Gæst lauhansen Skrevet November 26, 2011 Rapporter Share Skrevet November 26, 2011 Halløj herinde. Vi har en tæve på 2 år, blanding af Husky & Labrador. Hun er fuld af energi og en rigtig dejlig hund. Men, når hun er ude i haven og vil ind, eller kan se en bil ude foran huset, så løber hun hen til døren og springer op af for FULD power. Min hustru er bange for hunden ryger igennem ruden en dag. Vi får nye vinduer i huset om 1 mdr, og synes det ville være surt hvis hunden ridser de nye vinduer. Nogen der har råd til hvordan jeg kan træne med hende så hun ikke hopper op af ruderne/terressedøren ? På forhånd tak & GO weekend Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret November 26, 2011 Rapporter Share Besvaret November 26, 2011 Den her tråd følger jeg lige med i på sidelinien. Vores to banditter kradser også på ruden når de vil ind eller ud... Det var så de ruder... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret November 26, 2011 Rapporter Share Besvaret November 26, 2011 hehe...har Victoria der bodyslammer én bestemt dør...min mors hoveddør...og årsagen er der ikke meget logik bag, så vi har faktisk lidt opgivet fordi vi ikke kommer der så tit alligevel... Men er sgu glad for det ikke er en glas dør...av av... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret November 26, 2011 Rapporter Share Besvaret November 26, 2011 jeg ville nok hænge et spandgardin op - så hun kan se at hun ikke kan komme den vej ud . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret November 26, 2011 Rapporter Share Besvaret November 26, 2011 Smilla kradser også på døren, men det er jo også den måde hvorpå (vi ubevidst) har lært hende at hun bliver lukket ind/ ud på. Har overvejet at sætte en klokke op, hun kan ringe på. Men ellers er der vel ikke andet for end at lade døren stå åben eller holde øje med hunden og lukke den ind (inden) den banker på. Eller sætte en hundelem i.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret November 26, 2011 Rapporter Share Besvaret November 26, 2011 Træn med hunden at der ikke åbnes før den sætter måsen i gulvet? De lærer hurtIgt hvad der kan betalesig .. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bodeval Besvaret December 2, 2011 Rapporter Share Besvaret December 2, 2011 tja - det har min Jessie også altid gjort - det har hjulpet noget at vi har fået en metalrist foran døren - den bryder hun sig ikke om Før nærmest stod hun op af døren og skrabede og skrabede og det skal siges at Jessie altså er en rottweiler - altså en stor hund - vores rude i døren er fuldstænding ødelagt af ridser Men hun bryder sig ikke om at stå på den rist - så nu er det højst en pote der kommer på Så måske det var en mulighed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Synes I har nogle gode ideer. Tror det kunne være sjovt at lære dem at ringe på en klokke, hehe... Vores hader også metal rister, men så kræver det at vi har den i stuen og det er jeg ikke så sikker på jeg har lyst til. Men super idé... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Det med terassedøren er det eneste rigtige problem jeg har med Iso... Faktisk så stort at min dør nu ser sådan her ud, og skal skiftes ud... Okay, det er en skoddør, og den skulle alligevel skiftes, så jeg har ikke været så forsigtig med det. Men alligevel! Jeg må gøre ét eller andet helt forkert, for alle mine hunde har haft ét eller andet med terrassedøren (og tilsvarende dør i det gamle hus). Jeg aner dog ikke hvad, jeg synes ikke jeg gør noget der kunne opfordre til det. Men de har alle stresset over døren, og med Iso har det taget uanede højder. Hvor de andre mest kogede helt op, og spurtede ud af døren, så har Iso vendt stressen mod selve døren, og hopper op og bider i den. Mærkerne i nederste venstre del af døren er efter Frostie, der krattede på døren for at komme ind. Jeg har vendt problemet med flere af hundeveninderne, og har prøvet mange ting, men ingenting har hjulpet endnu. Nu går jeg med en idé om at sætte noget kompostnet op udenfor døren, sådan at hun rent fysisk ikke kan komme til den, det kunne måske være en god idé? Jeg tænker på sådan noget net der er brugt her: Jeg tænker at man kan nøjes med 3 sektioner, der bli'r stillet lige udenfor døren, som en slags "sluse"... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Halløj herinde.Vi har en tæve på 2 år, blanding af Husky & Labrador. Hun er fuld af energi og en rigtig dejlig hund. Men, når hun er ude i haven og vil ind, eller kan se en bil ude foran huset, så løber hun hen til døren og springer op af for FULD power. Min hustru er bange for hunden ryger igennem ruden en dag. Vi får nye vinduer i huset om 1 mdr, og synes det ville være surt hvis hunden ridser de nye vinduer. Nogen der har råd til hvordan jeg kan træne med hende så hun ikke hopper op af ruderne/terressedøren ? På forhånd tak & GO weekend For at kunne træne det væk (og komme væk fra problemet), kan I starte med at lægge mærke til, hvordan I reagerer, når det sker. Så kan der lægges en træningsplan på den baggrund. For der er en god chance for, at det er jeres egen adfærd, der skal rettes på først, fordi I gør noget, der får hunden til at tænke, at adfærden kan betale sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Det med terassedøren er det eneste rigtige problem jeg har med Iso... Faktisk så stort at min dør nu ser sådan her ud, og skal skiftes ud... [ATTACH=CONFIG]71613[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71614[/ATTACH] Okay, det er en skoddør, og den skulle alligevel skiftes, så jeg har ikke været så forsigtig med det. Men alligevel! Jeg må gøre ét eller andet helt forkert, for alle mine hunde har haft ét eller andet med terrassedøren (og tilsvarende dør i det gamle hus). Jeg aner dog ikke hvad, jeg synes ikke jeg gør noget der kunne opfordre til det. Men de har alle stresset over døren, og med Iso har det taget uanede højder. Hvor de andre mest kogede helt op, og spurtede ud af døren, så har Iso vendt stressen mod selve døren, og hopper op og bider i den. Mærkerne i nederste venstre del af døren er efter Frostie, der krattede på døren for at komme ind. Jeg har vendt problemet med flere af hundeveninderne, og har prøvet mange ting, men ingenting har hjulpet endnu. Nu går jeg med en idé om at sætte noget kompostnet op udenfor døren, sådan at hun rent fysisk ikke kan komme til den, det kunne måske være en god idé? Jeg tænker på sådan noget net der er brugt her: [ATTACH=CONFIG]71615[/ATTACH] Jeg tænker at man kan nøjes med 3 sektioner, der bli'r stillet lige udenfor døren, som en slags "sluse"... Jeg har faktisk tænkt at sætte plexiglas op foran dørerne og vinduet de sidder i... Så det er det de kradser på... Indtil vi finder en løsning på det. Så vi lærer dem IKKE at kradse på døren når de vil ud, men måske bruger en klokke, som FrkSmilla forslår... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Jeg har faktisk tænkt at sætte plexiglas op foran dørerne og vinduet de sidder i... Så det er det de kradser på... Indtil vi finder en løsning på det. Så vi lærer dem IKKE at kradse på døren når de vil ud, men måske bruger en klokke, som FrkSmilla forslår... Det tænkte jeg faktisk også på, det med plexi. Men for sent... Og nu får jeg skiftet til én der ikke er så nem at bilde i. Iso kratter nemlig ikke på døren, hverken når hun vil ud eller ind - kun det med at springe op og gå til angreb på døren. Men for "kratte-hunde" tror jeg det er en god idé med plexi! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lauhansen Besvaret December 7, 2011 Rapporter Share Besvaret December 7, 2011 Tak for de gode svar ! Tror jeg starter med at købe en metalrist og ellers den ide med noget hegn som en slags indslusnings dør.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 7, 2011 Rapporter Share Besvaret December 7, 2011 Jeg får min nye terrassedør sat ind i morgen, og så regner jeg med at afprøve idéen med "indslusnings-hegn". Skal nok opdatere når jeg har prøvet det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lauhansen Besvaret December 10, 2011 Rapporter Share Besvaret December 10, 2011 Metalristen foran døren virker ikke, ihvertfald ikke her Hun er bedøvende ligeglad med den.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 10, 2011 Rapporter Share Besvaret December 10, 2011 Og jeg har ikke fået sat udslusningsnet op endnu... Men jeg har sådan en nødløsning, hver gang jeg lukker hende ud, så kaster jeg en guf til hende, før jeg lukker. For her er selve lukningen af døren det der trigger hende. Det fungerer indtil videre, men jeg bli'r nok nødt til at gøre noget mere gennemgribende for at komme helt af med adfærden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 11, 2011 Rapporter Share Besvaret December 11, 2011 Jeg har købt en klokke i dag, så nu skla jeg bare finde ud af hvor jeg skal hænge den op, os så skal de lige lære det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts