerum som Silke kunne være i...

Det kunne man gøre for nogle få år siden. Men ikke mere...

Rigtig mange af chaufførerne er indvandrere. Og de er tit (næsten altid) slet ikke interesserede i at have en stor hund med.

 

Den ene gang vi har været med en taxa, sad Luna foran på gulvet ved mine fødder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. at komme til dyrlæge, så vil jeg anbefale at tegne et abonnement hos Falck :-)

 

Kørsel af Kæledyr & hest

 

Jeg har haft Falck-abonnement kun for Silkes skyld. Og har fået tilsendt en taxa. Så næste gang måtte jeg skændes med telefon-medarbejderen og true med opsigelse for at få dem til at sende en stor vogn.

Næste gang det skete, sagde jeg abonnementet op. Hvis jeg alligevel skal køre i en taxa med Silke i en livsfarlig sele på bagsædet, så kan jeg lige så godt betale fra gang til gang.

 

Og det bliver vel løsningen. Hvor uheldig kan man være, når man næsten aldrig kører bil.........

 

Men Movias beslutning er nok dråben. Jeg har nemlig længe været i tvivl om, om Silke skulle blive min sidste hund:cry:. Om det ville være forsvarligt at anskaffe en ny efter hende, når nu jeg er alene og snart folkepensionist.......

 

Jeg synes ikke mere at det er forsvarligt.

Men jeg kommer til at savne det helt vildt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Bedre end ingenting, vær blot opmærksom på, at i fx snestorm, bliver ALLE falckbiler brugt til autohjælp, dyretransporterne bliver sendt ud for at give strøm til døde batterier etc, så ventetiden kan blive virkeligt lang, hvis man står med en syg dyr

 

Og det duer jo ikke i en situation hvor man har en tid hos dyrlægen...

Jeg har endda prøvet en "Dyretaxa" hjem fra dyrlægen.

 

Kbenhavns Dyretaxa -  Copenhagen Pet Cab

 

Det var ikke fantastisk, men sådan set ok. Det kostede 400kr for en køretur på 10 minutter...

 

Hvis jeg f.eks. skal til dyrlæge flere gange i forbindelse med ørebehandling eller lignende, så er det måske mere end min pengepung kan klare.

Den ene gang vi har kørt med dyretaxa kunne vi nøjes med kørsel den ene vej, efter en ørerens i bedøvelse..... Men Silke bliver jo ældre, så der kan sagtens opstå ting, hvor hun hverken kan gå frem eller tilbage.

800kr --ekstra-- pr. dyrlægebesøg:shock:.

 

Og en ny hvalp kan i hvert fald ikke gå hen til dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad med hunde i mellemstørrelse, der er for store til at være i en taske eller transportabelt bur, men er for små til at gå ind under betegnelsen "store hunde"? :vedikke: De kommer vel til at gå ind under betegnelsen "store hunde"?

 

I så fald vil vi også blive ramt, selvom Mikkel altid sidder på skødet af mig, når vi kører i bus eller tog.

 

---Ja... hvis du ikke kan bære ham i en taske...... Du plejer vel også at købe billet til ham, ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ene gang vi har været med en taxa, sad Luna foran på gulvet ved mine fødder.

 

Hvis Luna sidder mellem dine ben på passagersædet ved siden af chaufføren, så skal du være opmærksom på, at hvis airbaggen udløses, så kan den knække halsen på en hund.

 

I nogle biler kan man slå airbaggen fra...

Jeg ved ikke med taxaer.. Jeg er så meget en bil-analfabet, så jeg ikke ville turde stole på om chaufføren havde slået airbaggen fra... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Det sucks da totalt. Jaja, folk må have 20 vanartede unger med, som farter rundt og råber og skriger og hiver i alting og smider deres slikpapirer og larmer med deres mobiltelefoner og hvad ved jeg. Men en stilfærdig hund, som bare sidder pænt under turen, nejnej. Tsk.

 

Jeg får problemer nu jeg får hund nr. 2, fordi man kun må have én hund med i tog og metro. Det er også latterligt. Og taxaerne er okay med én lille hund, men to, det bliver nok svært. Så vi må nøjes med at plage familie og venner med bil, hvis vi skal noget, som er længere væk. Hvor man ikke altid ved, om de kan ... suk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. at komme til dyrlæge, så vil jeg anbefale at tegne et abonnement hos Falck :-)Kørsel af Kæledyr & hest
Bedre end ingenting, vær blot opmærksom på, at i fx snestorm, bliver ALLE falckbiler brugt til autohjælp, dyretransporterne bliver sendt ud for at give strøm til døde batterier etc, så ventetiden kan blive virkeligt lang, hvis man står med en syg dyr

Oooh yes! det prøvede jeg sidste vinter, en onsdag hvor Misja skulle opereres for en kæmpe byld mellem tærerne...Jeg har Falck dyreabonn. og normalt har det været/er det fedt og godt, men den dag frøs det så voldsomt at alle biler og personale var ude og starte biler for folk så de bestilte en taxa de samarbejder med - de har de gjort før og har ikke været et problem. DEN eftermiddag ventede jeg....og ventede...ringede ind og rykkede og de ringede til taxa og rykkede...og ventede og ringede og de ringede og jeg rykkede og de rykkede osv osv.

 

Omkring 4 timer kom jeg for sent (jeg havde varskoet dyrlægen), Misja blev opereret efter klinikken havde lukket og vet. sygeplejesken kørte os derefter hjem!

Og det duer jo ikke i en situation hvor man har en tid hos dyrlægen... Jeg har endda prøvet en "Dyretaxa" hjem fra dyrlægen. Kbenhavns Dyretaxa -* Copenhagen Pet CabDet var ikke fantastisk, men sådan set ok. Det kostede 400kr for en køretur på 10 minutter... Hvis jeg f.eks. skal til dyrlæge flere gange i forbindelse med ørebehandling eller lignende, så er det måske mere end min pengepung kan klare. Den ene gang vi har kørt med dyretaxa kunne vi nøjes med kørsel den ene vej, efter en ørerens i bedøvelse..... Men Silke bliver jo ældre, så der kan sagtens opstå ting, hvor hun hverken kan gå frem eller tilbage. 800kr --ekstra-- pr. dyrlægebesøg:shock:.Og en ny hvalp kan i hvert fald ikke gå hen til dyrlægen.
Det sucks da totalt. Jaja, folk må have 20 vanartede unger med, som farter rundt og råber og skriger og hiver i alting og smider deres slikpapirer og larmer med deres mobiltelefoner og hvad ved jeg. Men en stilfærdig hund, som bare sidder pænt under turen, nejnej. Tsk.Jeg får problemer nu jeg får hund nr. 2, fordi man kun må have én hund med i tog og metro. Det er også latterligt. Og taxaerne er okay med én lille hund, men to, det bliver nok svært. Så vi må nøjes med at plage familie og venner med bil, hvis vi skal noget, som er længere væk. Hvor man ikke altid ved, om de kan ... suk.

Mine problemer er utallige, efter nytår :cry:

 

Mht. dyrelægen kan vi gå den ene vej på 6-7 km. men ikke begge veje og jo kun hvis Misja er rask til det, vi plejer at tage bus den ene ad vejene og så gå den anden.... Det er slut nu! Fremover bliver der bestilt Falck hvergang vi skal derhen, uanset om det er stort eller småt vi skal derhen for :cry:

 

Misja er 9 år, har slidgigt i skuldrene og den ene hofte, hun vil ikke længere svømme i søerne når de er kolde eller bare kølige, vi skulle have startet til hundesvømning, men det er skrottet, vi skulle have været med 2 busser derhen :cry:

 

Vil jeg i fremtiden i skoven, kan jeg tage afsted uden min hund for det kræver bus :cry:

 

Misja plejer at komme med op til min søster og hendes børn og fejre fødselsdage, jul, eller bare hygge-besøg......Det er slut nu, vi skal bruge 2 busser og det må vi ikke længere :cry:

 

Skulle jeg i fremtiden tænke på at besøge min veninde i Jylland og selv tage derover, kan Misja ikke længere komme med....Pga. busserne :cry:

 

Skulle jeg få løst til at besøge min veninde på sydsjælland og selv tage afsted, bliver det fremover igen uden Misja, for der skal bruges busser :cry:

 

Skulle jeg overhovedet en dag igen få løst og lejlighed til at holde lidt ferie med Misja, kan jeg godt glemme alt om den frihed og luksus det er, for det kræver adgang til bus :cry:

 

Vil jeg til træning kan jeg glemme alt om det i fremtiden med mindre at vi bliver hentet, for det kræver 3 busser :cry:

 

Hundetræning, hundekurser, hundetræf, veninde-hunde-besøg, dyrlæge, familie-besøg, ferier m. hund, hunde-genoptræning osv-osv-osv.....er slut fra 1. januar.

 

Misjas og mit liv -og min drøm og min kamp for/om frihed og muligheder, er slukket nu...

 

Min næste hund bliver alligevel ikke hverken en Schæfer eller Flatter, men en Corkie eller en anden gæv lille hund der er lille nok, til at proppes ned i en skuldertaske..

Link til indlæg
Del på andre sites

Føler virkeligt med jer og er lykkelig for mine er i taskestørrelse (men de ryger vel også på et tidspunkt) - bare så ingen kopierer ideen fra Ekstra Bladet, der er maks mål på taskens størrelse, så man risikerer at blive smidt af, hvis tasken er for stor :roll:

 

Jeg er begyndt at sende en klage HVER gang jeg føler sikkerheden og trygheden ikke er i top og sarkastisk skrive i hver klage at en stor hund ikke havde gjort nogen forskel - håber de snart bliver trætte af mig, for det er godt nok tit man bliver sat af på en cykelsti, chaufføren laver katastrofeopbremsninger, bøllerne går amok, ungerne skriger etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Oooh yes! det prøvede jeg sidste vinter, en onsdag hvor Misja skulle opereres for en kæmpe byld mellem tærerne...Jeg har Falck dyreabonn. og normalt har det været/er det fedt og godt, men den dag frøs det så voldsomt at alle biler og personale var ude og starte biler for folk så de bestilte en taxa de samarbejder med - de har de gjort før og har ikke været et problem. DEN eftermiddag ventede jeg....og ventede...ringede ind og rykkede og de ringede til taxa og rykkede...og ventede og ringede og de ringede og jeg rykkede og de rykkede osv osv.

 

Omkring 4 timer kom jeg for sent (jeg havde varskoet dyrlægen), Misja blev opereret efter klinikken havde lukket og vet. sygeplejesken kørte os derefter hjem!

 

Mine problemer er utallige, efter nytår :cry:

 

Mht. dyrelægen kan vi gå den ene vej på 6-7 km. men ikke begge veje og jo kun hvis Misja er rask til det, vi plejer at tage bus den ene ad vejene og så gå den anden.... Det er slut nu! Fremover bliver der bestilt Falck hvergang vi skal derhen, uanset om det er stort eller småt vi skal derhen for :cry:

 

Misja er 9 år, har slidgigt i skuldrene og den ene hofte, hun vil ikke længere svømme i søerne når de er kolde eller bare kølige, vi skulle have startet til hundesvømning, men det er skrottet, vi skulle have været med 2 busser derhen :cry:

 

Vil jeg i fremtiden i skoven, kan jeg tage afsted uden min hund for det kræver bus :cry:

 

Misja plejer at komme med op til min søster og hendes børn og fejre fødselsdage, jul, eller bare hygge-besøg......Det er slut nu, vi skal bruge 2 busser og det må vi ikke længere :cry:

 

Skulle jeg i fremtiden tænke på at besøge min veninde i Jylland og selv tage derover, kan Misja ikke længere komme med....Pga. busserne :cry:

 

Skulle jeg få løst til at besøge min veninde på sydsjælland og selv tage afsted, bliver det fremover igen uden Misja, for der skal bruges busser :cry:

 

Skulle jeg overhovedet en dag igen få løst og lejlighed til at holde lidt ferie med Misja, kan jeg godt glemme alt om den frihed og luksus det er, for det kræver adgang til bus :cry:

 

Vil jeg til træning kan jeg glemme alt om det i fremtiden med mindre at vi bliver hentet, for det kræver 3 busser :cry:

 

Hundetræning, hundekurser, hundetræf, veninde-hunde-besøg, dyrlæge, familie-besøg, ferier m. hund, hunde-genoptræning osv-osv-osv.....er slut fra 1. januar.

 

Misjas og mit liv -og min drøm og min kamp for/om frihed og muligheder, er slukket nu...

 

Min næste hund bliver alligevel ikke hverken en Schæfer eller Flatter, men en Corkie eller en anden gæv lille hund der er lille nok, til at proppes ned i en skuldertaske..

 

Damn, det er råddent. Føler virkelig med dig. Og kan godt se, at jeg er virkelig privilegeret, at jeg bor så centralt at næsten alt er tæt på. Suk ... stakkels dig og Misja. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...