Hop til indhold

Hundebolig i København


NannaSoko
 Share

Recommended Posts

Jeg skal flytte og sidder derfor og søger internettet tyndt efter en lejebolig hvor man må have to hunde.

 

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal, hvor jeg vil bo og hvor mange penge jeg har, derfor skal jeg i første omgang have en leje (eller fremleje) bolig, men hold nu op hvor er det svært at finde.

 

Der er mange sider hvor man kan vælge om man ønsker komfur og altan osv, men ikke at man har hund :confused:

 

Jeg er nu bare gået i gang med at pløje boligforeningernes hjemmesider igennem fra en ende af for at finde boliger hvor man må have 2 hunde (ja, jeg ved godt at mange af dem har mange års ventetid, men prøver alligevel).

 

Nogen af jer der tilfældigvis kender til hundeboliger i Københavnsområdet, med kort ventetid og relativt lav husleje :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

i avedøre må man have hund, i hvert fald i nogle af boligerne. jeg kender ikke noget til ventetiden, men på de små lejligheder kan jeg ikke forestille mig, at den er enorm. det er selvfølgelig lidt uden for byen, men et ok sted, lækre grønne områder og en del hunde. man må vist også i mjølnerparken, der kan du komme hurtigt i betragtning med fleksibel udlejning, og det gælder også områder som tingbjerg og andre ghettoer. hvis du er åben for den slags. som regel får man meget bolig for pengene i hvert fald. held og lykke med det, jeg kan forestille mig, at det ikke er nemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Avedøre tillader kun en hund pr bolig, men de fleste lader som om de ikke kender reglen:lol: Der er ikke almindelig venteliste til Avedøre, der er 100% anvisning fra kommunen, men har man et arbejde, så er der intet problem med at få anvist en bolig derned.. Ventetiden er vist 3 måneder eller sådan noget:hmm: Men det er nu gået hen og blevet et pænt kvarter og ikke som det var for 10 år siden....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, sidder lige og kigger på det der fleksibel udlejning og jeg opfylder betingelserne. Ved dog ikke hvor meget foran man kommer i køen, men prøver lige at ringe til de forskellige selskaber i morgen.

 

hvis du på en eller anden måde er akut boligsøgende, kan det være, at det kan hjælpe dig yderligere. min kæreste fik tilbudt en lejlighed i mjølnerparken efter et lille års tid, men der var det ikke længere relevant for ham. han var så ikke i den "højeste" gruppe, da han "bare" var studerende.

 

jeg vidste så ikke, at man kun må have en hund i avedøre, jeg synes, at man møder så mange med flere. men billen har ret i, at det er et virkelig fint område. tine herindefra bor der med to löwchens.

 

hvis det ikke er helt udelukket at købe, kan man finde pæne 2-værelses andele for omkring 250-300.000. det er jo nogenlunde overskueligt. hvis alt andet kikser. og i mange andelsforeninger er der hundetilladelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vestegnen ikke er helt skræmmende er der også denne side: http://www.bo-vest.dk (den er dog ude af drift lige pt)

 

KAB - bedre boliger for alle har også dyretilladelse som søgemulighed samt lister med boliger, hvor der er kort ventetid

 

De andre sider jeg lige kan komme i tanke om, med boliger i og omkring Kbh er Søg lejebolig | ledig bolig | udlejning | boligselskab - Lejerbo og AAB - Forside

 

Håber du finder noget:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine er stor fortaler for ghettoen, de har jo en fin, lille 3-værelses med altan og plads til fire små hunde og en kat. :blink:

Jeg er klar til ghettoen, den skal bare helst være tæt på kbh.

Det er i forvejen fyldt med dårlig samvittighed og for meget alene tid at være enlig mor til hund. Hvis der ovenikøbet er transporttid jeg ikke selv er herre over er det endnu værre.

Farum midtpunkt har faktisk 4-værelses lejligheder der er ledige....synes bare det er at stramme den at give mig en fire værelses lejlighed, har jo ingen møbler at fylde i den :genert:

 

Men så kunne jeg selvfølgelig have et helt rum til at træne dogdancing i :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er klar til ghettoen, den skal bare helst være tæt på kbh.

Det er i forvejen fyldt med dårlig samvittighed og for meget alene tid at være enlig mor til hund. Hvis der ovenikøbet er transporttid jeg ikke selv er herre over er det endnu værre.

Farum midtpunkt har faktisk 4-værelses lejligheder der er ledige....synes bare det er at stramme den at give mig en fire værelses lejlighed, har jo ingen møbler at fylde i den :genert:

 

Men så kunne jeg selvfølgelig have et helt rum til at træne dogdancing i :mrgreen:

 

Ville elske et helt rum bare til at træne i, så skulle der tæppe på gulvet og spejle langs væggene. :hjerte:

 

Prøv at spørge Petrine om hendes ghetto, hun bor jo lige 5 minutter på gåben fra DAF.

 

Ihh, det irriterer mig at jeg ikke kan finde den side med boligudlejning specielt til folk med dyr :roll:

 

Prøv at spørge JeanetteH ( som vi var på kursus med i går), hun kan nok huske hvad siden hedder :-D

 

Husdyr tilladt - Ingen farvel til kledyr her

Link til indlæg
Del på andre sites

I AAB er der ingen boliger i KBH med tilladelse til 2 hunde (og nærmest heller ingen med tilladelse til 1. Super fedt, når det er det eneste boligselskab jeg har været medlem af i 20 år).

 

Men Lejerbo har derimod ret mange afdelinger, hvor der står "Almindelige husdyr tilladt". Ved ikke hvor mange det dækker over, men det kunne da godt lyde som om det var flere end en..

 

Derudover ville et godt bud for at finde noget hurtigt være noget nybyggeri i f.eks. Ørestaden (men så er huslejen nok også derop af. Men hvis det kun er midlertidigt...). KAB har en liste med boliger med kort ventetid, heriblandt nogle i Ørestad. Der står husdyr: ja (men ikke noget om hvor mange). Almene boliger med kort ventetid

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos Lejerbo står der stadig, at hund er tilladt i Mjølnerparken, det er det IKKE og har ikke været i åresvis, hos os sejler det hele og vi fik lov at have hunde (jeg ventede 1½ år med fleksibel udlejning, men tror det er blevet MEGET kortere), hvis du synes 4v i Farum er billigt (har du set prisen? Jeg synes de er dyre), så er de til omgående indflytning, hvis du bliver skrevet op, får du tilbud dagen efter!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg håber virkelig at du finder noget meget hurtigt Randi.

En 4'er er da ren luksus, især hvis du så lige indretter et af værelserne til hundetræning!! Øj ja, det er da ren luksus :-)

 

:bighug: Håber du er okay!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...