Hop til indhold

Overfaldet af hund og ejer.


Gæst daytime
 Share

Recommended Posts

Gæst daytime

Jeg er dybt rystet. Jeg er blevet overfaldet af en hund men primært dens ejer i bussen i dag.

Min hund havde været i randers tilo trimning, og på vej hjem i bus 115 kom der en mand ind med en meget stor sort labrador. Han talte længe med chaufføren, og lod sin hund løbe op i bussen uden snor imens.

Der sad min 9 mdr.s hvalp og jeg bagerst, og hunden styrede lige mod os. Den knurrede meget, og min hund blev bange, og gemte sig ind i et hjørne.

Jeg havde svært ved at holde den væk, og fik ret ondt i armen.

Efter flere minutter kom ejeren og hans pose med øl op mod hunden, og jeg fortalte at hans hund knurrede af mig, og gjorde min hund bange, og ville han lige få hunden væk?

Svaret var at det var løgn, og de næste 5 minutter kørte han på min løgnagtighed og mente det var fordi jeg talte københavnsk og hunden skulle da have lov at æde sådan nogle Københavnere.

Først nogle minutter derefer fjernede han hunden, og udover at være gennemblødt af dens savl fejlede jeg jo ikke noget. MEN jeg var MEGET skræmt!'

Og min hund var en lille kugle i vinduet... helt snørret sammen af "komme væk" energi.

Hans hund lå i midtergangen, og jeg var bange for at skulle ud. Dens kampvægt var langt over 3 gange så stor som min hunds, og jeg var bange fordi han talte med stemmer i sit hoved, og drak tæt.

Gudskelov stod han af et par stop før mig. MEN hvad er det for en buschauffør der tillader løse hunde i bussen, og hvordan kan jeg få modet til at tage på tur med min hund igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Jeg syntes du skal ringe til bus selvskabet og klage din nød, fortæl dem om din oplevelse og få det til at sørge for at deres chauffører tager det ansvar de burde.

For nej, det kan ikke være rigtig at der må være løse hunde i en bus.

 

 

Håber du kommer dig over skrækken :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst daytime

Tusind tak for jeres opbakning. Det varmer! Indrømmet har jeg siddet og tuddet en del.. sikkert chok, men min søde datter har talt med store bogstaver: Næste gang tilkalder du politiet, hvis du er truet af løse hunde!

Da jeg har lært hun næsten altid har ret, må jeg jo nok give mig, og følge hendes råd :-D

Men i morgen ringer jeg også til busselskabet... skal dog lige have lidt ro på først, er faktisk ret rystet.:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en træls oplevelse.

 

Og som du siger, det værste er ejeren, når de ikke tager det alvorligt. Nogen mennekser har det bare meget svært med at sige undskyld!

 

Jeg har min hund med bussen mange gange om ugen og det er faktisk sjældent vi møder andre hunde i bussen og jeg har aldrig oplevet en helt løs hund, men dog løse flexiliner, hvilket også er ret irreterende. Især når man som jeg har en hund, der ikke ønsker fremmede hunde lige op i hovedet på lidt plads.

 

Så, jo jeg synes ikke du skal holde dig tilbage overfor at tage bussen. Der er nok meget lidt sandsynlighed for at du render ind i klaphatten igen:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er dybt rystet. Jeg er blevet overfaldet af en hund men primært dens ejer i bussen i dag.

Min hund havde været i randers tilo trimning, og på vej hjem i bus 115 kom der en mand ind med en meget stor sort labrador. Han talte længe med chaufføren, og lod sin hund løbe op i bussen uden snor imens.

Der sad min 9 mdr.s hvalp og jeg bagerst, og hunden styrede lige mod os. Den knurrede meget, og min hund blev bange, og gemte sig ind i et hjørne.

Jeg havde svært ved at holde den væk, og fik ret ondt i armen.

Efter flere minutter kom ejeren og hans pose med øl op mod hunden, og jeg fortalte at hans hund knurrede af mig, og gjorde min hund bange, og ville han lige få hunden væk?

Svaret var at det var løgn, og de næste 5 minutter kørte han på min løgnagtighed og mente det var fordi jeg talte københavnsk og hunden skulle da have lov at æde sådan nogle Københavnere.

Først nogle minutter derefer fjernede han hunden, og udover at være gennemblødt af dens savl fejlede jeg jo ikke noget. MEN jeg var MEGET skræmt!'

Og min hund var en lille kugle i vinduet... helt snørret sammen af "komme væk" energi.

Hans hund lå i midtergangen, og jeg var bange for at skulle ud. Dens kampvægt var langt over 3 gange så stor som min hunds, og jeg var bange fordi han talte med stemmer i sit hoved, og drak tæt.

Gudskelov stod han af et par stop før mig. MEN hvad er det for en buschauffør der tillader løse hunde i bussen, og hvordan kan jeg få modet til at tage på tur med min hund igen?

:ae:

Jeg synes du skal ringe til busselskabet, i følge omnibusregulativet skal/kan chaufføren afvise passagerer der er til gene for andre.

Hvor i Randers får du trimmet hund? Måske du har lyst til at mødes en dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Var der ikke andre i bussen som hjalp. Det er altså for dårligt.

 

Synd at du fik sådan en forskrækkelse :ae:

 

Men tag bussen igen, ikke? Du kan sætte dig nærmere buschaufføren, hvis det hjælper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...